Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 9900 ggr
Debattia
0

Ev dräktig röd hona !

En man har flyttat från Helsingborg och lämnat katterna kvar. Vissa har redan blivit skjutna.

Här finns nu 6-8 katter . En röd långhårig hona som misstänks vara dräktig och som behöver komma in akut.

Finns här någon som kan ställa upp och öppna sitt hem för denna honkatt???

Har inget kort på kissen men kommer att få.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Alexej
0

Gråter

Inget katthem som kan hjälpa?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0

Man blir ju bara såååååå trött.

Har inte folk något innanför pannbenet.

Grrrrrrrrrrrrrrrr

Glader
0

ååh, önskar verkligen att man hade haft föräldrar som ville ha katt…

mymlanbus
0

Gråter

Debattia
0

Såna här ska väl polisanmälas ?

Det är han själv  som skjutit katterna, sen fick hantillsägelse att inte skjuta fler. där är två röda hanar,9 mån, dom tror dom andra ungarna är ungefär lika gamla,dom är svart och vita. Den röda honan är en tam norsk skogskatt. DJ……GUBBSTRUTTSkrikandes

Debattia

Atiz
0

Du har PM

Sidentass
0

Får inte skriva hur jag känner för folk som betér sig på detta vis…finner heller inga ord…!!!

Tänk om man kunde trolla..o ta in missar som behöver trots att man har så fullt i huset med katter…puttar o önskar av hela mitt hjärta att det finns ett hem/akuthem för de stackars missar som är kvar..:-(

Debattia
0

Den ev dräktiga honan  blir hjälpt av Skånekatten,dom hämtar henne i morgon. Så skönt för henne att få komma in och kunna föda sina ungar inomhus. Så är det bara att kämpa för resten av gänget.

Debattia

martdat
0

Klart han ska polisanmälas, att han sjuter de går ju inte att anmäla om det gjorts på rätt sätt men att han flyttat ifrån och övergivit resten kan anmälas,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
0

Det är så sjukt så det är inte klokt!  Tack och lov så kommer honan inomhus idag men resten går där ute, huset står tomt nu sen gubben flyttat, men man vet inte hur länge och hur dom nya ser på katterna ?

Debattia

Fagddu
0

Vad bra att Skånekatten tar en hona iaf. :)

Puttar för hem till de andra missarna

Debattia
0

3:an .Även om du inte har möjlighet ta hand om någon katt så kan du kanske hjälpa till genom att fråga bekanta o.s.v. om någon av dom kan hjälpa till.Eller hjälpa till och putta upp tråden?

Debattia

Debattia
0

Puttar!

Debattia

Debattia
0

Puttar!

Debattia

mymlanbus
0

#14. Har du fått mitt PM?

Debattia
0

Har kollat och svarat ! Tack!

Debattia

Hawknestgrove
0

JA  det är inte olagligt att skjuta katter om man gör det på tillåtet sätt. KAlla fakta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

mymlanbus
0

Är det någon som matar kissarna där nu?

mymlanbus
0

Är det någon som matar kissarna där nu? Hur kan man flytta ifrån sina familjemedlemmar? Gråter

Debattia
0

Den här mannen verkar helt kall och galen. En tjej går dit och matar nu, hon kunde också ta in en till sig,där var tre röda killar ,hon tog en så nu är där två rödisar kvar. Vet inte riktigt hur skjutningen gick till men han är tydligen jägare. Har ju inte brytt sig om katterna,då hade han väl kastrerat så han inte fått så många.

Kom ett telefonsamtal en tisdagkväll, (skriver inte till vem) Först skrattade en kvinna så det lät som en häxa, sen skrattade mannen, sen lades luren på .Det var han och sambon som ringde sen dom flyttat till sitt nya ställe. Dom är helt medvetna om att katterna går kvar där.

Debattia

mymlanbus
0

Suck! Så trött man blir på folk!

Josefa
0

Var finns dessa kissar?

Är de tama?

martdat
0

Tycker de ska polisanmälas,

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Kan man inte polisanmäla dem för trakasserier…låter som det för mig iallafall när man ringer hem till folk på så vis.

Debattia
0

Tänkte försöka rädda så många som möjligt först. Frågan är om man ska anmäla honom innan man fångat in katterna? Det ska man kanske???? Konstigt att inga grannar heller reagerar när folk bara flyttar från sina djur.

Katterna finns i Helsingborg. dom röda ungkatterna är tama,dom svart/vita är något skygga, men dom blir ju värre om dom inte kommer in någonstans.

Debattia

Atiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är lilla damen installerad i Evas (SkåneKatten) karantän rum!

Damen har fått namnet Amber.

Atiz
0

Nu är lilla damen installerad i Evas (SkåneKatten) karantän rum!

Damen har fått namnet Amber.

Josefa
0

Jag kan ev ta några inte för vilda småkissar, eftersom jag fått iväg några av källarkatterna från Röstånga. Om någon kan kommamed dem till mig.

Atiz
0

Det blev en dyr historia.

Vi åkte direkt till veterinären bland annat för att raka hennes mage som var full med tovor. När vi började rakningen så visade det sig att någon (vet ej vem) har försökt att klippa bort tovor OCH GRYMT NOG KLIPPT HENNE I HALSEN och sedan bara lämnat henne åt sitt öde!

Denna vackra, jättetillgivna kattflicka hade ett infekterat sår, närmare en enkronas storlek.

Det blev sövning, rengöring och sytt ihop såret. Dessutom rengöring av öronen som var fulla av öronskabb. Hon har troligen mask oxå så hon kommer att bli avmaskad. Hon ska nu gå på pencilin för att bota infektionen.

Dessutom konstaterade veterinären att hon är gravid i 3-4 veckan, så det blir tillökning ungefär i vecka 12.

Notan slutar i bästa fall på 1500-2000 kronor.

Bild: Amber sövd.

mymlanbus
0

Oh lilla gumman! Men hur kan man klippa så illa så att man klipper kissen i halsen Gråter

Atiz
0

Amber hade enl kvinnan som matar 3 röda söner, men det finns en liten helsvart som vi tror är syskon till de röda pojkarna. Vi tror det är en flicka så hon bör komma bort där ifrån. Dessa tre är nyfikna och inte jätteskygga, uppskattningsvis så är de födda våren -08

Sen lär det finnas 4-5 svartvita, men de är ganska skygga. Vi såg dock bara en av dem, så vi vet inte om det är honer eller hanar.

Atiz
0

Katterna bor i en svinstia, som är smutsig och full med grejor som lämnats kvar.

Folk från en annan kattorganisation har varit där och ställt iordning bäddar av bananlådor med filtar i och lämnat mat, men de har inte plockat någon katt där ifrån. Kvinnan sa att hon går dit dagligen, sen hjälper folk från denna kattförening till på helgerna.

Atiz
0

Ja visst är det hemsk med lilla Amber. men nu är hon inne och har funnit sig väl tillrätta. Hon spinner och kommer direkt fram för att få kel.

Tåligare katt får man leta efter, hon fann sig snällt i att bli rakad, men sen blev det ju tyvärr sövning…

Bild: Amber blir rakad.

Atiz
0

Tack och lov att Haga veterinären är så omtänksamma så att dom ställer upp på direkten. Det ledde till övertid för dem men de ställer alltid upp.

martdat
0

Stackars tjej, att de klippt i halsen,,, man blir ju mörkrädd,,,,, ni har inte funderat på att göra abort om hon inte är längre gången?

Atiz
0

Det hade varit underbart om du kunde ta någon av dessa katter. Pratar med Debattia.

Jag har lite bilder men de är dåliga då katterna inte behagade sitta still när vi var där :-)

jag sätter gärna in dem om någon vill se..

mymlanbus
0

Vilken tur att hon kom in lilla gumman och att hon får sina bebisar inne i alla fall. Skönt att bli av med pälsklumpar också… tack för att ni tog hand om henne!

