Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2505 ggr
mymlanbus
0

Godmorgon/godkväll vecka 13

God morgon!

Ny vecka och nya utmaningar :)

Ska sjukskriva mig idag, länge sedan sist, närmre 14 år sedan. Känns konstigt!

Det är ingen sol idag men det snöar inte i alla fall :)

Ha en bra dag alla

/Malin

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SNÖ Skrikandes

Vill ha vår.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

chigak
0

Här snöar ocksåSkrikandes 

Vill ju ha vår nu.

Jaja idag ska vi iaf lägga klart balkonggolvet, det ska bli kul.

Ha en bra dag alla!!!

anebit
0

Här har vi också fått SNÖ  igår  Obestämd , så det är alldeles vitt ute.  Nu vill vi också ha VÅR!

Ska lägga trätrallar på balkonggolvet så att det blir mysigare att gå på för både  små tassar och    barfotamänniskor.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

essut50
0

Godkväll.

Har varit fel på vår internet sen 12-tiden idag, ja även TV har inte fungerat. När min gubbe kom hem efter franska kursen så ringde han direkt och frågade bolaget. Så nu är det fixat och det är skönt.

Det har kommit snö idag igen, undrar när våren kommer hit…suck…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

martdat
0

här har vart kallt men ingen snö, vi har börgat behandla Mini med kortisonsprutor, men det går inte vägen det här, har lipat som sjutton, Var mycket på jobbet i dag för en var sjuk, bra det, då går tiden fortare, har köpt sjöfruker(choklad) och ska trössta mig med i kväll,

Hur är det med brännskadorna  Mymlanbus?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Puma77
0

INgen snö här men de säger att de ska bli oväder runt kusten här inatt så vi får se imorgon om det kommit något. Hoppas ju att det ska dra förbi utan att märkas för jag vill ha vååååååååååååååååååår nuuuuuuu.

//Pia

mymlanbus
0

martdat: jodå, imorgon ska jag till vc och få det omlagt, det vätskar mkt idag och bultar en del :(. Usch, som jag avskyr det här med läkare och sånt där. Jag är aldrig sjuk så jag behöver sjukvård *urk* så det är jobbigt när man måste…

Fick också kontakt med af idag och på onsdag ska det skrivas skadeanmälan. Hon från af är en donna med skinn på näsan så hon var arg idag när hon ringde mig. Praktiken är avslutad och det kommer inte bli någon annan som kommer dit efter mig heller. Hon var faktiskt mer än arg, hon var förbannad! Det är tåga i donnan :) det är jag glad för.

Går det inte bra med sprutorna för Mini? Skickar en stor kram och hoppas att lilla gumman blir bättre!

Det snöade som bara den när vi åkte från Åtvid ikväll och det var -2 grader kallt *hutter* Var är våren?

chigak
0

Här bara snöar det. Suck vill ju ha vår nu ju.

Vi har iaf lagt klart balkonggolvet idag och det blev så fint.

Ägnar kvällen åt att virka tärningar. Men nu måste jag ta paus och gå och ropa in katterna. De vet att de inte får vara ute på natten så de brukar vara duktiga på att dra sig hemåt såhär fram på kvällen.

chigak
0

Så här ser det ut ute hos oss nu… Det är verkligen snöstormSkrikandesFörvånad Blåser som bara den också…

mariia89
0

nej men fy vilken massa snö!! Det skulle visst komma in snö här nere i söder i natt med,, hoppas på att det går en annan väg, VILL HA VÅR!

Maria

karins
0

Godmorgon! Snön har kommit hit oxå…var ju så fint och soligt i går. I dag kommer det 20 kbm ved i 3 meters längder som vi ska såga upp, blir en massa jobb. Gustav var på grönbete i går…

Ha en bra dag!

martdat
0

Godmorgon, vaknade av att det är SNÖ i drivor ute nääää, det har inte jag godkännt alls,

mumlanbus, nä, det går bra att ge henne sprutorna men de hjälper inte, musklerna i höfterna har blivit förtsörda så hon kan inte gå , pigg och frisk för övrigt,  ska ha telefonkontakt med vetten på tors, har det inte vänt måsste jag ta bort henne, men det är jobbigt när hon ser så pigg och vaken ut när vi ligger och myzer men man kan ju inte behålla en katt som inte kan gå, de hittar inga fel, är nog för att hon legat för länge när hon tappade tanden,   bra av af att stänka av den utnyttjande arbetsgivarn,

behöver inte massa goda råd vad jag mer ska utreda för hon har som sagt ingen muskulatur kvar, så det finns inget att göra mer än att ge henne kortisonet och be, jag vill ha dessa dagar att bara myza och ta adjö.

mymlanbus
0

martdat: skickar dig massor med styrka och kramar och ber för lilla gumman jag med. Det gör så ont att vara tvungen att ta beslut. KRAM

Ska till vc och få omlagt idag Tyst jag är rädd att det ska göra lika ont som i förrgår. Usch!

