Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3240 ggr
Debattia
0

Hemlösa i Helsingborg.akut!!!! Del 3.

Gör en ny tråd och hoppas på all stöd och hjälp för dessa katter!

Dom måste fångas in , kastreras, vaccineras, avmaskas ,  sättas i  permanenta eller tillfälliga hem . Därför söker vi hem, hjälp till infangande. Körningar till och från veterinär. Tillfälliga eller permanenta hem för dessa katter !

Del 1.     Hemlösa i Helsingborg Akut!!!

Del 2.             Hemlösa i Helsingborg.akut!!!! 

Detta kostar i både tid , ork och  pengar därför undrar vi om du har möjlighet och känner du vill ställa upp och göra någon form av  insats för dessa katter.

Har öppnat ett konto hos  smådjurskliniken

DIN VETERINÄR . "NORRKATTERNA "

Ekvändan 2 . Helsingborg.

Bank-giro 5142-4976

Kanske kan du skänka en slant  för hjälp till veterinärkostnad ? Stor eller liten ! Allt är lika välkommet !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Debattia
0

Gjort  ny tråd för den förra började bli seg.

Debattia

Atiz
0

Bra idé..  Skrattande

Caitlin
0

Debattia

Det är jätteviktigt att du meddelar den person i KKS som hjälpt till att lägga ut de 3 katterna på hemsidan. De finns i nuläget på akut-sidan.

Så de kan plockas bort från sidan snarast möjligt.

Som jag förstod är det Birgitta du har haft kontakt med.

Mvh

Debattia
0

Ska gå in och kolla , plocka bort. Tackar också KKS jättemycket för dom ställde upp och satte in katterna på hemsidan. Tror det bara handlade om denna för dom andra gick kvar och skulle fångas in nu i veckan. Men jag kollar !!!!

Debattia

chigak
0

Putt

Debattia
0

Har varit in och kollat KKS hemsida och där fanns inga kort på någon av katterna från Helsingborg. Heller inga kort insatta på tråden insamlingar. Ska kontakta dem ,fråga om dom kan sätta ut lite kort och formulera om texten.Har skickat kort till dem.

Josefa! Tror inte vi heller pratade om samma katt för den jag pratade med ville ha en kattunge,ca sådär 5 månader eller något.

Debattia

Josefa
0

Debattia, Den tjejen som ringde mig kom från Västerås, och ville ha Chrisses Eros. Ingen kattunge. Så då var det nog inte samma tjej.

Kortet på kissarna finns under "AKUTA KATTER"  insatt på KKS sida den 1/3

Debattia
0

Har varit inne och tittat och jag såg inga katter,kollade under Akuta katter ??????Foten i munnen

Debattia

Josefa
0

Har precis varit inne. De är på sidan 4 på Akuta katter.

Debattia
0

Josefa! Tack för du fortsatte och tjatade på mig. Nu såg jag det också. Den med vit haklapp kan ju vara kvar fortfarande så jag vet inte om jag ska ta bort den ,kanske vänta på besked först ifall den är räddad??? Den svart/vita meddelar jag KKS . Förlåt KKS för min klumpighet ?

Debattia

Debattia
0

Jag går på små moln i kväll för alla katter är räddade från huset där mannen flyttat från!!

Debattia

Jenna-Gun
0

Ja jag blir så glad i kväll. För det är så många trådar med goda slut.

Kram på er

huskatt08
0

Åh så roligt att läsa att alla missar är räddade.

Josefa
0

Oj, vad skönt att de sista tre också kommit iväg därifrån.

Vet du något mer? Kom de till Ms jobbarkompis? Och ihopa?            Var töserna dräktiga?

Debattia
0

Vet inte ännu om de är dräktiga? Men jobbarkompisen tog alla tre.

TACK ALLA ÄNGLAR SOM STÄLLDE UPP OCH HJÄLPTE TILL !!!!

Debattia

Debattia
0

Gör en liten morgonputt för de katter som går kvar i kolonin ! Hoppas verkligen det ska ordna sig för dom också. Två har det ju ordnat sig för ,tack och lov. Två kattkillar som nu är döpta till Lester och Buster. Det var Buster med det dåliga ögat. Han hade ögoninflammation,som han nu får hjälp med. Hade han inte fått hjälp hade förmodligen ögat blivit mycket skadat med tiden.

Debattia

Atiz
0

Åhh vad skönt att alla fått komma in.

