ARG katt i kartong utanför mitt hus!!
vid 17 upptäckte min syster 2 katter utanför min grind.
En stund efteråt ser vi en kartong. 1 katt stannar kvar ganska länge, den andra kan ha varit grannens, men den som var kvar har rymt ur kartongen som någon "tejpat" igen och dumpat av vid min grind.
den sprang ända fram till min ytterdörr men inte in i fällan:( Nu är den "borta"
Det är första gången detta händer och jag är SÅ ARG SÅ DET KOKAR I MIG. hur många katter var det i kartongen, hur gamla är de, varför varför??
Hur svårt är det att ringa till mig och be om hjälp…?
håll tummarna att den förvirrade kattstackaren går in i fällan nu:(
Är det någon mening att polisanmäla det hela? ingen i grannskapet har sett någon. I kartongen fanns en filt och två leksaker. ingen lapp:(
Fy f*n för människor!
Nää..det är ju helt otroligt….blir ledsen arg o upprörd 

För det verkar ju som att de visste var de lämpade av katterna….varför då inte ringa….kunde bara meddelat detta så katterna kunnat komma in i trygghet.
En anmälan kan man göra i vilket fall som.

Det är lätt att tappa tilltron på människosläktet när man råkar ut för sånt…
Hoppas att katten går in i fällan, måste känna sig väldigt rädd och förvirrad! Det är bra att polisanmäla av den anledning att det bokförs och hamnar i statistiken som kan leda till bättre djurlagar.
Det sprider sig väldigt fort att man hjälper katter och tyvärr utnyttjar vissa människor det på sämsta sätt.
Men fy hur kan man göra så. Håller tummarna för att du får tag i katten.

NU ÄR JAG OCKSÅ ARG!!
Håller tummarna stenhårt för att lille kissen som smet iväg går in i fällan.
Detta är en klar nackdel med att "vara känd" som "katthjälpare".
Övervakningskamera?
Artikel i BLT och eller Sydöstran?
Jag trodde det var katten som var arg
. Fast visst blir man arg på sådant! Att folk bara släpper sina problem på någon annan.
Finner inte ord….

#6 Trodde jag också först. 

anmäl .om inte annat för att göra rättsväsendet uppmärksam på att sånt här sker, shit vad illa, undrar med hur många där var,, och varför???? akta bara så de inte är sjuka, har hänt förr att sjuka katter dumpas, så de inte smittar dina. jag trodde med det var en katt som var arg, men det kanske det är oxå, några stackare som är oroliga och känner sig övergivna är det ju i allafall.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja inte för inte att jag fick byta telefonnummer…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vilka värdelösa människor!! Att utnyttja sig så utstuderat! Prutt på dem! Det MINSTA de hade kunnat göra var väl att tejpa igen ORDENTLIGT så katten/katterna inte kunde rymma men inte ens så mycket orkar de anstränga sig med! Att uppmärksamma er om att de ställt dit kartongen borde de också kunnat ha gjort men jag förstår att det är alldeles för högt över deras intelligensnivå!? Ruttet gjort!
Hoppas verkligen att katten kommer "tillbaka"/tillrätta!
Kram på dig Naquita! Förstår fullt att du är arg! Besviken på innevånarna i staden också.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
De måste kommit och dumpat kartongen med katten precis efter jag cyklat från ditt Emma. För jag måste cyklat från dig vid ca 15-15.30 tiden ju. Jag såg inget skumt på vägen hem i alla fall. Helt sanslös. Jag finner inga ord. De lade filt och leksaker i kartongen… hmmmm undrar om personen som dumpade katten förstår att den stackars katten nu springer lös i en skrämmande och farlig värld utan mat och är rädd. Det var ju snällt av personen att liksom lägga två leksaker i kartongen… herregud…
Hur går det Emma? Har du sett katten något mer? Bara slå en pling om du behöver hjälp.
"Det är lätt att tappa tilltron på människosläktet" Det är lände sedan jag gjorde det.
Ja du har all rätt attt vara arg.
Kram
2 katter e de som dumpats, den andra (en svartvit) smyger utanför nu, livrädd. fan
vi ska sätta ut droptrapen nu
Håller tummarna att kissarna går att fånga in :(

Står kartongen kvar där ute? Den luktar väl "hemma" (vad dom nu haft för hem
) för katterna så dom kanske håller sig vid den om dom känner lukten av den.
jadå den står vid fällan

