Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1101 ggr
Hawknestgrove
0

Fram och tillbaka är lika långt!!!!!

Skulle till kirurgen idag om mina handleder igen. Slarvläste på lappen, jaha, Kirurgmottagningen plan 4 visst, dit hittar jag med förbundna ögon. Samma kirurg. Ok, ingen fara, en trevlig tripp till Uddevalla, handla lite på LIdl och mysa för mig själv.

Åkte i god tid. MEd Pink Floyd på högsta volym i bilen ochvårsol så njöt jag i fulla drag av färden. kopplade in cruisecontrolen och bara mös……

Gick in på LIdl, handlade lite, upp till lasarettet. Sablar så lång tid jag har på mig! Över en timma! OK, jag tar en fika och ett Winerbröd. Kollar på lappen och sätter kaffet i halsen.

S*T*N i GATAN!!!!!!

FEL SJUKHUS!!!!!!

Skulle varit i Strömstad…… Går med gråten i halsen fram till mottagningen, de tycker synd om mig och ringer Strömstad. Om jag skyndar mig, så KANSKE jag kan få komma in. JAg har alltså 40 minuter på mig till Strömstad…..

OK, jag hann inte fram exakt tid, men en timme mellan Uddevalla och Strömstad. Min bil fick bekänna färg. Det var inte många sträckor jag låg under 130……

Kom fram 15.05. OCh kom in till läkaren, som skrattade och sa, att jag inte var den ende idag….

Vad som retar mig, är att jag ju inte får ut någon resersättning…..

MAn ska läsa ordentligt på lappen…..Glad

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

DesireEsmeralda
0

Nej men ojdå Gunilla… Men det gick ju bra iallafall…Glad

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

essut50
0

Stackars dig, vilken tur att du fick komma till läkeren iallafall..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

martdat
0

HaHa, det slutade ju väl, men 130,, mmm, ta det lungt. vi är rädda om dig. Hur gick det med maten från Lidl då?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

buster65
0

Vilken tur Gunilla att du inte fastnade i någon fartkontroll!!!

Dom har visst extra kontroll denna veckan!!!

Hugaligen, det var tur att det gick bra. Du får vara rädd om ditt unga liv också!

Lena
0

Vi har gjort en liknande blunder idag vad gällde kontrollbesiktningen av bilen. Vi skulle vara där kl. 9:00. När vi anmälde oss kom det fram på skärmen att vi inte hade någon reserverad tid. Vi hade missat att man skulle betala i förskott för att få behålla den bokade tiden. Nu hade vi tur och fick en tid 30 minuter senare. De på bilprovningen var trevliga och bjöd på kaffe och bilen gick igenom utan anmärkningar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

monsi
0

Vilken tur du hadde Lena.

Tur Gunilla att du fick komma till läkaren.

Hoppas det besöket gick bra o den hade posetiva besked om handlederna.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
0

Ja jag gillar inte att köra så fort, men nu var det tvunget. OCh hade jag inte haft en polisbil före mig de sista tio minuterna,så hade jag varit framme ännu fortare. Men Tack vare, att jag körde så fort, så slapp jag åka till LYsekil i morgon.

Påminner mig om när JAnne och jag skulle på barndop i Strömstads Kyrka. Visst var det dop alltid. OCh vi satte oss i första bänk, för Janne var ju farfar. Konstigt, inga folk vi kände????

FEL SÖNDAG!!!!!!Skäms Vi önskade att vi kunde sjunka genom jorden…….

Så snälla de var, LEna!

[LucyInTheSky]
0

#7 Ha ha oj då! Var det en mysig predikan? XD

Hawknestgrove
0

Ja, det höll på att bli sambomisshandel i kyrkan. Av mig. Janne började svära och gorma, I KYRKAN och jag höll på att klappa till honom. Sen gick han ut i mittgången, dummern, i stället för att smyga lite diskret vid sidan….OCh kyrkan var full med folk som jag kände. Efter det, så har han inte satt sin fot i en kyrka och kommer aldrig att göra det helelr. HAns son fick en överhalning så han var inte vatten värd. För det var han som hade ringt kl 12 på fredagkväll och sagt att det var dop på söndag……

Sidentass
0

he,he..det var som när vi skulle gå på sonens skolavslutning efter 2 klass. Vi tyckte det kändes så stort och festligt, och såg fram emot Blomstertid nu kommer i kyrkan med finklädda små lågstadiebarn.

Kyrkan var fullproppad med folk när vi kom fram..men var fanns Johannes, var fanns hans fröken, hans klasskompisar?

När hela härligheten var över, visade de sig att vi gått till fel kyrka!

Den missen görs aldrig om igen..TystOskyldig

Hawknestgrove
0

hahaha! Lika dumt alltså! Ja den tavlan gjorde JAnnes X söndagen därpå, när det gällde det dopet! Hon och hennes man åkte till NÄsinge kyrka, men där var det ju inget dop!

JAg tror, att Jannes son gav helt fel info till oss alla.

martdat
0

haha gunilla vilket dop!!! Ni gick inte alls sen då?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
0

Tycker du skulle bjudit ut doktorn på en god middag när han/hon satt så snällt och väntade på dig!!!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

Ja, han skulle ändå gå på jour klockan halv 4, så han var ju kvar. . Doktorn alltså.

Ja dopet ja…

JAnne lovade heligt och dyrt, att aldrig sätta sin fot i en kyrka mer efter det. Han har hållt det. Vi gick på dopet veckan efter, men på mottagningen efteråt. Inte till kyrkan.