Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2023 ggr
Kajhugo
0

Ni i södra östergötland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag ber er om hjälp att sprida denna iformation.

VI SAKNAR VÅRAN HUND

Vättervindens Birger försvann under jakt den 11/1 -09 söder om Valdemarsvik, Kattedal. Han är en trefärgad drever med en brun fläck på huvudet. Han har setts i området kring Östra Ed söder om Valdemarsvik den 15/1 samt att en man såg en hund irra längs riksväg 28 den 22/1 i området kring Eriksmåla.

Om någon har information kontakta polisen 11414Rikard Björling 0705-616200 eller Åsa Björling 0703-606062.

Mvh Åsa

Filen finns om ett dokument, men jag kunde inte göra om formatet, jag kan maila om någon kan göra om den till pdf-fil.

mymlanbus
0

Skickar det vidare en gång till via mail och åker en sväng neråt för att söka själv idag!

Håller tummarna för att vovven hittas och kommer hem!

/Malin

Kajhugo
0

Tack, önskar jag bodde närmare vi åker så fort tillfällefälle ges, tyvärr så måste man ju jobba också.

Hawknestgrove
0

Så fint att ni hjälper till! KajHugo, hopas du får samma uppslutning som Daisy fick HAr du kontaktat dagspressen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kajhugo
0

Vi har annonserat flera gånger i Nt och ÖC

Hawknestgrove
0

Ja jag är så ledsen och orlolig för er skull. Putt och hoppas det blir en lösning även här!

Lena
0

Vad jobbigt att eran hund har sprungit bort. Han är ju så himla fin! Hoppas på det bästa!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

mymlanbus
0

Ingen vovve inom span eller hörselhåll :( men vi håller tummarna och jag hörde att andra skulle ut ikväll och kolla lite…

Kajhugo
0

#7 Tack, all hjälp mottages tacksamt.

kattassen
0

I letande efter Daisy drogs ett antal 100-tal A5-avrivningslappar ut. Vi körde runt och delade ut i nästan samtliga brevlådor i ca halvmils radie. Vi satte upp på stolpar, busshållplatser, pendeltågstation osv. Vi delade ut i industriområden och i affärer. Vi annonserade på Blocket, upphittat och i dagstidning.

Det ringde faktiskt ganska många människor som ville lämna tips. Alla tips mottogs tacksamt och vi försökte kolla upp det som verkade sannolikt.

Till slut blev det en lycklig upplösning och Daisy hittade hem igen efter 3 veckor.

Lycka till!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

anebit
0

Hoppas verkligen att ni hittar lilla vovven.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Kajhugo
0

Jag kan kopiera upp lappar om jag kan få hjälp med att sätta ut dem, då jag bor 15 mil från platsen.

Hawknestgrove
0

Någon här inne, som bor där och kan hjälpa KAj-Hugo?

Puma77
0

Hm funderar om inte Ledin bor i trakterna något sånär i alla fall. Är inte säker om det var W-vik eller Å-berg.

//Pia

mymlanbus
0

Har ni annonserat i NT och Folkbladet? Sökte på NT men hittade ingenting…

Är det uppsatta lappar någonstans i närheten av Valdemarsvik eller där hunden försvann?

Polisen är underrättad i alla fall, läste jag någonstans. Hum, man kan ju undra om någon har tagit in hunden!

Jag kan åka neråt Valdemarsvik i övermorgon, innan dess har jag ingen som kan skjutsa mig.

*låtsas att jag inte är ett dugg rädd för hundar*

Kajhugo
0

#14 Vi har annonserat i NT och ÖC ytterligare en annons kommer i NT imorgon. Vi har satt upp lappar men vet inte om de sitter kvar, kan jag maila dig en om du har möjlighet att skriva ut och sätta upp nya?

Kajhugo
0

En PDF-fil som kan spridas.

mymlanbus
0

Jag har bara svartvit skrivare, men det kanske går ändå? Det syns ju vad det är för hund i alla fall och hur man kan nå er.

