Detta skrev jag till STNB
Skrev detta till chefredaktören på Strömstads Tidning
HEJ!
Gunilla Hallgren frå+n Kattkedjan här. Jättebra det där med er lilla artikelserie om veterinären. Men det behövs en komplettering. Exempelvis, så vet många inte, vilka regler som gäller när det gäller djurhållning och avlivning, filerna finns ju att ladda ner från Jordbruksverket. Jag är smärtsamt medveten om det, via alla kontakter jag får i just de frågorna. Vidare, så bör det faktiskt frågas på både polis och kommun, hur det är ställt med kunskap om IDmärkning av katter. Kommunen har dessutom inte djurskyddsfrågor längre, och hur många vet det? Inte många…. Visserligen så har MOH fortfarande sanitetsfrågorna och således kommunskytt, har han scanner och kunskap HUR man får avliva katter? Märk väl, jag har absolut inget emot att han sköter sitt jobb, det är ju tyvärr nödvändigt, men hur ska jag kunna få ihop ett samarbete med veterinärerna här om paketpris på vaccinering, kastrering och idmärkning, om de ytterst ansvariga inte ens vet att även en katt kan vara idmärkt? Observera, jag är inte ute efter gratisreklam, utan bara rena fakta i de här frågorna.
Hör av dig!
Gunilla Hallgren
********(hemligt, får ej lämnas ut)
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Bra gjort! hoppas nu de bemödar sig med att svara dig.
Jo då, de brukar höra av sig. JAg ska skriva en liten insändare också, i ämnet!

Mycket bra! Får vi hoppas dom har nått bra svar :)
Maria
Bra skrivet! Hoppas på svar och god respons!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, jag kopierade in detta även till kommunens f d djurskydssnisse. Han är ju kvar på kommunen, men har ju inte hand om djurfrågor mer. Men som sagt, kommunen har ju fortfarande sin skytt. OCh vissst det är hemskt, men är ett bättre alternativ än jag hörde härmodagen om ett stort köpcenter här. Den killen som är ansvarig för drickalaget, skall vara katthatare och gillar att köra ihjäl katter med trucken när man inte skjuter på dem med luftgevär.. Men, som sagt, jag har än så länge inga säkra belägg för det. Personalen tiger, de är rädda om sina jobb……
Huga…
får hoppas att det inte ligger någon sanning i historien….men man är ju lite skeptisk tyvärr så finns det såna människor oxå…
¤Gunilla¤ tänkte bara tala om att du just nu blir pussad på…
Min Smellan gillar din Avatar, försökte först ta den med tassen men när inte det lyckades så blev det nospuss istället 
Uräkta jag stal tråd ett ögonblick
ville bara du skulle veta.
haha huskatten1 Läs min gästbok, så får du se att min jazzande kisse är poppis hos andra med! (hoppas Fokus ledning läser där också!)
Skrivfel såg jag att jag gjorde i mitt förra inlägg. Det ska vara DrickaLAGRET, inte Drickalaget…..
Bra skrivet Gunilla, berätta när och om du får svar
Inget svar ännu, men min lilla insändare kom in. Scannar in den i morgon
Bra insändare Gunilla!
Nyfiken på svaret ja :)
Kanonbra insändare!
Inte ett enda svar. Folk tiger.