Fagerljung
0

Slutet gott allting gott :)

anebit
0

Bra att de sista tre är borta från svinstian.

Nu hoppas vi att dom som är kvar i kollonien också kommer in.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

chrisse-77
0

# 16 En liten försynt korrigering. Det är Letser som hade det dåliga ögat. :)

Ja, det är riktigt fina katter så jag hoppas att de hittar ett hem inom snar framtid. Men fram tills dess är dem i goda händer i alla fall.  :)

Skulle varit skönt om de andra katterna oxå kom in och även de som hade "ägare" men fick gå ute ändå. :(

Fagerljung
0

Hur gick det med loppisen förresten?

Debattia
0

Loppisen var okey ! där kom in lite money. Hade tryckt upp info om hjälp till katterna som alla kunder fick ta med sig hem. Några var katthatare men de flesta var djurvänner. En lovade ställa upp och hjälpa till men hon kunde inte ta hand om några katter.En skulle skaffa sig en katt och återkomma till mig, får se hur det blir med det ??? Det sämsta dessa dagarna var vädret ! Kallt och rengstunder lite då och då.

Debattia

Fagerljung
0

Skönt att där kom in lite pengar iallafall! Kommer det att vara ett stående inslag?

Debattia
0

Det är ett stående inslag. Annars hade jag inte haft råd hjälpa djuren. Över vintern är där ju mindre aktivitet , men mat o.s.v. måste dom ju ha ,de små liven.

Debattia

Fagerljung
0

#24 Tar du emot donationer i form av saker att sälja på loppisen?

Debattia
0

Ja, annars hade jag inte kunnat haft det kontinuerligt.

Debattia

Debattia
0

En liten kvällsputt för katterna i Helsingborg. Här finns ett stort behov av hjälp !!!!!

Debattia

Atiz
0

Putt

katterna
0

vet inte vad som är fel. men kan inte skicka pm till dig debattia. kommer inte upp någon sån skicka meddelandet.  puttar upp för katterna.. det behövs mkt hjälp.. tveka inte om du känner att du kan ta hand om någon av katterna. dem behöver just din hjälp! utan din hjälp och ett hem till dem kan inget göras.. så tveka inte..

Debattia
0

Jag kan heller inte skicka pm. Får gå in på dens sida som skickat pm till mig och ta kontakt på så sätt. Måpste vara något fel någonstans.

Debattia

chigak
0

Puttar

Debattia
0

Pratade med nya ägarinnan till en av mina placerade katter. Hon sa,det är den bästa katt jag haft någonsin. Hennes son kommer  hem varje dag för att kela med katten. Mannen har förut tyckt bäst om hund ,men kissen har ändrat på hans åsikt.

Hoppas verkligen att dessa katter från kolonin också får en lika framtid, efter allt elände och misär som dom nu är tvungna uppleva vilket dom vill eller inte.

Den placerade katten var också en utkastad hemlösing.

Debattia

chigak
0

Puttar

Debattia
0

Kvällsputt! I kväll är det kallt även i Skåne !

Debattia

Debattia
0

Morgonputtar. Tack och lov är där fint väder i dag,solen skiner, i natt hat det varit kallt för alla hemlösa om dom inte har någonstans att krypa in.

Debattia

Debattia
0

Får bli en liten kvällsputt. Ikväll är det vinter och snön den yr !!!

Kallt som bara den !! Hoppas detta är sista vintern som katterna behöver ha det så här!!!!

Debattia

Debattia
0

Puttar upp tråden !

Debattia

Debattia
0

Då får här bli en liten putt igen då !

Debattia

Debattia
0

PUTTAR!

Debattia

Debattia
0

Hoppas verkligen det ska lösa sig för dessa fina katter också,så dom slipper springa där mellan bilar och hyreshus. Kanske heller inte är helskygga,dom Crisse tagit in har inte varit det, den ena var ju tillmötesgående från första början.

Debattia

Bumbis
0

#32, vilken härlig läsning Debattia, ännu ett bevis på att hemlösingar blir de mest tacksamma katterna man kan önska. Flört

Betvivlar inte en sekund på att kolonikatterna skulle vara annolunda bara de får komma till rätt hem och rätt personer. Det är inte kattens fel att inte folk har tålamod och sunt förnuft.

Debattia
0

Ja, hoppas  även dessa katter ska få  chans visa hur underbara dom är när dom får det bra.

