äter men har inte bajsat!
Har fått några samtal ifrån min pappa 91 år, bosatt i Örebro..Zazza är hans allt sen min mamma gick bort för några år sen…nu gråter min far av oro på dagarna, Zazza började kräkas flera gånger i förrgår..och sen dess har hon inte velat äta..Zazza är en omplaceringskatt som jag tog till mina föräldrar för många år sen, vi vet inte åldern på henne exakt, men har räknat ut att hon borde vara runt 9-10 år nu. Hon är innekatt.
Om det inte sker någon radikal förbättring under dagen ska jag ringa Örebro veterinärstation imorgon, och be att han får en tid för henne där..önskar så jag hade möjlighet att vara hos min far nu, och själv åka med Zazza…inte så lätt att vid hans ålder fixa allt själv..förhoppningsvis får han skjuts av en bekant..
Men eftersom jag har skolbarn..och sambon jobbar så sitter jag där jag sitter..o kan endast fara till Örebro under helger..sen är det tyvärr så…att min far inte håller reda på längre var han gör av sina pengar, vilket blir problematiskt ifall att Zazza måste in på sjukhus för övernattning o provtagning..
Antar att han inte får ta lån vid sin höga ålder, funderar på om han i såfall kan få ta ett sjukvårdslån om jag skriver under som säkerhet..ja..usch..det är så oroligt när de käraste man har inte mår bra..önskar av hela mitt hjärta att det inte är något allvarligt som Zazza drabbats av…
En bild på skönheten..
Vilken mysig missa! Hoppas det inte är något värre än fälltid och långt hår som ligger bakom kräkningarna.
Menar du att din fars pengar förvaltas av en god man?
Vi håller tummarna och tassarna här hemma att det är en liten svacka bara med Zazza.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

#1 nej, han har ingen good man..tanken är att jag så fort som möjligt ska försöka sköta hans ekomomi…men det är som bekant lite känsligt att börja diskutera sådana saker..vill ju att han ska få ha kvar sin självkänsla, vilket lätt kan svikta när man kommer in på sådana här diskussioner..:-(
Så ledsamt att din pappas kisse inte mår bra. Upprepade kräkningar är ju inte bra för de blir fort uttorkade. Vet du om kissen dricker och får behålla det?
Hoppas att det är något som är övergående och jag förstår at din pappa är orolig när hans ögonsten inte mår bra.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Lilla Zazza. Kan det vara nått i maten hon fått som orskat detta.
Hoppas att din far kan få hjälp med kissen.
Jobbar sambon borta unfer veckorna nu oxå.
Annars borde väl sonen klara sej till pappa kommer hem. Han är ju stora karln nu :-) Ungar klarar sej bättre än vi tror vi mammor.
Menar om du åker till din far över en natt.

#5 Hon hade inte druckit något idag när jag pratade med pappa..jo..det är så sant..dom blir fort torra när dom inte äter o dricker..
#6 Det är så sant så…det är svårt att hänga med när barnen växer..man är lite hönsmamma många gånger..pratade med sambon i telefon nyss..o vi ska diskutera det hela ikväll när han kommer hem..han jobbar fortfarande på två andra orter..i veckorna..men hemma o ledig fredagar…
Det är nog jättebra om din pappa kan få hjälp med att få Zazza till veterinären för hon behöver kanske vätskas upp. Det kan ju också vara njurarna så ett blodprov är ju bra att ta för att få veta hur det är. Hoppas att det ordnar sig för dem och jag förstår att det känns jobbigt för dig att bo längre ifrån.
Det brukar gå att få i kissar vatten om man tar kissen i knät och tar en droppe på fingret och håller framför nosen, kanske han kan få i henne lite på det viset?

#9 Tack Grönstedt, ska rekommendera honom det…är ju så viktigt att dom får i sig vätska..
Oj…. vi får hoppas, att det blir bra med kissen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

hoppas zazza kryar på sig
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Pratade med pappa igen..och det är ingen förändring..så jag lär få ringa vetten imorgon bitti..bad honom att gå till henne o försöka klämma o känna ifall att hon skulle ha ont någonstans..samt att försöka få i henne lite vätska med fingret…-"Om Zazza inte klarar detta försvinner jag också" sa min far..usch..jag önskar så att det inte är något farligt..för då vet jag inte hur det blir i Örebro…då finge man bli särbo o flytta dit…men jag ska inte måla något på väggen än…man måste hålla hoppet vid liv o tro på det bästa ändå..
#14 Finns det ingen i din pappas närhet som kan köra katten till en veterinär ??
Känner lite oro för din pappas katt. Zazza kan ha förstoppning och kan avhjälpas om hon kommer in i tid.