Karin: så söt Gustav är när han är på grönbete Kyss

Chigak: men jösses vilka flingor, vi fick snö igår, men det är nästan borta idag :)

Ha en bra dag alla!

chigak
0

Snön ligger här och hörde precis plogbilenSkrikandes Jag vill ju ha vår och gå och pyssla i trädgården. Jaja den kommer väl förr eller senare.

martdat skickar styrkekramar, det är svårt att fatta det beslutet.

Jenna-Gun
0

Här är det soligt och -6*. Men det blir nog varmare frampå dagen.

Är så rädd att tranorna ska komma redan. För då får de kämpigt att hitta mat.

De kom ju i slutet av mars i fjol :-( Men då var det lite snö.

Puma77
0

Ska troligen få ett hörnskrivbord som jag ska försöka klämma in i ett hörn h'r hemma. Har länge funderat på det för att få bättre ordning på alla sakerna som papper, skyltar och allt vad det är.

Annars är det nu åter igen vinter, snön yr och det är minus ute suck.

//Pia

Sidentass
0

Vi har fått vinter!:-( Ute ser det ut som ett julkort…

katterna går ut små stunder o lämnar små rara tassespår i snön..men vill snart in o torka tassarna igen!

essut50
0

Det ligger lite snö på marken och solen skiner hurra.. Katterna vill inte vara på balkongen idag det kanske är för kallt ute.

Inatt ska jag börja jobba igen, är lite bättre med förkylningen och hostan, fast jag äter pencilin fortfarande.

essut50
0

Är det fler än min syrra i Södertälje som har fått sin deklaration??

mymlanbus
0

Var iväg till VC idag och fick armen omlagd igen. Oh, så förb…..t ont det gjorde Gråter men nu är det gjort i alla fall.

Solen skiner här idag och det är svinkallt ute *hutter*

Dottern ska få besök av nya pojkvännen som ska invigas i familjen, spännande! Glad

Jenna-Gun
0

Här skiner solen.

Men vi vill inte ha mer snö här så den kan ni behålla.

Marga
0

#19 ja min deklaration kom idag (Stockholm). Här har det blåst nordanvindar hela dan…

mymlanbus
0

God förmiddag

Ska till af och skriva skadeanmälan idag :( usch, så nervös jag är! Chefen ringer flera gånger om dagen och tjatar att jag ska komma och jobba :( tror inte att han fattar hur ont det faktiskt gör!

Sol här idag men kallt om näsan!

Ha en bra dag alla

Kram

Jenna-Gun
0

Fy sjutton. Vi hade -19* kl 06.00 i morse. Så vår det känns inte alls så :(

Löning i dag. Så det är väl bara att gå till Internetbanken och betala och se glad ut.

Solen skiner iaf.

Ha en bra dag.

mymlanbus
0

Fy fanken för minus 19 Förvånad sätt på dig dubbla raggsockor Jenna!

karins
0

Natten har varit kall. men nu skiner solen och värmer oss liteGlad Mera jobb med ved i dag…tur vi fått låna vedkap…

Ha en bra dag!

Jenna-Gun
0

Ja Mymlanbus det blir de varma tofflorna i dag. Det blir säkert varmare av solen längre fram i dag.

chigak
0

God eftermiddag alla!

Har pratat med läkaren idag igen. Måste ta ännu mer prover för att de ska veta hur de ska behandla mina besvär med sköldkörteln. Suck så nu tar det väl ett par veckor igen innan det blir aktuellt med behandling.

Jaja jag har iaf gott om tid att virka nu när jag inte orkar jobba. Och det är lagom ansträngande så det orkar jag med. Skönt att ha något att fördriva dagarna med.

Idag jar vi strålande solsken här. Underbart!

