*Låst*Akut! Akut i Helsingborg!
Öppnar ny tråd för dom tre katter som går kvar vid gården där mannen flyttat från.
Här är den gamla!
Har hittat hjälp till några av dem. Men tyvärr är dessa fortfarande hemlösa.
Det är en hane , han är tam,kelig och klappbar,svart med en vit haklapp.
Två unga honor som är skyggisar,kan bli dräktiga om dom inte redan är det. Då tar där aldrig slut på denna misär. Dom håller till i en illaluktande grisstia.
Har även öppnat konto hos Veterinär i Helsingborg.
Smådjurskliniken Din veterinär.Ekvändan 2.
Bank-giro 5142-4976 Märk talongen "Norrkatterna"
Diskussionen och rapporteringen sker nu fortsättningsvis i Hemlösa i Helsingborg akut
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Fanns det inte någon lite äldre sjuk/skadad hankatt också?
Det glömde jag ! Det är denna hanen som skulle ha något med öronen och ev en brytning på svansen. Den har det ju jobbigt den stackaren.
Debattia
Enligt M så är den hanen som skall vara 3 år

Debattia!
Sätter in en slant på kontot.
Tack Gullimat för hjälpen !!!!!
Debattia
puttar
Är den skadade hanen skygg?
Vad jag förstått ska den vara mycket kelig men lite rädd. Dom brukar klappa den.
Debattia
Så synd det är om hanen om han har skadat sig. Hoppas han kommer in och får sig ett riktigt gott hem! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har pratat med C som hjälper till att mata dem och enligt henne så är hankatten tam. Dom fortsätter mata ett tag till och jag har meddelat dem att jag söker hjälp och hem hela tiden, så dom inte bara avlivas. En har frågat en bekant som är kommunjägare om hon fick låna en fälla och fånga in honkatterna i men fick nej. Måste ha tag i en fälla för dom går nog inte in i en transportbur.
Debattia
Putt för de stackars katterna som behöver hjälp!
Fick telefonsamtal i kväll och C som jag skrev om innan känner att hon inte vill ha någonting mer med dessa katter att göra. Hon har själv fullt upp med sorg och andra bekymmer. Nu ligger katterna genast risigare till igen!
Debattia
ojoj puttar upp för hem åt katterna.
Behöver du låna en fälla så kan du låna min. Vad jag förstår så jobbar M i Malmö och kanske kan hämta den här och sen köra hit den igen.
Putt
Tack Crisse ! Ska meddela M om att du har en fälla.
Katterna ska försöka fångas in nästa vecka och som det ser ut nu kommer alla tre att få ett hem hos M:s jobbarkompis. Håll alla tummar och tassar !!!!!
Debattia
Oj..oj…nu hoppas jag verkligen att det går vägen, så de kan få komma in i värme och väldoft…massor av kärlek.
Hon kan bara ringa mig. Fällan står på balkongen så den är snabb att få ut.

