Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1215 ggr
kerstin2181
0

Till minne av Nisse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det 5 år sedan jag fångade in min hjärtevän Nisse i skogarna vid Norra Bro, och jag kommer hedra denna dag varje år, för hans minne. Tyvärr var jag tvungen efter många månaders sjukdom, att låta honom somna in 090409. Jag vill tacka Örebro katthem för värdens bästa katt, och kommer höja priset på mina kommande kattungar, och för varje kattunge jag säljer, kommer 200kr skänkas till Örebro katthem. Tack till värdens bästa katthem!

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

siberlina
0

fina  nisse ,jag beklagar sorgen

mymlanbus
0

Himlen har fått ännu en kattängel, så fin han var Nisse. Vila i ro kissen och en tröstkram till matte.

kerstin2181
0

Tack, han är och var min stora kärlekGråter

Leffe
0
Sidentass
0

Så fin han var….

kerstin2181
0

Han var min guldklimpGråter på 5 år, har han aldrig gjort ett satyg, aldrig bitit någon, fast han hade levt sin år i skogen, utan människokontakt, innan jag fick in honom. Han har pysslat om många kattungar, många hemlösa vuxna som varit hos oss genom åren. Han älskade oss människor, andra katter mm mm. Han ville ligga tätt intill, och det finns ingen som kan spinna så högt och länge av en klapp, ingen katt kan bita sig så fast i mitt hjärta som han kunde, ibland kallade jag honom för Rudolf med röda mulen, han hade sitt speciella sätt att tigga påKyss må han vila i fred, och dansa bland änglakatterna …….

Ankie
0

Ja du det är så svårt när missarna lämnar en, det blir ett stort hål och ett tomrum av saknad. Han var fin Nissse.

Lena
0

Vilken vacker kisse! Förstår att det känns tomt och svårt nu! Fint gjort av dig att stödja Örebro Katthem! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

sandra1977
0

frid över hans minne.vackra kisse.

annebeate
0

Nisse, så vacker. Han är nu ännu en  älskad kisse i det vackra Regnbågslandet där han är tillsammans med så många andra älskade kissar.

Bumbis
0

Jag beklagar sorgen kerstin2181… men mysiga kissen Nisse har det bra i  katthimlen med alla andra kattkompisar!

essut50
0

Tröstkramar till dig Kerstin. Förstår att du är ledsen, han var så vacker. Nu är han i regnbågslandet och får träffa Timjan..

kram Lillan

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

kerstin2181
0

Lillan, jag hoppas han leker med sin gamla vän Timjan från Norra bro, dom är ju uppfödda på samma ställe, och kanske kan dom finna varandra igen. Gud vad jag saknar honomGråter

essut50
0

Kerstin. Förstår att du saknar honom. vet hur det känns att förlora en kär gammal vän..

Så här skrev jag om Tusse strax efter han hade fått somna in. (Milou var inte så tam just då)

- ingen som kommer upp till oss på natten och klappar oss på kinden.  

- ingen som möter oss i dörren och vill smita ut..

- ingen som följer efter mig till köket när jag kommer upp på morgonen.  

- ingen som sitter på köksstolen och väntar på nått gott. (räkor eller skinka)  

- ingen som har tagit min fåtölj när jag ska sitta där och titta på TV.  

- ingen som vill sitta i husses knä när han ser på TV..  

- ingen som ligger i hundkorgen…  

- ingen som ligger i Milous kattbur längre.   

- ingen som sitter i fönstret och spanar på matte när hon kommer från jobbet..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

maggan47
0

Det är klart han har hittat Timjan, dom hade ju ett speciellt förhållande, blev infångade samtidigt denna dag,  kommer ihåg när vi hämtade Timjan från Örebro katthem, så tryckte hon sig intill Nisse, och ville inte komma fram, i Regnbågslandet är det också så speciellt att alla finner varandra, lilla Nisse, så vacker du var, och så älskad kisse du blev, men nu lever du i dom evigt gröna ängarna, pigg och frisk med alla dina kompisar, som du hade ett så nära förhållande till, tyvärr lämnar du en matte du älskade, och älskade dig, och ett stort tomrum, som ingen kan fylla, blir på nytt påmind om min älskade Timjans död, för ett halvår sedan, 5 år gammal, och tårarna rinner igen,och igen, men nu blir hon tvättad igen av dig, som hon älskade så, lilla Nisse gubben

Maggan47

Liten sa: "Men när vi dött
och inte finns och så,
älskar du mej då?
kan kärleken bestå?"

Stor höll Liten hårt
och de såg genom sitt fönster,
såg på månens sken
och tusen stjärnors mönster.
"Liten, se på alla stjärnor
som gnistrar min vän.
Och minns att några dog