Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: media
Läst 1910 ggr
evamojje
0

Akut kissarna e med i aftonbladet

Trodde inte att det skulle funka men det gjorde det

det kom med i aftonbladet kolla http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,922899,00.html src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />

Hemlis

Massor med Tassar från

Mojje & Eva + akutkissarna Minni 6 Zotis

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Faxlin
0

Ohh, vad bra. Lite trist tycker jag att detta inte tagit upp tidigare. jag menar, har de varit där i tre veckor så måste tid funnits att söka hjälp genom de stora tidningarna tidigare. Men bättre sent än aldrig. Hoppas de får hem allihopa.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

johnnys girl
0

Fantastiskt!

Nu håller vi tummarna allt vad tygen håller att många bra familjer hör av sej så att all 19 kissarna får ett nytt underbart hem.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Tezza
0

Hoppas hoppas att det slutar lika bra för dem som det gjorde för missarna här som hade blivit lämnade i en snödriva. Det brukade göra susen när det kommer i tidningen!

Staffan
0

Nyhetsvärdet var avsevärt lägre för några veckor sedan.
Det är just det faktum att det nu är kris som gör att nyheten får denna uppmärksamhet, för några veckor sedan hade den inte hamnat på löpsedeln alls tror jag.

Min gissning är iaf att det nu löser sig till det bästa.

Glad

// staffan

Faxlin
0

#4: Ja jag vet att du har rätt. men håll med om att det är hemskt att det måste bli så här akut innan det uppmärksammas.
Tror också det löser sig, antagligen kan katthemmet få lite mer plats också efter det här. Då väldigt många brukar ringa och detta brukar kunna ge många missar hem.

Audiatur et altera pars

Soulway
0

Du har rätt Staffan. Det handlar om nyhetsvärdering och i kvällspressen ska det gärna finnas med ett dramatiskt inslag för att falla in i den ramen. Media överhuvudtaget är en väldigt stel bransch. Jag brukar tänka på det som en slags fabrik, där journalisten har att montera fram sin lilla bit på bandet som får fabriken att snurra på.Flört

Men så skönt ändå att det kom med i AB! Måtte allt nu ordna sig för de små!!!!!

Soulway

evamojje
0

Anledning till att det inte har hänt tidigare har att göra med polis utredningen kring deras förra ägare.Dom har inte fått gå ut i media.Jag gjorde det på eget bevåg.Polisen var lite putta på Maritha men det ordnade sig till det bästa så det var ok.Men Katthemmet Kompis har gjort allt dom kunnat för att lösa detta enligt dom instruktioner som dom fick.

Men nu har det ju gått bra det är bara 5 vuxna katter kvar kan vara ännu mindre nu har inte pratat med Maritha på ett par timmar.

Massor med Tassar från Mojje,Minni,Zotis och matte Eva

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Lena
0

Vad bra att det blev ett inslag i Aftonbladet! Vi har ju sett flera bra exempel på vad vilka bra resultat detta kan åstadkomma. Håller tummar som vanligt här ute i Alvhem.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Soulway
0

Bra gjort evamojje!!!!!

Handlar det om liv så måste man tjalla till tidningarna tycker jag.(Man har rätt att vara anonym också så polisen inte ens kan gissa vem det är som tjallat!)

Soulway

[helenal]
0

hoppas p´mde bästa!!!komemr säket finnas massor som blir beröda:) bara de kommer till rätt hem o inte hamnar på gatan igen

evamojje
0

#9 jag skrev faktiskt till Maritha att om hon fick problem så fick hon skylla på mig.Hon visste ju faktiskt inte.

Men ja har ingen ångest *L*

Pelusa
0

Men är det polisen som kinkar och inte gillar publiciteten kring katterna? Hellre låta missarna dö än att göra allt för att söka nya hem till dem?

Skumt! 

Jättebra jobbat evamojje. När det gäller att rädda liv så är alla medel tillåtna enligt min åsikt!

/Pelusa

evamojje
0

Nja inte runt katterna utan runt deras förra ägare vet inte mer än så.Katthemmet fick iallafall inte göra det men det gick ju bra ändå.

Är glad för Katthemmets skull oxå dom har jobbat i motvind med det här.

Massor med tassar från Mojje,Minni,Zotis och Eva

Engla
0

Jag skickade ett mail till Maritha i går för jag undrade om hon inte kunde kontakta tidningar o radio, och då skrev hon att polisen inte ville att det skulle gå ut i media…! Mkt märkligt, men jag är jäkligt glad att det gjorde det ändå! Kanonbra!!!! Maritha verkar ha fullt upp i kväll….Upptaget hela tiden!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

miranda1
0

Håller tummar!!! Bra jobbat Evamojje!

Denna kommentar har tagits bort.
Engla
0

Kram till evamojje!!!!!