#15 Tack för att du tänker på oss…ja..han har en bekant som ställer upp o skjutsar imorgon förmiddag..hoppas bara att han får tid då..ska som sagt ringa imorgon bitti när dom öppnar..l
Med all säkerhet får Zazza komma in på en gång för undersökning.
En gammelkatt har ju sämre tarmrörelser eftersom dom är mera stilla så det kan ju vara en förstoppning.
Håller tummarna för din pappas kisse. Berätta hur det går i morgon.
Ja och Zazza är ju långhårig såå det kan ju kanske bidra lite .

Å hoppas det går bra för din pappa och Zazza. Det är så besvärligt när man sitter på distans och inget aktivt kan göra.
Håller tummarna!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Tack för att ni tänker på oss…hoppas på att få en tid imorgon bitti/förmiddag då han har möjlighet att få skjuts..
Vi skall hålla alla tummar och tassar för att de kommer iväg till vetten i morgon och att lilla kissen får hjälp och snart är bra igen.

Håller hårt mina tummar, för att vackra Zazza snart är bra igen
Vad nervöst Siden att vara på distans när din pappa är gamal och kissen sjuk. Dricker hon inte behöver hon oneklingen komma till en veterinär för undersökning och troligen vätskas upp. Med tanke på att hon är så långhårig far mina tankar till hårbollar. Sådant finns det i så fall goda prognoser för. Men som sagt veterärbesök känns överhängande. Därför är det klokt att du kontaktar en veternär så som du har för avsikt att göra.
Du får hålla oss underättade!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Oh Siden så jobbigt för både dig och din pappa.
Tänker på er mycket och hoppas att kissen kommer till vetten och blir bra igen
Många kramar
Malin

Ringde nyss till vet och han har nu fått en tid till 10.30 idag..och skjuts är ordnat..så nu håller jag tummarna för att det är något enklare som är lätt att avhjälpa, som sagt hon är ju väldigt långhårig så man hoppas att det inte är något värre än hårbollar..men som sagt..vi vet mer i eftermiddag..skulle ha åkt ut till lidl idag men ställer in det nu, och åker direkt hem efter ett möte jag ska på..så att jag finns här för min far efter vet-besöket..
Håller tummarna att det är enkelt att åtgärda.

jag med..håller tummar!!
Hoppas det går bra både för Zazza och din pappa. Man känner sig maktlös när man befinner sig för långt bort för att både se hur det är och hjälpa till.

Nu har dom varit hos Vet, Zazza var uttorkad, så hon blev uppsprutad med 3 dl vätska, samt fick hon en vitaminspruta.sen vad det hela kommer an på visste inte min pappa, men han lät meddela att om det inte blir någon bättring av detta ska han höra av sig på fredag morgon igen…
Så nu håller jag hårt i tummarna för att det bara var en svacka och att Zazza kommer igång igen…annars vet jag inte vad dom hittar på framåt fredagen…
Tack för att ni hjälper oss att hålla tassar o tummar!
#30 vad bra att Zazza kom till vetten!
Vi håller tummar och tassar att det var något tillfälligt!
Här hålls tummar och tassar också, hårt!!
Vätska är så viktigt, hoppas hon ska få förnyade krafter nu.
håller tummarna att zazza blir bra snart.
Lilla gumman, hoppas att det var något tillfälligt bara, vet hur nervös man blir när kissen inte mår bra
Kram

oj, vilken jobbig situation. Bra att katten fick komma till veterinären, hoppas kisen blir bra nu :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Hoppas att lilla Zazza blir piggare nu och får tillbaka aptiten så hon slipper åka till vetten igen.

usch vad jobbigt, hoppas att zazza blir bra snart så både hon och din far blir glada.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag håller tummar för Zazza, att hon blir piggare igen
Vi får hoppas på det bästa - att det bara var något tillfälligt!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Pratade med min pappa ikväll, och han var så glad, och lät meddela att Zazza hade haft matlust ikväll och hade legat i hans knä när han satt framför tv som vanligt igen:-) Så gott det kändes att få höra det, nu hoppas jag bara att det får hålla i sig..och att det inte endast är tillfällig förbättring efter sprutor.
Men..man måste se positivt o tro på det bästa…:-)

försöker mig på att skicka lite healing till Zazza…
#42. Låter gott för både kissen och din pappa :)
Kram
Så mysigt det låter med en lite lurvig Zazza i knät. Då kunde man nästan titta på vilket skitprogram som helst. Bara för att mysa med kissen
#42, vad glad jag blir att Zazza ätit och myser i din pappas knä igen! 

