Våra stödisar Minnie & Snuffsan
Nu är våra stödisar här.
Igår kväll var vi nere i ronneby hos Naquita och hämtade dem. De var ganska lugna under hemfärden och buren hade vi sprayat med feliway så de låg ner lugnt. De bor nu i min tvättstuga. De trivs bäst uppe på garderoben där de kan hålla koll på allt. De har vart framme och kollat in maten och vattnet lite grann bara. Lådan har de hittat och använt.
Idag har jag och Minne blinkat mot varandra. Efter en liten stunds blinkande från min sida började hon blinka tillbaks.
Snuffsan är lite mer avvaktande än så länge.
Minne har jag fått klappa lite kort med en pensel utan att hon reagerade. Blinkade bara lite mot mig.
Så fort de blivit lite mer trygga här hos oss ska jag ta kort på dem och lägga ut här.
Åh så spännande.
//Pia
Verkligen spännande! Känns extra kul när man fått följa de här katterna tidigare i Emmas blogg.
De är så vackra dessa förknar! Tror säkert att de blir jättetrevliga bara de får varva ner lite.
Ser fram emot att se bilder på damerna!
Nu har du också blivit katt-tant:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jo jag har visst det
Jag blev så glad idag när jag kom hem från jobbet. Gick in till tjejerna och kollade till de. Innan jag gick till jobbet var skålen med torrfoder nästan orörd. Jag ställde även in en skål med blötmat innan jag åkte till jobbet. När jag kollade nu ikväll så var både blötmaten, torrfodret och vattnet slut. Så nu blev det till att ladda upp med fler skålar. :)
Är så glad att de vågar äta redan. 
Minnie blinkar mot mig varje gång jagf är inne men Snuffsan avvaktar fortfarande. Jag satt inne hos de i 45minuter och pratade i telefon nu ikväll. I början satt båda och stirrade på mig men efter en stund slappnade de av och slöt ögonen och vilade.
Vad kul att allting redan går så bra! haha mkin "lille" vakthund som försökte skrämma er:P o Tuva-Luva pappskalle. Hoppas ni inte var alltför trötta på vägen hem!

Vad fint att du tagit dej an de här kissarna, ska bli så spännande att följa deras utveckling…förstår att du inte vill störa med fotografering såhär i början..man vill ju ta det så försiktigt med dom den första tiden..
Jo det var ju en "liten" vovve du har Naquita
Min stackars man som inte är van vid vovvar blev lite fundersam först men sen tyckte han att det var en fin vovve :)
Det gick jättebra att åka hem.
Sen när de blivit trygga hos oss så vill en av mina arbetskompisar komma och hälsa på då de funderar på att skaffa katt.
Kollar ju självklart av det med dig Naquita om de är intresserade av någon av dem.
Jag ska gå och sätta mig hos tjejerna en stund snart.
de är så fina:) Fick ett bra kort på snuffsan här, ska visa de sen när jag fört över bilderna
Åh vad dom är fina! Skönt att dom får vara tillsammas också. 