Sidentass
0

#20 Men Mymlanbus..vad har du råkat ut för..skadat armen..åhhh..stackare…så ont det måste göra..måtte du krya på dej snart….*kramar om dej*

Betydligt trevligare väder idag, om än lite för kallt, solen har lyst på mej o katterna här idag..så snön får ge vika än en gång..var ut en promenad..o strax innan jag var hemma blir jag mött av fyra stycken av kattgänget som följer mej som fyra vovvar tills vi är hemma;-) Imorgon är det dags att åka o fylla på förrådet till dom!

martdat
0

#23 men vad e det för trög arbetsgivare! tror han på allvar att du ska gå och jobba full med brännskador, !!

här är läget oförändrat med Mini, jag har städat med ättika, luktar inte mumma med en katt som kissar ned sig, men i natt låg hon i sängen och spann med mig, lilla gumman, i morn blir det att ringa vetten och boka tid, jobbit som sjutton det här, hadde hon bara varit sjuk så man såg att hon tappat livslussten så vore det enklare,,, Kan inte låta bli att klandra mig själv heller, det kan ju vara mer än tanden , nån sjukdom som man kunde hjälpa kanske om man bara sett varningstecknena i tid, men jag har varit så upptagen av att Baloo varit sjuk så jag har inte kikat ordentligt på de andra,,, nu e det som det är,

Våffeldan, se om jag orkar göra våfflor,,, har handlat hem till det i allafall,

Marga
0

#30 Inte ska du klandra dig själv, det blir ingenting alls bättre av. Det viktiga är ju att du ger Mini all din kärlek nu och att du samlar styrka för det svåra beslutet och samtalet med vetten. Unna dig du lite våfflor! Sympatikramar!

mymlanbus
0

#29. Tack, den kramen behövde jag just idag :)

#30. Ja, han är allt lite puckad! När jag var där idag så behövde han hjälp med både det ena och det andra *suck* Han förstår inte, måste vara nåt galet när han inte kan förstå även om han med egna ögon ser att jag har armen i paket Rynkar på näsan. Innan jag gick så sa han… du kommer väl i morgon va?… suck!

Säger som #31. klandra inte dig själv vännen. Ge misse all kärlek och ta ett fint adjö av henne… kramar om dig massor och skickar dig massor med styrka..

/Malin

mymlanbus
0

God morgon!

Sitter och väntar att vc ska ringa upp. Måste ha ett intyg på skadan för att kunna skicka in papper till kammarkollegiet. Inte lätt att veta när man aldrig har gjort sånt här :(, det verkar som ingen annan heller har koll. Ett himla jagande efter folk blir det i alla fall :(

Idag varar det från såren och det gör ont. Imorgon ska jag ta bort bandaget och göra rent igen på vc. Usch!

Annars är det sol idag men kallt :) jag gillar verkligen solen, den gör mig glad!

Ska åka till Åtvid på eftermiddagen

Ha en bra dag alla

/M

Sidentass
0

#33 Tycker så synd om dej Mymlan att du skulle behöva drabbas av detta…måtte du få hjälp så att smärtan snart försvinner…*kram*

Soligt o fint idag, vi kan vänta en härlig vårvinterdag med snösmältning, nu ska jag snart sätta på lokalradion o lyssna på veterinärfrågor sen har jag fått order av kattligan att fara till Lidl för att proviantera till dom…dom äter som hästar;-)

mymlanbus
0

Tack Siden, det måste ju bli bättre snart :) det ser jag fram emot :) Inget receptfritt funkar, jag blir så trött :(

Inge-elsie
0

God förmiddag, har varit ute med katterna en stund. Sedan putsade jag fönstren, har bara golven kvar. Fick veta att jag är berättigad bidrag från landstinget eftersom jag ger mamma sprutor och medicin. Har skickat Sarah och köpa duschdraperi. Magnus har rest till London idag och skall vara där 4 dagar. Jag vill oxå åka.

essut50
0

Godsförmiddag..

Vaknade först vid 10.30 idag, såg att båda katterna låg bredvid mig i sängen. Härligt..

Jag är ledig idag och ska bara vara inne hela dan och mysa, ska ju jobba helgen sen.

#36 Vi kan åka till London du och jag, säg bara till…Min svägersta är i London oxå den här helgen, hoppas Magnus inte ser henne…Hon är inte så rolig tycker jag..

Hä skiner solen och Milou har varit ute på balkongen och spanat på kråkorna, såg att hon hade ljud för sig.Skrattande

solweig
0

£37. har du talat om för magnus om att hon är i london. försök att få med syrran till london. hon får ju hjälp med avlastning för mamma.

essut50
0

#38 Nä, fick veta det idag att hon är där. Han behöver inte få veta det tycker jag.

Jag ska försöka övertala henne. Hittar ju i London som tur är.Skrattande

solweig
0

£39. försök att tjata på henne. hon behöver komma bort ett tag.

Jenna-Gun
0

Alltså jag blir sur på vädret -17' i morse

Vart är våren.

