Bandit behöver nytt hem/jourhem omgående
Bandit börjar äntligen släppa sin rädsla och idag vågade han till och med hoppa upp i soffan och lägga sig bredvid mig, jag kan klappa honom när han är under bordet men nu håller allt på att raseras.
Han är busig och försöker leka lite för hårdhänt med mina tjejer och det slutar i slagsmål och ilvrål från dem och jag får skrika och hoppa i golvet för att separera dem, på 45 minuter har han lyckats slåss med bägge mina fega tjejer. Just nu ligger han livrädd bakom soffan och vill inte prata med mig längrei.
Finns det någon som vill ge honom ett fast hem eller kan vara jourhem tills vi hittar ett fast hem.
Nä, lille gubben! Putt för honom!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
visst är han fin, det tråkiga är att jag blir tvungen att stänga in honom i sovrummet igen.
det är mina tjejer som är problemet och det spelar ingen roll vilka katter jag tar in så blir det samma sak varje gång. Lilla Harlequin som inte ville något annat än att få ligga tätt, tätt intill och bara mysa vart det samma problem med.

hur länge har han vart hoss dig då? det kan ju ta lite tid innan katterna aksepterar varandra, är han från Ronneby elr? mitt minne vill inte riktigt i dag,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag fångade in honom på min egen tomt den 10 december, jag har min egen lilla kolloni här, mina tjejer vågar inte ens gå ut längre för de har blivit jagade av de hemlösa här och av Bandit också. Zelda har jag fått plocka ner ur träden ett antal gånger när Bandit jagat upp henne innan jag plockade in honom. Där ligger nog det största problemet.
Jag kan inte plocka in dem mer än en i taget och kan ju inte sluta mata dem heller så det blir en ond cirkel.