Tezza
0

nu har alla missarna fått hem!!

evamojje
0

Det är ju som sagt bara 5 katter kvar fast dom uppgifterna kan vara fel det är ett par timmar sen jag var i kontakt med Maritha.

Men jag är jätteglad att Aftonbladet tog tag i det.Som sagt kommer bara köpa Aftonbladet från och med nu *s*.

#14 #15 Tack så mycket men jag mailade bara tidningarna …..det är Katthemmet kompis som har jobbat i motvind med det här så gå gärna in i deras gästbok och gör ett avtryck.

Fast det är kul att det faktiskt funkar att skriva till tidningarna

Engla
0

Wow! Hur vet du det? WOW!

Engla
0

Jepp, nu vet jag!!!! Skrattande

evamojje
0

har dom toppen Glad

Engla
0

Wow, vad snabbt allt har gått! Tummen upp för hittekatter i fokus o alla andra!

evamojje
0

Ja absolut bra jobbat till alla som har sett till att det har pratas och skrivits om.

Underbart :-)

evamojje
0

Från Katthemmet Kompis Gästbok

HeJ. Har glädjen att tala om att alla kissarna har fått hem. Nu ska de bara iväg också. Tack alla som har ställt upp.

maritha@katthemmetkompis.se

TOPPEN!!!Glad

Lena
0

#25 Underbart att höra! vad superbra ni jobbat i detta! Blir så glad att det inte finns ord för det!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Vad skönt att höra att ingen frisk katt behöver dö i onödan. ;-) Bra jobbat.

Audiatur et altera pars

evangeline
0

Jippie!!!! Härligt att höra!

Evangeline :o))

Jenna-Gun
0

Ni är underbara.

Kram Jenna

Pelusa
0

Den här tråden är ju så skön att läsa, den lägger sig som sockervadd över ett pinat hjärta.

Allt jämnar ju ut sig i längden på något sätt! Istället för att behöva gråta över ytterligare en ful och godtycklig avlivningshistoria så kan man istället sitta här nu och gotta såg åt att de här missarna får leva och få nya hem. Allt detta tack vare en litet olydig tjej med glöd, mod och civilkurage - och litet mediauppmärksamhet i blaskan.

Evamojje, du är alla tiders!

Kram från Pelusa

Ankie
0

Håller med, det finns vänliga människor i vårt avlånga land som kan sträcka ut en hand när det behövs. Härligt! Roligt att bli lite glad och att detta funkade. Tänker på Meroskatterna där det inte gick som det skulle trots massiv insats från människor som inte gav upp.

Engla
0

Har precis pratat med Maritha och hon var väldigt glad och nöjd med all hjälp som hon har fått. Folk har till och med ringt från Luleå…och ville ta hand om katterna….och från Finland…! Helt otroligt!

Faxlin
0

Engla kan inte någon av alla de som ringt på dessa kissar vara intresserade av den lilla stackaren i Stockholm? Kan du höra med henne om hon har någon intressant kvar?
Bara en tanke.

Audiatur et altera pars

Morgan10
0

#32 Om det finns personer som anmält intresse för dessa katter men ingen katt finns. Tycker då det är lämpligt (om inte Katthemmet Kopmis har användning av hemmet) att man utifrån stödhemmets region kontaktar regionens ev katthem så kanske de kan hjälpa en katt i nöd.

Morgan/KKS

Soulway
0

evamojje: Vill än en gång än gång säga att detta ditt initiativ är fantasiskt och mkt, mkt bra gjort. 19 levande katter!!!

Jag föreslår

att vi skaffar en särskild rubrik för lyckade projekt som vi ibland kan gå tillbaka till för att känna oss sporrade och tröstade.

Jag föreslår

att evamojje eller Lena eller Maritha skickar en blomma och tackar simoné Söderhjelm (tror det var hon som skrev) för artikeln och berättare om hur bra det gick och att alla nitton katter har fått hem. Att man ringt ändå från Finland osv!!!

Soulway

Sidentass
0

Nämen åhhhh vad jag blir glad nu när jag ser att det ordnat sig för missarna!! ))

Engla
0

Soulway!!!! Det tycker jag absolut att vi ska göra!

Soulway
0

Drar upp denna glädjerika tråd!

Soulway

Soulway
0

Hej Simone Söderhjälm!

Tack för en underbar artikel. Alla 19 katter har fått nya hem och folk har ringt både från Luleå och Finland. Stämningen stod högt i tak bl a i vårat nätforum Hittekatter i Fokus men det dyker ständigt upp nya små övergivna missar, tyvärr!

Vill i alla fall tacka och berätta att alla 19 ulltottar har fått hem och en ny chans i livet!