Ja, Haga verkar vara en toppen veterinär, det skulle behövas en sådan i alla städer.

Debattia
0

Tack för att lilla fina Amber blev räddad!!! Vad hemskt med såret i halsen. Bör väl vara dom hon bodde hos innan som klippt henne.

Josefa! Hade varit jättebra om du kan ta någon av dem ! Kan du ta den svarta flickan och ev pojkarna för dom är tama???

Det blir väl värre med skyggisarna !!!

Bra att du kan berätta om misären som dessa katter befinner sig i.

Den andra kattföreningen har gjort så gott dom kunnat men inte hittat några hem till dem.

Tack alla ni andra som erbjöd hem till lilla Amber !!! Ni är enorma som ställer upp så!!!!!!!!!

Debattia

Atiz
0

# 35

Nej, det är så pass långt gånget att veterinären vill inte gärna göra det. Dessutom kan hon bli konstig i huvudet om man gör abort nu när hon e så långt gången.

Gullimat
0

Det låter märkligt att man inte kan göra abbort i 3:de veckan, så kanske fler katter hade kunnat komma in.

Atiz
0

Ja… inte har katterna det bra i denna svinstia men tyvärr finns det ju de som har det värre…

Bild: Amber son i svinstian

Atiz
0

# 40

"kan" det kan man… men större risker.

Atiz
0

Detta var en något oväntad räkning för SkåneKatten, så vill någon går det bra att sätta in ett bidrag till Amber, på konto:

bg.312-2231

Atiz
0

# 40

Dessutom är det inte lämpligt att göra en så stor operation då hon redan har en infektion i kroppen och blivit sydd med 4-5 stygn, och gå på penicilin i 2 veckor.

Atiz
0

# 38

Kan inte någon av de andra som som erbjudit Amber hem plocka in den svarta honan?

Josefa
0

Tror du jag klarar av att bada dem, och fixa öronskabben? De ser ganska stora ut. Hur gamla är de svart/vita? Jag vill inte hålla dem isolerade i badrummet.

Atiz
0

en av de svart/vita i svinstian

Atiz
0

Jaa… dom verkade inte inte jätteskygga, men bada dem tror jag inte du ska bry dej om.

Var bor du?

Atiz
0

de svartvita kan jag inte säga så mycket om, eftersom vi bara såg denna enda som är på bild.

Josefa
0

Ja den svarta kan vara dräktig hon också.

Debattia
0

Dom röda  hankatterna tros vara födda i maj 2008.Dom är tama,så på dom bör man kunna fixa öronskabben. Den svarta honan är mellan 5-6 månader. Det är ungefär 5 st svart/vita på c:a 1 år, det är dom som måste fångas in för dom är skygga. Sen är där också en liten svart som suttit inlåst i huset ett par veckor och som är väldigt mager.

Det är inte någon kattförening som matar dem på helgerna, det är ett par som är spekulanter på huset. Dom var där och tittade på huset och fick då syn på  katterna. Är intresserade att köpa men får inte för gubben. Hade dom fått köpa huset hade katterna fått det bra.

Debattia

Atiz
0

Jooo.. risken är ganska stor att hon oxå är dräktig…

Atiz
0

*SUCK* det är väl typiskt!

Fick inte ägaren vad han begärt eller?

Debattia
0

Kanske. Amber var väl rätt tjock?

Debattia

Josefa
0

Jag badar och "avlusar" alltid katterna när jag plockar in dem. Jag har inget rum jag kan hålla dem isolerade i. Vill inte ha ohyra på mina egna katter. Det brukar gå bra att bada dem, om de inte är för stora och vilda. Det är därför jag inte kan ta för stora katter

Atiz
0

Hon är lite rund om magen men inte så väldigt ännu, mycket är ju päls.

Hon har inte skogis i sej men möjligt chinchillaperser, för hennes päls är jättemjuk och helkrusig på magen.

Atiz
0

# 55

okey… jag säger inte att det inte går att bada dem… men jag hade inte gett mej på ett sådant jobb.

Josefa
0

Ah,de från Röstånga var inte så svåra att bada. De brukar slappna av när jag doppar dem i en balja med varmt vatten.

Hur var det med Amber? Hade hon någon annan ohyra än öronskabb?

Och det är väl klart att hon ska få ha sina ungar, nu när det kanske är första gången hon får ha ungar inomhus utan att hon behöver jaga mat åt dem. Förre ägaren har väl inte gett katterna så mycket mat.

Atiz
0

Ja.. Amber var full av öronskabb men inga loppor eller annat.

hur hon har haft det innan när hon fött ungar vet jag inte…

men nu "bor hon på hotell Ritz"   (hihi)  och det har hon förstått, redan ikväll valde hon att krypa upp i Evas knä för att kela.

Helt otroligt att denna katt överlevt med bibehållet stort förtroende för människan.

Sarah
0

Shit vilken fin katt. Jag brukar inte gilla röda katter men hon var ljuvlig. Hoppas  verkligen att det löser sig för dem allihop. Morrar åt min kille som inte tycker att vi kan ha fler djur.

Debattia
0

Jätteskönt att  lurviga Amber nu kan sträcka ut sig på något mjukt och varmt och känna sig som en riktig prinsessa.

Hoppas någon har möjlighet ta hand om den svarta honan också så hon får samma möjlighet. Finns här inga ytterligare katthem som kanske också kan hjälpa till?

Vilka kissar funderar du över Josefa??? Hade varit jättebra om du kan hjälpa till med någon av dem……

Debattia

Atiz
0

De båda röda pojkarna och den helsvarta honan är mycket vackra.

Josefa
0

Egentligen ingen speciell, bara jag klarar av att bada dem. Och att någon kör hit dem. 
Röda ungkatter borde jag ju kunna hitta hem till, nu innan vårens nya kattungar föds.

Atiz
0

#63 Jag frågar igen, var bor du?

Josefa
0

Jag bor i Helsingborg. Eneborg

Josefa
0

Den lilla svarta som suttit inlåst, hur stor är den?

Och är den andra svarta honan yngre än pojkarna (de röda)?

Debattia
0

Josefa! Uppfattar jag rätt ? Kan du ta dom röda kattpojkarna? Dom är tama. En tjej kan köra hem dem till dig. Ger du mig klartecken så tar jag kontakt med den chauffören direkt. vilket svårt ord att stava till (chaufför) vet inte om det blev rätt??

Debattia

Josefa
0

Ja kom med pojkarna. Fast inte nu inatt. Ska gå och lägga mig. Du har mitt tel.nr  …väl?

Debattia
0

Så många änglar det finns på dessa trådar!!!Hör av mig i morgon.

Debattia

Atiz
0

Den svarte, som vi tror är hona verkade vara från samma kull som de röda pojkarna. Hon/den var framme och pratade med Amber när hon satt i transportburen, tillsammans med en av de röda gossarna.

Atiz
0

Härligt att höra… MEN… flickan behöver oxå komma in så det inte blir fler bebbar…

Debattia
0

Dom små liven.Dom gick kanske fram och tog adjö? Dom är inte dumma.

Helt klart måste man hitta ett hem till den svarta också!!! Kan man hoppas på någon ytterligare som är här inne och kollar på tråden och som kan öppna sitt hem tillfälligt eller permanent för henne?

Kanske fler katthem kan hjälpa till för dom lever verkligen i en misär. Tänk, den stackaren som suttit instäng i huset utan varken mat eller dryck, vilken tur att den överlevde.

Han begär så enormt mycket för huset! Det är därför!

Debattia

Atiz
0

# 72

jooo förstod det när vi pratade med kvinnan som matade katterna.