Var har ni satt upp lappar?

Ropar efter fler som bor längre neråt Valdemasvik, Gusum… någon mer som kan hjälpa till att lappa?

Kommer hunden om man kallar på den, även om han inte skulle känna mig?

Kom igen nu gott folk, nu måste vi hitta hunden!

Puma77
0

Ja jag bor ju i Västervik och det är ju än mer söderut men visst kommer det folk från Valdermarsvik ner hit då och då.

//Pia

mymlanbus
0

Nu fungerar färgskrivaren så jag skriver ut pdf-filen :)

mymlanbus
0

#18. Även Norrköpingsbor kommer till Västervik kan jag meddela, var där för 2 somrar sedan, fin stan :)

Jaha, lyckades sparka igång färgskrivaren, så nu skriver jag ut 30 st så man kan sätta upp i Valdemarsvik och neråt

mymlanbus
0

Mailar iväg pdf också så kan folk neråt gusum lappa och skicka vidare till sina bekanta

Puma77
0

Ja där ser du busiga mymlan;) På sommaren kommer många östgötar ner hit.

Tar och fixar några lappar jag med senare så kanske jag kan sätta upp vid de stora mataffärerna.

//Pia

Kajhugo
0

#18 Västervik har vi inte lappat i, så har du möjlighet vore det bra, han har setts i östra ed och det är ju på gränsen ner mot er.

#19 Jag har lappat inne i valdemarsvik vid alla affärer och mackar och längs den lilla vägen söder ut via kattedal och ut mot  E22, vi satte upp lappar vid brevlådor och busshållsplatser, men det var den 16/1 så de är kanske borta eller förstörda av regnet/snön.

mymlanbus
0

putt

Puma77
0

Då lappar jag här i stan under veckan.

//Pia

mymlanbus
0

Okej, då kollar jag av lapparna, om de sitter kvar där, om inte så sätter jag dit nya igen.

Ska se om jag kan ordna plastfickor till efterlysningarna så att de inte regnar sönder direkt!

Ska se om dottern kan köra mig i morgon eller om barnens pappa kan tänka sig att köra en sväng så jag kan lappa så snart som möjligt!

Tror du att hunden (Birger) skulle komma och jag kallade på honom? Frolic, får man muta honom med sådant?

kattassen
0

Vilken härligt uppslutning det blev!! Skrattande Dessvärre sitter jag på andra sidan Sveriges kustremsa denna gången och får nöja mig med att putta på er andra och heja på!

Nu får vi hjälpa till att leta rätt på vovven också!

Kajhugo
0

Han borde vara hungrig så han borde komma, han är ingen godisråtta, men sällskaplig, han brukar komma på inkallning på Birger. Han är galen i korv och ost. Tack ännu en gång.

mymlanbus
0

Okej… inhandlar korv då :) och bjussar Birger på det :) hoppas att vi hittar honom *ser modig ut* så han får komma hem!

Kajhugo
0

Tack igen, och tack ni andra som stöttar på håll.

mymlanbus
0

Nu är korven framtagen ur frysen, ifall att…

Efterlysningen utskriven i 50 ex och istoppade i plastfickor.

Det var då själva den att inte vovven hittats…

Nu ska jag sätta mig och virka bollar och glo på tv:n!

Ha en bra kväll alla och håll tummarna i morgon då vi lappar och letar vovve!

/Malin

Kajhugo
0

Jag skall tänka på dig och hålla tummarna för dig som gör ett värdefullt jobb medan jag  jobbar, tusen tack.

mymlanbus
0

Nu åker vi iväg och lappar och letar!

Ha en bra dag alla!

Kajhugo
0

#33 Tack, själv skall jag gå och prata arvsanlag med ett gäng nior. Jag håller tummarna för er.

mymlanbus
0

En lång dag har det varit..

Nyss hemkomna, frusna och trötta och lite ledsna, ingen Birger i sikte :( men vi har lappat i Valdemasvik, Östra Ed och Kattedal och Tryserums kyrka. I Kårtorp satt en lapp kvar så vi satte en extra.