Underbart att dom är inne i värmen hos er och slipper frysa.
Blir spännande att följa de små livet och se hur dom finner sig tillrätta.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag har klappat Snuffsan!
Hon har suttit i fönstret och tittat på mig nu länge, sitter med datan inne hos dem. Hon slappnar nu av när jag sitter i rummet. Gick fram till henne och klappade lite lätt bara. Hon satt bara stilla. Efter en stund klappade jag lite igen. Hon blinkar mot mig samtidigt som jag klappar på henne.
#13, så roligt! Grattis!
Sturkökatterna verkar ha väldigt bra anlag! Hämtade ju Truls och Zlatan från stödhem i Västerås (visserligen kattungar, men ändå vildfödda) och är överraskad att de är så trevliga och orädda! 
Vi behöll Truls som inte skulle vara så tam, men han är en störtskön katt som tjatar och pratar och ska vara med och hjälpa till med allt vi gör och klättrar på oss för att få uppmärksamhet. Så även Zlatan som bor hos kompisar med flera katter!
Är på andra våning nu och tjejerna är ju på första våning. Har hört ett par gånger nu i kväll att någon av dem jamar högt. Vet inte vad det beror på
De har mat, vatten och lådan är rengjord. De kanske bara inte gillar att vara instängda
Hur mycket är det normalt att en katt dricker på ett dygn? Tycker de dricker mycket mer än våra gör.
#15 Den enda gången mina katter verkligen jamar (dvs inte "pratar" eller kurrar utan verkligen jamar) är när dom slåss (mina dock kastrerade hannar, det kanske är skillnad). I början fick jag slag och trodde dom verkligen var osams. Nu har jag insett att det är mest lek-gnabb, tussarna ryker men dom är vänner igen i nästa sekund. Jag säger inte att jamandet inte kan bero på något annat, jag menar bara att det behöver inte vara någon fara för att dom jamar…
Mina två vuxna hankatter dricker ca 0,5 liter per dygn tillsammans när dom bara äter torrfoder . När dom även får blötfoder dricker dom mindre.
Det verkar inte vara något som är fel när jag tittar till de när de jamar så jag tror nog inte det är någon fara blev bara lite fundersam.
Jag ställde in 5dl vatten igår kväll vid 21-tiden vid 7 imorse när min man kollade till dem var vattnet helt slut. de har alltså druckit upp det på ca 10 timmar. De äter bara Bozita torrfoder i nuläget.
Hur är avföringen då? Är dom lösa i magen behöver dom säkert mer vätska för att kompensera. Men jag är verkligen ingens expert, katter kan ju vara så olika!
Nej avföringen är normal. Jag är inte heller så kunnig med sånt så jag därför tyckte det var bäst att fråga. :)
en del katter dricker mer än andra, precis som oss människor. De pratar nog för att de är oroliga, eller för att hitta den andra tjejen. Tänk på att de är vildfödda och inte är som "vanliga" katter. de behöver tid på sig att vänja sig vid allt, och ropen kanske är efter sina kompisar kvar ute eller p.g.a orolighet, eller bara för att prata med kompisen bredvid.
Jodå det gör jag.
Känns bara bra att lufta mina funderingar här. Vill ju att de ska ha det så bra som möjligt. Det går jättebra med dem och vi tycker det är jättekul att ha dem hos oss.
Idag smet Tiara in till dem när jag gick in där. Men jag lyfte ut henne direkt så ingen av katterna reagerade. De är såå nyfikna på varför den dörren är stängd som alltid varit öppen tidigare
Det går sakta framåt med tjejerna. Igår klappade jag på Snuffsan och de lägger sig ner och slappnar av när jag sitter hos dem.
Snart kommer Minou och flyttar in hos tjejerna. Ska bli spännande.
Jag ska ladda batteriet till kameran ikväll så ska jag fota lite mer.

Vad fina de är! Hoppas det går bra att få deras förtroende. Med tiden så kommer det också. Tycker inte de ser särskilt rädda ut.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
De är mycket mindre rädda nu än när de kom men de är reserverade fortfarande. Snuffsan har jag kunnat klappa på ett par gånger.

Kul att det går bra med alla dina kissar chigak :D
Maria

Otroligt vackra kattfröknar.
Jag kom precis ifrån tjejerna och när jag kom in till dem så gjorde jag som jag alltid gör när jag kommer in till dem. Jag kliver upp på pallen och säger hej till dem ( de sitter alltid uppe på garderoben), men jag kunde bara se Snuffsan. Så jag började kolla mig omkring efter Minnie.
Hon sitter på golvet bredvid bänken så jag sätter mig på golvet och virkar. Hon har när jag var borta lekt med garnnystanet. Jag rullar nystanet framför henne och hon tycker det är jättespännande och följer det med nyfiken blick. Men sen kom hon på att det var jag som gjorde att det rörde sig och då tittade hon på mig med misstänksam blick.
Jag blev jätteglad för jag kunde sitta bara en meter ifrån henne utan att hon fräste eller morrade åt mig.
Efter en stund gick jag därifrån så hon kunde slappna av igen.

