Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 7304 ggr
Crisse
0

*LÅST*Nya Hemlösa i Skåne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här fortsätter berättelserna om mitt arbete med dom hemlösa katterna i Skåne men främst i Malmö.

Jag arbetar även med Öresundskatterna eller Hamnkatterna som vi har valt att kalla dom och där kommer senare att komma en fortsättning på deras tråd. Lite kan man redan läsa om hamnkatterna i denna tråd Glöm inte hamnkatterna !

Gå gärna in i mina fotoalbum och titta på en del av dom katterna jag har ordnat hem till.

Länk till tidigare tråd

Hemlösa i Skåne 6

Bumbis
0

Putt!

Crisse
0

Som dom flesta vet jobbar jag nästan bara med skygga katter och deras ungar. I den mån jag kan och har plats så försöker jag hjälpa dom vuxna katterna men i huvudsak så blir det kattungar och ungkatter som jag tar in eftersom dom alltid får plats. Det är inte lätt att få en vuxen katt att komma överens med mina egna katter så därför har valet blivit dom i mindre format och det är för mig ett sätt att minska antalet hemlösa katter.

Ni som inte vill eller tycker det är lönt att göra en egen tråd får gärna skriva här om ni har en historia om en hemlös katt.

Obs Om ni söker hem till katter så finns där en särskild tråd för det.

Vi söker ett hem!

tass
0

Ett stort tack till SkåneKatten för deras snabba ingripande i onsdags, då vi hittade en skadad katt vi trodde trillat ut från ett fönster.

De kom och tog katten till djursjukhuset, den gick dock inte att rädda.

Även ett tack till alla andra föreningar, till dig Crisse och övriga privatpersoner som jobbar för att våra stackars utekatter skall få en drägligare tillvaro.

Bumbis
0

Puttar för Crisse och gänget som viger sina liv åt katter i nöd!

#3 Så ledsamt att katten inte gick att rädda…Gråter..snällt att ni brydde er och försökte!!

mymlanbus
0

putt

Crisse
0

# 3

Vad tråkigt att inte folk har mer koll på sina katter än att en sådan olycka skall kunna hända. Stackars lilla kisse.

Atiz
0

Katten kom inte från det huset där den låg.
Det visade sig att katten inte var öronmärkt eller chipad, så det är troligen en hemlös katt. Den var i mycket dåligt skick, undernärd och uttorkad och enl veterinären troligen skada på ryggen, ev bruten. Stackaren hade dessutom tydliga tecken på att ha lidit svårt i kylan.

Stackaren finns nu i regnbågslandet.

Gullimat
0

I närheten till min arbetsplats försvann två randiga katter i somras, där vi tog hand om den ena som var lätt skadad och som kom till rätta.Vet ej om dom hittade den andra.Var kanske deras.Vilken veterinär har tittat på katten?

Crisse
0

Det var ju tråkigt men ack så konstigt. Det matas ju vid nästan varje hus i dom kvarteren så det är konstigt att den var undernärd och sen trodde jag att en skadad katt alltid går och gömmer sig. Det var kanske bara en vilsen katt som letade efter hjälp.

Atiz
0

Vi tog den till djursjukhuset. Har inget namn.
Katten var brun/svart tigré. vet ej om det var en flicka eller pojke.

Avståndet är ju inte så stort så..

Atiz
0

Ja det är ju som du säger, ingen brist på mat här. Kanske att skadan hindrade den stackaren att söka föda.

Crisse
0

Man skulle kanske sätta in en efterlysning efter en ägare på Blocket om det var en tam katt så att dom får reda på att katten är död.

Atiz
0

Ärendet ligger hos polisen nu.

Svårt att avgöra om det var en tam katt eller ej eftersom den i princip redan var halvdöd.

Bumbis
0

Vad ledsamt!!! Gråter Stackars lilla kisse….

Han/hon har i alla fall inte ont något mer…

Nu är han/hon i katthimlen och busar runt med alla andra kompisar!!

Atiz
0

Precis! Nu slipper stackaren lida mer.

Gullimat
0

Vem anmäler till polisen? är det Djursjukhuset? och tar dom bilder på katten?

Atiz
0

I sådana här fall har djursjukhuset har blanketter man får fylla i som sedan lämnas till polisen. Jag kan inte svara på hur deras förfarande är i fråga om foto och dyl.

Gullimat
0

Tänker på dom som blev av med sin randiga katt.Skall ta kontakt med dom i morgon och även ringa djursjukhuset.

Atiz
0

jaa… det kanske inte är så dumt. Fråga om den var märkt eller chipad för är den inte det så är det inte samma.

Föresten… är det den katten som det stått lappar om? För den skulle vara tatuerad…

Crisse
0

# 19

Men du skrev att den inte var märkt eller chippad  då behöver inte Gullimat fråga om det.

Kusten
0

Puttar upp

Gullimat
0

Tittade ni efter om det var en han eller hon.

mymlanbus
0

putt

Gullimat
0

Atiz PM:at dig

tass
0

Putt

Atiz
0

Jag menade att Gullimat skulle fråga de eventuella ägarna.

Nej, eftersom katten var stel och styv i hela kroppen troligen oxå med svåra smärtor så kollade vi aldrig könet. Utgår ifån att djursjukhuset gjorde det efteråt

Crisse
0

Ny katt på gården.

När jag skulle ut med hunden i morse så satt där en stor röd/vit katt på gården och drack vatten vid fontänen. Det är en helt ny katt här och det verkar inte vara en skyggis. Jag gick rundan med hunden och gick sen ut och letade efter katten men den var borta. Jag få när jag går ut om dagarna ta en liten extra runda här och kalla på katten för att se om jag kan komma den nära för att kolla upp om den är öronmärkt.

Debattia
0

En av mina skyggisar smet ut på nyårsaftonen, han var rädd och stirrig efter allt smällandet. I 15 dagar har jag gått ,flera ggr dagen och ropat på honom. Vissa dagar har han kommit fram, gått in i transportburen för att äta, så fort jag andats har han stuckit ut igen. Vissa dagar har han varken svarat eller visat sig.

Häromkvällen kunde jag lura in honom i buren och slå igen luckan.PUUU! Hans kära syskon fräste åt honom första tiden, men nu är dom kompisar igen. Det gäller att vara lika envisa som dom.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Crisse
0

Vad skönt att höra att du fick tag i din katt. Hoppas nu att han blir inne ett tag.

mymlanbus
0

Det verkar vara katter överallt i Malmö, jobbet tar aldrig slut för dig Crisse!

Som alltid så tycker jag att du gör ett toppenjobb! Eloge till dig och nospussar till kissarna!

/Malin

Crisse
0

Det kommer aldrig att ta slut så jag får se hur länge jag orkar fortsätta i detta tempot eftersom värken gör sig påmind allt oftare.

Debattia
0

Jag ska nu kolla allt till 110 %  när jag går in och ut. Har börjat dunka på dörren så dom inte bara står där och sen flyger ut.

Debattia

Debattia
0

Kommer här med ett sorgligt meddelande. Kattflickan från Båstad som räddades akut i julhelgen finns nu i katthimlen, hon var tydligen mycket sjuk. Ska ha gått bra ihop med deras egna katter.

Debattia

Ankie
0

#23 vilken liten fröken var det? Åh så sorgligt. Det skrivs om så många katter här så man blandar lätt ihop de.

Crisse
0

Debattia

Vilket tråkigt besked efter att så många hade kämpat för att hitta ett hem till henne. När hon äntligen kom in till en familj som brydde sig och tog henne till veterinären vad det än kostade och hon fick trots allt känna lite ömhet och värme den sista tiden i sitt liv. Jag tänker på Ulf och hans familj.

Debattia
0

Har mailat Ulf ,får se om jag får  svar.

Debattia

martdat
0

mycket tråkigt besked, men hon fick en chans i allafall, hälsa ulf.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Crisse
0

Så var det då dags igen.

Jag fick lägga in Lisen på Haga igår. Hon blev dålig i slutet av veckan och man kunde höra att det var något med luftvägarna så i fredags började jag ge henne penicilin och det verkade som hon blev lite bättre men hon blev inte piggare och jag såg att hon blev mer och mer uttorkad.Dom kunde inte undersöka henne när jag var där men hon fick näringsdropp på kvällen.