Vi ropade på Birger och spanade efter honom överallt, men ingen Birger i sikte tyvärr. Vi var bara 1 mil från Gamleby, men då hade jag sån huvudvärk att vi vände hemåt igen :(

I Kattedal träffade vi på andra människor med hundar så jag lämnade lite lappar till dom och dom skulle lämna vidare till andra hundägare och försöka att sprida efterlysningen vidare…

Maktlös känner man sig när man går där i skogen och ingen vovve syns eller hörs.

/Malin

Kajhugo
0

#35 Tusen tack för all hjälp, jag har tänkt på er under dagen, ni är hjältar oavsett resultat.

annebeate
0

Så sorgligt att denna fina hund är försvunnen. Jag tror mycket på massiv lappuppsättning för att sprida budskapet till allmänheten att hunden är försvunnen. Är lappar uppsatta runt Eriksmåla? Polisen är självfallet redan kontaktad.

Kajhugo
0

Har inga kontakter runt Eriksmåla, finns här någon som kan hjälpa till? Min man åker på fredag och lördag för att leta och  jag åker på söndag.

Ankie
0

hoppas att ni återfinner er hund snart

mymlanbus
0

Eriksmåla… förlåt men jag är så dålig på geografi… ligger det neråt Oskarshamn?

Då har jag kanske en som kan lappa i Oskarshamn i sådana fall.

mymlanbus
0

Puttar och undrar om någon vet var Eriksmåla ligger?

anebit
0

Jag kollade på Hitta.se och hittade ett Eriksmåla,  och det låg mellan Kalmar och Växjö.

Vet inte om det är rätt Eriksmåla.

mymlanbus
0

Jag hittade ju 2 stycken och det är långt!

Hoppas att det finns någon längre ner som kan lappa och söka efter Birger… tänker mkt på honom :(

mymlanbus
0

Båda Eriksmåla som jag hittade ligger längre ner i landet i alla fall.

Skickar i alla fall iväg ett mail till tjejen i Oskarshamn ifall det är Eriksmåla i närheten av Oskarshamn?

Puttar och hoppas att någon bor närmare än jag gör :)

Kajhugo
0

Tack för erat stöd, det Eriksmåla som samtalet kom ifrån ligger längs riksväg 28, söder om Kosta (tror jag) har tänkt åka den vägen på söndag om jag inte måste jobba.

mymlanbus
0

#45. Var i landet finns ni?

Ska kolla om vi kan åka iväg neråt en sväng till, men jag har ju inget körkort och ingen bil, men kanske att någon annan kan köra mig igen om jag visar den här tråden… ska försöka i alla fall.

Inget nytt om Birger?

/Malin

Kajhugo
0

# vi bor i motala så vi har 15 mil dit, min man åker på lördag och jag på söndag.

mymlanbus
0

Okej… det ligger vid något som heter Lessebo, tror jag. Långt ner alltså, ingen som bor där i närheten som kan lappa med pdf-filen ovanför?

Nybro ligger nära om jag inte ser fel nu.

Tror jag har läst Lessebo i någon annan tråd, måste leta!

PUTT

Puma77
0

Men kan hunden verkligen tagit sig ner till de trakterna alldeles själv i så fall? Nybro ligger ju en bra bit nedanför Västervik t.o.m och då tycker jag Västervik ligger en bra bit från där hunden försvann.

//Pia

mymlanbus
0

Vet inte… verkar så långt om man kollar på kartan, det behöver ju inte vara Birger som sprang omkring där, men ifall att…

Lilla Birger, så tragiskt när djur försvinner eller går vilse!

Har i alla fall skickat mail till Oskarshamn och hon skulle skicka det vidare till sina kompisar.

Hade hela fickorna fulla med korv igår, men ingen Birger i sikte Gråter

Hawknestgrove
0

Å så underbara ni är! Ge inte tappt! Kunde man hit Daisy, så borde man kunna hitta Birger!

kattassen
0

Kan man inte anlita en spårhund till hunden så att säga. Fast det är väl svårt när man inte längre vet exakt var Birger är.

Men tror ni verkligen att han sprungit så långt iväg, verkar märkligt att ingen sett och hört honom. Kan någon ha "tagit omhand" om honom och inte vill ge sig till känna. M.a.o stulit Birger?

mymlanbus
0

#51. Ja, vi får inte ge upp!

PUTT

mymlanbus
0

#52. Man börjar ju undra om någon har tagit in honom och bara tänkt att behålla honom! Tänker att någon borde ha sett honom vid andra ställen, eller bryr sig inte folk om djur som verkar vilse?!

Lång väg att vandra om han är vid Eriksmåla…

mymlanbus
0

puttar

Kajhugo
0

Om han lever tror vi att han är kvar i området, jag hoppas verkligen inte att någon har "tagit in" honom utan att säga något.

Kajhugo
0

Vad bra att någon kan lappa i Oskarshamn, finns det någon i loftahammar här?

mymlanbus
0

PUTT för Birger!

Kusten
0

Ja, putt för Birger!

mymlanbus
0

Imorgon förmiddag åker vi till Loftahammar och öster över om Kattedal för att försöka att hitta lille Birger.

Vi lappar där vi kommer åt att lappa och håll tummar och tassar att lille Birger finns där i faggorna!

Påsar med korv och ett lånat koppel finns också med.

/Malin

mymlanbus
0

puttar och hoppas att det finns någon mer i Loftahammar som ser det här… någon som kan hjälpa till att lappa och söka efter Birger?

mymlanbus
0

putt

mymlanbus
0

putt

Hawknestgrove
0

Hjälper mymlan at puttA

Lena
0

Är det någon som vet om hunden har återfunnits?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kajhugo
0

Ingen hund än, vi letar i omgångar på lördag och söndag, jag har fått mycket hjälpa av mymlanbus, hon har gjort ett jättejobb.

mymlanbus
0

Skäms önskar bara att vi hittar lille Birger i morgon…

mymlanbus
0

puttar sista putten innan sänggående, ska läsa mig trött och vänta på John Blund

mymlanbus
0

Håll tummarna för att vi hittar Birger idag

Nu drar vi iväg!

/Malin

kattassen
0

Puttar för att Birger vill visa sig i helgen när det nu pågår så mycket jobb!  Kom igen nu Birger!!

mymlanbus
0

Nyss hemkomna och ingen Birger i sikte Gråter

Resan gick från Norrköping till Valdemarsvik och sedan till Solberga mot gryt. Förbi Grännäs camping mot Kattedal (fast den lilla vägen genom skogen). Hulta till Östra Eds kyrka och sedan till Loftahammar och sedan ner mot Gamleby.

Vi hörde en hund när vi vandrade i Kattedal och vi följde ljudet och kom till slut fram till en gård med hästar, då var det en labrador som skällde och inte Birger som vi ropade på. Kan meddela att pulsen gick upp i 100 när vi hörde någon som svarade på vårt "Birger" genom att skalla tillbaka, men som sagt vad, ingen Birger!

Vi gick genom skogen och letade och ropade och satte upp lappar där det gick att sätta upp.

Håller tummarna för er som åker i morgon och hoppas att lille Birger hittas nu!

mymlanbus
0

puttar för Birger!

Hawknestgrove
0

Det ÄR märkligt…. Nån måste ha snott hunden, rent ut sagt……

Fagddu
0

Verkligen tråkigt när man inte hittar vovven. Blir också lite fundersam… kanske något som tagit in hunden eller så har det kanske hänt en olycka? jättesvårt när djur ger sig iväg på egen hand… Gråter

mymlanbus
0

Jag hoppas att matten och hussen hittar Birger idag när de är ute och letar. Birger känner ju inte igen min röst, så jag hoppas att han ger sig till känna när husse och matte ropar

Man kan tro att någon har tagit honom… men inte snor man en annans familjemedlem heller?!