Så underbart det låter att det går framåt med tjerna.

Vad skönt att det går framåt med två buttra kattlfickor. Himla söta är de trots allt. :)
Det har verkligen blivit en fristad för en hel del små kissar hemma hos dig nu. Du måste vara jättenöjd :)
Vi är bara glada att kunna göra en liten insats. Vi har ju plats så det är bara kul att ha katterna hos oss. :)
Hur ser er nästa vecka ut för att hämta Minou? vill inte vänta på Baloo längre än så, synd för Minou att sitta i källarrummet när hon är frisk.
Jag ska kolla upp det under dagen. Mailar dig när jag vet så vi kan komma överrens. :)
jättebra:) Har mailat erik om att kanske ta Mizzla istället om Baloo fortsätter envisas med att inte gå in i fällan;P

Vad roligt det är att läsa hur bra det går för er alla! Så kul! Ett fortsatt lycka till med allt ni tar er för!

Skönt när de slutar morra iaf. :)
Då känner man sig lite mindre som ett otäckt odjur som förstört för dem. :)
#37 Tack simson! Vi är själva så glada att det fungerar, vi känner oss ibland lite osäkra på hur vi ska gå tillväga men vi prövar oss fram och hoppas på att det blir bra. Sen är det ovärderligt att ha er här att vädra funderingar med.

Ser just på National Geographic och ser hur de jobbar med skygga katter. En stor lång ensam fjäder på en pinne. Fjädern smeker de katten med som också tycker det är en rolig lek till slut. Den är lätt och luftig så det blir inget hot.
Även att smeka massera öronen är avstressande. Tydligen finns där också en punkt bakom öronen som man kan massera för att hjälpa stressade katter och katter i chock.
Att massera i cirklar fungerar bra dock bara i en och en kvartsvarvcirklar. Tydligen fungerar inte envarvs eller en och en halvvarvs. Det hade de tydligen kommit fram till med tiden.
Jösses vad svårt det är att skriva när huliganerna envisas med att sitta med rumpan på 0-tangenten hela tiden!

#40 Oooh, jag saknar National Geographic, brukade ha den kanalen förut men den ingår inte i utbudet här. :/
Häftigt att de ska vara just en och en kvart. Jag undrar hur många katter de fick massera för att komma fram till det. ;)
Var glad för att det är 0-tangenten. Min kisse envisas med att ligga på Escape-tangenten. Det är sådärkul när han stäner alla fönster man försöker läsa i.
Tack för alla tips! 
#42 Jag tycker det låter som kissarna går framsteg på kort tid, det bådar gott. Det kommer inte dröja förrän ni kan handskas någorlunda med dessa vackra damer!! 
Tack för att ni är så snälla och ställer upp!

#41 Ja jag får nog vara glad för nollan!
Han skrev en hel del nollor i mailet jag skickade till hans uppfödare. Hon funderar nog vad vi ville.
Ja visst är National Geographic bra! Även Animal Planet är en favorit. Hon hade nog fått testa en massa djur för att komma fram till ett och ett kvarts varv. Helt otroligt exakt egentligen. 
Man hoppas att alla tips kan ge något. Man vet aldrig vad som hjälper. Bra att prova sådant som är billigt och enkelt. 
Kom precis ifrån tjejerna nu. Nu när jag satte fram min knutna hand mot Snuffsan så luktade hon på den. :) Sedan klappade jag lite på henne och det märks att hon blir mindre och mindre rädd av det. Minnie däremot håller sig bakom Snuffsan. Men hon får ta den tid hon vill på sig.

Det brukar ju vara så att en katt är mer framåt, och den andra gömmer sig bakom den första… Men när den första blir heltam så kommer nog den andra också fram och vill smaka godbitar och kel för att vara säker på att inte missa något. Det svåraste tycker jag är att ha tålamod själv när allt man egentligen vill göra är att lyfta upp dem, krama om dem och pussa dem på nosen. :)
vad kul att de gör framsteg så snabbt:))
Skönt att du får smeka på Snuffsan i alla fall :) så glad jag blir när jag läser här :)

Så vackra dom är Snuffsan och Minnie så fina färger

Tålamodet måste vara det svåraste. Att inte impulsivt plocka upp dem å pussa på dem.
Jo visst vore det kul att kunna gosa med dem ordentligt
men vi har ingen brådska. De får ta den tid de behöver på sig.

Roligt att det går framåt med kissarna :) Men det är tålamod som gäller! Men vad roligt det är sen när man ser resultat!
Maria
Nu är Minou här!
Jag var hos Naquita igår och hömtade henne och Mizzla som jag lämnade av i sitt stödhem i växjö. Minou var lugn hela resan hem. När vi kom hem ställde jag in transportburen hos Minnie och Snuffsan och lät henne bestämma själv när hon ville gå ut. Lite senare på kvällen när jag kollade till de så hade hon gått ur buren och satt sig på en hylla som finns där. Allt var lugnt mellan tjejerna så jag lämnade dem ifred så att de får bekanta sig med varandra.
När jag tog ut buren till de andra katterna var Mindy för söt. Hon kände ju lukten av katterna så hon gick och morrade och fräste åt den tomma buren en bra stund. 

hehehe Så gjorde mina katter när jag fångade in Lundakatter. Varje gång de såg fällan fräste de lite extra, ifall det skulle vara en katt där. :)

Vad roligt att det går bra med Minou också! Ni måste vara en underbar plats att hamna på?! Alla katter trivs direkt! 
Heja Mindy! Bättre ta det säkra före det osäkra?! 
Simson det var snällt sagt!

Vad roligt! Hur många katter har ni hemma nu chigak?
Ni är verkligen hjältar som tar hand om så många kissar!
Maria
#57 Tack! Vi har våra 3 egna busar och så har vi 3 stödisar.
Minou är verkligen helt otrolig. Hon är den av de 3 stödisarna som är lugnast trots att hon nyss kom till oss. Vi kan klappa henne och hon har aldrig fräst åt oss.
När jag hämtade katterna hos Naquita hade jag av misstag bara fått med mig en transportbur så de fick åka i samma så när jag lämnade Mizzla fick Minou följa med. Vi fick ta av överdelen på buren för att få Mizzla att gå ur buren och hon fick panik när hon kom ut i badrummet och rev ner en massa flaskor så hon blev ännu räddare innan hon gömde sig under en hylla. Under tiden låg Minou helt lugnt kvar i buren trots att den var helt öppen. Jag måste säga att Minou är en helt underbar kisse, så lugn trots att hon så nyss kommit in.

Va roligt att hon är en sån cool kisse, och att hon verkar så tam. Då kan man ju undra om hon en gång i tiden haft ett hem.
Tagit hand om 6 kissar på, är det 2 eller 3 månader? Det är helt fantastiskt!
Sigge kom först och han kom 10/12- 08 så det är faktiskt på 2 månader. Men vi tycker bara det är roligt att ha katterna hos oss.
Minou gillar att ligga på golvet i ett hörn och det är inga problem att gå fram till henne och klappa på henne. Hon är verkligen underbar denna katt.
Minnie fräser för säkerhets skull åt oss än :)
Snuffsan går också bra att klappa bara man pratar lite med henne först så hon får lugna ner sig lite. :)
Så fina de är tjejerna 

Åh så fina de är!

Vilka vackra tjejer du har! Det är något speciellt med Minou. Att hon är så lugn redan nu är fantastiskt.
SÅn underbar fristad kissarna fått!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Minou ser ju väldigt speciell ut. Och det är så skönt att det finns människor som ni som helt plötsligt öppnar sitt hem för små hemlösingar 
Jag har nu börjat ha dörren in till tjejerna på glänt så att de får mer kontakt med oss. Det fungerar bra och än så länge har de inte vågat sig ut i resten av huset. Mindy och Tiara går in och hälsar på hos de ibland och än så länge har det bara blivit något litet fräs från Minou annars har det gått jättebra.

Kul att höra hur bra det går för er alla!
Det har hänt något fruktansvärt. Vi kan inte hitta Minou och Minnie.
Imorses när vi kom upp så hade någon av katterna lyckats öppna dörren till deras rum och vi har letat igenom hela huset flera gånger men vi hittar de bara inte. Tyvärr verkar det som att de lyckats smita ut.
Ush allt känns så hemskt nu. Vi tycker det känns så fruktansvärt att vi misslyckats med att ta hand om dem. 
Ibland kan de mycket väl gömma sig på de mest otänkbara gömställena. Men ifall ställ ut mat och någonstans de kan krypa in för har de smitit ut är de säkert i närheten.
//Pia
Jo det har jag redan gjort. Har ställt ut mat och gjort ett gömställe med filtar på altanen.

De har inte hittat något omöjligt ställe inomhus då? Vet att min mamma funderade på var hennes ena kisse tog vägen ibland, det visade sig att hon hade hittat ett utrymme i ryggstödet i soffan som man kunde krypa in och gömma sig i. Katter kan ju bli väldigt osynliga när de vill. Kanske kan prova att ha era egna missar i stängt sovrum och så lägga upp mat och låda och se om den används under den tysta natten?
Det var bra tips. Vi hoppas såklart på att de gömt sig inne och vi har letat flera gånger och vi kommer fortsätta leta.

Har ni haft öppet någonstans då? Har ni inte det så misstänker jag helt klart att dom gömt sig någonstans, Jag vet hur många gånger jag har letat efter mina katter och jag bor ändå inte så stort.. Men dom är bara puts väck, sen rätt som det är så bara dyker dom upp! Och man kommer inte alltid på vad dom har sina gömställen, min lilla kom jag på när hon hade tryckt in sig bakom tvättmaskinen, det är ett litet litet mellanrum däremellan och väggen. Sånna konstiga ställen där man inte ens tror dom ska få plats ;) Jag tror absolut att dom kommer att dyka upp!! Men leta vidare!!!
Maria
Oj, vilken oro och så hemskt att inte veta var de är! Katter kan som ovanstående talare säger gömma sig på de mest trångkrångliga ställen så förhoppningsvis är de någonstans där ni minst anar det, inomhus. Såvida ni inte glömt att stänga någonstans.
Men ställ ut mat och isolerad kojplats ute, passa så inga kissar flyger förbi och ut genom dörren bara.. säkra först att det inte ligger några kissar i närheten av dörren, och gå metodiskt igenom rum för rum.
Man kan sätta ut en skål med mat i det rum man noga genomsökt klart och sedan stänger man den dörren, avvaktar till nästa dag. Då har man gjort det dubbelt noggrant. Gör så några dagar, maten borde bli rörd under den tiden.
Kartlägg alla fläktutrymmen som kan vara öppna eller tillhåll som är håliga från golv till tak.
Tar ni det metodiskt och lugnt, så blir det säkert bra. Jag lider mer er nu och hoppas kissarna inte är ute i kylan och är vilsna.

Hur går det? Har ni hört eller sett någon av dem?
Jag kom nyss hem från jobbet men Tobbe har letat under dagen och han har även varit ute och gått i 2 timmar men inte sett någon skymt av dem. Vi ska leta igenom hela huset igen om en liten stund.

Vet du om ni haft nå fönster öppet så att dom kunnat komma ut?
Har ni haft låda framme i natt? I så fall, har ingen varit på lådan. Om jag bott närmare skulle jag hjälpt er leta.
tycker så synd om er.

Vad traumatiskt för er! Det fanns tidigare en tråd här inne om en katt som krypit upp genom ett utrymme bakom överskåpen i köket och på det sättet kommit upp ovanför skåpen och satt fast där för den var för rädd för att gå tillbaka. Till slut var det en medlem här inne som åkte dit och hjälpte till att öppna kortsidan på köket och plocka ut den lilla rackaren. =)
Pga av detta kollade jag här efter sådana smygutrymmen och det är öppet bakom skåpet om man öppnar in till slasken. Då kan man komma hela vägen bakom alla skåp och inte komma ut igen.
Mitt tips är att kolla sådan saker i kök och badrum. Det kanske finns något öppet där man i vanliga fall inte "ser" för att det inte syns direkt i ögonhöjd.
Hoppas verkligen att de har sovit på något för dem trevligt ställe! Vet att jag ibland letar efter mina och inte hittar dem. De sitter då och tittar på mig och har hur kul som helst. Tror jag i alla fall. De finns i lägenheten. Det är bara jag som inte hittar dem. =)
Tvättkorgen. Under sängen. I garderoben. Osv. =)
Men oj så jobbigt.
Är de inne så kommer de säkert fram.
Det finns så otroligt mycket gömställen i ett hus. Ventiler och öppningar under och bakom garderober etc
hur går det?
kram emma

Jag är också nyfiken på hur det har gått.
Än så länge har vi inte hittat tjejerna
Vi har letat både ute och inne men utan resultat. Nu idag har jag fått ordning på skrivaren så imorgon sätter vi upp lappar och vi kommer även sätta ut annons i tidningen. Vi ger inte upp och fortsätter leta.
Men jösses var kan de tagit vägen.

Usch vad jobbigt!! Men dom måste ju finnas någonstans… Dom kan ju inte bara försvinna… Jättekonstigt.. Men hade du haft öppet någonstans så du vet att dom kunnat smita ut?? Annars måste dom ju finnas inne någonstans…. Små kissar, var gömmer ni er,,,
Maria

Har de inte varit lådan så du kan med uteslutningsmetoden veta om de är inne eller ute?

Hoppas du hittar de snart… vet hur orolig man kan bli när man inte hittar de små liven. En av mina stödiskattungar hade krypigt in mellan tyget på soffans baksida och låg där och myste medan jag sprang runt som en galning och kallade. Till saken hör att detta just hände när de som skulle hämta henne (permanenthemmet). Pinsamt…

Katter är verkligen fantastiska på att gömma sig… Man letar överallt utom där dom är ;)
Maria
Ja här hemma älskar Thindra att leka kurragömma. Speciellt när jag inte har tid. Hon kan ligga praktiskt taget framför ögonen på mig men jag ser henne inte och jag ropar och ropar men icke. Sen kommer hon fram helt överlycklig.
//Pia
Oj oj oj vad jobbigt, men jag sällar mig till alla som tror dom finns i huset. Har ni tänkt på golvsocklar, under alla skåp kan finnas utrymmen.
Min skygga katt var tidvis helt borta på landet och det tog lång tid innan jag insåg att nattduksbordet i gästrummet där katterna ofta var hade en sockel nedtill som var öppen på baksidan så det bildades som en låda längst ner. Där låg han och tryckte hela dagarna, helt omöjlig att se eftersom nattduksbordet stod nära väggen och elementet.
Nånstans är dom….
Vi vet inte med säkerhet om de är inne eller ute. Vi har många rum att gå igenom inne med lådan. Men för säkerhets skull sätter vi upp lappar om de skulle vara ute. Skulle det visa sig sen att de är inne så gör det ju inget att lapparna suttit uppe.
Vi har funderat och funderat på om de kan ha kommit ut. Enda möjligheten är isf när Mindy varit på väg in eller ut. Ibland måste vi mota bort Sigge som gärna vill gå ut och då blir det ju att man släpper dörren med blicken. Om då de varit riktigt snabba så finns det ju en liten risk att de tagit sig ut. Jag håller nu på att skriva ut massvis med lappar om att de är försvunna som vi ska gå ut med ikväll och lägga i brevlådorna på de närmsta gatorna till att börja med. Vi gör det ifall de är ute. Vi tycker det är så hemskt att det blivit så här så vi vill verkligen göra allt vad vi kan för att hitta dem.

