Min älskade katt har sprungit bort..
..och det gör så ont! Han försvann från mina svärföräldrars hus i Huskvarna den 2 oktober. Sen dess har vi letat, satt upp lappar, ring djursjukhuset, polisen och annonserat i tidningar och på blocket. se.
Det finns inget katthem i Jönköping så om man hittar en katt finns det ingenstans att lämna dem, så nåt sånt stället kan jag inte ringa.
Tre stycken Dhar hört av sig, varav två var okastrerade och den tredje inte heller var vår Sixten.
Vad ska jag göra nu? Jag vägrar att ge upp hoppet om min Sixten, han finns där ute nånstans, men nu börjar det bli vinter och kallt, hur ska han klara sig?
Har till och med skrivit till "spåtanten" i Aftonbladet Söndag och frågat om hon kan "se" vart han är, inget svar från henne ännu dock.
Vi bor i Växjö och jag är rädd att han har börjat en vandring ner hit.
Nån som har något tips på vad jag kan göra?
Vill ha hem min Sixten!

Usch vad hemskt. Det är alltid hopplöst när ens vän försvinner.
Ett tips som vi brukar använda är att sätta upp lappar där du erbjuder hittelön fr att du får hem din katt. Detta brukar sätta fart på pigga ungdommar och barn och helt plötsligt blir de mycket mer engarerad att hålla ögonen öppna.
Låter krasst, men det är tyvärr sant.
Hoppas så att du får hem honom igen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Usch vad jobbigt. Du har gjort allt en bra kattägare ska göra. Det enda tips jag kan ge dig är att trycka upp ännu fler lappar. Lägg i brevlådor i området där han försvann i första hand. Be folk att kolla garage, källan och andra utrymmen. Fortsätt att annonsera. Kontakta djuraffärer och sätt upp lappar där också. Ge inte upp. En dag så står han kanske och väntar på att få komma in. Håller tummarna. Sixten är säkert en handlingskraftig kisse. Kylan kan han klara för han hittar säkert något bra ställe att värma sig. Maten kan han fånga.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jättejobbigt när katten försvinner och man inte vet vad som hänt den. Som föregående talare skriver verkar det som du redan gjort det man kan göra. Att utlova en ordentlig hittelön som Åsa skriver är ett bra sätt att få fart på omgivningen. När katten försvann var han då i obekant miljö? Uppfattade det som att ni var på tillfälligt besök i Huskvarna. I så fall är väl risken stor att han irrat bort sig. En annan risk kan vara att katter blir instängda i skjul, garage eller liknande uthus som kanske inte besöks så ofta.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Glöm inte att titta uppåt oxo, missen kan faktiskt sitta fast i ett högt träd.
Om en katt klättrar upp självmant och spontant så går han tydligen inte högre än att han kan komma ner själv - men blir missen jagad och räddar sig upp i ett högt träd så vågar han sig inte ner själv, har jag hört!
Håller tummarna att du hittar din Sixten mycket snart!
/Pelusa

Sånt är oerhört jobbigt. Håller tummarna här att du hittar din katt.
Hur såg din sixten ut?
Hopas han hittar hem. /jadekvinnan

Håller tummarna på att han ska komma tillbaka till er.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis