Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten-medlemmarna
Läst 1016 ggr
[per50]
0

Epilepsi hos djur

Hejsan!

Jag tänkte höra med er i hittekatter iFokus, vad ni tycker om att vi skriver ett forum om katter med epilepsi, och även andra djur, om ni tror att intresset finns bland medlemmarna.

Hawknestgrove
0

putt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Pudel
0

Det är bra om folk får information om epilepsi. Vet att många avlivar katten, men det går att medicinera. Jag har själv haft en katt med epilepsi. Hon fick flera anfall om dagen, men när hon fick rätt dos medicin, fick hon inga anfall.

Kurran
0

Varför inte ha en sajt för dem som har djur som har någon kronisk sjukdom. Våra små vänner kan råka ut för flera av de sjukdomar som människor får och precis som människor kan de leva i flera år med bra medicinering.

Ett problem är att andra människor lägger sig i och tycker en massa t ex att man ska avliva djuret. Jag hade en hund som fick diabetes och det var speciellt en som aldrig missade ett tillfälle att säga att jag borde avliva hunden. Med en sajt om kroniska sjukdomar kunde vi stötta varandra på olika sätt.

Just nu är vi ledsna för en getabock har fått CAE fast vi hade hoppats att han var CAE-fri. Det är tungt att ha ett djur som man vet bara blir sämre och sämre. När det gäller anhöriga till någon människa som är svårt sjuk ska de anhöriga ha stöd från både det ena och andra hållet men vem bryr sig om att man är hur ledsen som helst men man står mycket ensam i sin förtvivlan. Med en sajt kunde man i alla fall få lite förståelse och stöd.

Alexej
0

Epilepsi hos djur är nog ganska vanligt men lätt att behandla. Vet flera katter som har ett bra liv trots epilepsi.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[per50]
0

Jag har hört att många djur kan leva ett fullgott liv med epilepsi, och det är ju skönt. Vi kommer att prata om epilepsi hos djur på vår sida om epilepsi.

Mvh Per