Tror du inte att de blivit instängda på något knepigt ställe inne? Har ni kollat alla underliga ställen typ hål på byråar, garderober, köksskåp eller annat?
Håller verkligen tummarna att mysteriet löses!
Jo vi har verkligen letat inne och det fortsätter vi med. Men om det skulle vara så att de kommit ut vill vi inte vänta med att lämna ut lappar. Bättre att göra det och skulle det visa sig att de dyker upp så gör det ju inget alls att vi lämnat ut alla lappar.
Hoppas verkligen att kissarna har gömt sig inne i huset. Som många skrivit är ju katter suveräna på att gömma sig.
Håller tummarna för att damerna gömmer sig inomhus!
Tack alla för era snälla stöttande ord!
Jag har precis kommit hem nu efter att ha varit ute och lagt drygt 250 lappar i brevlådor ifall de skulle vara ute. Vi fortsätter med det imorgon igen.

Man kan inte annat än imponeras över allt arbete ni lägger ner. Även på detta letande. Kom ihåg att ni är ett bra hem trots allt. Kram!
Tack Simson! Du är så vänlig!

Tack själv! 
Låg just nere på golvet och krälade med min minsta katt för han var så ensam. De andra två låg och sov någonstans. Julian och jag låg i varsin ände av den långa tunneln och jag pratade bebisspråk (som vanligt) med han. Började retas med att låta som en kattmamma som lockar på sina bebbar. Jag vet jag är knäpp.
En halv sekund senare hade jag tre vilt stirrande katter vid huvudet! 
Kom ihåg ett gammal ärende här inne där en katt sprungit ut och försvunnit. Då tipsade jag om att gå ute och ropa som en kattmamma. De hittade kissen som genast hade börjat svara. 
Om du kan ta att du verkar lite knäpp så gå omkring och låt så? Börja inne för att se om de du har inne reagerar. Dvs på vilket ljud du kan få till för att de skall reagera. Kanske de försvunna svarar??
Man måste vara optimist!

Samtidigt som jag skickade iväg det förra inlägged brakar det till. Julian har hoppat upp på vardagsrumsbordet och bitit tag i blombuketten jag fått. Han drar med sig blommor, vas med vatten och en kopp med thé och mjölk! Gissa om det är blött! Suck! 
Oj jösses det var mycket han lyckades få med på en gång. Förstår att det blev blött.
Hur låter en kattmamma tro. Får testa lite här och se hur de reagerar här inne.
Är väl bäst jag förklarar saken för Tobbe först så inte han tror jag blivit alldeles galen.
Jag kom ner för en liten stund sedan och kikade in till Snuffsan. Nu när hon är själv i sitt rum så har jag börjat ha dörren öppen på dagarna när vi är hemma så att hon inte blir helt ensam. Det fungerar jättebra. Nu när jag kollade så hade Sigge hoppat upp på garderoben till henne! Han gick och kikade vad det var för spännande ställe. Snuffsan tyckte det var helt ok förutom när han gick precis framför näsan på henne.
Då fick han en liten puff men hon var inte arg bara visade att han var lite för närgången.
Hej vem är du? säger Sigge
Så söt padda du är Snuffsan

Hon är verkligen vacker Snuffsan! Förstår om Sigge funderar över vad hon hittat för ett hemligt litet ställe. 

Chigak: Skall jag spela in mig och skicka ett ljudspår till dig?! fniss! 

Simson det var ingen dum idé.
Jag har nämligen ingen aning om hur en mamma katt låter. 