Idag ringde jag dit och frågade hur det var med henne och då hade dom hunnit undersöka Lisen. Hon har en infektion, för lite blod, för många vita blodkroppar och fel på levern, hon vill inte äta så dom ger henne näringsdropp och dom försöker skölja igenom levern. En misstanke dom har är FIP men dom skall fortsätta ta prover. Jag tror inte jag får hem henne denna veckan utan hon får stanna kvar där över helgen om inga komplikationer uppstår så att hon inte klarar sig.

En annan tråkig sak har hänt.

För er som kommer ihåg hur jag kämpade med Sparven och hans syskon där det till slut bara var Svartisen som överlevde så kan jag berätta att Svartisen blev avlivad igår, Han hade fått ett främmande föremål i magen och operationen skulle kosta mellan 7-10.000 och det hade inte hans matte råd till. Även om jag hade fått reda på det i tid spå hade jag inte kunnat hjälpa henne för där är inga pengar på mitt konto hos veterinären och jag går back nu med Lisen. Så det tar aldrig slut på eländet.

mymlanbus
0

Onej, så trist!

Debattia
0

Anki!

Du kan kolla tråden: Akut katt i Båstad.

Crisse!

Var han inte försäkrad ? Vilken kisse är Lisen ?? Håller tummar och allt i vilket fall som helst.

Debattia

essut50
0

#38 Håller tummarna för Lisen..

Synd att Svartisen fick avlivas. Ibland har man inga pengar tyvärrGråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Crisse
0

Lisen är den blå/vita flickan från hamnen som jag har haft ett par månader nu. Hon bodde tillsammans med den oljeskadade honan och hennes syster och det är systern som är mamma till Lisen.

mymlanbus
0

#38. Vilket elände, ska se vad jag kan göra för att bidra lite

Kram och sköt om dig och missarna

Håller tummarna för lilla Lisen

martdat
0

#38 hoppas att det går bra med Lisen. vilken otur du ska ha,,,,

sov gott lille svarten,,,

isros
0

Black Cat Så sorgligt med svartis.Men man är maktlös när man inte har pengar.Hoppas att det går bra för Lisen.Hade jag haft pengar så skulle jag skänkt dem till kattorna,men jag är fattig.

Crisse du är toppen som ställer opp får de små liven.

chrisse-77
0

Svartis e saknad, även om han inte var min katt rent fysiskt. Så var han i mitt hjärta min.

Hälsa sparven och dina andra två syskon.

Kusten
0

Så sorgligt.. Gråter Gråter Gråter

Crisse
0

Lisen hade ätit sin mat inatt, hon hade slickat skålen så det syntes inte att där hade varit mat i den. Dom säger att hon är snällare än en tam katt och det är inga problem att handskas med henne.

Nu har jag varit och handlat allt som Charrez skall ha med sig på fredag, olika sorters blötmat, torrfoder, grus, matskålar och så har jag ett stort kisshus i källaren som han kan ha. Jag hoppas det skall fungera bra hos Magda och att han kan få ett permanent hem där.

Crisse
0

Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

tuska
0

Så säjer jag ofta när jag tittar på alla mina djur och bostaden är inte stor.  Jag bygger uppåt nu med hyllor å bäddarSkrattande

Magda
0

#48 du är så snäll och skickar med en massa till söta Charrez! jag är glad att kunna hjälpa till genom att ta honom så att du kanske kan få plats med en annan kise!

#50 det är som hos oss då! fyllt med djur ;)

Ankie
0

#40 nu komme jag ihåg sen jag läst tråden igen. Har du fått reda på vad det var hon var dog av? Så söt tjej.

tass
0

Jag förstår att det blir dyrt med Lisen. Har satt in ett bidrag på ditt Crissekonto.

Gullimat
0

Men trångt blev det. Så skönt framför elementet

När jag tittade noga på bilden upptäckte jag en tredje katt. Är det Mischa?

Crisse
0

Ja det är Mischa på bilden.

Debattia
0

Lycka till i ditt nya hem Charrez , du, din nya husse och matte, ni får ta hand om och sköta om varandra!!

Debattia

Crisse
0

# 53

Vad snällt av dig att hjälpa Lisen. Ja jag tror det kommer att kosta en hel del för vad jag förstår så tar dom prover varje dag och hon får även dropp. Jag skall höra imorgon om hon är så pass bra att hon kommer hem över helgen och även fråga om dom fortfarande tror det är FIP, det är bara att hoppas att dom har fel.

Crisse
0

Jag måste hämta hem Lisen imorgon för dom har ingen veterinär över helgen och det är första gången jag känner mig osäker. Hon har börjat att äta men är fortfarande inte frisk så jag skall ge henne penicilinsprutor och det är jag visserligen van vid men detta känns inte bra. Jag får hålla henne instängd i badrummet annars får jag inte tag i henne och där kan jag se så att hon äter. Men jag är iväg mycket denna helgen, imorgon skall jag åka med Charrez och sen är det 2 dagar i hamnen så jag ville att hon skulle stanna på Haga men det gick inte att ordna.

Debattia
0

Kan inte någon byta av dig nere i hamnen?

Debattia

Crisse
0

Just nu lägger Chrisse 77 och Gullimat alla sina lediga dagar på att hjälpa till med hamnkatterna och jag har bara dom 2 till hjälp så där finns ingen som kan lösa av mig. Imorgon skall jag åka med Charrez och kommer förmodligen inte ner i hamnen utan Gullimat och Gaby får ta det själv, på lördag är det jag, Gullimat och Gaby på 2 ställen och på söndag är det Chrisse 77 och jag och Chrisse skall köra mig imorgon och först hämta Lisen och sen iväg med Charrez så det är fullt upp för oss just nu. Det blir lite för mycket för mig men jag vill så gärna få in katterna så det får gå ändå.

Jag skall ringa Haga på förmiddagen för där var eventuellt en hund som skulle komma dit både lördag och söndag och då löser det sig för då kommer veterinären dit och Lisen kan stanna men det var inte alls säkert.

Jag får be tjejerna komma in här och hjälpa mig att hålla Lisen när jag skall ge henne sprutan eftersom hon inte är tam och blir kanske svår att hålla ensam. Jag hoppas det ordnar sig på något sätt.

mymlanbus
0

Håller tummarna och hoppas att lilla Lisen mår bättre idag och att du får hjälp att ge henne sprutan.

Kram och sköt om dig och kissarna!

Crisse
0

Jag var och hämtade hem Lisen från veterinären idag och nu får hon sitta i badrummet i 4 dagar för det är så länge som hon skall ha sina sprutor. Hon är bättre men inte bra, levervärdena är dåliga så vi skall tillbaka på provtagning men inte förrän om ca. 1 månad om inte jag måste åka dit igen akut med henne. Jag vågar inte ens tänka på vad det kostade men runt 4.000:- tror jag för det var vad jag fick betala för Kasper när han låg där en vecka.

Jag var tvungen att ta Tunnan med mig till Haga för han har varit förkyld några dagar och jag vågade inte chansa nu när helgen kom. Han hade inte feber och inget annat verkade fel utom att han är snuvig så nu blir det antibiotika för honom oxå. Tunnan är fortfarande en liten klen katt men han har dubblat sin vikt på 1 månad så det går nog på rätt håll nu även om han inte är bättre i magen. Han är 5 månader nu och väger 1,5 kg så det är en liten skit men det beror naturligtvis på hans dåliga mage som ingenting hjälper på, och blir det inte bättre så skall han in på provtagning och då gäller det för en sjukdom som jag aldrig har hört talas om och jag kommer inte ens ihåg vad den heter.

mymlanbus
0

Du har PM

chrisse-77
0

Putt

Crisse
0

Lisen smet ut från badrummet redan första natten och jag förstår henne. Igår när jag skulle ge henne sprutan så var det bara att plocka upp henne när hon satt och åt, jag satte henne på köksbordet och tog tag i nackskinnet och det gick hur bra som helst att ge henne sprutan så jag behöver ingen hjälp att hålla henne. Hon äter väldigt bra och har t.o.m ätit torrfoder idag men hon är väldigt hängig bara ligger hela tiden och tittar på när dom andra busar.