Debattia

chigak
0

Puttar

Debattia
0

Förhör mig hela tiden men tyvärr har jag inte så mycket att berätta ännu. Har i alla fall fått två stycken som satt upp lite info om katterna inne i HBG.

Debattia

Debattia
0

Puttar upp tråden ifall någon tittar in och har möjlighet hjälpa till med något, kanske ta hem en kissekatt tillfälligt eller permanent ?

Debattia

Debattia
0

Puttar. Har fått ett litet napp idag får se vart det leder. En man som vill ha en katt,(kanske,kanske inte )

Debattia

Crisse
0

Hoppas du har tur nu då. Har familjen från Landskrona hört av sig sen?

Debattia
0

Föreslog dom kunde komma hit hela familjen nu i helgen men det har dom inte gjort. Jag måste ha föräldrarnas medgivande innan jag kan placera någon katt hos dem, så ska dom också vara djurvänner.

Debattia

Crisse
0

Mamman är helt emot att ha katt för hon vill inte att katten skall vara inne när dom inte är hemma på dagarna. Om killen kommer själv så lämna ingen katt till honom för då blir den kanske utkörd när han kommer hem med den.

Debattia
0

Jag åker till hemmet först och kollar innan jag placerar.

Debattia

katterna
0

Puttar upp för katterna i helsingborg. bara säg till om någon av er som läser tråden vill ta hand om någon av katterna..

Debattia
0

Den ena hankatten som Crisse tog in och döpte till Buster har nu fått ett permanent hem. Han får äntligen leva som en respekterad katt, hoppas även de andra ska få uppleva det också !!!!

Debattia

Crisse
0

Och Lester lever som en kung på balkongen och ligger och softar hela dagen i en kattbädd på balkongbordet. Han fräser fortfarande på mig men när mina katter går ut där och hoppar upp på bordet så säger han inget utan bara tittar på dom. Jag har annons ute på honom fast han inte är tam men jag hoppas ändå att någon vill ha denna fina katt.

gulliver
0

#50 Det är en mycket bra rutin som även jag tillämpar. Dessutom så ska intressenter alltid besöka katten/katterna i sina stödhem.

Debattia
0

DEt känns så bra att dessa katter fick komma in. Hur ser Lester ut i sitt öga nu ????Har han blivit bättre ???

Debattia

Crisse
0

Ja Lester är bättre men inte helt bra så jag skall vänta ett par dagar till och sen börja med antibiotika. Jag skall ta nya foto på honom när han har blivit bra så ni kan få se hur han ser ut då.

Crisse
0

Förresten så ringde jag till Eroz nya hem för att kolla så allt var bra. Det tog 2 dagar sen var Eroz framme och låg på klösbrädan som jag skänkte killen. Han kan klappa honom och Eroz vänder magen till för han vill bli klappad där oxå men killen kan inte ta upp honom från golvet för då springer han men det går bra om han redan är uppe i soffan eller på klösen.

Debattia
0

Det är helt underbart ,fantastiskt och jag vet inte allt jag kan komma på. Det är sånt här som gör man orkar fortsätta och kämpa för katterna fast det ibland ser kolsvart ut för att kunna hjälpa till på något sätt.

Debattia

Debattia
0

Puttar upp och hoppas hjälpen är nära!!!

Debattia

Atiz
0

Amber puttar oxå…

katterna
0

Helt underbart att höra så bra det gått för dessa två killar. tummen upp för dig crisse som tagit hand om dem. puttar upp för resten av katterna som fortfarande lever där ute som hemlösa och vill komma in i värmen. snart blir honorna dräktiga, om dem inte redan är det.. och kolonin kommer bli ännu större.

Debattia
0

Satt in en liten slant på kontot och hoppas det börjar röra på sig snart !

Debattia

Crisse
0

Nu är det riktigt akut i Helsingborg.

Vi var i Helsingborg igår kväll och kom inte hem förrän 23.45 och fick inte tag i en enda katt. Nu vet vi att där är 3 sköldpaddor där iallafall en är dräktig och där kom en liten tigrerad hona som är högdräktig vi såg även den 3 dje skogisen som ser ut att vara en hona för den är mycket mindre än Lester och Buster. Den stora svart/vita hanen har snart ingen päls runt nacken och han har även ont i ett öga. Vi såg 12 katter där igår så jag tror att denna kolonin består av ca. 20 katter.

Vi försökte fånga den dräktiga sköldpaddan men där var inte någon katt som var intresserad av att gå in i fällan. Vi gör fler försök så fort Chrisse 77 har tid att köra.

Debattia
0

Ja,det är fruktansvärt !!! Får man inte hjälp med dessa nu på något sätt så kommer ju kommunen att skjuta av dem, helt klart.

Men vad gör man??? Här finns ju knappt någon som kan hjälpa till!

De som fick hjälp med  förra stället är inte intresserad av att fortsätta hjälpa på fler ställen. Många tröttnar efter en räddningskampanj.

Debattia

Debattia
0

Honorna skulle man kunna ta in på ett och samma ställe .

Debattia

Crisse
0

I den här kolonin är det inte katter som kommer överens därför tror jag det blir svårt att sätta dom tillsammans det är nog bara dom som man vet är släkt som går att sätta på samma ställe och man kan inte se om dom hör ihop. Det är väldigt nervigt i kolonin katterna far omkring när nya katter dyker upp och sen kommer dom tillbaka igen men att dom inte kommer överens är fullt märkbart.

Litenida
0

Står KKS eler liknande kattförening bakom? Isåfall kan jag ta in en dräktig katt, måste dock vara konstaterad fri från ohyra då jag har egna katter.

Debattia
0

KKS har också ställt sig bakom denna koloni. Har du möjlighet ta in en katt så är det jätte, jätte bra. Mycket bra om du kan ta in en som är dräktig.  pm.a mig om närmare besked. Har du möjlighet vara med och fånga in? Borde kunna ta den direkt till veterinären och kolla upp den, då kan den ju få mot ohyra direkt också.

Debattia

Debattia
0

Litenida!Kontakta mig!!!!!!

Debattia

katterna
0

åh nej . är dem redan dräktiga.. shiit.. detta är absolut inte bra.. har skrivit i kks gästbok om dem dräktiga honorna.. och hoppas någon hör av sig.. jätte bra om du litenida kan ta en dräktig katt. helt super av dig :)

Litenida
0

Har PM:at dig Debattia!

Josefa
0

Klart de är dräktiga, det är ju snart april månad!!

Hade jättegärna velat ta in ett par dräktiga honor, men jag har ingenstans jag kan ha dem. Hade varit kul att vara med på en förlossning igen, och tänk att ha små kissebebbar och inte behöva flaskmata dem varannan timme!!

Debattia
0

Ja du Josefa ! Det blir kanske så att du också kan ta in en liten familj sen. Katterna !!! Hoppas du kan ställa upp nu och hjälpa till med körning till veterinären med den ena honan. Tänker fråga E om hon kan fånga in den, så tar vi den direkt till vetten. Jag ringer vetten i morgon och förbereder dem.

Debattia

Debattia
0

Har svarat dig litenida.

Debattia

katterna
0

ehm jag kan inte köra dit imorgon. eller det beror på vilken tid?

Debattia
0

Tror inte det blir förrän torsdag eller fredag i så fall. Ska förbereda vetten att vi får komma någon dag men kan inte bestämma vilken utan det blir när vi får in kissen.

Debattia

katterna
0

okej. men på torsdag kan jag. men inte fredag. jobbar då.. men du får isåfall höra av dig till min telefon då. men vart ska katten efter veterinären? och dem kommer nog få söva ner den eller?

Debattia
0

Ska hon ev kastreras måste hon ju sövas, får se vad det blir för situation av det. Jätteskönt i alla fall om den får ett riktigt hem tillfälligt eller permanent.

Debattia

Debattia
0

Nu ska vi fånga in en dräktig hona och åka till veterinären för undersökning,sen får hon ett riktigt hem hos litenida. Jag blir så glad att det löst sig för en av de dräktiga honorna.Glad

Debattia

katterna
0

ja det är jätte skönt att det löst sig för en av katterna. du är en pärla litenida :)..

men hör av dig till min telefon debattia när det ska köras till vet och så med den.

Debattia
0

Kollar nu upp lite av varje under dagen, veterinär,körningar o.s.v.

Hoppas också här finns någon mer som kan ställa upp och ta sig an en katt ytterligare från denna hemska koloni. Dom är ju enormt utsatta här. Törs bara inte tänka på¨vad som kan hända en hona med nyfödda ungar på den här platsen.