Varma Hälsning

xxxxx xxxxx

och nätgruppen Hittekatter i Fokus

Kan inte vi skicka detta mejl till Simone Söderhjelm???Vad tror ni???

Skulle varit vettigast om evamojje sände det???

Soulway

Engla
0

Jag tycker att det låter jättebra och att evamojje skall skicka det!

Soulway
0

SkrattandeDu är go Engla! Nu går jag ner i stugvärmen till mina gosekatter! Så kommer ock en ny dag imorgon.

Soulway

evamojje
0

Hejsan såg mailet som ni ville att vi skulle skicka och det gör jag gärna har skickat ett tidigare men ett till tycker jag e passande det var ju ändå 19 fina kissar som fick hem tack vare att aftonbladet tog upp den artikeln.

Så den skickar jag nu :-)

Massor med tassar från Eva & Mojje + Minna & Zotis

Lena
0

#39 & #42 Mycket bra initiativ!

//Lena

Sidentass
0

Så bra ide att skicka detta mejl..det är så viktigt att man uppskattar o ger eloger till de människor som ska ha dom!!Glad

evamojje
0

Är riktigt kul har fått mail och hälsningar på min blogg  http://evamojje.spaces.live.com/ och i min Gästbok om katterna det är kul att så många samlades runt dom och ville hjälpa til det värmer att veta att folk bryr sig *L*

Tassar från Mojje,Minna,Zotis & Eva

Peppes
0

Hallå där!

Sitter här och letar efter någon /några som faktiskt vill ha en av polismissarna och hittade er tråd.

Jag var i kontakt med Maritha strax innan Aftonbladet kontaktade henne och var villig att ta hem upp till 10 katter. Tillfälligt då, tanken är att jag ska sätta ut annonser och hitta permanenta hem åt dom. Efter artikeln i Aftonbladet lyckades 11 få nya hem, men det är alltså 8 kvar som jag kommer att få hem till mig i Stockholm imorgon.

Vad jag förstått så har det varit några i kontakt med Maritha som varit intresserade av en kisse men inte kunnat åka så långt för att hämta en då dom bor i Stockholm.

Om det är någon av er som läser det här så får ni gärna kontakta mig eftersom katterna som sagt kommer att finnas i Stockholm fr.o.m. imorgon onsdag.

Jag kan mailas på adress: asmaa_salmi@hotmail.com

Jag kommer så fort som möjligt ta bilder på missarna och kan då maila dom till ev. intresserade.

Det jag vet just nu är att jag kommer få de 5 kattungarna, samt 3 äldre katter. Vet inte vilka kön osv för tillfället men informerar som sagt om det via mail så fort jag vet.

Så om det är någon som vill ha hem ett av dom små liven permanent tveka inte att kontakta mig!

Vill dock att dom ska komma till ett hem som har katt sedan tidigare. Eller om ni vill ha två på en och samma gång.

Må väl!

Mvh

Peppes

[Ambrosia]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gud vad underbart att det ordnar sig.

Till Peppes:

Underbart att du tar hand om 8 av dom så länge. Ger dig 10 000 cyber rosor!

Jag undrar om du kan ansöka om medel från chicas minnesfond hos Djurensrätt, så du kan id-märka, vaccinera, och försäkra dem innan de flyttar till nya hem.

Det vore även underbart om du kan ha som krav på de nya ägarna att de ska behandlas som hundvalpar. Dvs vara innekatter, men att man bör ut och gå med dem minst 3 ggr per dag. För varför ska igentligen katter behandlas så mycket annorlunda än hundar?

Till Evamojje: Tack för att du skrev omd etta och hade uppföljning av hur det går/gick. Kanske kan även reportern från Aftonbladet göra en uppföljning av hur det gick för katterna? Som en poeestiv nyhet, plus samtidigt informera att 8 av dessa katter nu finns i stockholm och väntar nya bra kattälskande hem.

Underbart när allt klaffar! Bra kämpat!

Mvh

Ambrosia

Engla
0

Verkligen tur att alla katterna fick hjälp och alla som var/är inblandade är toppenbra!

evamojje
0

#46 va bra att du kunde ta dig an poliskatterna och jag hoppas att allt går bra med dom.

Tassar från Eva & Mojje + Minna & Zotis

Faxlin
0

Vad bra att du kunde ta så ¨många. Nu hoppas vi att du får kontakt med de som bodde i Stockholm och som ville ha missar  med.

Audiatur et altera pars

Emelie123
0

Vad bra att allt ordnade sig:D. Det skulle vara hemskt om dom hade blivit avlivna… Tur att ni finns och hjälper dessa katterSkrattande.

vanessa
0

En variant är att man drar in SJ i det hela med aftonbladets hjälp, så att katterna kan komma hem med deras hjälp. Det är väl ändå på tiden att SJ får bra press.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.