Denna kommentar har tagits bort.
Fagddu
0

Tråkigt att dina missar är sjuka. Det blir nog inte billigt att fara fram och tillbaka till veterinären…

Hoppas de blir friska snart, både så du får sova lite och så att de mår bra och att du slipper lägga pengar på veterinärräkningar.

mymlanbus
0

Bra att det fungerar att ge lilla gumman sprutan, elände det där! Är hon tillsammans med sina kompisar nu då och slipper vara instängd i badrummet?

Hur mår lilla Tunnan?

Kraaaaaam

Crisse
0

Ja Lisen är ute i lägenheten och ligger och tittar på när kompisarna busar men orkar inte själv delta i leken.

Tunnan mår bra och jag hör inte så mycket nysningar nu längre men jag fortsätter ge honom penicilin i 10 dagar för att vara säker.

mymlanbus
0

Låter gott att lille Tunnan blir bättre :)

Lilla Lisen, så jobbigt för henne att inte orka och känna sig vissen, men bra att hon äter i alla fall

Tänker mkt på dig och kissarna

Kram Malin

mymlanbus
0

puttar upp

mymlanbus
0

Du har PM

Vargtassen
0

PuttCool

chrisse-77
0

Puttar upp lite!! :)

Crisse
0

Vilka människor det finns, jag slutar aldrig förvåna mig.

Jag ringde ner till Haga idag och då frågade dom mig om jag kunde ta hand om en katt som kom från en bondgård där dom inte ville ha katterna kvar. Det var en flicka och en dam var där med henne för att kastrera och ID märka men hon letade efter ett hem till katten eftersom dom på gården inte ville ha den tillbaka. Jag erbjöd mig att ta in henne eftersom min balkong är ledig så jag fick själv prata med damen. Hon nämnde då något om Kattjouren så jag trodde att dom var inblandade och tänkte att då ordnar dom säkert ett stödhem till henne så småningom. När jag säger till den här damen att jag kan ta henne och eftersom hon är van att gå ute så kan hon vara på min balkong så länge. Håll nu i er för svaret jag fick var alls inte vad jag hade väntat mig, hon säger jaså du bor i lägenhet men jag vill inte sätta henne hos någon i en lägenhet så då får jag avliva henne istället. Vad svarar man på något sådant, jag sa till henne att jag kunde inte bestämma vad hon skulle göra med katten men det var fel att avliva den. Jag ringde direkt till en av tjejerna på Kattjouren och berättade detta för jag tänkte dom kunde stoppa avlivningen men det var inte deras ärende men dom kände till damen. Nu blev katten inte avlivad och jag vet inte var damen gjorde av den för jag hörde inte mer sen.

När jag pratade med Kattjouren så frågade jag hur det gick för dom och om dom kunde hjälpa till med någon katt från Hässleholm eller någon av våra hamnkatter men dom har ganska fullt men hör av sig om dom får någon plats ledig. Hon och en dam har matat ca 25 katter i en annan hamn i Malmö som det oxå står om på deras hemsida och dom har tagit in 2 vuxna och några ungar under året som gått. Dom saknar ca 15 katter där som dom inte vet vad dom har råkat ut för men jag tycker det är för många för att dom skulle ha dött en naturlig död eller där har kanske varit någon och skjutit katterna dom vet inte för dom hittar inga döda katter men det verkar konstigt att 15 katter bara försvinner.

martdat
0

#75 ja att 15 katter bara försvinner är ju inte nornalt ett dugg,,

ang att damen inte ville placera katten i lägenhet är det tyvärr alltför vanligt att folk tror att katten ska vantrivas och att det är uteslutet, trisst att det ska vara så,,,

Crisse
0

Jag tycker att istället för att avliva så ser man om katten trivs att vara inne och då i en lägenhet. Man ger ju katten en chans först. Nu blev katten inte avlivad vad jag vet men hur blir det nästa gång som damen fångar en katt för där finns fler katter på gården som dom vill ha bort.

Vargtassen
0

Putt Cool

mymlanbus
0

Men 15 katter kan väl inte bara försvinna sådär! Skrikandes

Inte avlivar man kisse utan man ger det absolut ett försök innan så sker. En del förstår jag mig inte alls på…. jag blir så… förb…

Kram till Crisse och nospussar till alla kissarna

Hur mår lilla Lisen?

Jenna-Gun
0

Man slutar aldrig förundras över folks tänkande.

Skakar bara på huvudet.

Jenna

anebit
0

Suck, såna människor det finns!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

snickan
0

Förstår inte heller hur folk tänker i bland

Crisse
0

Jodå Lilla Lisen mår hyfsat bra. Hon är fortfarande väldigt mager men hon äter iallafall. Hon bor hos en av mina grannar för där är det lättare att kolla hur mycket hon äter. Damen har haft katt innan och hennes katt dog för 7 år sedan så hon är van vid katter. Hon börjar komma väldigt nära Lisen och hon har sagt att Lisen kan stanna där så länge det behövs.

Crisse
0

Första fotot på dom 3 katterna från Hässleholm. Dom är inte helt friska och så har dom öronskabb. Den grå honan överst är jättekelen den mörka bredvid henne är kelen men lite rädd men jag kan gå fram och klappa henne. Pojken som är katten längst fram är den som den räddaste av dom jag kan inte komma nära honom.

mymlanbus
0

Oh Crisse vilka fina kissar, så trist att de är sjuka med öronskabb och sådant Gråter vilken tur att de fick komma hem till dig så du kan sköta om dem.

Skönt att lilla Lisen bättrar på sig, bra att ha en granne som kan ställa upp lite för henne. Hoppas att lilla gumman blir bra snart :)

Förresten… du har PM.

Kram och som alltid stående ovationer till dig som jobbar hårt med kissarna i Skåne-land.

mymlanbus
0

putt

Crisse
0

Dom här 3 katterna blev inte ett dugg stressade av att komma hit även om pojken är lite skygg, samma kväll dom hade kommit hit så lekte dom på balkongen med varandra och leksakerna dom har fått ut där. Idag när Chrisse 77 kom och hämtade mig så var vi ute på balkongen hos katterna för hon ville se dom och den största grå kunde Chrisse gå fram till direkt och kela med, denna flicka är helt otroligt kelen så hon vet inte hur hon skall göra så det skall nog inte bli så svårt att hitta ett permanent hem till henne.

Jenna-Gun
0

GHärligt att de inte är så skygga.

Kram  Jenna

Crisse
0

På måndag eller tisdag får jag tillbaka en av mina kattungar. Lotta och Coonan som kom till samma permanenta hem kommer inte riktigt överens så Lotta har börjat gå och bajsa överallt. Jag hade henne 2 månader vid jultid för hon blev förkyld och han hade svårt att medicinera henne och sen fick hon ringorm här så hon fick stanna extra länge. När han sen hämtade henne så har det bara varit problem, hon är rädd för husse och även när där kommer besök och vi tror att det i grund och botten är Coonan det beror på så nu har han bestämt sig för att lämna tillbaka henne fast det blir hårt för honom då han är väldigt glad för Lotta. Jag vet att Lotta trivs här med dom andra katterna och hon är en väldigt söt katt som alla fastnar för men jag måste försöka få ut henne i ett nytt hem.

mymlanbus
0

Så jobbigt att inte Lotta fungerade när hon kom tillbaka igen :( alltid tragiskt!

Hoppas att det dyker upp något permanent hem till henne, håller tummarna för det

Kram

Crisse
0

Jag träffade damen som Lisen bor hos i morse när jag var ute med hunden så jag passade på att fråga hur det var med henne. Hon tycker att Lisen har börjat gå upp i vikt och så undrade hon om hon fick lov att behålla henne permanent för hon hade redan fäst sig så vid lilla Lisen och det är klart att hon får behålla lilla gumman. Jag har lovat henne att jag skall stå för provtagningen som skall göras om en månad men allt övrigt vill hon betala själv.

huskatt08
0

Hurra o grattis Skrattande

Vilka underbara nyheter.

Så finns hon ju nära dig så du kan ha ett vakande öga på missen Flört

Fagddu
0

Vad skönt att någon fastnat för Lisen också. Lite synd att det inte fungerade med Lotta, men det finns förhoppningsvis ett bättre anpassat hem för henne där ute. Håller tummarna för att lite kissar blir utadopterade nu. :)

Jenna-Gun
0

Hoppas det dyker upp någon som vill bli Lottas nya personal.