Hoppas det kan ordna sig nu för kissarna!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Jag behöver inte fälla än på 3 veckor så ni kan ha den tills ni har fångat alla 3.
Tack Crisse ! Men fälla är tydligen ordnad.
Debattia
Okej
men så bra om det ordnar sig för katterna
Hur går det för Amber? Har hon fått några bebbar ännu?
Den katten måste väl redan ha fått sina ungar, det var ju längesen dom tog in den.
Ambers ungar har inte anlänt ännu. Det var, enl veterinären i ett tidigt skede så vi räknar 2-3 veckor till.
Jag lovar att hålla er uppdaterade.
För övrigt så bara njuter lilla Amber av att vara innomhus.
Bild kommer snart.
Är Amber kvar på samma ställe fortfarande??
Skulle också vara kul höra hur det gått med syskonen härifrån som Josefa tog hand om. Kan vi få lite rapportering. Jag är nyfiken.
Debattia
Men då kan hon väl inte ha varit gravid när ni fick in henne, jag tror du skrev att hon var i 3-4e veckan då. Jag tror inte veterinären kan se så tidigt om dom är gravida för då skulle ungarna vara nygjorda när ni fick in henne.
Hon är så söt lilla Amber så det skall bli roligt att se hur hennes bebbar kommer att ser ut.
Jo… jag skrev att veterinären gissade på 3-4 veckor gången. Amber har, på måndag, varit hos Eva i fyra veckor.
En katt är havande i 63 dagar = 9 veckor… vilket innebär att hon ännu inte gått 63 dagar.
Ja Amber är kvar hos Eva och kommer stanna där tillsvidare.
Ja… hon är verkligen fin den katten. Och tillgiven.
De röda pojkarna har redan flyttat till nya hem. Har fått flera intressenter på just de röda, efter att jag satte in annonsen på Blocket. Vet inte om det var färgen eller att de var kastrerade. Eller kanske filmen. De flyttade iaf helgen efter att annonsen kommit in. Den ena ut på landet utanför Ängelholm. Han kommer att få gå ut när han bott in sig lite. De har kattlucka.
Den andre bor numer i Åstorp hos en tjej som har en kastrerad 8-årig hankatt sen innan. Han kommer att få bli innekatt.
Det har gått bra på båda ställena.
Den svarta honan har flyttat på prov tillsammans med en av de andra svarta honorna jag hade, till Svalöv. Än så länge har det gått bra, men de nya ägarna får inte lov att röra henne. Det går däremot med den andra honan de tog.
Hoppas dom är medvetna om och låter henne få ta den tid det tar, fast jag försår det kliar i fingrarna på dom att få lyfta upp och kela med henne.
Debattia
Puttar
Putt putt
Hur går det med dom 3 resterande katterna Debattia, har du hört något.
Jag kom att tänka på att där ligger en hästgård en liten bit ifrån där dessa 3 katter bor, det är inte så att några av katterna har kommit därifrån. Någon skulle kanske fråga dom om dom kan tänka sig att ta en av katterna som stallkatt.
C som matar katterna har sin häst på den gården. Jag har redan föreslagit henne att hon skulle ta upp det med ägarna, men jag tror inte det blir något med det.
Det hade annars varit bra för då är katterna kvar i en omgivning dom är van vid och man behöver inte hålla dom instängda flera månader för att dom skall vänja sig. Hade dom fått mat där och ingen mat där dom bor nu så hade dom säkert stannat på hästgården.
Jag vet.
Jag kommer inte ihåg riktigt varför hon inte trodde det skulle gå, men jag tror det var något om att där redan fanns en hankatt där som jagade iväg alla katter som kom dit.
Har inte hört något men dom skulle fångas in den här veckan.
Ska kolla upp det där med hästgården men då borde katterna gått dit för länge sen.C:s häst är sjuk och hennes morfor har avlidit så hon har det jobbigt nu och är inte anträffbar.
Debattia
# 39. 40. 43
Det finns viss risk att katterna flyttar tillbaka om det är nära.
Amber hälsa…
Hon trivs och bor in sig bra.
Puss på nosen till lilla Amber!
Debattia
Väntar på bilder av Amber..
putt
Finns där inte någon i närheten av Malmö som kan öppna sitt hem för en av katterna i Helsingborg. Där är kanske någon som vill ha en skogis. Eftersom vi skall köra upp där imorgon så kan vi ta en extra katt med oss ner, bara hör av er i god tid innan vi kör så att jag kan ta en extrabur med mig.
Vad jag förstår så är där rätt många katter i denna kolonin och kan man få bort några honor så hade det varit bra. Vi skall försöka få så många foto som möjligt på katterna som vi kan sätta in här på tråden.

Kan bara putta..
putt

#49 Såg en annons på www.upphittat.se där någon tappat bort två skogisar i Helsingborg
Ingen av dessa som kan vara "din" skogis i #49?

Puttar
# 52
Jag kom hem för 1 timme sedan och har en katt med mig hem och det är möjligt att jag har fått den tigrerade katten som saknas. Där är flera skogisar och en av dom gick i fällan, eftersom det redan var mörkt så kunde vi inte se vad det var för en katt utan bara satte in den i bilen. Vi vet att där skall finnas 3 skogisar och dom är födda där men vad det är som sitter på balkongen nu vet jag inte. Den är helvild och är uppe och hoppar på fönsterna så jag tycker inte det liknar en tam katt men det ser ut som katten har halsband eller något annat som sitter runt halsen men det sitter väldigt långt ner i pälsen så man ser inte vad det är. Jag måste vänta till i morgon innan jag kan titta på vad det är jag har fått med mig hem och jag tror inte att jag kan gå ut och sätta mat till den för då hoppar den igen och jag är rädd för att den skall skada sig. Jag får försöka tjuvkika om det är en flicka eller pojke och se om jag kan se vad den har om halsen. Jag tog foto nu för att klippa ner för att jag skulle försöka se vad det är om halsen men det blev inga bra bilder så jag får vänta med allt till imorgon. En dålig bild men man kan se lite att pälsen är konstig runt halsen.
Ååh, vad bra att ni fick tag på en iaf. Hoppas att det är en hona.
Usch, bara det inte är ett gammalt urvuxet halsband den har runt halsen. Stackars kisse.
Ja,det var helt fantastiskt ! Låter konstigt med halsbandet på halsen om den är så skygg.
Kanske ska sätta ihop båda trådarna om Helsingborg för det kanske blir för rörigt annars.
Debattia
Hon är en riktig goding. Tack för att du håller oss informerade om lilla Amber !
Debattia

En till liten goding som fått komma inomhus!!! Tack och lov!!
Debattia
# 52
Jag har skickat ett mail till dom som har blivit av med 2 skogisar. Jag tror inte det är denna katten för den är helvild men jag får se om dom svarar och kanske har något foto att skicka till mig.
I så fall måste det väl hänt för flera år sedan????
Debattia
Nej där är en som har blivit av med 2 skogisar på Stattena i december och det skall vara en tigrerad och en svart/vit

Jag låser denna tråd på Debattias önskan och hänvisar till att vi fortsätter att rapportera i Hemlösa i Helsingborg akut i stället.