Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2323 ggr
Naquita
0

Långhårig Sturkökatt AKUT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kväll satt den här damen i fällan, helt oväntat. Vi har aldrig sett henne, men gubben som matar katterna på sin tomt har kallat henne "snuffsan" och hon har varit en av dom tamaste mot honom, som han kunnat klappa ibland och som har gått in i farstun och tiggt mat;) Hon gillar även hans stora hund!

Jag känner att hon förtjänar ett EGET hem istället för att kastreras och släppa ut igen, som jag kommer göra med hanen i en annan tråd.

Någon som har hjärteplats och en liten plats i huset över till denna donna?

Hon är runt året, kommer snart vara kastrerad vaccinerad, idmärkt och avmaskad.

"snuffsan" i egen hög person:

emjon
0

Åh vilken härlig katt med denna speciella teckning i ansiktet den måste väl någon falla för.Här finns det hur mycket hjärteplats som helst men tyvärr inte utrymme hur gärna jag än skulle vilja hjälpa.

Jag tror inte heller det blir svårt att hitta hem till snuffsan.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Ankie
0

Men så fin

hoppas att det finns någon som kan hjälpa denna fina dam till ett eget hem

gulliver
0

Åh, en sådan fantastiskt vacker flicka. Kan du inte hitta på ett bättre namn till henne? Garbo (som i Greta)?

mymlanbus
0

Men lilla gumman… söt fin hon är!

SagaLina
0

Men vilken söt och fin lite misse…..

Naquita
0

ja, hon är gudomlig! Ni skulle  bara se henne i verkligheten:)

INGEN som har lite plats över?

Ankie
0

putt

Sidentass
0

Åhhh..vilken skönhet..så otroligt vacker hon är..önskar henne ett hem där kärleken är överflödig..jag har som bekant knökfullt..

puttar upp!

destiny
0

Hoppas tjejen hittar hem…

SagaLina
0

Hur går det?

Ankie
0

puttar

anette36
0

har katten fått hem

Lena
0

Underbar kisse! Förstår att det var en överraskning att få henne i fällan. Det här måste väl ändå vara drömkatten för många! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anette36
0

hej hur går de?jag bor på landet så om de är aktuellt

lilo-nova
0

#14 tror inte Emma fått tag i något hem ännu!

anette36
0

hej ok,jag bor på landet så kanske kissens nya hem.går inga bilar..de är så fint här

Naquita
0

#16 Vart finns du?

anette36
0

ja bor på landet i långås

martdat
0

#18 Varför vill du ta in denna katt men ingen av de katter du själv söker hjälp åt i andra trådar?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

essut50
0

#19 Tänkte på samma sak, tycker det är så konstigt?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Naquita
0

ja de låter ju lite lustigt.

anette36
0

jag har 5 egna katter.sen va denna mamma skygg o de funkar inte med mina kater

lilo-nova
0

Puttar!

Naquita
0

anette dessa katter är också skygga.

lilo-nova
0

Vem har plats & möjlighet att ta in en katt???

Puttar!

lilo-nova
0

#24 Emma hon har 5 st katter själv, då är det kanske inte så lätt att ta in 4-5 st katter!Förvånad

Men 1st katt & så är denna katten vuxen, den passar kanske henne bättre!Flört

Ja, vad vet jag!?

Det var bara en tanke!

lilo-nova
0

Putt!

Ankie
0

ja inte var väl denn katt skygg, eller?

Naquita
0

jo hon är skygg mot alla utom gubben

lilo-nova
0

Putt!

Naquita
0

jag har faktiskt fått klappa både Snuffsan och Minou( hennes syster som fångades in igår) idag  och känt på magarna, inga bebbar där, iaf ingen stor mage, Snuffsan hade liite stora tuttar men är nog inte så långt gången. Eller så är det bara löptuttar.

På onsdag blir det kastrering iaf.

Anette lägg in en intresseanmälan på Snuffsan på www.kks.nu  under Emmas katter där du berättar om dig själv osv så svarar jag dig såfort jag kan! Men snuffsan är INTE helt tam, utan mycket rädd vilket är förståeligt.

martdat
0

Då ska det nog bli kelgrisar av de tjejerna med om du redan får klappa dem! härligt, bra jobb Naquita som vanligt.Skrattande

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Naquita
0

nja jag tror mer de är i chock, brukar vara så de första dagarna sedan ta de mod till sig och blir förbannade:P

Naquita
0

nu när det gått några dgr har jag smält det lite med Milton. Har gosat mycket med Snuffsan och Minou(nåja, så mycket de tillåter. Minou är inte så glad men Snuffsan fick jag gosa under hakan idag:))

snuffsan är troligtvis dräktig, vad jag kan känna, men de ska till. vet på onsdag och kastreras är det tänkt så då får jag veta det säkert.

Minou har aldrig haft kull, hennes tuttar finns knappt. Men som sagt, antingen är Snuffsan mamma till kattungarna vi tagit in hos gubben eller/och är det nya på gång med tanke på de förstorade tuttarna:(

JeanetteS
0

Hur har det gått med katterna? Ha dom fått något nytt hem?

chigak
0

Snuffsan har varit i stödhem hos oss och hon kommer stanna här permanent. Husse har blivit mycket förtjust i henne. KyssGlad

Lena
0

#36 Härligt att höra!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

JeanetteS
0

Vad skönt! Jag såg henne och föll pladask. Letar lite smått efter en långhårig katt.

Fagddu
0

#36 Vad roligt att höra. Kan tänka mig att det är lätt att det blir så när man är stödhem. Man fastnar ju lätt för de små liven. :) Grattis till familjetillskottet! Skrattande

Naquita
0

Ja, Snuffsan får stanna permanent i stödhemmet:) Underbart! Slipper hon flytta nu när hon är hemmastadd hos er. 

Dessutom har jag den SISTA sturkökatten i stödhem här hemma, vars ungar blir de sista ungar från den kolonin att födas(vad vi vet) sköönt:) Det slutade på 49 stycken ( + de i magen på Tikila)