Jenna

martdat
0

skönt att Lisen får stanna permament, men synd att lotta inte kan bo kvar, kanske hennes husse vill ha en annan kisse och se om coonan kan va snäll ve den,

Crisse
0

Här är ett foto på den tabbymönstrade honan från Röstånga. Jag tog fotot från ovan för att ni skulle se teckningen. Där finns 3 katter kvar och 2 skall vara lik denna flicka den andra katten vet jag inte riktigt hur den ser ut men jag tror att den är mycket vit. Om någon helst i Skåne känner att dom har plats för en katt hör av er.

Crisse
0

Lotta är tillbaka här och hon kände igen sig med en gång, hon gick raka vägen fram till matskålarna. Han sa att Lotta och Coonan lekte mycket men Coonan var väldigt hårdhänt så att Lotta blev rädd. Vi var och lämnade Coonan på Haga vid middagstid och fick honom kastrerad och vi var och hämtade honom nu ikväll. Det är helt lugnt här hemma där är någon som fräser på Lotta men gör inget annat.

mymlanbus
0

Så skönt att lilla Lotta känner sig hemma och hoppas att du hittar rätt hem för lilla gumman.

Så fina småttingarna är :) man blir alldeles mjuk i hjärtat

Kram och tack Crisse för att du tar hand om missarna

P.s. Du har PM

Natti natti

Crisse
0

Jag fick ta Tunnan med mig till veterinären idag igen. Han har gått på penicilin sen förra fredagen men han fortsätter att nysa lika mycket så nu skall han ta en annan sorts penicilin. Jag vägde honom och han har gårr upp 250gr sen vi var där sist så nu väger han 1,750 men det är inte mycket för en katt som är nästan 6 månader.

Beträffande dom 3 katterna i Röstånga så har jag pratat med ägaren ikväll som säger att dom blir hämtade imorgon så nu är detta löst.

martdat
0

#99 Kajsa nyser om jag räker inne där hon är, förut rökte jag i köket i lägenheten och Kajsa nös jätteogffta, men det var ingenting med nos och mun, bara nysningar,, märkte tillslut attt hon nös ju bara i köket elr om hon nyss vart med när jag rökt, slutade röka där när jag flyttade, nu nyser hon inte alls om inte jag är lat och fuskröker  vid datorn, så där var det en förklaring, Kanske det är nått tunnan inte tål?

Crisse
0

Nu är 2 ärenden lösta dels den oljeskadade honan från hamnen som vi fångade idag och sen dom 3 kattungarna i Röstånga där 2 blev hämtade idag, den siste kunde han inte få tag i men skulle göra fler försök och sen ringa och säga ifrån när han har fångat den.

Lotta trivs verkligen att vara tillbaka här, dom busade igår kväll så jag knappt kunde somna. Hon går på lådan precis som hon skall så det har inte varit några problem att hon sätter sig i några hörnor så jag vet inte varför hon gjorde så hos killen hon bodde hos. Det är roligt att se hur hon kom in i gänget med en gång och nu har jag 4 hulliganer här, Tunnan, Pricken, Mickie och Lotta.

Jag fick ett rätt bra foto på Lotta idag där man ser hur stor hon har blivit.

mymlanbus
0

Hur är det med lilla Tunnan?

Crisse
0

# 102

Tunnan fortsätter att nysa. Jag har inte börjat ge honom penicilin än och jag väntar ett tag till. Vi pratade om det hos veterinären och vi diskuterade om jag skulle vänta lite för att se om det kanske försvann av sig själv. Jag gör så eftersom han har gått på så många penicilinkurer och så länge jag ser att han är busig och han äter som han skall så avvaktar jag lite till.

mymlanbus
0

#103. Ge lille Tunnan och co en nospuss från mig och hoppas att alla kissarna som är nysiga osv kryar på sig snart.

Kram

Crisse
0

Ja då det skall jag göra.

maggan47
0

hur är det med oljeskadade honan, var hon inte sjuk dessutomSkämseller missminner jag mig

Maggan47

Fagddu
0

Spännande med fyra huliganer i lägenheten, kan tänka mig att det blir livat värre fram emot kvällningen. Hur går det med Tunnans nysningar? Märker du någon skillnad? Ge honom massa kel från mig också. :)

Crisse
0

Idag har dom 3 på balkongen fått komma in i värmen för jag tyckte synd om dom när jag såg att dom låg ovanpå varandra i en hög och jag förstod att dom frös. Även om värmefläkten har varit igång hela tiden så är där jättekallt ute. Jag droppade dom med det giftfria medlet Exener i lördags och det hade hjälpt på öronskabben för dom såg så fina ut i öronen idag men dom fick 1 droppe i vart öra av Frontline och blev avmaskade innan jag släppte in dom. Det roliga var att den tama honan gick inte in utan ikväll fick jag gå ut och hämta henne och bära in henne i lägenheten för då hade dörren stått öppen så länge så här var svinkallt inne. Den som jag blev förvånad över var den mörka flickan hon är inte ett dugg rädd för mig här inne. Det har varit lite fräsande men jag vet inte om det har varit mina katter eller dom men det har jag bara hört ett par gånger. Det är tur att dessa 3 är vana vid hundar så dom bryr sig inte om när min hund går omkring här.

mymlanbus
0

Så skönt att det går bra med småttingarna :) och så bra att de är vana vid hund också :) så att det inte blir något problem där.

Vad är Exener? säger en novis som gärna vill lära sig mer

Sköt om dig och kissarna Crisse

Kram

Crisse
0

Exener är ett helt giftfritt medel som finns även i spray, det säljs i djuraffärerna.

mymlanbus
0

#110. Okej, tack för att du berättade, nyttigt att lära sig :)

Crisse
0

Jag glömde skriva att det är för ohyra på katter och hundar.

Crisse
0

Dom 3 nya katterna börjar redan känna sig hemma och kopplar av trots att det var igår jag tog in dom från balkongen. Jag fick denna bilden i köket igår kväll.

mymlanbus
0

Men så goa de är… skönt att de vågar leka och vara sig själva, även om allt är nytt :)

mymlanbus
0

puttar upp :)

chrisse-77
0

Åh, så skönt att få komma in i värmen och busa. Honan ser verkligen ut att vara full av bus där på mattan! :)

Crisse
0

Den blå/vita flickan har fått namnet Stella och den grå pojken heter Elis och den mörka flickan heter Tussa.

Crisse
0

Här är en flicka som behöver ett nytt hem i Malmö

mymlanbus
0

#118. Håller tummarna för att någon i Malmö ser denna skönhet, men du har ju så många skönheter du Crisse :) man blir ju liksom kär i alla :)

Crisse
0

Ja men denna katten har inte jag men hon behöver hjälp ändå.

mymlanbus
0

#120. Du är snäll som hjälper alla kissarna Crisse… eloge till dig :)

Crisse
0

Jag har precis varit ute med hunden och träffade på den röd/vita katten på gården, samma katt som jag såg för 2 veckor sedan som satt och drack ur fontänen. Jag gick in och hämtade lite mat i en skål för han såg så hungrig och frusen ut där han satt under balkongen för att ta skydd för regnet. Det visade sig att katten är tam, han kom fram till mig och jag kunde klappa den lite på huvudet. Jag försökte titta i örat om den var märkt men det syntes inget men jag får försöka titta på honom en dag när det är ljust ute.

Crisse
0

Jag tog ett foto till som jag förstorade upp lite och där syns ingen öronmärkning.

martdat
0

#123 han ser ju ut att ha hälsan, kanske han tillhör någon i närheten som inte förtsår att det är olämpligt att ha utekatt i en stad?

roligt att höra att dina nya gäster mår bra.