Håller tassar och tummar!!!

låt kartongen stå, igentejpad, förhoppningsvis åker de förbi och tror inte att du reagerat, då kanske de ringer på i stället,
#19 optimist :)

#20 man kan ju alltid tessta, ge dem lite dåligt samvete kanske i allafall,,,

Hjärtlösa människor förstår att du är ARG! 
Stackars små kissar, hoppas verkligen att du får in dem genom droptrappen.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Vet inte vad jag ska säja. Man blir helt mållös över allla korkade människor.
den ena är inne, verkar vara två unga kullsyskon som dumpats. den som är inne är en semilånghårig svartvit rädd, chockad men tam tjej.
en kull de inte lyckats bli av med?

#24 du tror att det är bara två från lådan, fastnade hon i fällan ?

Men usch vad hemska människor det finns!
Hoppas verkligen ni får in kissen snart och att det inte va nån mer som skrämts bort.
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Men fy för den lede så fräckt! Säkert någon som vet att du är katternas hjälte och så utnyttjar man situationen på det viset
Jag förstår att du blev ilsken - det är bara förnamnet!
Håller tummarna att den andre lille kissen kommer in också.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Tur att den ena har kommit in i alla fall… :(
den andra var här nyss, sniffade vid droptrapen o stack snabbt igen:((
ja, min syster såg trolgitvis dom när de precis tagit sig ut för då var båda två vid grinden bredvid kartongen, bara de två
Fy fan för människan i detta läget. Det finns inte ord!
Hoppas du får in katterna iaf.
Vad är det för sinnessjuka människor?! Hur kan man ha mage att bara lämpa över sitt ansvar på en annan människa så där, helt ofattbart. Liksom varsågod, nu är det här ditt problem. Förmodligen skämmdes de för mycket för att ringa först… (man kan ju hoppas de hade så mycket samvete i alla fall…)
Hoppas du får in katten och att du får reda på vem/vilka som är den skyldige. Så får man bara inte göra.
Tyvärr springer den stackars katten fortfarande ute, vi såg den inte mer igår:((
fällor står ute iaf.
en bild på kartongen så fint "tejpad"

Åh, så fin den är. 
Jag förstår inte heller varför man inte tar kontakt innan. Men har kanske varit rädd att det skulle sägas nej. 
Men kunde de inte satt den i en bur så den inte kunde kommit ut om man nu ska dumpa den framför en djurväns hem. Eller e man för snål för det med.
Stackars katt!
Det kunde ju hänt vad som helst, tänk om du inte varit hemma.
Åh den vill jag ha.
Vilken vacker kisse. Douglas heter han :)

#32 Förmodligen så har du redan kollat Emma men står det inget på den fastklistrade etiketten på kartongen som kan vara en vägledning?
Sicken sötnos. Stackars den andra lilla missen som nu är ensam kvar ute o säkert helt förvirrad när kompisen är borta oxå
Sicken sötnos. Stackars den andra lilla missen som nu är ensam kvar ute o säkert helt förvirrad när kompisen är borta oxå

Ja den kissen är jätte fin, och vad fint namn Jenna har gett till honom Douglas, den passar bra. Hoppas att du får tag i den andra också. Så hemska människor som gör så mot katterna

Fyyyy fasiken rent ut sagt..här är man skapt för att ens komma på tanken att göra något dylikt! Tror jag skulle slänga in en insändare i ortstidnigen med bild på den tejpade kartongen, och i den berätta om vad som hänt..stackars missar..och stackars dej som redan har så mycket arbete för katterna att stå i..
Så lågt..så dåligt..så billigt betéende!
Uuuuurk…:-(

Å vad smart tänkt!!! Det där med att kolla på lappen på kartongen! Om man förstorar bilden så ser det ut som att man skull ekunna utläsa både adress och namn! Om inte annat så finns där ett kollinummer, att spåra hos avsändaren eller via posten.se

#41 Ser att där står Backaryd i alla fall och en adress. Kan ju vara en helt annan kartong som inte har med den förslagne djurplågaren att göra men värt ett försök.
Men oj det kanske är nått att spara och lämna som bevis.
Adressen borde gå spåra via www.Hitta.se
En annan sak som kan vara värd att kolla är chipmärkning. Lite långsökt då en person som är ansvarslös nog att lämmna bort sina djur i kartonger till främlingar förmodligen inte ens vet vad chipmärkning heter, men man vet ju aldrig. Katterna kan ju ha haft ett bättre hem innan de hamnade hos "dumparen".
Annars kan man ju sätta upp lappar i området med bild på katterna/katten och be folk höra av sig med upplysningar.
Snacka om dektektivkatter.ifokus 

#44 Hihi precis Casiopeia
. Där slog du allt huvudet på spiken.