Hjälp också gärna till och skicka en slant till kontot hos veterinären, all hjälp tas tacksamt emot !!!!

Debattia

Crisse
0

OBS.

Gå in och läs denna tråden.

FIV i Helsingborg?

Gullimat
0

Hejar på er, Debattia, ni gör ett jättearbete. Ta väl hand om dom.

Debattia
0

Vi kommer   kolla upp katterna innan vi placerar dem. Så de som öppnar sina hem kan känna sig säkra på att dom är friska.

Debattia

Debattia
0

Tyvärr har det blivit ny tråd om Helsingborgskatterna som är mycket mer aktiv än vad denna är.

Det är helt klart tråkigt om en katt har fått FIV och det är ingen sjukdom man önskar någon katt,men det är heller inget som säger att här finns fler katter som har den sjukdomen, det vet vi inte förrän vi har veterinärundersökt dem. Det finns säkert fler som kan ta in en katt och ha den avskild från sina andra i tre månader, tills alla prover är klara. En skyggis måste man alltid ha avskild i början för att inte stressa katten.

Det har tagits in tre katter från denna koloni innan Crisse tog in två och dom tre är helt friska. Så man ska inte skrämmas av att den här katten hade FIV.

En hankatt på kolonin är sjuk och har något i sitt öga ,den kommer nu att fångas in och åks till veterinär. Tyvärr kommer den förmodligen  avlivas p.g.a. sin sjukdom och ingen vill förmodligen ta hand om en sjuk katt, prover kommer att tas och då får vi se om han har FIV.

Dom här katterna kommer inte samtidigt och äter utan dom turas om och alla är aldrig tillsammans på en och samma gång. Katter är inte dumma ,dom vet sina rutiner.

Debattia

Debattia
0

Helt klart vill vi själva ta katterna till veterinär för att kolla dom inte har  FIV innan vi placerar dom någon annanstans.

Debattia

Caitlin
0

Håller helt med dig Debattia, det behöver absolut inte betyda att alla katter i det området skulle vara bärare av FIV eller FELV.

Det är ungefär som att påstå att alla katter i och kring Helsingborg skulle bära på det och då inkluderar det alla tamkatter, dvs även de som har en ägare och bor i ett hem med utemöjlighet.

Atiz
0

MEN… samtidigt får man inte bortse ifrån risken… eftersom en koloni lever så tätt in till varandraa…

Caitlin
0

Nej men det är väl självklart att man inte ska göra.

Det har jag heller aldrig sagt.

Debattia
0

Det kan vara många katter över hela landet som bär på detta virus men som aldrig har blivit uppkollade,gäller alla utekatter. Kanske blir en katt sjuk i lunginflammation och avlivas med den diagnosen ,men kanske haft FIV från början,det är det ingen som vet för proverna har inte tagits. Ett sånt snabbt blodprov kostar 200 kr.

Skulle fånga in den svart/vita hanen i går kväll och ta honom till vetten i dag, men det var tyvärr fel på fällan så det gick i stöpet.

Mattanten lider av att se hur dålig han är varje dag och det kan jag förstå. Vill själva ta in den katten och ta prov för att se om den har FIV.

Det är inga som helst problem att ta in dessa katter om man har en karantän,alltså ett avskilt område där dom kan vistas i tre månader. Det gäller egentligen alla katter som tas in.

Vad vi söker är någon riktig eldsjäl som bryr sig om alla katterna oavsett vad dom har för utseénde och kön . att den som först går in i fällan blir omhändertagen och  inte behöver släppas ut för det var fel katt. Det gör att den katten inte går in sen på jättelänge om den överhuvudtaget gör det.

Är det någon som är ute efter en speciell katt så kan den vänta tills vi meddelar att nu har vi den katten infångad,då behöver man inte stressa dom andra.

Sen hade det kännts mycket bra om de hemmen där katterna hamnar kan fortsätta skicka kort och uppdatera hur dom har och fått det.

Debattia

Jenna-Gun
0

Vilket jobb ni har framför er.

Lycka till

Caitlin
0

Ja, det är också min erfarenhet att en mycket skygg katt som går in i fällan en gång och sen blir utsläppt, kommer vara mycket misstänksam och det kan dröja väldigt lång tid innan samma katt går in i fällan igen, om den överhuvudtaget gör det. Katter och i synnerhet skygga hemlösa katter är oerhört smarta.