Fagddu
0

Så många fina kissar det finns runt dig Crisse. Det ser ut som bråkstakarna i köket har acklimatiserat sig fullständigt. Skrattande

Den långhåriga skönheten ser ut som en riktig drottning hoppas att det finns någon som kan ge henne ett nytt och lugnt hem. :)

Den röda… alla dessa rödingar som liksom skriker att de vill bo hos mig… *sucka*

Men han ser ju himla fin ut… hoppas han har ett hem och att han bara är en glupsk en som passade på att få lite extra mat när det bjöds. Det är säkert inte så, men jag hoppas iaf…

Atiz
0

Så vacker hon är

Crisse
0

Jag fick ett svar på annonsen på Blocket om den röd/vita katten och dom har varit här ikväll och tittat på honom men det var tyvärr inte deras katt. Nu kan jag klappa hela honom och jag kände efter så nu vet jag att det är en okastrerad hankatt och han jagar den lilla sköldpaddsflickan på gården.

anebit
0

aj aj aj crisse, det var inte bra för då blir det fler ungar på din gård.

Crisse
0

Där var en granne som skulle ta in och kastrera honan men nu förstår jag att dom inte har gjort det och det har dom sagt sen i somras.

snickan
0

#113 O vad söta dom kattungarna är, den blå vita är jätte snygg

mymlanbus
0

puttar

chigak
0

putt

mymlanbus
0

puttar

destiny
0
Hawknestgrove
0

putt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MonaL
0

Vad betyder putt ?

destiny
0

Man puttar upp viktiga trådar så dom hamnar överst i listan och syns bättre.

MonaL
0

Oj Jaha. Tack Skäms

mymlanbus
0

putt

chigak
0

puttar

Fagddu
0

*puttar vidare* Vore ju synd om det skulle bli fler kattungar på din gård nu när du jobbat så hårt för att fånga in och kastrera alla…

lizzies
0

Ville bara *putta* lite för denna tråd.

Crisse
0

Nu har det börjat snöa här i Malmö. Jag var precis ute på gården och gav den tama röd/vita katten en burk mat men jag tycker så synd om honom nu när det skall bli mycket snö. Jag vet inte hur jag skall göra med den här katten men helst av allt skulle jag vilja hitta någon som kan ta in honom. Jag tycker det är för tidigt att sätta annons på Blocket för att försöka hitta någon som vill ha honom jag måste nog vänta en vecka till för att se om någon saknar honom. Synd är det iallafall och det jag är rädd för är att han skall ge sig ut på gatorna utanför gården för dom är livligt trafikerade.

Fagddu
0

Jag förstår det. Malmö är ju ingen liten stad, människor där stannar inte precis för en katt alltid. Hoppas att någon trots allt äger honom. Här har de också börjat snöa.

chigak
0

puttar

mymlanbus
0

Dumma snö som kommer till Skåne där det finns så många hemlösingar :(

Hoppas att det är okej med dig och kissarna Crisse!

Kram
Malin

Crisse
0

Jodå det är okej med mig och bara så där med kissarna. Dom 3 från Hässleholm var ju snuviga när jag fick hit dom och den mörka tabbyflickan har blivit värre och Haga har inte tid förrän på torsdag, Hon har inte ätit sen i fredags för hon är så stopp i näsan så hon kan inte lukta maten. Vetrimoxinet hjälper inte så jag har fått tvångsmata henne nu i 2 dagar men dom andra 2 mår rätt bra nu och dom äter. Så jag får ta alla 3 med mig på ett veterinärbesök så får dom undersöka dom riktigt.

Crisse
0

Nu har jag fått lite tur eller skall jag säga att katten på gården har tur. Där ringde en dam från Ystad nu ikväll och hon hade sett annonsen på Blocket om tamkatten som går här på gården. Det är inte hennes katt men jag skrev i annonsen om inte någon ägare hörde av sig så behövde katten ett hem. Hon kommer hit imorgon och hämtar honom om jag nu bara kan hitta honom tills dess, Jag väntar inte längre på att någon ägare skall höra av sig för jag tycker synd om honom att han skall gå ute i ovädret. Skulle där vara någon som saknar sin katt så vet jag vem som har den så då fär dom hämta den i Ystad istället.

Jag skall försöka ta ett foto på en annan katt som är ny här ute, en svarttabby hane och vilken vacker katt det är. Han är inte så hög men en riktigt kraftig katt med ett stort huvud och ett otroligt vackert ansikte, man skulle kunna tro att han är kastrerad för han är så kraftig men jag tror inte han är det för han springer efter flickan här. Han är skygg så det är förmodligen en förvildad katt så jag kan inte hjälpa honom men jag har inte kunnat glömma denna vackra katt sen jag såg honom idag.

mymlanbus
0

Vilket elände med småttingarna att de är snuviga Rynkar på näsan men allra mest den som du måste tvångsmata Gråter

Stackars dig och stackars kissarna

Hur mår lilla Tunnan och Lisen?

Kram

Crisse
0

Jodå dom mår bra båda 2. Damen som Lisen har bott hos dom sista veckorna vill behålla henne och det är okej för mig.

mymlanbus
0

Oh lilla gumman… så bra… men du kan hälsa på henne, eller bor damen långt ifrån?

Skönt att det är bra med godingarna :)

Crisse
0

Damen bor 2 trappor ifrån mig så det är bra, jag var där senast igår och Lisen var lite rädd för mig men inte för damen.

Magda
0

vad härligt för kissarna som fått hem! men jag tycker så hemskt synd om alla missar som springer ute i detta snövädret.. men ännu mer synd om dem i hamnen.. där måste ju vara vansinningt kallt nu i snön.. är de alltid där nere eller de går in där det finns hus någon gång för att hitta "värme"?

martdat
0

#149 Du gör helt rätt att inte vänta när chans ges, som du säger så är det ju bara att hämta i Ystad om en ägare dyker upp,

chrisse-77
0

Ja, det e inte kul väder ute. Usch, ingen vintermänniska. Tänker på de stackars kissar som e kvar i hamnen och samtidigt glädjs jag åt att Mimmi slipper sitta där ute och frysa med sin dåliga päls.

Fagddu
0

Har du sett den lille röde missen idag som ska få flytta till Ystad?

Crisse
0

Det är väl typiskt. Jag har sett den röda katten en gång idag men han har inte tid med mig, jag har en rival en sköldpaddsfärgad flicka som han tycker bättre om. Jag får gå ut ikväll istället för nu är dom inte på gården, skulle jag få in honom i buren så får han sitta på balkongen inatt där är inget annat att göra.

Gullimat
0

Det kanske är idé att ge gårdskatterna p-piller om det inte är tänkt att kastrera

Crisse
0

Jo men när hon påstår att en hankatt bara markerar när han löper så förstår hon kanske inte att honan behöver P-piller.

mymlanbus
0

putt

chigak
0

puttar

Kusten
0

Hoppas du får in rödisen nu. Vet du vart sköldpaddan hör hemma, den han uppvaktar? Eller är det ännu en hemlös.. Rynkar på näsan

Crisse
0

Sköldpaddan är en hemlösing som är född här på gården. Jag lyckades fånga 2 av hennes syskon men mamman flyttade på denna honan och när hon väl kom hit så var hon nog 5-6 månader och jag hade inte plats till henne då. Det var hennes ungar som Fagddu och Voco var här och hjälpte mig att fånga vi fick tag i 2 av 3. Hon har blivit helt tam mot den tjejen som matar henne och jag kommer ganska nära. Om jag hittar hem till några av mina katter så kan jag kanske ta in henne innan hon får sina ungar ute för jag misstänker att hon blir dräktig nu när hon är flitigt uppvaktad av dom 2 killarna.

Crisse
0

Sköldpaddan och Tunnan har samma mamma så dom är halvsyskon. Mamman har jag inte sett sen i höstas och jag brukar fundera på var hon har tagit vägen för man var van att se henne här, hon hade gått här i 3 år.

Crisse
0

Nu har jag varit ute och fått in den röd/vita katten i en transportbur. Han är nu på balkongen i väntan på att hans nya matte hämtar honom men det blir nog inte förrän imorgon. Tänk om alla katter var så lätta att få tag i. Min granne ringde och sa till mig att Marre som jag har döpt honom till var där ute så jag fick fatt i den stora buren och rusade ut. När jag kallade på honom så sprang han mig till mötes och jag öppnade buren som jag hade satt en skål mat i och han bara travade in. Lätt som en plätt.

mymlanbus
0

Så bra att killen var lätt att fånga :)

Skönt att någon ville ta hand om honom.

