Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 610 ggr
essut50
0

Minou och Minnie är dom hittade än??

Jag har tänkt så mycket på dessa katter.Gråter

kram

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

chigak
0

Jag har tyvärr inga goda nyheter att komma med. Vi har verkligen gjort allt för att hitta dem.

Vi har vänt ut och in på allt i hela huset flera gånger om.

Vi har delat ut och satt upp nästan 500lappar.

Vi har haft mat stående ute på altanen och vi har även haft fälla ute men inte ett spår av dem.

Vi tycker båda att det är jättejobbigt att detta hänt och har funderat tills vi håller på att bli tokiga på vad som kan ha hänt men vi kan bara inte komma på något.

GråterGråterGråter

Kusten
0

Samma här, tänker så mycket på dessa katter.

Har annons, med hittelön, satts ut i tidningen? Ingen endaste som ringt om tips?

En riggad fälla på natten antar jag är kontinuerligt utsatt och även att mat och vatten ställs ut åt dem.. hoppen och försöken måste fortsätta, för de har antagligen inga andra som skulle bry sig i närheten.. så putt för Minou och Minnie!

Var någonstans var det nu katterna smet ut någonstans?

I vilken del av vårt avlånga land?

Kusten
0

1 - Skickade mitt svar innan jag läst inlägget.

Beklagar så mycket. Men ge inte upp, håll modet uppe och letandet igång. Det är tålamodet som ger resultat till slut.

Ps: Fortsätt med mat och vatten ute på altan, utan den klarar de sig kanske inte alls.. och fortsätt gärna också med fällan.

Lycka till kram!

mariia89
0

Tänker också mycket på dessa två missar. Verkar så mystiskt att dom bara gått upp i rök :(

Maria

Kusten
0

Gråter Gråter De finns men behöver all hjälp de kan få med att komma tillrätta de små liven..

martdat
0

har missat detta. är det dina egna elr stödisar? hemskt vilket som, undrar vad som hänt, Hoppas de kommer tillrätta, hur länge ha de varit borta nu?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

men vad är detta? Har de försvunnit, tycker jag känner igen namnen på katterna. Var det inte de som kom från Naquita va? Det är ju så mycket katter och namn här på hittekatter.

Men oj oj så hemskt….

chigak
0

Jo det är stödkatter som vi har genom KKS och Naquita.

Ankie
0

men vad är det som har hänt? Du kanske inte vill berätta å det respekterar jag om så är fallet

jag vet inte med mig att jag har sett det förut heller

men de är alltså försvunnen?

chigak
0

Ja de har försvunnit. Vi vet egentligen inte vad som hänt men vi har letat så grundligt inomhus att enda möjligheten är att de på något vis tagit sig ut. Vi vet inte hur detta gått till och vi har letat och letat men utan rsultat. Trots alla lappar vi delat ut är det ingen som hört av sig och sett dem.

martdat
0

#18 Teddy lyckades ju knöla sig in i köksinredningen via nått hål och fanns bakom köksskåpen, mm, minou är en liten blåsköldpadda vill jag minnas,,,

emjon
0

Det är verkligen ledsamt och ju längre tiden går så minskar chanserna att återfinna demGråter

Jag minns dem särskilt för lilla Minou var så lik min Mysan fast långhårig.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

essut50
0

Vi får hoppas att dom kommer tillrätta snart. Kanske dom finns i huset ändå någonstans.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

[LucyInTheSky]
0

Hoppas verkligen dom kommer tillrätta..

Nemo blev så rädd en gång att han kom under bänken jag har stora akvariet på.. Men sen kom han inte ut.. Letade, skrek på honom, skramlade med mat.. Han kunde inte kommit ut så jag gav mig inte med mitt letande.. Till slut berättade Melvin vad hans bror var..

Det var bara att ösa vatten och flytta på karet.. 180 liter vatten och en rädd, platt liten katt..

Ankie
0

men hur länge har de varit borta då? Men vad märkligt om du vet med dig att ni inte har haft öppet då har ni ju kanske haft en aning om att de har sprungit ut. Finns det inte nåt hål nånstans där de kan komma igenom, eller nåt…

Försöker komma på för att hjälpa dig på nåt vis, men fy vad fruktansvärt å inte veta….

Inga hantverkare som har varit dit så de har öppnat upp nånstans där katterna kan ha slinkit igenom?

chigak
0

Den enda möjlighet vi kan komma på är när Mindy var på väg in eller ut innan Sigge var kastrerad och inte fick gå ut då vi ibland fick mota bort honom och då tappade vi fokus på dörren några sekunder. De hade lyckats ta sig ur sitt rum då och var i hela huset nämligen. Tror det är ca 3vecor sedan nu.

Marga
0

#9 Du kan läsa i tråden som heter Våra stödisar Minnie och ..minns inte.. Snuffsan kanske? Där har Chigak skrivit hela tiden om hur dom har letat etc. Jag har följt utvecklingen med sjunkande hjärta.

#16 Jag tycker verkligen synd om er. Det måste kännas hemskt, men hänt är hänt och ni ska inte klandra er själva. Ni gör så mycket bra för de andra katterna. Kommer dom tillbaka så gör dom. Jag tycker ni har gjort allt i er makt.

martdat
0

ojdå, tre veckor, ja då kan de knappt vara kvar inne, hadde de fastnat så borde ni hört dem. elr? Bor ni så ni kan ha fälla stående ute hela tiden`? anonserat på blocket och tidningar? polisen?

chigak
0

Det stämmer den gamla tråden heter Våra stödisar Minnie och Snuffsan.

Vi har inte fälla stående nu då vi ej har till gång till den längre och det var bara grannens katt som fastnade i den när vi hade den.

Vi har verkligen gjort allt vi kan för att hitta dem.

Ankie
0

åh jag läste den nu men så fruktansvärt för er, de har säkert smitit ut eftersom ni inte hittar de inne. Men de är ju så himla snabb när det gäller

jag hoppas att ni en vacker dag får veta vad som hänt för ovisshet är det värsta som finns.