Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: katthemsevenemang
Läst 700 ggr
vanessa
0

Kattens dag och tid att synas

Hejsan. Som så många vet så är det snart katternas dagar 1-3 december. Vi kommer att finnas med på olika zoo-affärer i Stockholm, där vi säljer saker och presenterar oss. Fick faktiskt ett samtal från en affär som specifikt ville ha med oss! Så jag tackade ja flera gånger om.

Så ni som jobbar med hemlösa katter bör ringa runt till olika zoo-affärer och fråga om ni får visa upp er där och presentera eran förening. Ett mycket bra tillfälle att få folk att få upp ögonen för oss. Så - visa upp er i katternas tjänst på kattens dag.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

Såg en liten reklamlapp i Zoo-butiken jag brukar handla i idag om kattens dag. De har tydligen utökat det till 3 dagar i år. Bra! Dessvärre ska vi åka till Holland den helgen eftersom det är Sinterklaas firande den 5/12 = Hollands julafton. Men ni är ju många andra som kan dra ett halmstrå till Kattens Dag:)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Radisa
0

En sån himla bra ide att ta kontakt med zooaffärerna! ska se om jag hinner ta tag i något sådant här i Göteborg. Tack för tipset!

Engla
0

Tror att Granngården ska ha en alldeles egen kattdag här.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

vanessa
0

Alla zoo-affärer brukar fira kattens dag, men många gånger uppskattar affärerna och kunderna att det finns de som jobbar för djurens välbefinnande på plats i butikerna.

Rring Granngården och fråga om er förening får visa upp sig där. dessutom brukar folk vara genersöa med plånboken, och de donerar gärna mat. Utöver det så brukar fodermärken ha väldigt bra erbjudanden på foder som sedan många gånger skäns till hemmen. Så ring runt, visa upp er, och få in pengar till katthemmen.

I vissa zoo-affärer så har kunder redan börjat frågat om Djurhjälpen ska komma, så det är bra att göra sig ett namn i kommunerna man finns i - så att man blir efterfrågad!

Vanessa

vanessa
0

Puttar upp för det känns så viktigt att synas denna dag.

snickan
0

Hej vanessa!

Står det fel i djurhjälpens kalender då, där är det den 27/11 att det är kattens dag. Eller är det så att den firas helgen efter i zooaffären

/snickan

Engla
0

Jag kommer att besöka Kattbiten här i stan! De ska verkligen fira detta!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

vanessa
0

Det står fel, men ändå rätt. Datumet är den 27, men är förflyttad till första advent numera. Handelskrafterna eller något sådant misstänker jag. Men så länge katterna får sin tid i rampljuset så bryr jag mig inte om datumet :-).

vanessa
0

Puttar upp igen för jag är en tjatig människa. Nej, snarare att detta är jordens tillfälle att synas för vanliga djurälskande som inte vet om bekymmerna som finns på baksidan av Sverige.

Vanessa