Godmorgon/godkväll vecka 16
God morgon har haft sov morgon eftersom Magnus jobbar dubbelpass. Han började i går eftermiddag och slutar ikväll. Skall upp till mamma idag och sedan skall jag städa av lite. Hon kommer hem imorgon tror jag.
mymlanbus: Vilken underbar bild…
Inge-elsie; Hoppas Magnus tar det lugnt med jobbet.
Godförmiddag. Har nyss kommit hem från jobbet, äntligen ledig i en hel vecka.
Idag är det mulet ute, hade min "Djurhjälpens" jacka på mig igår för då var det varmt när jag gick..Men imorse var det kallt igen..burr..
Ska snart lägga mig och sova i några timmar med Pontus..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
#0 Vad glad jag blir av att se en bild på det gamla industrilandskapet i min före detta hemstad Norrköping. Har en del gamla vykort från detsamma på väggen ovanför datorn. Textilidustrin som plötsligt dog i slutat av 60-talet och början av 70 talet. Det var som om hela stan tystnade och vemodet intog staden. Allt var ju nästan uppbyggt runt textilen i Norrköping.
Skönt med ytterligare en ledig dag. Har en hel del på programmet och måste nu sätta fart. Vädret är inte riktigt lika fint som övriga påskhelgen. Men nu ser det ut som solen försöker bryta igenon molntäcket.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

morgon, huvudvärken är bättre men har fortfarande värk i kroppen, kan inte gå ordentligt, har vaknat nässtan varge timme i natt av värken trotts jag tog dubbel dos sömntabletter,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Har varit uppe hos mamma, fick då veta att hon var på väg hem utan att meddela mig. Så det var tur att Sarah var hemma. Så jag fick slänga mig i en taxi som åkte jättefort hem. Dom borde ha meddelat mig tycker jag. Dom sa att hon skulle koma hem i morgon. Men nu tvättar jag och packar upp medans mamma sover.
Jag tycker Norrköping är en vacker stan, roligt att fotografera i den :) och roligt att ni gillade bilden :)
#5 Dålig stil tycker jag, det är bara att klaga…så där ska det inte gå till..

#5 jag skulle ringa högsta chefen och klaga högljutt, de vet ju att du måsste vara hemma, inte många som skulle ställa upp så på sin mamma som inte är klar riktigt,
Godkväll, har orkat vara uppe lite men i omgångar,, får sjukanmäla mig i morn, sååå irriterande,
Men i morgon kommer en spännande liten dam hit!!!!
en raggdoll tjej på 3,5 år som inte riktigt trivs och fungerar där hon vart innan, men jag erbjöd mig som vanligt att vi kan ju prova här om det inte finns något annat,,,, Ja så då blev det klart i dag då,,, fodervärd först och fungerar det så blir hon min, ska bli jättespännande, blev kär i henne när jag såg henne första gången för ca ett år sedan,..
mycket katter är det, ska även ringa birgitta kks i morn om jag e lite piggare, jag ska nämlingen adoptera Kajsa,, ja jag är värdelös som stödhem för jag blir ju så käääär, Lisa vet jag inte, hon vill ju verkligen bo här,, ja jag vet inte,,,
#8 Jag skulle inte kunna bli stödhem, skulle inte kunna lämna katten ifrån mig alls.
Tror att du vill ha Lisa oxå fast du inte vill erkänna det.
Vädret här är mulet, kanske det blir regn idag, Pontus är på balkongen och Milou har kräks i husses säng.
Ska bara gå ut och hämta mitt paket från posten idag sen ska jag bara ta det lugnt.
Anropar solen från Norrköping idag, var är den idag?
Ha en bra dag alla!
/Malin

#9 jag tycker mycket om Lisa men det är inte en katt jag skulle valt själv och det har inte klickat riktigt än, men hon älskar mig och stortrivs här, springar och gömmer sig direkt om hon ser Eva så hon vill nog inte flytta, det handlar messt om jag har bestämmt att jag inte tänker ha mer katter än vad jag kan ta med mig till lägenhet om jag måsste flytta (katter lever som bekant längre än vad min ekonomi är planerad) så sex är för mycket helt enkelt,, sen är hon svårplacerad, rinniga ögon, man får torka, Bronkit, luktar skitilla i munnen trotts vi vart hoss vetten och tat tandsten och kollar ijenom hela henne, ja tandsten har hon och det behöver ju hållas koll på, så jag lämnar henne inte om det inte känns helt ok,
ja jag e sämsta stödhemmet, kerstin var stödhemskatt i två veckor ungefär,,,,
sen ville jag inte lämna henne,
som ni kanske hör så vill inte Eva ha tillbaka nån katt, hon har bestämmt att inte överklaga, orkar inte mer, vill inte må dåligt ijen,Hon mår bra nu, och jag förstår henne, sen har hon själv märkt att Lisa inte vill veta av henne, men det är ett ansvarsfullt beslut tycker jag,
#11 Förstår att inte Eva vill överklaga, det verkar vara jobbigt.
Idag har vi varit ute och fikat på vår Kungsudden här i Kungsör. Dom har verkligen gott kaffebröd, svårt att välja..
Tur att det är tvärs över ån, vi bor i huset med skorstenen.

#12 Vad du frestar med godsaker essut !
Har huvudvärk och ont i halsen. Så jag har bara tagit det luuungt. Ganska blåsig här men sol.
Har njutit av solen idag. Suttit i hammocken latat mig
Sen har jag börjat med byggandet av klösmöbeln till katterna. Har gjort bottenplattan och klätt den så imorgon ska vi fortsätta med stolparna.

#12 ser mumsigt ut,,mmmm, kaffe o kakor i solen,,,
Jag har besiktigat bilen, ombesiktning, skiter i bilhxxxet nu, den bara går sönder, vart o provkört en -99 seat toledo i dag,,, gillade den direkt, ska hämta den på fre när jag får pengar te handpenningen, mitt ena csn lån e snart betalt så det ena lånet följer det andra så det blir inte så stor förändring i ekonomin, sen kan man inte pynta ihjäl sig på gamla bilvrak när man inte kan meka o svetsa själv,
Godmorgon..
Visst är det gott med kakor..
Är uppe tidigt för att åka till Södertälje för att träffa Sarah, vi ska skaffa id.kort idag hos polisen..Vädret är mulet, kanske ska det bli regn..
God morgon skall träffa Essut om mamma behagar åka till dagverksamheten, vilket man inte vet. Var med henne till doktorn igår med hennes fot. Hon skall äta pencilin i 3 veckor, om det inte hjälper så måste hon opereras. Hon har dålig cirkulation i fötterna. Har sovit 4 timmar i natt. Hade besikning av kåken igår. Måste renovera hela huset. Men först måste jag fixa någonting för mamma under tiden. Brorsan kanske kan ta henne, fast då protesterar han.Tänkte ta undervåningen först.

Morgon, e hemma veckan ut, ringde vådcenralen så det var de som tyckte det så hoppas inte jobbet blir arga,,,, förkylningsinfluensa trodd hon , 1v-10 dar,,,,mm, värken e kvar och jag har i vanlig ordning inte sovit ordentligt, Ice är här på nedervånngen, jag bar ned henne,, Kersin är polis och går och morrar efter henne men är nog bässt de får göra upp själva,
här är det grått o trist. ser ut att bli regn. vill ha sol istället.

Vilken vacker bild Mymlan!!
Ja..här städade man i köket igår..det fastnar katthår överallt, när jag skulle torka av sladden till radion får jag en otäckt elektrisk stöt! Huuvva..blev alldeles matt efteråt..känns som att man knappt vågar stå på det stället efter detta..
Så har sonen haft magsjuka..o jag fick känna av en släng idag..tack o lov verkade det vända efter en rejäl kopp the..så man hoppas att det stannar här och inte blir värre..därför har katterna inte hunnit få mat än idag..dom väntar o hussen åker o handlar..
Strålande fint vårväder i Linköping!

#20 låter som att det e hål i sladden, tejpa med eltejp så det inte händer ijen,

godkväll, ska strax nanna, Kertin har förföljt Ice i dag när hon var modig och gick på upptäcksfärd i huset, nu i kväll fick hon igång Baloo, så han var jätteelak, Lilla Ice var rädd för dem, så i morn tänkte jag håva in hela bunten utom Kajsa som e snäll i mitt sovrum så hon får upptäcka i lung och ro och bli kompis med en i allafall, vad tror ni om det? stänga in BARA Kerstin funkar inte för det har jag provat innan , då blir hon ännu värre när hon blir utsläppt.

På G igen..blev riktigt däckad med magsjuka o feber..så man har inte ens orkat tänka tanken på att sitta vid nån dator..man känner sig ju nästan som dödsjuk när dom har sakerna slår till..men tack o lov brukar det vara kortvarigt..katterna undrade nog vad det var för konstigt med matte som knappt orkade titta åt dom..så det var husse som fick ta hand om gänget..
Strålande sol i dag..och jag bara njuter av att kunna vara som folk igen..och att kunna sitta stunder här vid datorn..samt sätta sig ute på trappen o dricka kaffe!
Jag har varit utan Internet i 6 dagar.
Det är inte kul alls.
Modemet som pajat.
Tur det var billigt för det blir väl fler när åskan slår till framöver sommarn.

#24 Vad skönt att du är tillbaka igen..det är minsann inte roligt när sådana saker händer..
#24 Välkommen tillbaka.
Nu har våren kommit hit, det är solsken och det är varmt ute. Balkongen är öppet hela dan och det tycker katterna om..
Ska snart ta tåget till Tumba, dax att jobba natt, tur att det är bara en natt det gäller, har ledig hela nästa vecka igen.