Bilder i inlägg!
Jag vill poäntera det här med upphovrätten lite extra när det gäller bilder som ni publicerar i era inlägg.
Tänk på att ni bara får använda bilder som ni själva har upphovrätten till (själva har tagit) eller bilder som ni fått upphovrättsinnehavarens (fotografen eller dennes dödsbo) tillstånd att publicera.
Upphovsrätten (copyright)
Det är inte tillåtet att publicera något på Hittekatter iFokus som någon annan har upphovsrätten till . Det får du bara göra om du har tillstånd från upphovsrättsinnehavaren. Du får t.ex. inte lägga ut foton som någon annan tagit om du inte har fotografens tillstånd. Det är inte heller tillåtet att kopiera artiklar från tidningar och lägga ut öppet på sajten. Om du vill diskutera en artikel ska du istället länka till den, alternativt skriva ett referat av den med dina egna ord. Brott mot upphovsrättslagen kan leda till att du får betala skadestånd. Det kan handla om mycket stora belopp.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Puttar upp!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Gör en ny upputtning!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

putt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Oj, just ja, förlåt mig! Glömde bort mig alldeles…
*skäms*
Har ju hållit det föredraget flera ggr för barnen…
(skrev inlägget om kattbloggen för skipper och smulan)