Har varit till frissan i dag.

martdat
0

Godmorgon, snön vräker ned här, blir en tuff dag, två man som jobbar av fem möjliga, över 80 rum att städa, narturligtvis kommer vi inte att klara det, jag som ville ha vård av katt men det fick jag inte,,, vetten svarade inte  igår på teltid, hoppas han svarar i dag,,,

chigak
0

Gomorron!

Nu snöar det igen här, suck. Så tröttsamt med denna snö när man bara vill ha vår.

Igår tömde jag hela akvariet och bytte ut bottengruset, det tog hela dagen men det blev såå fint.

Så idag får det bli en lugn dag. Ska sy ihop lite tärningar och mysa med katterna bara.

Puma77
0

Här är det skitväder idag suck .Våren som höll på att få sitt grepp i två dagar och så nu detta.

Sen håller de på att borra i lägenheten bredvid, vet inte riktigt vad de gör. Kanske passar de på att ta tantens badrum nu när hon inte är hemma. Hon har hamnat på hem och vet inte om hon kommer hem igen, hon är ju 97 är iår så. De reparerar alla badrumsgolv som visat tecken på skador (garanti) mitt golv väntar de nog med till slutet av alla för det har inte visat sig några skador på det. Egntligen skulle de börja med detta hus i maj men om hon nu inte är hemma så är det ganska smart att ta det.

Annars kanske det är så att hon inte kommer hem mer så det börjar förbereda det på andra sätt så lägenheten kan säljas sen.

//Pia

mymlanbus
0

God förmiddag!

Vaknade vid 03.30 och har inte kunnat somna om Rynkar på näsan det luktar så mycket från armen att jag nästan kräks! Nu har jag plastat in armen i en stor plastpåse för att överhuvdtaget stå ut med den Gråter det värker och dunkar som bara den! Ska till vc kl 15.00 idag för omläggning och jag ringde i morse för att få en tidigare tid, men det fanns ingen!

Jag står inte ut! BLÄK! Skrikandes Känner mig som en gnällmaja just nu, flåt!

Snön yr i luften, suck, så trött man blir på snön!

Ha en bra dag alla

/Malin

Sidentass
0

#45 önskar verkligen att du får riktig hjälp med armen idag..såhär kan du ju inte ha det gumman…*kramar om*

Vaknade idag o får den otrevliga överraskningen att vi fått massvis med snö. Igen:( Och det fortsätter att vräka ner vitt elände!! Tack o lov att man var o handlade till katterna igår, så man får ta en innedag..

essut50
0

Jasså ni har fått snö idag?

Här finns ingen snö alls, men det är mulet och säkert kallt oxå..

Ska inte gå ut förrän 18.30 då jag ska ta tåget till jobbet.

Mymlanbus. Krya på dig.

mymlanbus
0

God eftermiddag!

En glad Malin som har fått såret omlagt och noga inspekterat. Nu har det skickats nya odlingar för att se hur infektionen beter sig.

Det som luktade lik var skinnet från blåsorna som låg och skvalpade i varet, så nu är det bortskrapat och mkt snyggt! Nu luktar jag inte gott, men i alla fall inte lik längre :)

Trodde att jag skulle friskskriva mig idag men det kunde jag glömma enligt distrikan. Ny tid på måndag och träff med läkare för fortsatt sjukskrivning. Det tar lång tid innan sånt här läker :(.

Usch, att vara sjukskriven innebär att pengarna kommer om ca 2 till 3 månader, hur tror de att man ska överleva utan pengar? Jag bävar och det är därför jag ville friskskriva mig nu.

Fick värktabletter och penicilin utskrivet !

Malin

karins
0

#48 Stackars dig Mymlanbus, låter inte roligt alls. Hoppas det blir bättre.

Kom mer ved i går..Phust..Känns lite i armarna i dag, helst den som jag slog i golvet för ett tag sedan. Idag ska vi ta det lugnt. Här har det både snöat och regnat samt att solen tittat fram lite då och då.

Ha en bra Fredag!

anebit
0

Godkväll här snöar det för fullt, det är alldeles vitt på marken nu och i morse var det barmark. Jag som trodde att våren var på väg. Tji fick jag.

Tänker på dig Mymlanbus och hoppas att du kan sova i natt.

mymlanbus
0

God morgon!

Pigg som en… en mört :)

Inatt har jag sovit med bara ett avbrott :) och jag har inte så ont att jag inte står ut *hurra*

Jag är bortskämd med att alltid vara frisk, så när jag blir sjuk så blir jag en riktig gnällkärring :) tur att jag nästan aldrig är sjuk, tycker barnen :).

Vaknade innan 06 och kände mig utvilad, så nu har jag fixat lite här hemma :) svårt att låta bli att använda höger arm.