Det är länge sedan lille killen försvann, dagarna går… 3 veckor på luffen… Gråter

Ledin
0

knepigt är det iaf. :/ dels så är detta en hund som vid detta lager bör ju vara hungrig o söka sig till folk för lite mat o värme. Tamkatter kan ju vara mer svårsedda o skygga men en hund brukar ju vara lite mer påsig o anförtro sig åt folk, hoppas inte nån bara tagit han utan att anmäla att man har hittat en hund :( Hoppas att han kommer fram, är ju som leta efter en nål i höstacken….

Kajhugo
0

Har inte hittat någon nål i stacken idag heller, har dock pratat med flera och delat ut nya lappar samt lappat på en del olika ställen, åkte frivilligt in i en poliskontroll, dem blev rätt förvånade, men de tog glatt varsin lapp och lovade hålla utkik samt ta med sig en till stationen.

Hawknestgrove
0

JA lille Birger…. KOnstigt……

Danielssonsgarden
0

Men Birger då!

Ni har inte kontaktat en djurpratare, vet en tjej som har hjälpt många med att hitta sina försvunna djur.

Danielssonsgarden
0

Hur har det gått??

mymlanbus
0

Matte är och letar, hade varit i kontakt med någon och skulle imorgon köra och leta…

/Malin som också väntar

Kajhugo
0

Har fått tips på att han rört sig inåt i landet ca 4 mil från platsen där han försvann, kan vara Åtvidaberg, Falerum. Har varit där och satt upp lappar och pratat med lantbrevbärarna, nu får vi hoppas han vill visa sig.

Ankie
0

ja hoppas nu att det ger resultat. Han har ju varit borta ett tag nu, voffsingen

mymlanbus
0

Håller tummarna nu för lille vovven.

Kan skicka iväg mail till en kvinna i fotoklubben som bor i Åtvidaberg, så kan hon ta upp det på ett möte också!

/Malin

Danielssonsgarden
0

#82 Det är ju mina trakter! Bor mellan Falerum och Åtvidaberg.Ska hålla utkik och kolla lite extra när jag är ute och meddela folk runt omkring. Har du satt upp nån lapp på hundklubben i Åtvid?

mymlanbus
0

Det finns en pdf-fil längre upp i tråden att skriva ut och sätta upp :) aldrig fel att vara fler som lappar och håller ögonen öppna :)

Kajhugo
0

#86 Jag har skickat pm till dig, har det inte kommit något?

mymlanbus
0

#87. Har inte fått något… tittade nu, men det finns inget.

mymlanbus
0

#87. Kan du skicka igen?

mymlanbus
0

putt

hustlebustles
0

Hej !

Jag bor i Linköping men åker gärna och sätter ut lappar.
Åt vilket håll och var kan jag hjälpa till ?

Kan jag leta någonstans ? Jag har en egen hund,ska
jag lämna den hemma då eller ta med ? Har en labbe
som är otrolig på sök.
Känner killar som jagar och kontaktar dom.
Håller själv kurser i lydnad och spår och kan då informera
kursdeltagarna och sätta ut lappar på hundklubbar.
Skicka gärna information till min privata sida så ska jag
göra vad jag kan.

Med varma hälsningar från Anette

hustlebustles
0

PS: Ska till veterinär i Linköping i morgon, kan jag
ta med bild och sätta upp på anslagstavlan ?

Hawknestgrove
0

Gör det! Alla som kan är nog behövliga att hjälpa till. Lille Bertil, husse och matte längtar så!

Kajhugo
0

#91 Hej, jag kan inte komma in på din sida, kan du pm:a mig, jag har två dokument som jag kan maila dig om du vill hjälpa till att sprida information. Att söka just nu kan vara svårt, då jag inte vet exakt var han befinner sig, han gillar andra hundar så att ta med dig hund är okej. om du ändå vill prova.

Danielssonsgarden
0

Inatt har det kommit massor med snö här! Så en fördel är väl om man kommer på nånstans där han har gått så det går att spåra bra. Men som sagt, det gäller ju att veta var man ska börja.

Har ni hört nåt från någon som har sett honom? Var hade han synts till senast då?

sandra1977
0

putt för Birger!!

Kajhugo
0

#95 Tyvärr, idag har det varit tyst, tänkte ringa Monica imorgon. Det ringde en man som tror sig ha sett en drever förra fredagen

Hawknestgrove
0

Putt!

chigak
0

Puttar

mymlanbus
0

#97. var hade de sett drevern då?

Kajhugo
0

I rimforsa men det var inte han, har varit söder över och letat i dag, tyvärr utan resultat.

#97 jag kan pm:a dig

Danielssonsgarden
0

**Håll tummarna stenhårt nu!

**Min sambo är på väg för att möta upp KajHugo hos mina föräldrar. För nu ikväll så sprang det en hund utanför deras hus på ett gärde. De ropade på den men hunden jagade nånting just då och sprang in i skogen igen. Men efter att de hade ringt och sagt detta till mig så ringde vi KajHugo och berättade så de är på väg. Och mina föräldrar gav sig ut direkt igen med bilen och körde in på de skogsvägar som gick och ropade och hunden svarade när de ropade Birger! Dock så sprang han bort från dem och de fick åka runt vissa ställen men de hörde honom flera ggr men sen blev det tyst. Och de ropade lite här och där men det var tyst. De ropade även när de kom hem igen men inget svar då.
Risken finns att han har kommit på andra sidan sjön och där är det inte lätt att komma in med bil nu, framför allt inte när det är mörkt.

Jag sitter som på nålar och hoppas såååå att de kommer få tag i honom. Jag kunde ju tyvärr inte följa med då barnen sover här.

chigak
0

Oj hoppas verkligen att det löser sig nu! Håller tummarna här för att det är Birger och att han kommer till rätta.

Alexej
0

Hoppas!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
0

Risken är ju alltid stor att en hund bli stulen.

Här i Skara band en man fast sin hund på pressbyrån och när han kom ut var hunden borta. En missbrukre hade snott hunden.

På E20´s parkeringsplats här gick en man ut för att kissa. När han kom tillbaka var en schäfervalp borta från bagagerummet.

Hoppas ni hittar er hund nu. Annars skulle jag kontakta tidningen att de sätter in en bild av hunden med uppmaning att kontakta er ifall någon har "plötsligt" en ny hund som ser ut som er. Med hittelön brukar det ringa någon som skvallrar-det funkade i Skara iaf.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Danielssonsgarden
0

Fångas han inte in idag kommer vi ge oss ut imorron en sväng också, jag hoppas att jag kan följa med ialla fall. Väntar smått igeni ett tidigt skede så det är ingen i familjen som vet om det ännu och jag har rejäl växtvärk som gör att jag knappt kan röra mig ibland.
Men jag hoppas på en lugn dag imorron på den fronten så att jag kan ge mig ut.

mymlanbus
0

Håller tummarna som bara den!

mymlanbus
0

putt

Danielssonsgarden
0

Pratade med sambon nyss och de åker runt och ropar ännu. De har inte hört honom alls Rynkar på näsan 

Nu måste jag ta och knata i säng här för nu börjar ögonen gå i kors och har ont så kroppen behöver vila nu.

mymlanbus
0

Tack för att du skrev i alla fall :) hoppas att lille Birger hittas.

mymlanbus
0

Ber en tyst bön om att Birger återförenas med sin familj i natt

Måste sova, tvättar 06 och då är jag trött som en sill :(

mymlanbus
0

Undrar hur det gick med sökandet?

Kajhugo
0

tyvärr, inget svar

mymlanbus
0

Så ledsamt Gråter

annebeate
0

Tänker på er. Så jobbigt att inte hört något men fortsätt leta i området.

Gullan402
0

Hur har sökandet gått idag?

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Ankie
0

ja hur går det?

snickan
0

Puttar för Birger, att ni hittar honom

Hawknestgrove
0

Åh jag puttar jag med! HAr lokaltidningarna kontaktats? Ett reportage vore på sin plats här!

