Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 1381 ggr
liinah
0

Hur är din katt ID-märkt?

Bara lite nyfiken på hur era missar är ID-märkta..

Chip? Tatuering?
Både och?

Inne eller utekatter?

Mina missar ä chipmärkta, innekatter som går ut i sele och koppel.

huskatt08
0

Mina båda tjejer är öronmärkta.

de är innekatter men går ut i sele…än så länge, flyttade i höstas så nu har jag egen liten täppa och tanken var väl att ev släppa ut dom..men har börjat tveka nu….är lite för hönsmammig Obestämd

chigak
0

Alla våra är öronmärkta och de går fritt ute efter eget behag.

Onikan
0

Alla våra fyra är tatuerade, innekatter. Skrattande
Två utav dem går ut i sele ibland.

liinah
0

funderar på om mina pälsklingar ska bli öronmärkta också, har börjat bli så nojig IFALL de skulle rymma, och folk inte tror att de är id-märkta eftersom chipet inte syns.. jag är nog en hönsmamma jag också…!

Alexej
0

Dubbelmärkningen är alltid bäst!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

mymlanbus
0

Shimena och Smulle är tatuerade i örat och vid nästa vaccination så ska båda chippas :) för säkerhets skull. Smulles tatuering är jättefin, men Shimenas är nästan oläslig.

Shimena är innekatt, men Smulle har en rastgård att vara i, eller så går han promenader i sele tillsammans med husse.

Inge-elsie
0

Mina katter är chippade. De har koppel och löplina på sommaren.

På vintern är de innekatter.

emjon
0

Alla våra kissar har örontatuering och är innekatter. De har en inglasad balkong som de trivs utmärkt på. När vi är på landet har de innätade altaner som också uppskattas.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hennum
0

mina katter är främst utekatter och de har örontatuering.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Misan
0

Mina katter är både chip och öronmärkta. Har sett för många både dåliga tatureringar och bortfrysta öron så jag har hellre både livrem och hängslen :-)

Mina katter är utekatter med egen kattlucka, eller rättare sagt soffpotatisar som kan gå ut om de vill.

Magda
0

en chipad och två öron tatuerade :)

martdat
0

inte alls,,,Skäms när mina kastrerades så visste jag inte om att det gick att tatuera och när jag fick veta så ville jag inte söva enbart för det,. chip,,,  faktum är att jag tror inte att det  hjälper för det är knappast någon som vet om att de kan vara chippade, ska ha både tatuering och chip nässta gång jag skaffar misse doch,  ja,,, så jag gör helt fel,,, men det ska bli rätt framöver, De har dock halsband med namn och nummer och orden INNEKATT skrivet på halsbandet,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

destiny
0

Mina katter är id-märkta i örat. Dom är innekatter med tillgång till rastgård.

Marga
0

Mina är tatuerade. Alltid inne i stan och har rastgård på landet.

tuska
0

Chippade… De har rastgårdar som utnyttjas sommartid vid fint väder, de kan gå in och ut som de vill.

Mari
0

En av våra tre katter är öronmärkt, den yngsta.
och alla tre är utekatter som får komma in och ut som de vill.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Icna
0

en tatuerad och 7 chippade, när jag får välja blir det chip

en som får gå som den vill(chippad) och resten innekatter, får jag välja så är de innekatter allihop.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Sidentass
0

Mina katter är öronmärkta, men tyvärr har märkningen flagnat av hos några..som någon sa här ovan, skulle man ha både chip och tatueringar..

Danielssonsgarden
0

Här är de öronmärkta, en är chippad. Bor på landet och de går ut och in som de vill. Men håller sig i närheten av gården hela tiden, går man ut och ropar så kommer de väldigt snart.

Hawknestgrove
0

chippade med rastgård

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Mina två är tatuerade innekatter, Pontus var färdig när han kom från Örebro katthem, Milou var inte tatuerad när hon kom, men det gjorde vi direkt hos vår veterinär.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Naquita
0

Min perserhane och exotichona är chippade, huskatten som går ute är idmärkt i örat.

Alla stödhemskatter blir idmärkta i örat då det är lättare att se på avstånd om katten skulle rymma eller liknande. Inte alla tänker på chip, tyvärr:(

Jenna-Gun
0

killarna är tatuerade och tjejerna är chipade.

De är utekatter dagtid.

catfoot
0

Två öronmärkta, tre har ingen märkning..Troja kommer att få vi kastrering. Gamle Tössen å Virus har aldrig blivit märkta..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Icna
0

Jag tycker inte det är konstigt att folk inte tänker på chip med tanke på vad som skrivs här inne hela tiden om en katt inte är tatuerade, är den inte tatuerad har den troligen inte chip, jag har läst det i så många trådar och jag tycker det är en tråkig inställning hos många här och reagerat över det många gånger, ibland låter det nästa som att det inte är någon ide att kolla chip, eftersom "den sannorlikt inte är chippad". Folk som skiver det kanske inte menar att man inte bör kolla efter chip men när man läser får man ju knappast intrycket att det är viktigt kolla efter chip.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...