En tanke som slog mig. Kan det inte vara barn som lämnat kattungarna? Katterna kanske stod inför avlivning av någon närstående vuxen. För jag förstår ju inte hur man kan tejpa en låda med ***tejp (tappat ordet) och tro att det ska hålla. En vild gissning att detta var sista utvägen för ett barn i 10-12 års åldern.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

#46 Ja,det skulle kunna va så med tanke på maskeringstejpen,hur den är tejpad och leksakerna. Oavsett så hoppas jag på en bra lösning. H*n är otroligt söt iaf…
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Vilka nötskal till folk! Morr. En artikel i BLT eller Sydöstran vore på sin plats och då med bild på katterna. Så kanske någon känner igen dem… och kan tipsa om ägaren!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Var inte "Douglas" en tjej?
Hur kan man dumpa sina katter, och endå "bry" sig tillräckligt för att skicka med filt och leksaker. Det är ju en lite desperat handling.
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

#46 Hade jag inte tänkt på..så skulle det kunna vara..isåfall är det fint tänkt av barnen, men oerhört ansvarslöst från de vuxnas sida..

Men stackars kissarna!
Blir så förbannad rent ut sagt på alla människor som inte kan ta sitt ansvar.. Fattar överhuvudtaget inte hur man kan få för sig att sätta två katter i en kartong och tejpa igen den…….Fy för människosläktet!!
Maria

Är den andra kissen fortvarande ute
Säger som ni andra, man blir mållös. Vilket djäkla sätt. Jag tycker också du ska anmäla för sakens skull. Myndigheterna behöver får upp ögonen mera för de problem som finns i det här landet.
Tur att en av dem är i säkerhet nu. Så sööt den är! Hoppas ni kan fånga in även den andra.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Näe Douglas är ett killnamn
tjejen vill nog inte heta douglas;)
Nej, svarta katten e inte tillbaka:( Var så upprörd igår att jag inte hade en tanke på kartongen, ska kolla upp de.
Det är redan polisanmält o tidningarna började jag kontakta idag.
på onsdag ska de in o kollas chip osv. Inte första gången jag får leka detektiv så jag vet vad som ska göras….tyvärr:(
vilka människor det finns, men blir inte ens förvånad längre, men förstår att du blir arg, varför inte ringa på dörren, och smita iväg, när du öppnar, så man i alla fall ser till att katterna kommer in, är väl några kattungar, som blivit"över" och som nu dumpats, hoppas ni får tag i den andra lilla
kram Maggan47
Tänkte på kollinummret också om det står. Där kanske man kunde få fram något också.
//Pia
ja, lite nummer står de men de har tagit väck allt utom Backaryd. borde jag ta bord bilden från nätet när den visar sådant?
Nu när jag steg upp, 05.15 satt katten vid grinden.
Den går inte in i fällorna:(( Hoppas den blir riktigt hungrig snart. tänk om ägarna visste vad de utsatt den stackaren för!
jag håller tummarna för att den snart är inne. har du både dropptrappen och vanlig fälla?
Vad jag anser om dess "ägare" passar sig inte i skrift men jag hoppas att ni kan spåra dem.
Kan du inte prova med att sätta ut kattkompisen i en transportbur vid fällan/dropptrappen?
Vet inte riktigt hur en droptrap funkar. Men om den funkar som den låter, skulle det kanske gå.
Stackars kisse som är kvar ute. Hoppas att den ligger och trycker i närheten och snart vågar sig fram.

Väntar på att Emma ska skriva att hon fått in den lille kissen. Tycker så synd om h*n som kanske varit innkatt tills nu och är vettskrämd där ute. 
Dumma människor!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
JA hoppas att den går in den med….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tyvärr har den inte setts till på 2 dygn nu:((
Idag kommer BLT hit o intervjuar mig o Engla som min syster döpte henne till.
nä men vad i hela, lille missen hoppas att du kommer tillbaka å låter dig fångas in. Kissen!!!