Kajhugo
0

Precis hemkomna efter en dag i skogen, inget nytt.

sandra1977
0

puttar här oxå

Danielssonsgarden
0

Så frustrerande det är när man inte gör några framsteg så!
Vi åkte en sväng när vi åkte hem också, då hade det hunnit bli mörkt men inte ett ljud då heller tyvärr.

KajHugo - ett reportage i Corren kanske vore bra? J har en faster som jobbar där så det kanske vi kan fixa om ni vill det, att hon tar tag i det.

mymlanbus
0

puttar för lille Birger Gråter

sandra1977
0

puttar!!

Ledin
0

GÖSSES!!!! är han inte hittad ännu Förvånad Jag menar en hund som  går ute själv väcker ju mer än att se en kisse som är ute o går… Hundar släpps ju inte ut för att rasta sig själva bara så där…. Stor kanon PUTT o se nu till lilla vännen att bli upphittad!

Fagddu
0

Vad synd att ni inte hittade honom när det nu äntligen var en hund som svarade…. Hoppas att han dyker upp ändå. Ett reportage är ju bra, hittelön skadar ju inte… Att det ska vara så svårt att hitta en hund!

Ledin
0

puttar upp ^^ du har inte hört lr sett något än?

mymlanbus
0

Tänker på lille Birger Gråter

sandra1977
0

putt

Hawknestgrove
0

Putt för Birger! Han måste ju vara snodd!

Danielssonsgarden
0

Vi var nere hos mina föräldrar igår och var ute en sväng, tyvärr får jag inte klättra omkring i skogen just nu om jag vill vara rädd om liten i magen men vi fick inget napp. Hade med oss mina föräldrars tax som mer än gärna spårar men han fick inte upp nåt han heller.

Däremot hörde mina föräldrar en hund skälla på torsdags em in mot skogen och sjön, där det aldrig brukar höras nån hund tidigare. Och de har ju ropat osv när de varit ute och gått men inget.

Man känner sig maktlös…

Hawknestgrove
0

Putt Bertil, du är där ute nånstns!

Fagddu
0

puttar. någon som hört något?

mymlanbus
0

Ingen Birger i sikte. Jag tror med att någon har stulit honom Gråter annars skulle han ha letat upp något ställe att få mat på i närheten av människor.

Fagddu
0

vad sorgligt. Lider så med hans familj som måste sakna honom oerhört mycket…

Danielssonsgarden
0

#134 Det är inte säkert. En hund blir ganska snart förvildad om de är ute och springer ett längre tag, det behövs knappt en vecka.

Jenna-Gun
0

Oj vilken dramatik.

Hoppas vovven kommer tillrätta

anebit
0

Oj oj oj, har inte lilla vovven kommit till rätta än? Ett sånt elende.

#136 Så en hund blir lätt förvildad på knappt en vecka,  det var nå nytt. Man lär sig så länge man lever.

Undrar vad han äter där ute i skogen, och var han sover nu i kylan?

Hoppas verkligen att han hittas snart.

annebeate
0

Så sorgligt att Birger ännu inte hittats. Jag börjar också tro att någon kan ha tagit honom. Någon borde annars ha sett honom.  Han försvann ju redan den 11 januari. Om ändå någon tidning kunde göra ett reportage om honom.

Hawknestgrove
0

Ja verkligen märkligt och som jakthund är han ju knappast brukbar längre för eventuell tjuv. För han är ju märkt…..

Jenna-Gun
0

Men oj så trist.

Håller tummarna ett tag till

Jenna-Gun
0

Puttar upp denna tråd. Då jag skulle vilja veta hur det gott med lilla vovven

Alexej
0

Nån som har kontakt med Kajhugo och vet?

anebit
0

Undrar också var han är den lille?

Kajhugo
0

Vi har slutat leta. Det var dags att få ett avslut.

Ankie
0

nä men så sorgligt för er å inte veta

stackars er Gråter

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.