Debattia
0

Hade varit jättebra om någon vet om ett hus eller plats i HBG dit man kunnat plockat in dem ,gett dem veterinärvård, sosialiserat och sökt hem till dem. Eller om någon som känner att den vill hjälpa till, kan förhöra sig om hem till katterna, behöver inte ha alla på ett och samma ställe.

Finns där FIV  så annmäls det till Länsstyrelsen, tror jag det är, som i sin tur  kontaktar Miljö och Hälsovårdskontoret och då ligger katterna illa till, även om dom är friska.

Springer man sen runt hos grannarna och berättar ligger dom ännu sämre till fast det verkar som dom inte bryr sig om sina egna, för då hade dom väl inte haft dem springandes ute där.

Debattia

Debattia
0

Någon som har en kommentar innan publicering av detta??

Kattkoloni   i Helsingborg  !

Hemlösa katter , ett av  Sveriges största djurskyddsproblem. Att katter  är halvvilda djur som  klarar sig själva ute är ett av  de dummaste missuppfattningar som finns  .

Tyvärr finns  många kattägare som släpper ut  katten  i tron den ska klara sig själv. Lämnar katten kvar när de flyttar. Tar hem en söt liten kattunge  som  leksak åt sitt lilla barn,  när katten blir könsmogen  och börjar kissa revir åker den ut. Vissa åker ut i skogen  eller till en bondgård där det redan finns  ett dussin  hemlösa katter , släpper av den till att klara sig själv. Alla katter har  det  inte   bra på en bondgård. Finns  många historier om hur folk gör sig av med sina djur. Detta resulterar i att det bildas  kattkolonier.

Tack vare dessa  naiva och  okänsliga djurvänner  finns nu en koloni i Helsingborg. Här finns både lång och korthåriga, unga som gamla  katter i ett  område som  alls inte  lämpar sig för djur . Breda gator med stark trafik, höghus där många av  hyresgästerna  avskyr katterna som pesten men ingen  som vill öppna sin dörr och räcka dem en hjälpande hand .

Katternas liv handlar  om att inte frysa eller hungra ihjäl, ingenstans  krypa under och gömma eller värma sig ,varken för kyla, regn eller snöstormar. Jagade av andra djur , vissa  hundägare släpper  hundar lösa som i sin tur jagar  katterna. Hälsomässigt är dom  mycket  utsatta och det finns många djävulska  sjukdomar  för dessa katter men   ingen möjlighet  till  hjälp .  En  obduktionsrapport  från en  hemlös  honkatt: Avmagrad,hudsönderfall,angripen av flugmask .Förlossning för omkring 48 timmar sedan,urinvägsinfektion,varbildning,njure-inflammation,,lever-degenerad-svullen.Magsäck-kadaver,barr,jord. Mjälteförändringar.Långvarigt förlöpande sjukdomsförlopp. 

Katter förökar sig snabbt   och kan bli dräktiga året runt , inte bara i mars. För dessa katter finns inga katthem så dom är dubbelt utsatta.

Vi är några stycken som hjälper  katterna  komma bort från kolonin. Skulle behöva ett hus eller en tomt där man kan sätta ett litet hus. Är i stort behov av andra kattvänner som vill ställa upp och hjälpa oss ! Någon som vill öppna sitt hem för en av dessa katter gör verkligen en stor insats . Tar man emot en katt från kolonin gör man det för man vill hjälpa katten  och inte för sin egen skull. Den är skygg för dig i början men så småningom märker den du inte är så farlig och blir din bästa vän.

Ställ upp och gör en insats för dessa katter!

Finns konto hos  smådjurskliniken

DIN VETERINÄR . "NORRKATTERNA "

Ekvändan 2 . Helsingborg.

Bank-giro 5142-4976

Debattia

Atiz
0

debattia

Jag tycker det låter jättebra!

Debattia
0

Tackar,ska se om jag kan få smyga in det i tidningarna.

Debattia

martdat
0

Bra skrivet!! Vart ska detta publiceras?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
0

Lokaltidningarna,vet inte om dom tar in bank-giro numret, har blivit nekad av vissa tidningar ,men har ändrat  lite så jag hoppas det blir godkänt nu.

Debattia

Caitlin
0

Bra jobbat! Glad

chigak
0

Putt

Debattia
0

Loppis för hjälp till katterna !