Bara tänk vad man kunde göra för katter med det huset…. *drömmmer*

Jag hoppas det löser sig för de andra oxå. Kommer skriva lite om dem på vår hemsida, och sätta in de dåliga bilderna…. :-(

Atiz
0

Vore bra med ett tel nr att hänvisa till…  Ställer du upp med ditt?? 
i så fall PM:a mig

Kusten
0

Puttar upp för dessa katter. Någon i de södra regionerna som kan ha något rum att ta in ett par skyggisar i??

martdat
0

Härligt att josefa kan ta in två, Lycka till med dem, klart du kan  bada dem, det går nog bra, jag badade kajsa o lisa i diskbänken med en handduk omkring, gick jättebra,

hoppas nån kan ta den svarta honan?  tycker amber är lik min Miss i ansiksstuppbyggnad,hon är en långhårig huskatt, behöver inte vara raskat i bara för att de är långhåriga,

Debattia
0

Helt klart ställer jag upp med telefonnummer. Du kan få min riktiga mailadress också. Jag meddelar dig.

Tänk så bra det nu löst sig för tre av dem. Hoppas dom andra också kan få komma in.

Debattia

Debattia
0

Josefa! Om du är inne och kollar idag ? Går det bra komma med pojkarana i kväll? Får jag lämna ut ditt telefonnummer till de som tar in och kommer med dem?

Debattia

Debattia
0

Finns där någon Sajtvärd som vill  lägga ut bilderna på tråden

som atiz  tagit?

När jag öppnar dem här blir dom så stora så jag ser bara grus. Förut gick det hur bra som helst men inte nu längre. Jag kanske har något virus i min dator eller något annat fel.

Debattia

chigak
0

puttar

Debattia
0

Dom ville inte flytta idag dom här röda herrarna.Hade en i famnen som stoppades in i buren, men han var snabbare än blixten och stack ut igen,  sen stack alla katterna och gömde sig. Dom såg ju när Amber försvann i går. Dom ska dit i morgon igen och hämta dem. Önskar dem LYCKA TILL!!!

Sen är där 4 skygga ungar 4-6 månader kvar och 2 vuxna som dom tror är 1-2 år, en av dem är den svarta honan, som också är skygg. Dom här kissarna fick aldrig komma in i det stora fina  miljonhuset utan dom fickhålla till därute. Så orättvist kan livet vara när man är född till katt och inte kan tala människans språk och försvara sig.

Debattia

Josefa
0

Nu förstår jag inte riktigt.

Finns det kattungar på 4-6 månader där? Flera stycken?

anebit
0

Näää så synd att dom gömde sig.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Debattia
0

Ja, Jag har kollat och fått dom som är kvar uppräknade för mig i kväll. Där ska vara 4 kattungar men dom är skygga och sticker och gömmer sig.En låg kvar en bit ifrån och tittade på dem i dag.

Debattia

Josefa
0

Men är de skygga, eller var de stressade?

De röda skulle ju inte vara skygga, men de stack ju ändå när de skulle fångas.

Debattia
0

Dom röda ska vara tama. C brukar ta up pdem i famnen o.s.v. Det gjorde hon också i dag ,sen stoppade hon in honom i buren, sen …………………….

Det blev nog en kedjeraktion där.. Dom såg en kisse försvann i en sån igår och sen har dom inte sett henne????

Kattungarna har C sagt hela tiden att dom är skygga,därför har hon inte haft någon möjlighet kolla vilka som är honor och hanar.

Debattia

Josefa
0

Jaha, är det de som ska vara svart/vita?

Jag fick för mig att de skulle vara äldre.

Debattia
0

Det är dom svart och vita, C sa nog förut att hon trodde dom var äldre. Dom  kanske syntes  bättre idag då. jag tror det är svårt att se hur gamla dom är ungefär?

Debattia

Atiz
0

Allt går bra för lilla Amber. Hon njuter av värmen och har hittat ett bo i klätterträdet.

Bild: Ambers sår på halsen

Atiz
0

Debattia:

Jag kommer att fixa till något på hemsidan så fort så möjligt, tyvärr har min dator strulat hela dagen så det är först nu som jag har kommit in på nätet.

mymlanbus
0

Lilla gumman, så fin hon är :)

Det var ett stort sår på halsen, så ont det måste ha gjort Gråter

Atiz
0

Ja, det har säkert gjort ont, fast hon var väldigt tålig när dom rakade henne för att kunna se omfattningen. Det var ganska infekterat så jag antar att dom varit tvugna att klippa bort en del skinn.

Men snäll  och fin är hon. Pälsen är helt underbar trots att den är så misskött, rusig på magen. Hon har en liten kompakt kropp med runt huvud.
Om det finns raskatt i henne så kan det vara längre bak i leden.

Atiz
0

Putt

trulle38
0

Att man kan misshandla en katt så?

Atiz
0

Ja det är hemskt men jag tror tanken var god från början med en vilja att plocka bort tovor.

Debattia
0

Har nu förstått att den som fick syn på katten  såg hur tovig den var och försökte hjälpa den med att klippa bort tovor, tror heller inte den vet om att det gick så olyckligt för lilla Amber.

Hoppas någon Sajtvärd kan komma in och titta på denna tråden och lägga in bilderna där? Det är väl dom som gör det eller?

Hoppas nu också det går bra få in kattkillarna i dag.

Kanske inte så konstigt ifall dessa katter blivit stressiga ? Dom har varit med om att andra blivit skjutna. Flytt från huset samt många som gått där och tittat på att huset är till salu.

Någon som kan hjälpa nästa svarta hona som ev också kan vara dräktig????

Debattia

Josefa
0

Fick hem en röd pojke och en svart tjej på ca 9 månader idag. Har blivit badade, avmaskade, kloklippta o öronskabbehandlade. Den röde gick lätt, den svarta fick jag övertala lite innen hon gav med sig. Nu ligger de och trycker i badrummet och vill inte komma ut.

Debattia
0

Du är en riktig pärla Josefa!!! Hur gick det till när det blev en svart och en röd i stället för två rödingar ???

Undrar om det är honan som misstänktes vara dräktig???

Nu har dom i alla fall kommit in och blivit ompysslade ,slipper vara ute i denna kylan, i natt ska det bli kallare.Jättebra!!!!!!

Debattia

Debattia
0

Det är alltså inte bra att det ska bli kallare!

Debattia

Marga
0

Puttar

Josefa
0

De fick bara tag i den ene röde, så de tog vad de fick tag på.  Jag tror inte den här honan är dräktig, såvida hon inte är nyparad. Hon är ganska rund om magen, men det är nog bara mask. Hon har bara "pyttespenar".

M skulle försöka få tag på den andra röda på söndag, när hon åker dit igen.

Debattia
0

Tar du hand om alla tre??? Skönt om hon inte är dräktig, lite mindre bekymmer då kanske.

Fångade dom med håv eller gick det bra ta dem idag?

Är det fyra kvar sen då ? Fick du mer reda på hur gamla dom små kunde vara???

Debattia

Josefa
0

Som jag förstod detså finns det 4 kvar sen om de tar den röde.

1 liten men vuxen hane, och 3 svarta och svart/vita ungkatter. Men de är nog jämngamla med de röda och väldigt rädda. Jag vet inte om de är syskon till den svarta honan de tog, för hon ska inte vara syster till de röda.

Men det är lite olika, beroende vem man pratar med. Så där finns kanske fler.

Atiz
0

Ohh vad glad jag blev att höra att den svarte flickan fått komma in. Hoppas innerligt att hon inte är havande.

Men vackra katter är det  Glad

Debattia
0

Hoppas bdet ska ordna sig för alla dessa kissarna innan han nu blir nöjd med en köpare till huset.

Vill du jag ska hjälpa dig söka nya hem till kissarna?

Debattia

Debattia
0

Atiz ! Tog du kort på dom andra kissarna där också ? Säkert inte lätt ta på de skygga kattungarna .

Debattia

Atiz
0

Har en bild men den är inte bra. ska försöka se om jag kan fixa till den

Atiz
0

Fick inte rätt på ögonen men annars lyckades jag klippa den så kissen syns

Debattia
0

Bra, men jag tycker det ser ut som kissen har pannlampa på sig.