Antar du tesstat Blocket? såg du bodde runt stocholm, bra att veta kanske, Vad jobigt med en hel koloni, hur många är de? finns det nån tråd härinne?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
jag ska lägga ut en annons, har varit på väg i flera dagar men det har kommit något emellan hela tiden. Har ju inte haft så bråttom heller eftersom jag hela tiden önskar att det ska fungera och jag ska kunna behålla någon av dem. Det smällde igen alldeles nyss, sitter i vardagsrummet och det small i köket, har ingen aning om vad som hände men nu var det snälla blyga Miranda igen :-(
Nej det fins ingen tråd här inne på dem, den sista jag skrev om katterna i länna de katterna är inne och det har kommit nya sedan dess. Tror det är två till just nu men de får mat och vatten i gamla huset.
Men lille kissen då… så jobbigt att han inte går ihop med töserna.
Puttar för lösning till Bandit
puttar lite för en väldigt ledsen Bandit som har blivit instängd i sovrummet igen
han vill ju så gärna ha sällskap
Putt för en vacker svartvit kille!
Det blir verkligen jobbigt när man vill katternas bästa och de har svårt att bli sams. Minns hur du kämpade med Harlequin och tänk vad bra det blev. Just att Bandit jagat flickorna ute kan säkert påverka deras relation inne också.
Katternas kemi är ju inget man råder över och är det så att du har tre katter inne nu? Vissa katter kan samsas med alla och en del är väldigt noga med att välja sitt sällskap. Antar att du redan provat Feliway adaptern för den kan göra underverk.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
ja min lilla Harlequin, världens goaste katt, hans nya matte skrev: hade de inte varit kastrerade hade hon blivit orolig. Så kärvänliga är de mot varandra och han försökte verkligen med tjejerna här hemma också men det gick inte. De accepterar inte ens kattungar (dumma dem) men den här gången är det extra jobbigt för fega Miranda är livrädd och bara fräser så fort hon ser honom och går han då fram mot henne så smäller det.
Det är alltså inte Bandit det är fel på, tror att han bara vill leka och busa med dem men de fattar inte det utan blir rädda istället.
Så jag tror att han skulle bli glad över en kompis att busa med, för igår när jag kom hem från jobbet låg mattan i ena hörnet i sovrummet och leksakerna i andra ;-) han hade försökt roa sig så gott det gick.
Ja jag tror också att han behöver en kompis som kan busa på lika villkor. Under tiden du letar hem kanske du skulle prova att vara jourhem t.ex till Djurhjälpen. Då vet du att du inte blir fast med katten om det inte fungerar.
Tänkte också på att dina töser kanske inte gillar hankatter.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
jag är redan aktiv där men det hjälper inte de har så fullt att det fortfarande är intagningsstopp. Står även i kö med honom till Kattstallet. Men som alla här inne vet är det svårt.
Det där med hankatter har jag aldrig funderat på, hm. Alla som har kommit runt mig har varit hankatter. Tål att tänkas på.
Efter 14 dagar i ett jourhem är Bandit tillbaks hemma hos mig. Han är så ledsen över att behöva vara ensam instängd så han gråter och ropar efter mig så fort jag går ut ur rummet.
Jourhemmet hade en honkatt som inte är van med andra katter (ungefär lika knäpp som mina tjejer) det gick bra de första 10-11 dagarna när han inte ville vara med men när han såg dem ligga i sängen och gosa så ville han ju gärna vara med där och när han hoppade upp till dem så började tjejen fräsa och morra åt honom då blev han sur och daskade till henne, sedan var karusellen igång.
Här hemma så går han åttor runt mig för att stryka sig, kela mysa hela tiden, han kurrar mer och mer för varje dag och har blivit en riktig myskatt, fortfarande är det bara mig han är så mysig med men det släpper snabbt när han har landat i nytt hem.
Så nu behöver Bandit ett nytt hem/jourhem där han kan få vara med hela tiden utan griniga kattanter. Antingen som ensam katt ett tag eller med en katt som verkligen tycker om andra katter och är van att det kommer in nya katter.
Vilken jobbig situation du hamnat i. Verkar ju som det inte är Bandit som är "boven" i det hela utan han går till "anfall" efter att först ha blivit attackerad.
Är Bandit van med katter innan du plockade in han?
Verkar ju som han söker sällskap iaf.
Nu har jag fått bildbevis varför jag hela tiden har hemlösa okastrerade hankatter runt mitt hus, grannen släpper ut sin perserhona varje vår (smiter, jo vist) så det var riktig porr jag fick se på kameran (japp ytterligare en ny katt har kommit)
Så jag har ingen aning om hur de har levt tidigare, ensama eller i någon kolloni det jag vet är bara att de är utefödda och lockas av en höglöpande hona som sitter och skriker.
Nej jag tror inte att han är boven utan bara har dåligt tålamod och vill vara med på en gång och accepterar de inte honom så kan jag tänka mig att han blir lite grinig och "känner" lite på de andra.
puttar och hoppas att det är någon som skulle kunna tänka sig att vara jourhem ett tag åt honom. Vi har plats på Stadskatten så fort det blir en ledig, han står först i kön men det kan ta några veckor innan han kommer in. Han står och gråter hela tiden vid gallret och vill vara med men när jag släpper ut honom så är han på tjejerna hela tiden, han ska nosa och kolla in dem och det blir tufft varje gång. Tror nästan att han har ett taskigt kattspråk som inte fattar att han ska lämna dem i fred och vara lite undergiven.
Lisa
stackars lille missen. Ja du det är svårt när det blir så här. Känner igen det lite grann som du beskriver med din katt. Vår nya hittekatt Aslan, han vill oxå leka med tjejerna men de blir rädd och fräser och slår till han. Han har inte heller lärt sig att vara undergiven. Det är svårt då det blir så för katter går det inte att lära hur som helst. Hur mycket man än vill.
Hoppas du får tag på någon som kan hjälpa dig och katten.
Putt
Nu har Bandit fått ett alldeles eget hem i lördags, redan en timme efter att vi åkt därifrån så kom han fram och kollade omgivningarna. Har pratat med familjen idag och han är framme och nosar på dem, sitter på avstånd utan panik och går bara undan lite grand om de kommer alldeles för nära så det tar nog inte lång tid innan han är lika kelig med dem som med mig.
Lisa
Ps. kan någon ta bort hans annons i "Vi söker hem"
vad kul att han fått ett hem. hoppas det går bra.

Kul att han fått ett hem! Hoppas han och hans nya familj blir lyckliga i många år. :)
Åh så bra! Hoppas det går vägen nu!
Åh vilken lycka för Bandit. Han kommer säkert att bli en knäkatt till slut.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Vad skönt att han fått ett hem och att han verkar acceptera flytten, håller tummarna att han blir lika go med sin nya familj som han var med dig. :-)
visst är det underbart när man lyckas, inte ett ljud på någon annons på två månader och så var det 5 st som ringde på två dagar och köade om honom, har nog aldrig varit med om det. Fick en bild av familjen i gårkväll och då låg han och sov i soffan så han har redan övergivit sin plats under sängen, det är inte skönt längre att ligga på kalla golv :-)