Lördag /söndag. Kl 10.00-15.00. Helsingborg.

Här finns det mesta mellan himmel och jord.

Barn /vuxen Kläder, kuriosa, glas, leksaker,LP-skivor. mm.

PM.a om du är intresserad  av var!!!! Välkomna alla vårfirare!!!

Debattia

Lena
0

Lycka till med Loppisen! hade definitivt kommit om jag funnits på närmare håll. Älskar loppmarknader. :)

#94 Jättebra skrivet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Tack för det! Vädret ser också lovande ut !!!

Efter den sorgliga händelsen med hankatten som fick namnet Buster. Hoppas vi i Helsingborg att alla förstår och respekterar att vi själva vill plocka in alla katterna från kolonin och ta prov samt hälsoundersöka innan dom skickas vidare till någon som hjälper till och tar hand om den ,tillfälligt eller permanent.

Tror inte heller någon annan vill man går bakom ryggen på de som hjälper andra katter !!!

Debattia

Crisse
0

Så det är bara vissa förunnat att gå bakom ryggen på andra.

Debattia
0

Förstår inte vad du menar Crisse ???

Debattia

Debattia
0

Kattkommando-Syd står nu som ansvariga för denna kattkoloni.

Alla katter som vi placerar ska gå genom Kattkommando-Syd.

Det innebär att det skrivs kontrakt på varje katt och  inga katter avlivas utan att vara nogrannt utredda och veterinärundersökta.

Vi aktiva i Helsingborg fortsätter som innan med att hjälpa dem till bra hem och en trygg framtid.

Debattia

Denna kommentar har tagits bort.
Debattia
0

Här hålls både tummar och tassar !!!Guld i mun

Debattia

Gullimat
0

Samma nya medlem på denna tråden

hiawata

Atiz
0

Vi håller tummarna för dej Debattia och "dina" kissar

Lena
0

#106 Jättebra att ni jobbar nogrannt och målmedvetet! A & O att ingen smitta sprids.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Det är därför  vi vill ha eget ansvar för katterna, så vi kan ta dem till veterinär för undersökning och provtagningar innan vi placering. Sen vill vi också kunna följa upp dem i deras nya hem så vi vet att där går bra mellan både katt/husse/matte samt  övriga djur.

Den största lönen man kan få är när en kissemiss får ett bra liv från att ha levt i misär.

Debattia

Debattia
0

Söndagsputt !

Debattia

martdat
0

#106 menar du att kks säger sig stå som ägare på alla dessa katter? för om de gör det betyder det ju att ingen kan ta in katter och placera själva, då minskar deras chanser avsevärt, förstår att det menas väl men om folk ska tvingas att skriva kontrakt med kks så skrämmer ni bort endel som annars kunnde hjälpt, jag talar av egen erfarenhet,

de katter 24 st  jag fick iväg från viskanda så hadde det stora flertalet vart avlivade om jag brytt mig om att de sa så som en av dem gjorde då oxå, folk vill inte alltid ha med en förening att göra om de ska hjälpa, sen att få iväg dem till permamenthem blir svårare i såfall,

nä låt folk hjälpa på det vis de kan om de har möjlighet. det viktiga är ju att katterna får det bra,

vet att jag inte kunnat göra nån nytta i detta ärende men var tvungen att  få ut mig det här.

Josefa
0

KKS står som ägare för katterna bara för att katterna inte ska kunna avlivas utan utredning.

Debattia
0

Tycker faktiskt det är tryggare med en förening i ryggen. Tror också folk respekterar mer om man tillhör en förening. Fattar inte varför det skulle vara svårare placera genom en förening ? Är det seriösa hem så känns det nog tryggare för de som tar hand om katterna. Även fast det är många katter kan man ju inte lämna dem hit och dit hej vilt bara för dom ska komma in. Kan ju heller inte bara be vem som helst gå dit och plocka in en katt. Det är ju liv det handlar om.

Genom KKS  har man också lättare med  lokal dit man kan ta in katterna så länge det behövs.

Debattia

martdat
0

#116 jo det kan på ett sätt vara tryggare då man inte e ensam om ansvaret, men tror det är bättre med valfrihet från de som kan hjälpa, klart det inte är att bara plocka in om man inte vet vad man ger sig in på men det finns ju många privatpersoner och andra föreningar med som har vana, tror det är bättre att de som hjälper får välja,

Debattia
0

Tycker mig märka också när man pratar med politiker och kommunansvariga att  det blir mer kraft bakom orden när man tillhör en förening.

Debattia

Gullimat
0

Tycker också det verkar tryggare att ha en förening bakom projektet.Dom är väl också nogrannare vem man placerar katter till och att det görs uppföljning att katten har det bra. Det vill väl alla. Är det seriösa hem finns det inget att frukta.

Debattia
0

Håll nu alla tummar och tassar för har vi tur kan vi ha ett hus  på gång där  vi kan öppna ett  katthem. Här är mycket som ska klicka med bidrag och allt,så vi får se men det verkar inte vara helt omöjligt. Tyvärr har det blivit sämre med kommunernas pengar så dom håller hårdare i dem, men det går ju att söka sponsorer också.

Får vi ett hus så behövs många frivilliga krafter ,finns här någon som känner sig vilja hjälpa till får ni gärna pm:a mig.

Hoppas också få förslag om vad vi bör tänka på o.s.v. från er som själva öppnat och  har erfarenheter.

Tror tyvärr  en katt från kolonin blivit överkörd för där är en med krokig svans som varit borta länge nu.

Josefa ! Jag kontaktar dig ang dom fyra katterna.

Debattia

martdat
0

#119 är inte så jag menar, menar inte de som ger dem ett hem , det e inte samma sak, utan jag menar att det borde hållas flera dörrar öppna för dem som kan hjälpa, jag trodde med det var tryggare med en förening bakom, men så är tyvärr inte alltid fallet, jag har provat att samarbeta med olika föreningar och även att sköta det själv, mina egna omplaceringar har fungerat bässt för alla parter. Gladså så e det, nog om det.

#120 Narturligtvis hålls det tummar här! Vore toppen med ett nytt katthem!!! åh vad spännande, Skrattandekan  du dessutom få kommunen att sponsra så är det ännu bättre.  jag  ville hjärna vart och hjälpt men har väll 20 mil till malmö ungefär,,,,,

katterna
0

Tjejerna som skulle fånga in den sköldpaddsfärgade dräkiga honan igår och idag har inte sett till den. Undra vart den har tagit vägen.

För dem som skulle ha katten längtar verkligen efter att få hem den.

Debattia
0

Katterna ! Jag pm:ar dig.

Debattia

snickan
0

Puttar

Debattia
0

Puttar upp! Kan kanske få lite tips och råd inför morgondagen när jag ska prata med kommunen !

Debattia

martdat
0

#125 håller tummarna att du hittar en bra komunmänniska som är lätt att prata med, jag brukar ge mig på höjdarna på en gång som har befogenhet att fatta beslut, berätta med målande ord om allt lidande katterna utsätts för när de övergivits och berätta om att det omplaceras många infångade katter med goda resultat.

Lycka till,

Fagerljung
0

#120 Vilken kommun pratar vi om?

Debattia
0

Tack för tipsen ! Det är Helsingborgs kommun. Här finns bara ett privat  katthem innan och dom har alltid fullt, vilket inte är så konstigt egentligen. Finns inget i Landskrona, finns väl ett litet i Ängelholm. Behovet  av hem är oerhört stort här och i Skåne överhuvudtaget. Ska också diskutera TNR med dem ,vilket inte funkar med platsen när det gäller denna koloni.

Debattia

Debattia
0

Katterna !

Det är senast kl 14.lördag (påskafton)

senast kl 14.måndag. (annandag påsk) Du kan pm:a mig !

Debattia

Crisse-13
0

Jag såg att Helsingborgskatterna är inne på KKS hemsida men jag undrar om du har frågat Chrisse 77 om du kunde använda hennes foto för man får inte ta andras kort hur som helst. Sen den röda katten på bilden har en ägare så det är nog inte lämpligt att sätta in den på bild.

Caitlin
0

Om den röda katten har en ägare kan det vara positivt att han/hon ser sin katt på hemsidan och kanske hör av sig till KKS.

Vet du vem som är ägare till katten? Isåfall kanske du kan tipsa henne att kolla på KKS-hemsida och maila till

alla@kks.nu

och meddela att de är ägare till katten och att fotot kan tas bort.

Crisse-13
0

På detta stället är där 4 katter som brukar komma dit som alla har ägare. Det är katter som får gå ute på dagarna. Den röda och en svart har halsband och damen som matar vet att katterna har ägare.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.