Oj jag har helt missat den här tråden och jag hoppas att ni hittar kissarna snart. Håller med om att katter är experter på att hitta gömställen och bor man sedan som ni i stort hus så kan det ta tid att undersöka allt.
När vi fått hem våra stödisar och de försvann höll jag också på att bli galen innan v hittade dem för jag visste säkert att de inte kommit ut. Då var det också högst upp i ryggstödet på soffan de låg och sa inte ett pip och mycket svåra att upptäcka.
Har du provat att leka med katterna med en laserpekare? När vi gör det och katterna börjar leka så blir hela gänget intresserade på nolltid. Kanske värt att pröva för att locka fram kissarna om de nu gömmer sig inne,
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Jo vi har verkligen letat både högt och lågt och vi kan bara inte hitta dem inne. Vi har för säkerhets skull lämnat ca500 lappar i brevlådor och satt upp vid affärer m.m.
Jag ska om en stund gå igenom hela huset igen. Det är så hemskt att inte veta var de är.
#113 Ni har inte öppnat nåt skåp eller rum där ni sällan är och sen stängt igen. Jag tycker man hör om katter som råkar bli instängda i garderober/förråd/garage/vindar etc där dom absolut inte borde kunna vara. Eller att dom via rör/ventilation etc har tagit sig in i ett urymme där ni utesluter att dom borde ha kunnat ta sig in?
Dom borde vara hungriga och törstiga vid det här laget och våga sig fram nattetid i alla fall.
Jag läste i en annan tråd om någon som hade strött ut lite mjöl för att kunna se "tasspår". det låter ju lite dammigt inomhus, men kanske värt et försök på källare eller vind t ex..
Önskar man var synsk…
Vi har letat precis överallt i hela huset, inklusive garaget och vinden. Jag har kollat i ryggstödet på sofforna. Vi har tom dragit ut varenda byrålåda och kollat.
De går bara inte att hitta.
Ska testa med mjölet, det var en bra idé.

Usch, jag lider med dig. De finns väl hela tiden i ditt huvud kan jag tro. Hoppas du hittar de snart och /eller får veta var de är.
har du hittat dina rymlingar ?
Nej inga katter i sikte. Vi letar fortfarande.
Vad ledsamt att kissarna inte kommit till rätta ännu och nu kan man väl nästan misstänka att de kommit ut. Hoppas att du får något napp på dina lappar och att kissarna snart är återfunna.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Ja det är verkligen hemskt. Vi är så ledsna för att det blivit så här.
Jag har märkt de sista dagarna att Snuffsan är väldigt lös i magen. Är det någon som har tips på vad jag kan göra för att hjälpa henne?
Hon är avmaskad en gång sedan hon kom till oss med Bahnmint (stavas det så?).
Hon får Royal canin Fit 32 torrfoder och mjau blötmat. Det har hon fått hela tiden hos oss.

Hur har det gått? Har du hittat kissarna ännu?
Nej inga spår av dem. Ingen som hört av sig och sett dem heller. 

Ni kanske kan låna en fälla och ställa ute (kanske kan man tom testa att sätta den inne) - små skyggisar kan ju mycket väl finnas i närheten fastän man inte ser dem…

Verkar underligt att dom inte setts till någonstans :( Vart gömmer ni er kissarna….
Maria

Ja jag börjar fundera om de inte är inlåsta någonstans ändå?

Hoppas inte att de är inlåsta för det är väl snart 14 dagar sedan de försvann. Hemska tanke… Konstigt att ingen sett dom. Hoppas de kommer till rätta snart.
Har ni varit ute tidiga morgnar vid 3-4 och letat?
Oftast rör sig skygga katter vid den tidpunkten innan folk vaknar.
Anatar att ni har mat ståendes ute vid husnknuten fortfarande, är det någon som äter?

Du skulle ha en webcam vid maten så du kan kolla när de är där… 
Jo vi har mat stående men det finns många katter i kvarteret som kan äta där. För att inte tala om våra egna när de är ute. Så det är svårt att veta vem som äter.
Snuffsan tycker fortfarande att det är tryggast att sitta uppe på garderoben. Hon kommer ner på nätterna för att äta.
Hon fräser lite när vi kommer upp till henne men slutar när vi börjar klappa på henne.
Nu tycker hon det är lite konstigt här med en ny herre i huset så nu fräser hon lite mer igen men det går nog över snart.
Jag tänkte starta en ny tråd som bara handlar om snuffsan då inte Minnie är kvar så någon Medarbetare får gärna låsa denna tråden.