Rosor åt dig Crisse som hjälper kissarna :)

Bumbis
0

Vad härligt att rdenöd/vita katten är inne och han får ett hem på en gång! Ibland går det smidigt!!! Flört

Crisse
0

Här är ett foto på den stilige killen. Han blir hämtad redan ikväll.

Bumbis
0

Vilken stilig kisse!!! Kyss

anebit
0

#169  Så fin han är den lille rödingen. Ja, Crisse tänk om det vore så lätt att fånga alla kissar.

Så lik han är Lenas 3 bröder från Piteå.

Hennum
0

Vad fin han är! :) Kul att saker går lätt till ibland! ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

mymlanbus
0

Kyss oh så fin han är

chigak
0

Vilken stilig katt!

huskatt08
0

Åh..så stilig han är….roligt att det löste sig så smidigt….

mymlanbus
0

putt

Kusten
0

169 - Så gott att Marre är inne. Jättefin misse!

Crisse
0

Jag hinner knappt få iväg en kisse förrän det är tid att ta in nästa.

Chrisse 77 har varit nere i sitt hus på Österlen och hämtat hem en tam honkatt som har gått där i några år. Ingen vet vem som äger katten så nu har Chrisse bestämt att kastrera henne eftersom hon har fått flera kullar varje år och eftersom Chrisse alltid ställer upp för mig så var det inte mer än rätt att jag ställer upp när jag kan hjälpa henne så nu är katten på min balkong. Vi kör ner och lämnar henne på Haga imorgon men dom får kolla upp henne för jag tycker hon ser dräktig ut. Sen får hon stanna här tills Chrisse kan köra och släppa ut henne igen om vi inte har lyckats att hitta ett hem till henne inom en vecka.

destiny
0
Crisse
0

Ett foto på den nya tjejen som vi har varit och lämnat på Haga, det var inte den lättaste katt att ta foto på för hon är så kelen så hon gick fram till mig hela tiden. Veterinären trodde inte att hon var dräktig.

essut50
0

#180 Va fin hon är. Hoppas hon ni hittar ett hem till henne då hon är så tam..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Crisse
0

Vad som inte syns på bilden är att det är en vackert tabbymönstrad katt.

Jenna-Gun
0

Allså det är så fantastiskt att läsa allt som händer hos dej Crisse. Jag önskar så att jag vore närmare så jag kunde lära känna denna fina Crisse.

Kraaaaaaaaaam

Crisse
0

Ja det går inte lång tid utan att det händer något här och ibland önskar jag faktiskt att jag hade bott lite mer mitt i Sverige för då hade det kanske varit lite lättare att få hjälp och att få träffa alla trevliga människor på Hittekatter. Det känns som Skåne är för sig själv och även om gränserna till närliggande län inte är mer än 10-15 mil bort så känns det som det vore 100 ibland när hjälp behövs.

Imorgon när vi skall åka och hämta tjejen på Haga så skall Tunnan följa med och vaccineras för första gången för nu är han äntligen helt frisk efter 5 månader med ett elakt magvirus  och ständigt återkommande snuva. Han har börjat växa till sig men ser ut som en liten 4 månaders men är 6 månader och jag tror han börjar bli könsmogen men där är ju knappt några kulor att prata om så jag får nog vänta ett tag, dom skall visserligen kolla imorgon på Haga.

mymlanbus
0

Men vilken fin tjej :)

Jadu Crisse, som jag har sagt så många gånger… jag bor alltid för långt bort för att hjälpa dig, men det är ingenting som säger att man inte kan flytta :) Snart är minsta tösen stor och då kan jag röra på mig :)

Skönt att lilla Tunnan är bra nu, lille killen. Har du ingen ny bild på gosekillen? *nyfiken*

Tack för allt du gör för alla kissarna i Malmö, Skåne Crisse

Kram

chrisse-77
0

Hugolina sommaren 2007

Crisse
0

Tack Chrisse den bilden visar verkligen hur vacker hon är, jag lånar den av dig att skicka vidare.

Är det Bill och Bull som är med henne.

mymlanbus
0

#186. Lilla gumman och 2 bebisar att ta hand om :) så vacker hon är! Kyss

chrisse-77
0

Ja, det är Bill och Bull som bebisar som e med på bilden. Det var riktiga charmtroll!

Crisse
0

Dom är jättesöta, man kan undra var dom har tagit vägen men dom dyker kanske upp till sommaren igen och då får du ta in och kastrera dom så blir dom kvar på gården.

chrisse-77
0

Ja, dyker dem upp vilkey jag inte tror så kommer de att åka in. För större kelgrisar får man leta efter. ja det skulle vara stella då.

Fagddu
0

Crisse: Vad bra att det gick så smidigt att ta in den röde kissen. Har du hört något från hans nya hem?

chrisse-77: vad du är go som tar in en stackars hona. Hoppas man kan hitta ett hem till henne när hon nu är så himla kelen. :)

Crisse
0

# 192

Nej jag har inte hört något.

# 191

Ja den som tar Stella sen när jag sätter ut henne på annons får fullt upp med att kela med henne så helst skall jag försöka hitta ett hem där dom är hemma om dagarna.

Crisse
0

Jag tog en bild på Tunnan nu ikväll och här kommer den.

Crisse
0

Och en bild på kelgrisen Stella

mymlanbus
0

Men så fin lille Tunnan är osså Stella… vilka snyggisar Kyss

Fagddu
0

Vilken fin bild på Tunnan, och vad stor han har blivit sen jag såg honom sist. Det var nog iofs två-tre månader sen nu, men ändå. Skönt att se att han växer lite. Hoppas hans elaka magbakterier har gett upp nu.

Stella är ju också jättefin. :)

Jenna-Gun
0

Så vackra kissar du omger dej med. Det är alltid så roligt se foton på dina katter.

Crisse
0

Mina katter har varit otroligt jobbiga den sista veckan. I förrgår slog dom sönder en skål jag brukar ha frukt i och idag slog dom ner ett stort fruktfat som stod på soffbordet.

Någon är och gräver i mina blommor och biter sönder dom och jag har precis köpt nya orkideér där dom har vänt upp och ner på en av dom så den har brutits. Så det är rena cirkusen här hemma.

Detta är min nya avatar

chrisse-77
0

Nä, sådana busfrön. Dina fina orkideér!!

mymlanbus
0

Ojsan, trodde inte att de gillade blommor :) men det är kanske jorden som de vill åt? Busiga kissar helt klart!

Fin Avatar Crisse :)

Jenna-Gun
0

Har inga blommor inne.

Bara en kaktus som de inte går nära ens.

Fagddu
0

Inte lätt när man har massa busfrön. Mina kissar hittar också på såna bus ibland. Fin Avatar tycker jag också. Påminner lite om katterna i Aristocats :)

chrisse-77
0

puttar upp lite

Crisse
0

Idag blir det en Skånerunda med Chrisse 77. Först skall vi till Rydebäck och lämna loppisgrejor till Debattia sen skall vi till Helsingborg och hämta en 3 årig katt och sen till Landskrona och lämna Stella till en kille som hörde av sig om min annons, han har redan en katt på 8 månader så dom passar bra i ålder med varandra

Marga
0

Oj vad mycket det händer i den här tråden! Crisse jag är imponerad! Du är som ett helt katthem alldeles på egen hand tror jag. Glad

Issa
0

Crisse, du har fått PM. Hoppas det hjälper ett par!

Crisse
0

Jag har inte haft tid att uppdatera den här tråden men nu kommer det.

I måndags var vi på en Skånerunda och var och lämnade loppisgrejor till Debattia i sen körde vi till Helsingborg för att försöka fånga en katt och ta med hem. Vi gick runt på den stora obebodda gården där det fanns en massa extra byggnader men vi såg inte en enda katt. Jag fick sen reda på att den katten jag hade tänkt att ta med mig hem inte var tam och jag känner inte att jag just nu kan ta in ytterligare en skygg katt. Där finns en katt som är tam men han har förmodligen en bruten svans och pälsen på den skadade delen har ändrat färg så jag misstänker att katten måste amputera svansen och jag har inte råd med några större veterinärkostnader nu så jag bestämde att jag inte skall ta någon katt därifrån.