Gillar att BLT tar och tar upp detta! Även att de tar hela biten med allt du får ta i i Ronneby. Hoppas innerligt att det hjälper dig på något sätt och att det inte ger dig mer arbete och dumpade katter på din furstukvist! Kram på dig!!
jodå, de är samarbetsvilliga. även sydöstran är lite intresserade, och blev uppringd av Commersen innan. Vi får se vart det hela leder till, håll utkik på www.blt.se imorgon:) Tyckte vi fick ihop allt vi behövde.
Söta Engla är så go, men lite försiktig och blyg mot mina egna katter. Veterinären trodde hon var runt 8 månader.
Vadå pinsamt.
Ni är så söta båda två.
Nospuss till Engla och kram till dej Emma.

Ni är lika söta båda två. 

Håller med ni är lika söta båda två.
Man gillar väl nästan aldrig att se sig själv på bild.

Tycker det är en fin bild! Bra att se en person bakom allt arbete också. Att det faktiskt finns människor som bryr sig och som visar det. Härligt om det blir fler reportage! Med bild i tidningen kan även vänner o bekanta känna igen katterna och förhoppningsvis kommer det fram på ett eller annat sätt vart katterna kommer ifrån.
8 månader…då är det bara kattungar!
Söta tjejer! Puss och nosgos till er alla!!
Tack för att du orkar ställa upp för alla katter och för att du orkar vara med i tidningen och "slåss" också!! En stjärna i homlen!
ja, det är tur att jag har min lediga vecka nu annars hade jag aldrig orkat med detta med.
tidningsartikeln:
http://www.sydostran.se/index.72830---1.html#kommentar_39757
Söta Alva:
Har inte riktigt förstått hur de ser ut.
Kan ingen lägga in en bild på sinvippa
Nyfikna
de kan se olika ut. en del med fjädrar, en del med en mus o en del som minidammvippor. gemensamt med alla är att de sitter i utkanten av en lång platspinne som man håller i.

SÅ fina missarna är, och vilken tur att du tog hand om dem! Tänker fortfarande på de oansvariga ägarna. Det är så synd om katter som hamnar i de situationerna…
Men de ser glada ut hemma hos dig iaf :)
Åh..blir alldeles varm i hjärtat när jag ser bilderna och hur mysigt de har de hos dig…..törs inte tänka på vad som kunde ha hänt dem…
Stor eloge till dig Emma.
Som en dammvippa liksom.
En sådan har jag hemma.
Tänkte på min matfriare som är lite skygg
Jenna; den dammvippan jag hade gillade Thindra att leka med så det funkar säkert lika bra:)
//Pia
Bra
Härliga bilder på mysiga kissar! De verkar leva livets glada dagar hos dig Emma! Tur att de inte tagit vid sig värre av det de varit ursatta för. Och bilden var det då rakt inget fel på.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja de har det inte dåligt här iaf. Lilla Alva verkar livrädd för att lämnas ensam. Hon lämnar inte min sida och sover hos mig på natten tätt intill huvudkudden, helst på mig. Engla håller sig lite mer för sig själv men kommer fram ibland och ska tokgosa eller tigga mat;)
Nu har Alva hittat en myntapunkare som hon tokar runt med i ena köksrummet^^ märks att hon inte är så gammal:)
Så kul att följa deras framsteg.
Gosetjejena, så fina de är. Vilken tur att du kunde ta hand om dem Emma!
Jag hade inget annat val än att ta hand om dom. Nu får några stackars hemlösa katter vänta ytterliggare på sin tur att komma in i värmen eftersom någon kastade över ansvaret på mig att hitta hem till dessa 2 underbart gosiga honor. De har haft det bra tidigare, de är välmående, sociala, trygga katter som nog aldrig varit utomhus. De sköter lådan, tigger mat, leker och ska sova i sängen på nätterna. De har varit välskötta iaf.

Vilka fina bilder, man ser ju att dom stortrivs hos dej..vilken tur att du finns för dom…vågar inte tänka på vad som kunnat hänt annars..
Vipper är mycket poppis att leka med…har haft gammelkatter som varit helt tokiga efter dom! man har ibland lagt undan dom i garderober för att få dom att hålla lite längre, så har katterna stått utanför och jamat..brukar kalla dom för "fåglar".

Vilket jobb du gör Emma! Och vad skönt att den andra lilla damen kom in till slut också! Hoppas nu att någon vill ge dom här små sötnosarna ett bra hem! Dom är verkligen helt underbart söta dom där två små trollen….
Maria