#43 Tack!! 
håller tummarna för att det bara var något övergående, det kan inte vara lätt för honom att riskera att förlora sin kamrat på ålderns höst, räcker med att han förlorat sin livskamrat.

#49 Ja..precis..de skulle bli rena katastrofen om han skulle förlora Zazza som ligger hos honom varje kväll när han tittar på tv..han älskar henne så mycket…
Pratade nyss med pappa, och matlusten håller i sig..:-) Tack alla rara ni för alla tumhållningar!
#36 Jo..det måste jag säga att han är…han tar sig in till stan o handlar själv..fixar maten..o är sekreterare i en förening, o skriver ut protokollen..så jag är jätteglad så länge jag får ha min far såpass pigg som han ändå är för sin ålder…men om Zazza skulle behöva lämna honom vet jag inte hur det skulle bli..men nu måste man tro på de bästa…att dom får ha varandra länge till!

Å, Sidentass läste den här tråden först nu.
Så skönt att kissen är bättre. Vi får hoppas att matlusten håller i sig så att pappa får ha henne kvar länge.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vad glad jag blev, att Zazza är bättre och äter. Håller tummar att de får ha varandra sällskap länge till, Zazza är så himla vacker kisse

Vad skönt att lilla Zazza mår bättre :) Så fin hon är!
Maria
Härligt att höra att Zazza mår bättre och fått tillbaka sin matlust!

Skönt att det verkar vara så "enkelt". Men det är klart din pappa blir orolig när hans livskamratskisse blir dålig.
Hoppas nu att hon fortsätter må bra, äta och gosa med din pappa :)

-O aptiten håller i sig.:-) Nu hoppas vi bara att hon ska få gå på lådan o bajsa också! Än har hon inte gjort det, men jag ska ringa upp i kväll o höra om det hänt nåt på den vägen..bad honom också att kolla hur det ser ut när det är dags..om det finns hårbollar i, eller om avföringen ser ut som den ska..
Om några veckor ska jag åka till örebro och umgås med dom båda under några dagar..att borra in ansiktet i Zazzas päls är en njutbar upplevelse:-)
har hon inte gjort något på minst tre dagar? kanske ge henne tonfisk i olja om det skulle vara någon hårboll eller liknande som fastnat.
Skönt att höra att hon mår bra och äter i alla fall 

Härligt att höra. Hoppas det håller i sig nu, så vackra damen kommer i toppform till slut! :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#56 Skönt att höra att det håller i sig! :)

--Men…..Zazza har ännu inte bajsat sen hon började äta igen i onsdagskväll…så nu känner vi oss oroade för det..om inget har hänt med det tills på måndag morgon får jag ringa vet igen..
kan någon ordna parafinolja åt henne eller åtminstone ha vanlig matolja i maten så att det kan hjälpa lite, äter hon gräs så hon kan spy? Om det sitter fast så måste det upp snarast och eftersom hon är långhårig får vi hoppas att det är en stor hårboll som har fastnat.
Morris fick stopp och jag fick order att ge honom mycket olja, tillslut kräktes han upp hårbollen och det var nog det värsta jag sett, hårbollen var 15 cm lång (jag mätte den) och jag fattar fortfarande inte hur han lyckade spy upp den,

#62 Men fyyy..vilken otäck syn det måste ha varit…så skönt att hon lyckades få upp den till slut..kan tänka mej att det är något liknande för Zazza…hon har en väldigt lång päls!
Jag ska ringa min pappa på en gång o be honom ha olja i maten..!
Ja, du behöer inte vara orolig om inte katten sitter och krystar och inget kommer. Tänk på dig själv, har du tex haft maginfluensa, och blivit helt tömd, så tar det några dagar, innan allt når slutstationen. MEn olja är inte fel!

Hurra! Här sitter jag o gläds över några korvar som kom i hennesl låda igår kväll:-) Så nu är vi hoppfulla igen och kan glädjas på riktigt!
Ja allt är nog OK nu ska du se!

tänk vad lite bajs kan göra en glad!!!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#67 Ja precis;-)
Toppen, vad skönt att höra

#71 hi,hiii"skitnyheter"! Nu skattar jag gott..ja..tänk att sånna news kan var så glädjande!:-)

haha SKITkul…