En liten misse knackade på...
Vill bara visa er min guldskatt som får vila sig några timmar i min boda innan han ska vidare till stödhemmet! Han är ca 12 veckor gammal, har varit ute en tid, ingen vet varifrån han kom, alldeles ensam i stora världen. Han gick till ett ljusgult hus och knackade på! Där bodde en familj, men efter en vecka så flyttade familjen, en ny familj flyttade in, dom hade två hundar men ville ändå bjuda in kisse liten! Kisse fick bo i deras tvättstuga, fick känna trygghet, fick en egen kisslåda och mat, var trött och rädd men blev varmare i pälsen för varje dag som gick. Efter någon vecka i tvättstugan började den kännas för trång för en nyfiken kisse så kvinnan ringde till mig. Idag var jag dit och hämtade honom. Han fick mig att bli knäsvag, en liten liten varelse, så liten men så livskraftig! Nu ska han få bo hos Anna, växa till sig och bli en stor och stark kisse!
Skavsår på nosen, det är bara snyggt!
Kram Cammo och missarna
Vilken fin misse! Det är då tur att det finns vänliga människor som ställer upp för dessa vackra varelser. Ska han få ett hem hos Anna, stanna permanent?
ååh vilken snygging! är han tam?
vilken liten fin rödtott, undrar hur hans historia låter, tur har han haft i alla fall, som nu får komma in i värmen
Maggan47

Han är ganska tam, inte helt trygg ännu, men har på bara några dagar insett att människor KAN vara snälla! Vi ska efterlysa matte/husse… men har kanske inte så stort hopp om att hitta dom!
Anna ska vara stödhem tillsvidare, så får vi se! Tack till Anna, nu kommer jag med misse!
Cammo
12 veckor och ute ensam??????????????????
Hur kan sånt ske.
undrande Jenna

ÅÅÅ, vilken söt kise!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Han har nog varit ute ett tag, och varit utan mamma Katt!Han har varit synlig där i området ett tag och några sura grannar tyckte det var förskräckligt dumt att mata honom "för då får vi ju dras med den i framtiden!" Då tog hittematte in honom i sin tvättstuga! Andra katter i området har varit dumma mot honom, han har klösmärken på några ställen men ingenting som är infekterat.
Nu får han vila upp sig och bli ompysslad i stödhemmet!
Cammo
vilka människor det finns, mata så man får dras med den i framtiden istället för att ordna ett hem, blir så arg, så jag vet inte….Maggan47
Vilken go kille! Man får ju direkt hjärtsnörpt! Så fin, så fin. Människor som behandlar djur så här är "fattiga". Fattiga i sina själar!
(((Kattekramar från Soulway)))
soulway dem har inga själar!

Vilken sötnos. Människor som du behöver vi fler av.
Oj, oj vilken pussekatt! Blir alldeles rörd och lättad att den lille kissen nu har tak över huvud och varmt och gott. Tänk att det ska vara så vansinnigt svårt för så himla många kissar.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad underbart att det löser sig för missen. Han var gudomligt vacker. jag älskar alla katter, men är extremt svag för röda och sköldpaddor. eller de med lite lustiga färger och tecken. ;-) Men röda är favoriten. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det var en väldigt söt liten misse
. Tur att Anna tar hand om han.
O, jag förstår vad du menar Cammo, när du sa att det var bäst att jag satt ner när jag såg missen…..*svim*, andra katten på ett par dagar som bara stjäl en bit av ens hjärta. Hugaligen vad fin han är!!
Stora kramen till Anna som tar honom!
Evangeline
Fattar inte heller hur man bara kan ställa ut katter på det sättet utan att ta reda på vart kissen kommer ifrån?
Man skulle kunna sätta ut folk på det sättet oxå så KANSKE dom lär sig?
Vilken gulleplutt. Stackarn som varit ute själv redan så tidigti livet.
Har Anna ringt till ett katthem och ställt honom på kö, om han ej ska få bo kvar hon Anna?
Kan ni tänka er att id-märka honom, och vaccinera honom nu när han är där hos er?
+ får han varra innekatt nu, så han inte går vilse när han är ute och försvinner bort ensam is tora skogen igen? + får han gå ut i sele och upptäcka den stora världen med er? Hoppas på det.
Bra gjort Anna!
Mvh Ambrosia