Sen körde vi till Landskrona för att lämna Stella, det visade sig att det var en jätterar kille och han kom ut och mötte oss på gatan. Han ville betala med en gång på gatan men jag sa att vi kan vänta tills vi kommer in, det visade sig att han bodde hemma hos sin mamma och pappa med 2 yngre syskon och han hade inte talat om för föräldrarna att han skulle köpa katt så mamman blev väldigt förvånad när vi dök upp. Mamman hade den inställningen att djur skulle vara ute och hon ville inte ha en katt inne. Killen ville köpa en katt för att överraska sina syskon som båda 2 tyckte mycket om katter. Det slutade med att vi åkte hem och tog Stella med oss.

Crisse
0

Idag har Chrisse77 varit här och hämtat Hugolina och skall nu prova med att behålla henne hemma hos sig. Chrisse har redan 2 katter varav den ena är en bestämd liten dam så hon var mest orolig över att hon inte skulle komma överens med nykomlingen. Jag fick precis ett PM som talade om att än så länge har det gått bra så nu håller jag tummarna för att katterna skall komma överens så att Hugolina äntligen kan få det hem som hon så länge har behövt. Under den tiden hon har varit här på min balkong så har jag lärt känna henne lite och det är en riktigt gosig och kelen katt som jag önskar allt gott.

Jenna-Gun
0

Det gjorde ni rätt i.

Hur hade det gått för

kissen om ni inte envisades

med att följa med in. Hadde kissen blivit utkastad på gatan då.

Ni är bara så duktiga.

Kram

Crisse
0

Jag har fått lite hjälp av Magda, hon hade annons på en av sina svarta ungkatter och fick många intressenter så hon gav dom min mailadress för att hjälpa mig att få ut någon av mina katter. I förrgår fick jag ett mail från en kille i Ystad som skrev att han och sambon letade efter sin drömkatt och dom var väldigt förtjusta i svarta katter så han undrade om jag hade någon. Jag skickade bilder på Mischa, Paddy och Lotta och fick nästan genast svar att dom fastnade för Paddy med en gång och det är inte så konstigt för han är väldigt vacker. Nu har vi bestämt att jag skall komma och lämna honom på onsdag och dom får prova en månad eftersom Paddy fortfarande är skygg och jag inte vet hur han reagerar att bli ensamkatt då han är van vid många kompisar.

chrisse-77
0

Hugolina kom till oss igår och mina tjejer e nyfikna men den lilla tjejen e lite rädd ibland. Det har blivit en del fräsande men inget mer. Känns som detta kommer bli en lång process, men jag e bara så glad att det än så länge inte varit något "slagsmål". Nu får jag bara hoppas att de kan lära sig att acceptera varandra. Hugolina är relativt oberörd och går som hon vill i lgh medan mina fräser.

Bumbis
0

# 211 Hoppas att det kommer funka med Paddy i det nya hemmet! Ska bli spännande att höra hur det kommer att gå.

#212 Håller tummarna att Hugolina och dina andra katter kommer sams!

Crisse
0

Ja jag vet inte om Paddy kommer att klara att flytta utan Mischa för dom 2 är så glada för varandra., jag får höra med dom efter någon dag om han klarar att vara utan henne.

Jag får ner en katt från Helsingborg om ca. 1 timme och det var den katten jag blev så förtjust i på bilden av dom katterna. Han är rädd men klappbar och hon kör ner honom till mig.

Crisse
0

Nu har kisse rädd kommit men jag har kunnat klappa honom på nosen redan nu.

gulliver
0

Är denna tjusiga kille från samma ställe som Amber?

Crisse
0

Ja det stämmer han kommer från samma ställe som Amber.

anebit
0

Å så underbart Crisse att du kunnat ta hand om denna vackra kisse.

Crisse
0

Jag har precis klippt ner ett foto för att ni lättare skall se så vacker han är.

huskatt08
0

Åh vilken goding Tungan ute   har nog missat en del…vem är Amber??

Bumbis
0

#214, Paddy-hemmet är förstås inte villiga att hand om om Mischa också?, det hade varit enklare för alla.

#215, vilken vacker gosse! Kyss Tack för att han fick hjälp Crisse!

huskatt08
0

Fick ordning på det själv…ibland lite svårt att hänga med bland alla missar här inne Flört

Crisse
0

Bumbis

När jag pratade med killen så upprepade jag gång på gång hur glada Paddy och Mischa är för varandra men dom hade bara tänkt sig en katt. Jag får se hur dom klarar sig utan varandra. Mischa har ju fortfarande Tunnan men hon har glömt bort honom lite nu för det är bara Paddy som gäller.

Crisse
0

Nykomlingen som skall heta Eroz har gått in och lagt sig i en låda jag har gjort iordning åt honom. Där är en fleecefilt i botten och sen en Bumbisdyna och han ser ut att trivas bra där. Han har inte ätit men det brukar dom inte göra första dagen dom är inne, kanske han äter lite inatt. Där är inte varmt ute på balkongen men han är van vid kyla så jag tänkte inte sätta igång värmefläkten för sista elräkningen var på 2000:- på grund av den, jag tror att han klarar kylan.

Jag fick besked att han har öronskabb så det får jag behandla och sen får han kastreras men det får vänta till jag får pengar nästa gång. Jag tror det skall gå bra med denna kille som enligt uppgift skall vara ca.10 månader.

martdat
0

#219 vilken snygging!

killen som ville översaka,,,  tur du följde med han in så du fick se hur det låg till, han menade nog bara väl, kolla ålder på intressenter nässta gång hehe,

Crisse
0

Nu kunde jag inte hålla mig längre, jag har varit ute och satt igång värmefläkten hos Eroz på balkongen för jag tror det är några minusgrader ute och jag tycker synd om honom även om han är van vid kyla.

chrisse-77
0

Hugolina kommer att stanna hos mig. Just nu ligger den bestämda damen Pyret ca 50 cm ifrån Hugolina och båda sover. Det fräses en del fortfarande men jag är hoppfull att det ska bli bättre med det med. De har inte bråkat och nu har det gått 4 dagar. Glad Det kan nog snart bli vardag igen tror jag.

Crisse
0

Vad skönt att höra Chrisse det var precis det här som jag räknade med att det tar bara lite tid för dina katter att vänja sig vid en nykomling.

Jenna-Gun
0

Härlig läsning Crisse

Kram

mymlanbus
0

Låter så gott :)

Crisse
0

Imorgon bär det av till Ystad med Paddy. Killen ringde mig ikväll för att höra så att vi kommer imorgon. Han och sambon är överlyckliga över att dom har hittat sin drömkatt och dom har diskuterat dom här sista dagarna om att Paddy inte är tam och dom är väl förberedda på det och vet att det kommer att ta tid. Jag har lovat dom att jag tar tillbaka Paddy om dom tycker att han inte blir bättre inom 1 månad så dom känner sig trygga med det.

Det blir svårt att lämna honom eftersom han har varit här sen i somras men jag kan inte behålla alla katter jag tar in för risken är ändå att där kan bli någon katt som man aldrig hittar ett hem till och då får man ändå en katt till.

mymlanbus
0

Hoppas att Paddy trivs i det nya hemmet.

Ja, du har fullt upp med alla kissarna Crisse, eloge till dig!

Kram

Hennum
0

Kul att en till katt fått ett hem. Det kommer säkert gå bra för honom :D

anebit
0

Jättekul att Paddy har fått ett eget hem, synd bara att dom inte tog två stycken så att han får sällskap och någon att leka med.

Crisse
0

Ja jag tror att Paddy kommer att sakna Mischa jättemycket och det är bara att hoppas att det inte ställer till problem. Han kommer inte att vara ensam så mycket eftersom killen har eget företag och jobbar hemifrån den mesta tiden och tjejen går och utbildar sig till hudterpeut.(Vet inte hur man stavar det)

anebit
0

Det låter ju bra men han kommer att sakna en kattkompis

Du har stavat rätt, fattas bara ett a "Hudterapeut"

Crisse
0

Jag tror det oxå men skulle saknaden bli för stor så säger dom ifrån och då får han komma hit igen. Jag hade annons inne på Paddy och Mischa tillsammans men ingen svarade på annonsen så jag har försökt att få ut dom tillsammans. Jag hoppas det skall gå bra för Paddy och det börjar bli stora pojken av honom så han räknas inte som kattunge längre, han är nu ca.10 månader.