Det är dimma här idag och jag som önskade strålande sol och vår :) men det kommer väl det med, allt har sin tid!

Sköt om er alla och ha en fin lördag

Kraaam

Jenna-Gun
0

Mulet o kallt.

Sitter och lyssnar på "Ring så spelar vi" Men Nanne Grönvall

som gästprogramledare.

Inget planerat för dgen.

Ha en bra dag.

martdat
0

Goddag, I dag har Mini somnat in, hemma i lungn och ro, i min famn, min vanliga veterinär kunde inte komma men jag fick tag i en annnan  tack och lov, ville verkligen inte att ´hon skulle behöva åka bil som hon hatar, vi låg och myste från halv sex i går kväll till  kl ett i dag när vetten kom, ett litet upphåll för att sova bara, hon spann och var nöjd hela tiden, Baloo som undvikit henne fattade tillslut att nått var pågång och bara en kvart innan vetten kom så kom han och la sig hoss henne, åh vad glad hon blev,,,

nu ska här städas sen, med ättika, luktar inte mumma när man har hafft en katt som kissat ned sig,

Lena
0

#53 Vad ledsamt och jobbigt det är när man måsta ta farväl av sina kära katter. När den där stunden kommer då man inser att det inte går längre. Det enda man kan kan göra är att låta dem få slippa sitt lidande.

Skönt att veterinären kunde komma hem, det är guld värt i sådana situationer. Baloo förstod nog vad som stod för dörren. De är kloka våra katter.

Tänker på dig och skickar tröstande kramar!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

#54 tack, det värmer att ha kattvänner att tala med som förstår vad man går ijenom,,,

Ja jag hadde inget val än att låta henne somna att utsätta henne för ännu mer behandlingar när det troligtvis inte gick att rädda henne ändå hadde bara vart plågsamt men gud vad jag har gråtit. Bröt ihop på jobbet igår och tjöt hejdlöst,, usch,,,

Marga
0

Stora tröstkramar Martdat, jag hoppas jag kan vara lika stark och fatta rätt beslut den dagen det är oundvikligt. Hoppas det dröjer många många år. Vad skönt att Mini fick somna in värdigt, i din famn hemma, det låter fint tycker jag, mitt i all sorgen.

mymlanbus
0

martdat: lämnar massor med tröstekramar och styrka! Många tankar till dig vännen…

/Malin

martdat
0

Tack alla, Begravde henne i trädgården i gårkväll,

Fick ordentligt städat här i går, i dag ska jag kolla vatten och avlopp här, är en samfällighet på det så vi turas om, min tur i två månader nu, mmm, inte för att jag vet om nått är fel men det löser väll sig,, .

ska och fika med min kompis som har kattuppfödning i em, gosa kissar,  känner mig utsövd , var skit på tv i går så jag la mig tidigt, skönt det med ibland,

karins
0

martdat En stor tröstekram till dig!

chigak
0

Sitter och klurar på en skiss över en klösmöbel. Jag vill att katterna ska få en stor klösmöbel men jag har inte råd att köpa det så det får bli till att bygga istället.

Tänkte jag ska börja bygga i eftermiddag:)

anebit
0

Varma tröstekramar till dig martdat.   Gråter  Kyss

Hoppas också att jag kan vara stark när den tiden kommer.  Rasmus fyller ju 16 år i år och jag vet ju att han inte kan leva i all evighet.

huskatt08
0

martdat:  tröstekramar i massor till dig. Ett finare avslut kunde Mini inte få.

Jag bröt oxå ihop totalt när min misse som blev nästan sjutton år fick avsluta sitt långa liv.

Den tog det två år innan jag blev med katt igen…dottern kom hem med en norsk liten misse, hon tyckte jag var tvungen att gå vidare…sluta sörja…och på den vägen är det…blev ännu en hittekatt. Så numera är jag två katter rikare och kan inte tänka mig ett liv utan tjejerna.

Jenna-Gun
0

Tröstekram till dej.

Här regnar det och är +5* så det försvinner nog lite av all snön som är här.

essut50
0

martdat: Tröstkram till dig.

Såg en annons i går kväll i en tidning om en jätte fin stor kattkruka som fanns att köpa här i Kungsör sista dan idag…Visade den för min jobbarkompis som ville ha en sån på hennes landställe. Så jag bad "gubben" gå och köpa en innan affären stängde.

Visst är den fin

Det första Milou gjorde när husse kom in var att äta på blommorna. Hon skulle inte ha gjort det för hon spydde jätte mycket så vi fick tvätta av henne…Nu är hon okej igen..  Ja se katter.