Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 2069 ggr
[LucyInTheSky]
0

Hur många katter i lägenhet?

Ja, hur många katter kan man egentligen ha plats med i en 2:a om man hade råd?

Jag vet inte om jag skulle orka ha fler än 3.. Mina pojkar ställer till med massa hela tiden. =)

Hawknestgrove
0

Ja du, jag tror nog att det är maxat vad du har. Vi har också två rum, visserligen stort över 80 kvm, men man ska ju ha en harmonisk tillvaro både för sig själv och djuren. Det ska finnas utrymme till att dra sig undan för både folk och fä…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Jag funderar inte på att skaffa katt.. Men det finns så många som skulle behöva mellan landa i stödhem.. Men som sagt, det är ganska fullt här.. Annars hade man kunnat hjälpa till som stödhem.

Mor och far har 5 katter + 1 hund i en 5:a.. Men mamma säger alltid att katterna känns som ungefär 2 och hunden 150.. XD

Hawknestgrove
0

Ja det är ju en sak. Men det är ju det som är det stora problemet, man kan ju aldrig säga hur länge perioden som stödhem är. Låt oss säga, att du hade fått en tidsgräns, 14 dagar, då är det en annan sak. MEn det är sällan som ett akuthem eller stöd hem kan ha någon tidsbegränsningGråter

[LucyInTheSky]
0

Nej precis, katten kan ju faktiskt bli kvar i flera år.. Men men, jag ska skaffa hus så fort jag kan och har råd.. då kan vi bli stödis-matte och husse..

Hawknestgrove
0

Ja sätt in annons och sök! För ni betalar väl en rätt saftig hyra. En annons i en lokaltidning kostar inte så mycket och på blocket.

[LucyInTheSky]
0

Vi betalar 4016kr i månaden + hushålls el för en 2:a på 60kvm.. Vet inte riktigt om det är saftigt eller ej.. =)

martdat
0

när jag bodde i en tvåa hadde jag tre katter, hadde möjligtvis kunnat klämma in en fjärde men absolut inte mer, men det beror väll mycket på hur katterna trivs ihop och hur man har det ordnat i lägenheten, lätt att städa och lätt att vädra så man håller det frächt är ju en fördel, annars hänger det nog som sagt på katterna, hur de trivs ihop,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Issa
0

Tycker det beror helt på vilken sorts katt man tar in. Tar man in en lite blyg katt så märker man ju knappt av att dom finns och dom går ju bra med andra katter också. Tar man en helt social katt märks det ju mera och man vet inte hur dom samsas heller. Vore jag du skulle jag nog prova med en liten blygis.

Lena
0

Det här hur många katter man kan ha på en viss yta är ganska relativt skulle jag vilja säga. Katter rör sig lika mycket på hödjen som horisontalt. Därför är inte golvytan det alena avgörande.

När man räknar rum ska man även räkna biutrymmen som hallen, wc och liknande. Sedan beror det på planlösningen och om det finns balkong som kan inhängnas eller inte. Sist men inte minst hur du inreder den lägenhet du har.

Det är viktigt att katterna kan dra sig undan när de känner behov av det. Därför bör man inreda med mycket olika gömställen, klätterträd, hyllor och liknande.

Sedan är katter högst individuella vilket gör att det är svårt att på förhand säga hur de reagerar. Vissa katter är mer dominernade än andra och tar större plats så att säga.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja hyran är ju rätt hyfsad, men som sagt, sätt in en annons, du kan kanse hitta ett hus som är större att hyra för samma kostnad…. HAr du kollat på andra sidan bron? KAnske lättare där?

[LucyInTheSky]
0

Andra sidan bron är det helt klart lättare att hyra hus.. Men Rasmus har inget körkort.. Så då blir det lååångt till jobbet. =)

solweig
0

vi bor i en trea med 3st katter.

Hawknestgrove
0

Hm……Illa. Försök att få honm till det! För du har va?

[LucyInTheSky]
0

Japp jag har körkort.. Det svåraste för honom är teorin med hans dyslexi.. Men just nu är det bara lathet tror jag.. Ska sparka honom i baken och se till att han börjar plugga teorin.. Han har hela boken på cd-skiva + dator program till hjälp det är bara att sätta igång..

Hawknestgrove
0

Lucy, har man dyslexi kan man få ta teorin på specialsätt! haR TVÅ KOMPISAR SOM GJORT DET!

[LucyInTheSky]
0

Hur har dom gjort? Här säger dom att man kan få ta provet muntligt om man har doktorns intyg på att han är dyslektiker.. vilket han har. Men ingen större hjälp med pluggandet har vi fått av bilskolan..

Hawknestgrove
0

Nä, de fick den hjälp de behövde på bilskolan… Ni får ta upp det på allvar med bilskolan.För det måste ju pluggas på ett annat sätt. Vad säger vägverket? Hör med dem också

nyttigajag
0

vi har 2st i en etta på 47kvm,de har GOTT om plats…

Puma77
0

Ja precis som Gunilla säger stå på er om hjälp med teorin på körskolan. Hr har de sån hjälp, sen har de specialrum för de som behöver lugn och ro när de sitter vid datorn.

Har 3 katter i en 1 rok på 42 kvm. Gränsen går vid tre men två är precis lagom. För de som inte vet är den tredje katten här stödkatt.

//Pia