Crisse
0

Nu har äntligen Eroz börjat att äta och jag kan klappa honom utan problem så imorgon blir det öronrens skabbehandling och avmaskning så får jag se vad han tycker om det. Haga har fortfarande dåligt med tider så jag får vänta till efter den 16:e och kastrera honom för då lättar trycket lite hos Haga för dom får ytterligare en veterinär.

Bumbis
0

Hoppas det går bra för Paddy i nya hemmet! Synd att de inte kunde ta två katter, men de kanske tar sig en funderare senare…vi får hålla tummarna!! Det är ju lättare med två än en katt….

Eroz är allt en väldigt stilig kisse! Skönt att han börjat äta!

martdat
0

gick det bra att lämna Paddy?

Debattia
0

Lycka till lilla Paddy ! i ditt nya hem och skönt läsa Eroz har förstått han måste äta mat. Rena öron ska han också få.

Debattia

Crisse
0

Det var ledsamt att lämna honom eftersom han har varit här så länge. Mischa har gått och letat efter honom ikväll och tror nog att han gömt sig någonstans för hon tittar även under soffan.

Paddy hade saglat väldigt mycket under bilturen och var lite skärrad och för första gången kunde jag hålla honom i famnen precis som han förstod att det var ett adjö. Det verkade vara ett jättebra hem han har fått som både Chrisse och jag var nöjda med och nu är det bara att hoppas att han kan glömma Mischa och inte sakna henne för mycket. Killen sa att jag fick ringa så ofta jag ville och jag tänkte ringa dit i helgen och höra hur det går. Jag saknar min Paddy.

anebit
0

Usch, va jobbigt att lämna iväg en katt som du haft så länge. Det skulle inte jag klara av men jag vet att det är nödvändigt för ditt fortsatta arbete.

Mitt förstånd säger ett och hjärtat säger ett annat. Antar att du känner likadant.

Jättebra iaf att ni tyckte att det var ett bra hem.

Crisse
0

Idag blev det öronrens och behandling mot öronskabb på Eroz för det var riktigt att han hade det. Det går riktigt bra att hantera honom och även att bära på honom så jag vet inte varför han sitter och gömmer sig hela tiden. Det skall bli skönt när jag kan ta in honom så han slipper sitta där ute ensam.

Debattia
0

Så nu är han fin i öronen också lilla Eroz. Känns det inte  både tragiskt och bra på en och samma gång när en katt flyttar? Tror  jag aldrig kan lära mig  hantera farvälen från en skyddsling.

Debattia

Crisse
0

Denna gången tycker jag att det känns extra jobbigt med tanke på att Mischa och Paddy var så tajta. Jag har pratat med Paddys nya matte ikväll, hon ringde för hon var orolig att Paddy inte hade ätit och jag berättade för henne om Paddys och Mischas vänskap så hon skulle prata med sambon och höra om dom skall ta Mischa oxå och då hade jag naturligtvis blivit väldigt glad och det hade inte känts så jobbigt då för Paddy hade fått sällskap av sin bästa kompis.

Fagddu
0

Det hade ju varit jättekul om Paddy och Mischa hade kunnat få bo ihop… ska hålla tummarna för att det går att övertala sambon…

Crisse
0

Ja Fagddu jag hoppas oxå på det och hon skall ringa mig ikväll för att ge mig en rapport om Paddy då han verkar väldigt stressad så jag hoppas att dom har funderat färdigt.

Crisse
0

Eroz förstår jag mig inte riktigt på. Jag kan klappa honom utan problem och även bära på honom men han ligger och trycker i sin igloo och går inte fram och äter så nu har jag fått sätta in maten i hans hus och då äter han. Jag vågar inte ta bort hans igloo för att se om han ändrar beteende för då kanske inte han äter.

Hennum
0

hoppas att dom vill ta emot mischa oxå! det hade ju varit perfekt.

Debattia
0

Hoppas dom tar båda!

Jag tror Eros aldrig varit inomhus förut. Den gamla hankatten jag tog hand om låg också och bara tryckte i början ,jag fick sätta in mat till honom för han vågade inte ut och äta, Efter ett par veckor kam han fram ,till och med kelade med mig. Han var ju tam men hade gått ute i flera år. Nu i hans nya hem gör han presis likadant.

han gömmer sig om dagarna och lever som en prins om nätterna, ligger tom i soffan när tanten sover.

Debattia

Crisse
0

Jag har pratat med Paddys nya matte ikväll och det är stor skillnad idag på Paddy. När husse kom hem så låg Paddy i en kartong i klädkammaren så husse tog kartongen med Paddy i och gick runt och visade honom lägenheten. Tidigt ikväll ser dom Paddy komma smygande in i vardagsrummet där dom satt och så gick han och satte sig bakom en stor kruka på golvet och sen har han stannat kvar i rummet. Dom kan klappa honom utan vidare så han har gjort stora framsteg på dessa dagarna. Matte tycker att dom har fått världens vackraste katt hon är otroligt glad för honom och säger att där kan inte finnas en finare katt än Paddy.

Bumbis
0

Hoppas, hoppas att Paddys ägare även kan ta Mischa!!!

Det är ju faktiskt lättare att ha två katter än en, de har ju sällskap av varandra…åhh, tum- och tasshållning…..(spännande)

Eroz är nog bara lite förundrad över allt det nya. Hoppas han vågar bli "katt" igen snart.

Crisse
0

Eroz är redan katt igen. Han är inne i lägenheten någonstans. Jag öppnade balkongdörren för att få in lite frisk luft för jag har fått feber och kände mig ett tag så varm så jag var tvungen att öppna men gick in och satte mig vid datorn så att jag inte skulle bli avkyld, när jag skulle stänga balkongdörren så var inte Eroz kvar därute. Jag satte mig en stund och tittade på TV och då får jag syn på att Eroz satt och tittade på mig bakom TVn och tänkte det är bäst jag öppnar om han vill gå ut men han gick ut i hallen istället, så nu får han vara inne inatt.

Bumbis
0

Vad skönt att höra att Eroz tar för sig! Glad

Krya på dig Crisse!

Crisse
0

Ja tack Bumbis jag skall försöka göra det. Nu när jag sitter här vid datorn i sovrummet så ligger Eroz bakom kisslådan och tittar på mig. Jag tror inte han vågar gå fram för hunden ligger vid dörren men jag skall snart gå ut med honom så då kanske Eroz passar på att gå ut härifrån.

Fagddu
0

Vad skönt att höra att Eroz rör lite på sig. Det är ju inte så bra om han inte ens vågar sig ut. Blir så glad när små missar gör framsteg!

Roligt också att höra att Paddys nya familj är så glad i honom. Fast jag håller såklart fortfarande tummarna att de ska ångra sig och ta hand om Mischa också… :)

Crisse
0

Ja jag hoppas fortfarande på att dom tar Mischa.

huskatt08
0

Så roligt att läsa att Paddy har det bra och gjort framsteg. Samt att Eroz nu vågar sig in i lägenheten.

Krya på dig Crisse.

Crisse
0

Jag har nog aldrig haft någon som varit så glad för sin katt som Paddys nya husse och matte trots att det är en katt dom inte kan kela med och som dom fick problem med redan 2:a dagen. Paddy hade suttit kvar i kisslådan sen vi lämnade honom på onsdagen och sen fram till torsdagen och då hade han bajsat på sig och han var dålig i magen, han hade bajs överallt i pälsen och det var då hon ringde mig och hörde vad hon skulle göra men dom hade försiktigt tvättat av honom på benen och svansen men hade fått klippa bort en del päls så att han iallafall inte luktade så illa. Nu går han på lådan normalt och sitter inte kvar i den.

Eroz har jag inte sett här idag men jag inte letat efter honom då jag sov länge, jag mår inte bra och orkar inte ligga på golvet och leta under soffan och sängen så han får klara sig själv och jag hoppas han går fram och äter.

chrisse-77
0

Så Eroz beslöt sig för att han inte ville sitta på balongen längre. :)

Krya på dig  Crisse!!

annebeate
0

Eroz äter säkert när hungern blir för svår.

Crisse, krya på dig och försök vila lite!

Crisse
0

Lång som ett ösregn och seg som sirap.

Lås denna tråden.

Länk till den nya.

Nya Hemlösa i Skåne 2

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer