Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1117 ggr
[LucyInTheSky]
0

Solsken, filt och mys katt

Idag har varit såå skönt ute. Ruu och jag tog ut en filt och la oss på gräset inne på gården, vi fick lite blickar på oss men det är väl ändå min gräsplätt med tänkte jag =)

Det blåste inget alls där, lägenheterna runt oss var vind skydd. Jätte gutt, lite för gutt för jag somnade.. Skäms Undra vad tanterna i sina fönster tänkte då..

Ruu kravlade ur sin sele medan jag sov och jag undra vad han pysslade med under tiden, har ingen koll på hur länge jag slocknade heller.. kunde varit 4 min bara eller upp till 1 timme.. När jag vaknade satt han i allafall nöjd på gräsmattan och kollade fåglar.

Så jag brydde mig inte om att ta på honom selen igen utan ropade bara med mig honom in. Jätte duktig Ruu. Han skulle nog lätt kunna bli ute/inne katt..

Hawknestgrove
0

Ja de där selarna är värdelösa, de flesta av dem. Använder du min metod, så kan katten aldrig ta sig ur.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Han ska få längre lina nästa gång.. Så han kan vandra runt lite.. =) Får typ knyta den i en tå eller nåt så jag känner när han traskar i väg XD ha ha..

Testade med Nemo i sele idag.. Han blev dö-förskräckt.. Och detta var bara trappuppgången vi var i. Han är en riktig liten fegis den katten. Mel har inget intresse alls av yttedörren så han har inte fått testa selen. Nemo skriker ibland på dörren så jag tänkte han kunde få testa sele. Men det går nog bättre nästa gång.

Han liksom kröp platt som en pannkaka runt utanför vår lägenhetsdörr.. Jätte läbbigt.

Destany
0

vad mysigt det lät picknick med katten=) mina katter blir helt galna när jag sitter på balkongen med dem.. de verkar vilja ha matte med på sina äventyr..

Hawknestgrove
0

Ja med er fina balkong så behöver de ju inet gå i sele ens. Balkongen räcker ju gott för att få intryck av uteliv

[LucyInTheSky]
0

Nja, Ruu är aldelles för van vid att få gå ut.. Han nöjer sig tyvär inte med balkongen. Och jag tycker det är mysigt att komma ut och promenixa lite med honom. =) Så det funkar fint.

Sen när vi köper hus kommer det bli kattlucka. Så får dom bestämma själva om de vill vara inne eller ute.

Hawknestgrove
0

JA helt klart för jag antar, att ni letar hus lite avsides, för nära väg är ju inte bra.

[LucyInTheSky]
0

Jo, vill bo avsides.. Jag tänker inte släppa ut dem på stor väg..