Den är mycket vit på bringan.

Debattia

Atiz
0

Haha.. lysmaskar tänkte jag på..

Ja, och vit mage, vita tassar

Atiz
0

Puttar för resten av kissarna

Debattia
0

Den du tagit kort på måste vara en av ungarna då, för honan var ju helsvart. Undrar då om dom är så skygga när du kunde ta detta fotot på den???

Debattia

Debattia
0

i dag ska den andra röda tas in om han nu går med på det.Sen är där fyra svartvita ungkatter kvar som också behöver hjälp.

Finns det någon som kan ta hand om dem tillfälligt eller permanent så vore det toppen!!!!

Dom kommer då  få åka till vetten och kastreras innan.

Debattia

Josefa
0

Idag??

Det var väl inte förrän imorgon söndag den skulle komma?

Debattia
0

Aha! Då är det jag som är ute och reser !

Debattia

Josefa
0

Vem kommer att stå för de kastreringarna?

De tre jag har behöver också kastreras.

Debattia
0

Jaa, här gäller det  tigga och skrapa ihop lite pengar så det finns framtidshopp för alla kissarna.

Debattia

Bumbis
0

Putt för katterna!

Crisse
0

Jag brukar tänka som så att dom pengarna får man tillbaka när katten får ett nytt hem.

chigak
0

putt

Atiz
0

Ang. fotot så är det taget på ca 10-25 meters avstånd. Zommat och sedan klippt på datorn.

Debattia
0

Ja, visst får man pengarna tillbaks när dom får ett hem, fast ibland kan man inte ta betalt för alla utlägg man haft,men ett bra hem är också värt mycket för katten och hela dens framtid. Men dt är bara att gno på så det ordnar sig för alla kissarna. Blir inte dom som är kvar därute kastrerade så blir där väl många fler att hitta hem till också. Hoppas verkligen inte att vi blir tvungna kastrera och sen behöva släppa ut dom på detta stället igen för att vi inte hittar något hem till dem, det ska också lukta fruktansvärt där dom håller till. Helt klart ska Josefa också ha hjälp för hon gör en enormt stor insats för dessa katter och det är lika viktigt dom också blir kastrerade.

Jag reagerade på att kissen måste ha legat stilla och tittat på dig när du tog fotot.

Debattia

Debattia
0

Puttar !

Debattia

Debattia
0

Undrar hur det har gått här idag då!

Finns det någon därute som kan hjälpa en eller två av dessa kissar?????

Debattia

Josefa
0

Jag fick hem den andre röde killen idag. Har "sanerat" honom, så nu ligger han och tjurar under soffan.

Fick reda på att där antagligen finns 5 katter till där ute, som behöver plockas in.

Jag beställer tid till kastrering till de röda pojkarna imorgon. Honan får vänta ett tag.

Debattia
0

Så bra för den lilla killen, så ligger han och tjurar nu när han fått komma inomhus i värmen. Hos vem beställer du tid?? pm:a mig.

Så har där blivit en till !

Debattia

Josefa
0

Jag tror inte de har riktigt koll hur många där egentligen finns, efter som de som är kvar är så skygga.

Jenna-Gun
0

Men oj så bra att de fått komma in och få ompyssling.

Kram kram

anebit
0

Härligt att båda röda killarna kommit in och nu också  blir kastrerade.

Debattia
0

Det är helt underbart att fyra stycken nu fått komma inomhus och slipper den där grisstian. All heder till Josefa och Anemi som tagit in kissarna. Jag tror heller inte dom vet exakt hur många där är, men där är lika många som det sägs är på koloning just nu i alla fall. C som hjälper till att mata dem tar också in en honkatt,sen är där absolut fyra stycken kvar som jag hoppas också får komma in någonstans.

Debattia

Debattia
0

Puttar upp för kissarna!

Debattia

Debattia
0

Håll alla tummar och tassar. Nu är två tjejer på väg och ska fånga in en hona ,som verkar få ett permanent hem direkt.Glad

Fyra katter kvar som söker ett hem !!!!!

Debattia

mymlanbus
0

Håller tummarna!

Gronstedt
0

Förlåt en fråga, men i en annan tråd nämndes att man kan abortera fram till 5-6 veckan (tror jag) - är det inte aktuellt för Amber?

Jenna-Gun
0

Härligt att det rör på sej.

Ingen vidare boplats för kissarna där. Skönt att de

fått komma in.

Josefa
0

Jag tycker att Amber förtjänar att för en gångs skull få ta hand om sina ungar i lugn och ro. Vad har hänt med hennes tidigare kullar?

De yngsta katterna på gården var ju 9 månader. Hon måste ha haft minst en kull efter dem förra året.

Debattia
0

Tror du det är Ambers ungar som är kvar där nu?

Debattia

Josefa
0

Jag har fått för mig att de röda pojkarna är hennes.

De svara och svart/vita ska vara jämngamla eller lite äldre, men skyggare. Amber är väl tam, och de röda pojkarna är ganska keliga även om de fortfarande är lite blyga.

Debattia
0

Kan du inte sätta in lite kort på dessa grabbar så man får gotta sig lite ? Då är där väl olika kullar? Deras mamma kan också vara en av de som blev skjuten?

Debattia

Josefa
0

Ledsen, men jag har ingen digitalkamera, ingen mobil heller, men det är två rödtigré  utan vitt.

Jag tänkte att det är Ambers ungar eftersom hon väl också är ganska tam.Men visst han har ju skjutit en hel del katter, så där har kanske funnits fler röda, tama flickor där. Enligt C var det bara 3 röda pojkar i den kullen.

Josefa
0

Fångades någon katt idag?

Debattia
0

Jag har fått kort på två av dom här skönheterna som är kvar mn jag lycas inte sätta in dem.

Det är en hane på tre år. Jättesocial,heltam och kelig.

En yngre hane, kelig men rädd,tillgiven när man klappar honom.

Får se om jag lyckas????

Debattia

Atiz
0

Gronstedt:

Att abortera/kastrera Amber i detta läge då hon har ett stort infekterat sår på halsen är inte relevant! det vore att utsätta henne för allt för stor stress.

Atiz
0

Som jag har förstått det så ska de röda gossarna vara Ambers söner. Tre stycken gossar var dom. Kvinnan som matar tog in en också nu två till Jusefa.

Atiz
0

Debattia:

Det kan dröja med att få in bilderna på vår hemsida eftersom min dator har "dött". Där i finns allt, foto, program till hemsidan osv…
Kan inte göra så mycket här på jobbets dator

Debattia
0

Där var 21 katter från början. Det är snart ett år sen mannen flyttade. Ska vara Amber som är mamma till dom röda killarna,har varit 4, två har fått permanenta hem. B.l.a. hos den som matar och ville köpa huset.

Debattia

Alexej
0

Detta är den äldsta katten där. 3 år .heltam.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

mymlanbus
0

Men jösses, vilken sötnos! Kyss

Crisse
0

Oj vilken söt katt det är synd att jag inte har plats just nu, jag tycker dom svarta och svart/vita katterna är så vackra. Jag skall se hur det går med katten som lånar min balkong några dagar, efter måndag vet jag bättre och då kan jag kanske ta henne.

Debattia
0

Den kissepojken på kortet ska vara helt social,heltam och mycket kelig.

Debattia

Crisse
0

Vad bra att det är en pojke då kommer han kanske överens med honan jag har på balkongen. Jag skall höra med Chrisse 77 om hon tror dom kan komma överens. Men jag tror inte vi kan hämta honom förrän på måndag isåfall.

Fagddu
0

Ditt engagemang är helt fantastiskt Crisse! Jag förstår inte hur du klarar allt, men du borde få en utmärkelse varje månad :)

Debattia
0

Crisse ! Du är också en riktig ängel. Kan du ta hand om pojken så kastrerar vi honom innan han kommer hem till dig.

Debattia

Crisse
0

Debattia

Jag tänkte försöka ordna ett nytt hem till pojken så jag står för kastreringen av honom.

Kan du ta hem honom till dig på söndag isåfall så kan jag samtidigt lämna lite loppisgrejor.

Debattia
0

Crisse ! Du är verkligen en ängel !!!!

Jag ska försöka ordna detta !!!!

Alexej ! Tack för hjälpen med korten !!! Hoppas jag stavade ditt namn rätt nu???

Debattia

Alexej
0

Jag la 2 bilder fel igår. Nu kommer de:

En liten kattpojke

Alexej
0

Och en bild till:

Debattia
0

Killen på dom 2 sista korten är en av de yngre. Han är lite rädd av sig men tillgiven och kelig när man klappar och smeker honom.

Debattia

Crisse
0

Debattia

Jag har skickat ett mail till dom som har hästgården vid Veberöd som ville ha Mimmi. Jag tror att vilken katt som helst utom Mimmi kunde få det bra hos dom. Dom tar själv hand om hästar som av någon anledning behöver hjälp och katten kommer att ha ett rum i sadelkammaren med sovplats och mat och då tänker jag på den lille katten på sista fotona. Jag hoppas att dom inte har hunnit ordna någon katt ännu. Det bästa hade naturligtvis varit om katterna kom in i riktiga hem men det ser ut som där inte är fler som kan hjälpa till och då är detta en lösning.

Debattia
0

Crisse! Tack för hjälpen,vi väntar på svaret !!!

Debattia

Debattia
0

Jag har pratat med M som ska fånga in hankatten. Hon ska resa bort  nu och kommer inte hem förrän på söndagkväll.Hon säger att hon ska ta in honom så fort hon kommer tillbaks och att det passar med hennes arb-tider ,på månd,eller absolut tisdag.Hon kan också köra honom till Malmö . Vad sägs om detta????

Debattia

Josefa
0

Fick de tag på någon kisse igår?

Alexej
0

En bild till:)

Debattia
0

Sista bilden är på honkatten och här är det nog kris för hon går och lyfter på svansen och strosar för killarna. Hoppas det är sista gången hon har den möjligheten för jag vågar inte tänka på fortsättningen.

Dom fångade ingen katt igår. C vill ha en skyggis, men det är ju inte så lätt att få in den först när där finns tamare som det inte fanns några hem till. Synd att bara släppa ut dom igen.

Tänk om det funnits fler ute i samhället med samma ideologi som C. Då hade vi fått flera skyggisar placerade. Hon tycker om att ta hand om problemdjur och hjälpa dem. Tog hand om en jobbig häst som blev bra, likaså en katt och en hund med en jobbig ras.

Debattia

Jenna-Gun
0

Vilken spännande tråd

Debattia
0

Tack än en gång Alexej för insättningen av bilden. Förut har jag kunnat skicka bilder men nu går det inte alls, vet inte om min dator håller på och går sönder?

Debattia

Crisse
0

Debattia

Det är nog inte så lätt att få det att passa ihop med tider. Jag måste lämna lillkillen på Haga på måndag innan 18.00 annars måste vi vänta en vecka till. Dom har dåligt med tider eftersom där bara är en veterinär just nu.

Debattia
0

Är det okey på tisdag??

Debattia

Crisse
0

Nej, då skall han bli kastrerad.

Debattia
0

Vi får ändra tid så det passar.

En liten kvällsputt för tråden!!

Debattia

Crisse
0

Då blir det inte på hela veckan. Där är kanske någon annan som vill ta killen så han inte behöver gå ute längre än nödvändigt.

Kusten
0

Hoppas det går att lösa så att han kan få komma till Haga på måndag. Det är ju grymt kallt ute nu dessutom.

Debattia
0

Hon som kan hjälpa är bortrest och kan inte göra någonting förrän på måndag. Hon är i Norge. Om någon kan ta in honom tillfälligt kan du då ta lilla gubben veckan därpå????

Debattia

Crisse
0

Jag får höra mig för om Chrisse 77  kan köra och vilken dag, hon är ledig på måndag därför hade det passat bra. Är där ingen annan som kan fånga katten?

Debattia
0

Hon som nu äri Norge är den som vet och kan bäst . Hon har också bil och körkort och kan även köra till Malmö.

Tror dom flesta som hjälper katter inte har bil och körkort .Jag är en av dem.

Debattia

Crisse
0

Då får jag kolla med Haga vilken dag dom kan ta katten och om det passar med att Chrisse är ledig. Jag tror inte det blir förrän nästa vecka igen alltså om nästan 2 veckor.

Gullimat
0

Debattia

Du är suverän som ordnar så mycket för katterna. Honkatterna är ju viktiga innan dom blit dräktiga, för nu snart börjar dom löpa.

Pratat med veterinär idag som säger att dom inte fått in några dräktiga katter än. Utekatter är inte dräktiga så tidigt som tur är.

Jenna-Gun
0

#177 katthonor kan bli dräktiga året om.

Debattia
0

Är tyvärr rädd för denna honan verkar mycket  intresserad av kattherrarna !

Crisse ! Jag får försöka hitta något tillfälligt till honom. Ingenting ska vara omöjligt sägs det.

Debattia

Crisse
0

Okej, men du kan kanske hitta någon annan som vill ta katten så att han inte behöver flytta på flera ställen.

Debattia
0

Det är också en möjlighet!

Debattia

Gullimat
0

#178#

Enligt veterinären inte katter som lever ute.

Crisse
0

Honan här på gården har löpt i 3 veckor och den röda långhåriga som Skånekatten tog hand om där beräknade dom ungarna till 3-4 veckor, så visst löper honorna nu och har nog gjort så ett bra tag.

Josefa
0

Jo¨visst, kan honkatter som går ute löpa året om. Speciellt när det är så milda vintrar som i Skåne.

De två röda pojkarna Gucci och Kenzo, har varit hos vet idag och blivit kastrerade. Allt har gått bra. De är bara lite vingliga nu.

Nu behöver de bara permanent hem också.Flört

Debattia
0

Har godingar varit hos vetten i dag ,jag har också en här som är nykastrerad och ovanligt lugn när jag kommer.

Puttar upp för nya hem till kissarna!!!!

Debattia

Jenna-Gun
0
Atiz
0

Jag ska till Landskrona på lördag, och skulle kunna svänga bort om, om det kan vara till någon nytta…  Men kan inte ta in katten här.

Atiz
0

Är katten infångad så kan jag ta med den till Malmö om crisse har plats för den.

Debattia
0

Atiz ! Tack för omtanken ,men det ger nog ingenting för det är hem som saknas  till dem som är kvar där ute.

En hona, den unga hanen och tama hanen. Där ska också vara en till ung honkatt men den har dom inte sett på länge. Det var den som hade blivit inlåst i huset och varken kunnat äta eller dricka. Den skulle bara ha varit skinn och ben. Jag undrar faktiskt ifall den blev sjuk när den fick komma ut och äta , det är ju inte bra ge en katt mycket mat på en och samma gång när den inte ätit på länge.Sånt går ju inte att kolla när det gäller dessa stackare.

Debattia

Atiz
0

Aj då…  nä det e ju sant… har man varit utan mat måste man mata sakta.
dyker nått upp så säg till, ingen omväg att tala om ju.

Men Crisse då??

Naquita
0

måste bara hoppa in i tråden lite:)

katter BLIR dräktiga året runt, att de bara skulle bli det när det är varmt är en enda stor MYT. Så är det bara, inget att diskutera.  Ikväll fick vi in en HÖGDRÄKTIG hona som levt ute. Alla år jag hållt på med hemlösa katter har det varit dräktiga honor året runt. väldigt få på vintern, men de finns där!

Medan jag ändå håller på med att slå ut myter;), en hona kan börja löpa från det att hon fött sin kull, det finns inget som säger att hon inte blir dräktig sålägne hon diar ungar.

Crisse
0

Jag har erbjudit mig att ta den tama hanen men kan inte ta hem den förrän på måndag då jag måste ha ner den till Haga med en gång. Om dom får in den så kör Chrisse 77 och jag upp till Debattia på måndag och hämtar honom och samtidigt lämnar av en massa loppisprylar.

Atiz
0

Naquita:

Håller med..
Det är ju så med människor…. amning skyddar inte mot graviditet, så varför skulle det vara annorlunda med katter??
Sen är det ju "bättre" förhållander här nere i södra sverige..

Atiz
0

Okay… men… dyker något upp så finns transportmöjlighet till Malmö på lördag.

Atiz
0

Josefa:

Jag är så glad att Ambers söner har fått komma in och få det bra hos dej… Dom va ju så sociala o trevliga. Att dom sen är väldigt vackra är ju inte negativt…

Debattia
0

193 ! Det där med amningen kan jag gå i god för ,två på ett och samma år!!

Jag har tagit hand om två hemlösa kattungar som troligtvis var födda i januari.

Hoppas på det där på måndag,skulle vara kul  träffa och se er i verkligheten också ,så är det ju bra för kissen också så klart.

Vilken tid hade ni tänkt på måndag ? Jag börjar jobba 12.30.

Debattia

Atiz
0

Vi hade hoppats på att få träffa dej när vi hämtade Amber.. men…  :-) en annan gång…

Crisse
0

Hur dags slutar du ?

Atiz
0

Öhh… vem menar du crisse??

Crisse
0

Jag menar Debattia hon skriver att hon börjar 12.30 på måndag.

Atiz
0

Oki

Debattia
0

Hallå, vad Crisse har blivit olik sig.  Jag är hemma kl 19.00 på måndagkväll.

Vad menar du med att hämta Amber????

Debattia

Crisse
0

Då skall jag höra om Chrisse 77 kan köra på förmiddagen. Vi kan kanske vara hos dig vid 10.30 om det passar. Men det hänger på om hon kan få in rätt katt.

Debattia
0

Ja,det är rätt katt som är problemet. Därför vill jag ha någonting till samtliga av dem som är kvar så dom inte behöver släppa ut den igen.Jobbar febrilt på detta:

Debattia

chrisse-77
0

Jag kan köra på fm!

Crisse
0

Men om katten är tam så behöver man väl inte en fälla, det är väl bara att sätta in den i en transportbur.

Bra Chrisse

Josefa
0

Har satt in ny annons på Blocket och Eniro, med bild på några av mina kissar, om någon vill se hur de ser ut.

Under Helsingborg

Debattia
0

Josefa! Det ska bli intressant1 kan du inte sätta in några kort här också??

Katten går att ta in i transportbur, men dom andra kanske också springer in före???

Debattia

Crisse
0

Jaha då förstår jag men jag trodde att dom andra är skygga.

mymlanbus
0

#207. Vilken bra annons och fina bilder och dessutom en film med en rödis :). Snyggt jobbat Josefa :)

Gullimat
0

Det är viktigt att få in honorna eller ge p-piller, nu när dom börjar löpa.

Många kommer till veterinären och tror att utekatterna har varit dräktiga, men hitills har som tur är ingen varit det, inte hos den veterinären iallafall. Det är ju så kallt ute.

Debattia
0

Josefa ! Vilka godingar och mycket bra annons. Min annons ligger där också, satte in den för några dagar sedan,så dom är där hela gänget utom hankatten.

211. Här i Skåne har det varit relativt varmt förut men nu har även vintern och kylan kommit hit.Honkatter kan få ungar året runt.

Hon hade svårt få in hankatten för han och honan var inne i en romans,hon sprang bara och kelade med honom och lyfte på svansen.Sprang och jagade varandra.

Debattia

Gullimat
0

Det är förödande om det finns utekatter som har ungar nu, som ligger och kravlar i snön. Har någon sett eller tagit in någon utekatt med nyfödda ungar nu, eller i december,januari?

Josefa
0

I somras berättade en tjej som kom med ett gäng kattungar till mig att hon vintern innan hittat 3 ihjälfusna nyfödda kattungar i sitt uthus. Ungar som en av "vildkatterna" fått. Den fjärde som fortfarande levde tog hon in, men den klarade sig inte.

Debattia
0

Förra året tog jag hand om två som förmodligen var födda utomhus i januari.

Debattia

Gullimat
0

#214#

Det kan ju ha varit en utslängd innekatt.

Du har gjort ett jättejobb med att ta in så många katter, på så kort tid. Önskat att vi hade haft någon som du som kunde ta in någon hamnkatt.

Så känslosam annons du skrivit på Blocket. Och så fina och välmående katterna ser ut på fotona och filmen på den lille kelne röde fick hjärtat att smälta.Hur kan man bara lämna dom åt sitt öde.

Josefa
0

Nej det var en av de hemlösa som sprang där som var mamman.

Debattia
0

Nej! Det var en ratad skyggis som blev överkörd av en bil.

En familj hade sett katterna bo i en av deras utetrappor. Utan att ens höja på ögonbrynen och förstå  dom led av både kyla och hunger.

Debattia

Gullimat
0

Det måste vara väldigt ovanligt som tur är. Jag har haft katter i 25 år som både har fått gå ut och in och aldrig haft kattungar mitt i vintern. Senast födda i oktober, november.

Tänker på om hamnkatterna skulle ha små eller nyfödda ungar nu.HU,HU.

Vill tro på min egen erfarenhet, och Hagaveterinärerna, så jag kan sova gott om natten.

Debattia
0

Man kan ju hoppas på att det är ovanligt men med alla klimatförändringar kan det bli mer jobb för oss  ta hand om alla småkissarna året runt.

Debattia

Debattia
0

Puttar upp för kissarna som går kvar där ute. Den lilla killen som är något rädd men klappbar och kelig,samt honkatten som är en skyggis kan vara dräktig redan och behöver komma in akut, innan hon föder ungar därute.

Debattia

Crisse
0

Hur går det Debattia har kisen kommit in än. Jag hoppas att vi har anledning att köra upp till dig på måndag för jag har en hel del loppisgrejor som jag har packat ner och som står här överallt.

majvi
0

För en del år sen fångades det in en liten kattkoloni i Uppsala i början på mars. En av de som matade där hade sett små kattungar. En fångades in som var 10-12 veckor och en hittades död, troligen ihjälfrusen. Så nog kan det födas katter ute på vintern.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Debattia
0

Undrar också hur det går. skulle ringa mig när hon kom hem men än har hon inte ringt. Har ringt henne men det är ingen som svarar. bara inte gubben lagt ut nån fälla dom har fastnat i. Hoppas verkligen det ska ordna sig !

Debattia

Debattia
0

Crisse!  Kan du inte göra som Atiz ? Åka dit och hämta katten där.

M skulle komma hem från Norge söndagkväll, det är nog bara  ringa och bestämma en tid med henne, tror jag???

Hade varit jättekul få träffa er,synd bara att jag måste åka och jobba så det kan inte bli så lång fika,menar jag.

Debattia

Crisse
0

Vi kan nog köra upp på middagen istället och själv hämta katten men då är inte du hemma så jag kan lämna grejorna till dig. Jag har hunden att tänka på och måste gå ut med honom vid 12 och det låser mig lite, antingen får jag göra saker innan 12 eller efter.

Debattia
0

Du är välkommen hem till mig före kl 12.00 ! Jag kan också ställa väckarklockan så kommer jag upp tidigt .

Debattia

Crisse
0

Om jag skall vara hos dig innan 12 så hinner vi inte köra och hämta katten där den finns för jag måste vara hemma till 12 och det är inte säkert att katten är där när man kommer dit utan man får vänta in den och det har jag då inte tid med.

megaman47
0

Crisse:  Har du ingen som kan gå ut med hunden åt dej? Det hade ju varit kanon.

Debattia
0

Jag håller tummarna och katterna tassarna för att det ska gå bra i morgon ! Du är en pärla som ger mig loppisgrejer ! Tack så enormt mycket!!!!

Debattia

Atiz
0

Imorgon ska lilla Amber till Haga veterinären och ta sina stygn på halsen.

Hon är så snäll och tillgiven så det är inte sant. Hon tar snällt sin penicillin och njuter av att bli kammad.

Debattia
0

Tack för att du berättar hur det är och går för lilla Amber. Hon hann komma inomhus och slapp den värsta kylan som varit  här nere nu.

Skönt hon har det bra. Lycka till i morgon lilla Amber!!

Såg du den svartvita hankatten när du hämtade Amber?

Debattia

Crisse
0

# 229

Nej jag har tyvärr ingen som kan gå ut med hunden eftersom inte alla klarar av att gå ut med en stor hund.

Atiz
0

Vi såg en svart/vit men jag vet inte om det var en hona eller hane.

Atiz
0

putt

Josefa
0

De två röda pojkarna Gucci och Kenzo har fått nya hem i helgen.

Gucci flyttade till en tjej med en 8-årig kastrerad hankatt i Åstorp. Han kommer att få bli innekatt i fortsätningen.

Kenso har flyttat ut på landet utanför Ängelholm, och kommer så småningom få komma ut och jaga möss, om han vill. De har kattlucka, som får hållas låst den närmsta tiden.

Har pratat med de nyaägarna idag och allting har fungerat bra så här långt.

Atiz
0

Åhhh  vad det låter härligt! Vad glad jag blir!

Amber tog stygnen på halsen idag och veterinären är nöjd med läkningen. Så nu väntar vi bara på bebisarna ;-)

Debattia
0

Låter helt fantastiskt. Tänk,dessa katter får en chans till ett riktigt kattliv med mänsklig kärlek, istället för den grisstian dom blivit födda och passerade till utan någon som helst respekt för dem.

Undrar också hur det gått idag? Har fortfarande inte hört något, är lite nyfiken ??

Debattia

Atiz
0

Hur går det med den som crisse skulle hämta?

Crisse
0

Vi har varit uppe i Helsingborg idag men innan vi hann köra hemifrån så ringde M. Det visar sig då att den katten jag fastnade för på bilderna det är den som är vit och svart i ansiktet är inte en tamkatt utan den som isåfall enligt henne är tam är den svarta katten med vitt på bröstet som man ser gå i snön. När hon ringde mig så var hon och matade katterna och redan där var det kört, men hon sa att hon hade försökt få in katten i en transportbur men det lyckades inte. Den svarta katten som nu skulle vara en tamkatt säger M att han är väldigt tilltufsad och har en del jack i öronen och förmodligen en bruten svans och svansen har blivit brun på halva. Jag är ledsen för kattens skull men jag kan i detta läget inte ta in en katt som kanske måste operera svansen för det har jag inte ekonomi till. Så med andra ord så kan jag inte hjälpa till med några katter därifrån. Vi var där och tittade men där var inga katter synliga men jag hoppas att någon annan kan ta in dom katterna som är kvar.

Debattia
0

Det var tråkigt att höra! Verkar lite snurrigt med vem som är vem?

M är helt säker på att hankatten är heltam,men varför är det då så svårt fånga den? Synd om den om den är så skadad.

Tack för att du försökte Crisse , ibland går det bara inte som man tänkt.

Ska kolla upp närmare med M i morgon varför det är så svårt fånga in den eller dem?

Finns här inte någon som har möjlighet ta hand om en av dessa som är kvar. Hanen får ju först åka till veterinären innan han sätts i något hem.

En tjej vill komma och ta en av mina skyggisar i början på den här veckan,  om hon nu inte ångrat sig?  Då kan jag ta in en av honorna och kastrera, och den får vara hos mig i 10 dagar, sen ska hon tillbaks till vetten. Då har man lite tid söka vidare ett tag.

Men där är en hona till kvar där ute.

Debattia

Crisse
0

Jag tror inte hankatten är skadad så att han har besvär av det men om svansen är bruten och missfärgad på halva så kanske man måste operera bort en del och det har jag inte råd med.

Det är söta katter du har vi såg 3 stycken genom fönstret.

Debattia
0

Kommer nog ett par här på tråden snart!!!

Debattia

Atiz
0

Håller tummarna för att du får till det Debattia

Atiz
0

Risk finns ju att det blir oväntade kostnader när man tar in en okänd katt… se bara på Amber, hennes sövning, sutur, och efter behandling kommer inte bli billig…..

Debattia
0

Tyvärr kan det bli en del kostnader, det blir det i vilket fall om man måste kastrera o.s.v. Får försöka dra in lite pengar så katterna kan få hjälp.

Tyvärr tror jag det är 4 st kvar därute som behöver komma in någonstans. 2honor som ev kan bli dräktiga om dom inte redan är det ! Får vi inte in dom så blir där aldrig stopp på problemet. Finns här inga fler katthem som skulle kunna ställa upp och hjälpa oss ??? Hanen är ju direkt ingen skyggis/vildis direkt ifall ni inte vill hjälpa till med skyggisar???

Har inte Kattkommando-Syd några stödhem häromkring som kan ställa upp ????

Debattia

Debattia
0

Puttar!

Debattia

Crisse
0

Det är tråkigt att det blev sånt virrvarr om vilken katt som var vilken. Kastreringen och vaccineringen räknade jag med men om där blir extra kostnader för den hankatten så klarar jag inte av det. Kan inte C ta in en av katterna hon har bara en katt och som dessutom kommer från samma ställe.

Debattia
0

Puttar!

Debattia

Jenna-Gun
0
Debattia
0

Puttar!

Debattia

Debattia
0

Vi tackar för loppisgrejerna!

Debattia

Crisse
0

Det var så lite så. Där blir kanske lite pengar på det så där blir till hjälp till dom 4 katterna som är kvar i Helsingborg.

Debattia
0

Jättesnällt för det är det som gör  jag kan fortsätta hjälpa djur och olika djurskyddsföreningar ! Finns  möjlighet skickar jag lite hit och dit så ingen ska bli förvånad om där kommer en slant! Just nu är det mycket med dessa kissar  + kolonin+ mina egna skyggisar som jag söker hem till, vilket inte är det lättaste eftersom dom är litet skygga och det måste vara mest för kattens egen skull så dom passar inte i alla hem som hör av sig. Har en tjej nu som verkar bra och där säkert ett litet kissetroll får ett tryggt hem.

Sen kan jag ju inte bara plocka in nya direkt utan måste vänta och se om det går bra i det nya hemmet,annars får jag hämta tillbaks det lilla trollet!

Hos mannen som flyttat finns nu två honor och två hanar. Är jätterädd för att honorna ska  hinna bli dräktiga innan man hittar något till dem, då tar det aldrig slut på detta! En av hanarna är ju också sjuk och det är hemskt den ska behöva gå där dag efter dag utan att kunna få hjälp.

Debattia

Debattia
0

En liten kvällsputt av tråden!

Debattia

Atiz
0

Allt såg bra ut när dom tog stygnen på Amber i måndags. Hon var snäll som en liten ängel.
Hon verkar trivas bra hos Eva. Det kommer snart nya bilder på henne. Rapporteringen om henne blir lite sporadisk eftersom min egen dator dog.

Crisse
0

Nu är M på väg ner till mig med den svart/vita katten som jag blev så förälskad i på bilden. Hon har lyckats fånga honom idag och hon säger att han är rädd för att komma fram men att han är fullt klappbar. Nu får han sitta på min balkong och jag får ha ner och kastrera honom så fort Haga har en ledig tid.

Atiz
0

Åhh va härligt. Ytterligare en som får komma in. Svinstian dom levde i är ingen trevlig syn.

Debattia
0

Tack för infot om Amber,så bra det gick bra hos vetten. Hon har detbra nu det lilla livet!!!

Crisse !

Det har inte blivit någon missuppfattning, det var den hankatten du ville ha som var tamast. M har stoppat in den i buren i dag och där sitter dn nu ,utan någonstans att ta vägen!!!!

Får se hur det går att lösa???

Försökte skicka kortet en gång till men misslyckades. Min dator är heller inte vad den borde vara.

Kan någon hjälpa oss akut här?????

Debattia

Crisse
0

Nu har katten kommit och jag har installerat honom på balkongen. Här kommer första bilden.

chrisse-77
0

Vilken sötboll!! :)

mymlanbus
0

Men hej lille killen, så fin han är Kyss så snällt att du tog hand om honom

Debattia
0

Tack gode gud att du tog hand om honom. Han är jättefin !!!!

Debattia

Debattia
0

Tack och lov  är nu ett antal katter omhändertagna från detta hemska ställe.

Kvar finns tyvärr två honor och en sjuk hane. Honorna kan bli dräktiga om dom inte redan är det ?

Tjejen som lovade ta hand om en hona velar nu om hon kan  eller inte ???

Här gäller ju få in dom så ort som möjligt, det behöver inte vara permanent direkt , det kan också vara tillfälligt.

Debattia

Crisse
0

Debattia

Jag pratade med M idag när hon var här och jag tror inte hankatten är sjuk men han har en skada på svansen. Det var förresten en jättetrevlig tjej så hälsa från mig om du pratar med henne.

Denna katten jag har här nu är inte den heltame utan det är den som går kvar där. Hon säger att han är jättekelen när hon är där och matar katterna så jag hoppas att någon kan ta in honom trots skadan på svansen.

Debattia
0

Jag hjälper till med veterinärkostnaderna och det gör säkert dom andra tjejerna också.

Många jag frågat om dessa katter när jag då berättat historen om dem, får jag till svar! Han ska ju anmälas!!! Och det borde han väl,men hjälper det katterna,undrar jag ?????

Kan man inte anmäla honom i vilket fall som helst??

Debattia

martdat
0

#266 klart han kan anmälas, han har ju övergivit sina djur utan tillsyn.

hjälper katterna, nej inte dessa men kanske några längre fram i tiden slipper bli övergivna av någon annan som inte vågar för han hört om anmälan om dessa, Flört

Debattia
0

Du har rätt ! Låter man dom gå fria fortsätter det bara och han kan flytta igen och göra likadant.

Fast jag tänker mest på dom stackars katterna just nu, sen kan man nog ta gubbstrutten!

Debattia

Atiz
0

Självklart borde han anmälas.  Det är för djävligt att lämna så många katter åt sitt öde!

Debattia
0

Sen ringa och skratta i telefon!

Debattia

Atiz
0

Vad menar du, Debattia?
Tror du att han ringer dej och skrattar?

Debattia
0

Telefonen ringde hos en av tjejerna. När hon svarade var det en tjej som skrattade som en häxa, sen övertogs luren av en skrattande man, sen lade luren på. Samtalet spårades till honom.

Debattia

Crisse
0

Debattia jag har skickat PM till dig.

Atiz
0

*SUCK*   blir så arg!  Anmälan borde kanske komma från någon annan..

Atiz
0

BLIR SÅ DJ-A FÖRBANNAD…

Debattia
0

Förstår dig ! Men lägg ingen energi på en sån tok.Vi gläds åt vi inte blev lika tokiga.

Detta är ett klart exempel på varför gud skapade kvinnan sen han skapat mannen.

Debattia

Atiz
0

*garvar*   du har såååå rätt

Atiz
0

Hur går det för de kvarvarande katterna i svinstian??

martdat
0

är det dessa katter som även finns på kks sida där deras husse flyttat ifrån dem? elr är det två olika?

Debattia
0

Dom finns också på deras sida nu!

Debattia

Jenna-Gun
0

Blir så upprörd över detta

Fy fy fy

Debattia
0

Kvar finns nu två skygga honor och en klappbar sjuk hankatt. Finns här inte något katthem mer katthem som kan ställa upp och hjälpa till ? Katterna kommer att veterinärundersökas och kastreras före flytt om ni så önskar ???

Debattia

Debattia
0

Puttar upp för dessa kissar !!!

Debattia

Ankie
0

jag hoppas nu att det ordnar sig för dessa katter som är kvar

Debattia
0

Har pratat med ett  par boende i Gislaved. Dom kan tänka sig ta hand om en katt, har aldrig haft någon skyggis och vet inte hur det är. Tänk om någon kunde placera en katt där som är mindre skygg och ta hand om en av dessa, som vet mer vad det handlar om när det gäller skyggisar ????

Debattia

Crisse
0

Men hankatten är inte skygg så dom skulle kanske kunna ta honom.

Hör med Anita om hon vill ta någon av dessa katter.

Debattia
0

Där har jag haft öppet för J.

Debattia

Crisse
0

Det blir inget så hör med Anita om hon kan hjälpa dig med någon av dom.

Debattia
0

Crisse ! Hur går det med fina kattkillen ? Gillar han den nya staden ?och att få komma inomhus för första gången i sitt liv.

Tar kontakt med Anita!

Puttar upp för de katter som går kvar här !!!

Debattia

Crisse
0

Ja du Debattia jag vet inte vad jag skall svara dig. Han ser frisk ut men han har fortfarande inte ätit något sen han kom hit, jag försökte muta honom med tonfisk igår men det fungerade inte. Jag vet inte riktigt hur jag skall göra nu för jag vill helst att katterna sitter i karantän ett tag men jag får kanske redan nu släppa in honom till dom andra katterna. Han ligger i en igloo som jag fick på Haga igår och där kan jag klappa honom utan problem så han är inte rädd för mig så han saknar kanske sina kompisar, jag vet inte.

Debattia
0

Puttar upp för kissen och för dig!!!

Debattia

Crisse
0

Det är vår i Malmö idag så jag skall när jag har varit ute med hunden gå ut och sätta mig på balkongen och ta upp Eroz i mitt knä så får jag se om jag kan peta i honom någon mat.

Debattia
0

Hoppas ni verkligen hade vårmys i dag samt att där slank ner lite godbitar.

Ska nu kolla upp om jag hittar något till dom övriga kissarna!!!!

Debattia

Crisse
0

Han åt ett par bitar falukorv och mina katter var ute och hälsade på honom. Nu ikväll har han kommit fram ur sitt gömställe och sitter och tittar in på mig när jag ser TV.

Debattia
0

Å,vad bra!!! Dom är uppfostrade kissarna som kommer och presenterar sig för den nya gästen.

Hanen  har väl aldrig förut varit inomhus det lilla livet. Vad jag förstått så fick katterna inte vara inne i huset. Hoppas du sköter om dig själv också!!!

Debattia

Debattia
0

Väntar nu på svar från två hem, men det är inte alls säkert???

Säkert är däremot att där  finns diskussioner  om att någon kontaktar kommunskytten och avlivar dom som är kvar. Känns inte alls bra.Gråter

Debattia

mymlanbus
0

#296. Oh, hemska tanke Gråter

Crisse
0

# 295

Jag har väldigt snälla katter och dom går alltid försiktigt fram och hälsar på alla nykomlingar. Eroz ville inte gå in i lägenheten när dörren var öppen så han får stanna på balkongen till han känner sig redo för det. Nu ikväll har han legat uppe på klösbrädan och jag har inga problem att klappa honom.

Debattia
0

Har meddelat att jag söker febrilt efter hem till de som är kvar så jag hoppas dom kan lugna sig med avskjutning av dem. Väntar på svar.

Har nu pratat med Anita och hon håller väl på komma igen efter sorgerna. När hon var närvarande vid sin systers  begravning, hade även ryggskott, så blev henens katt sjuk och fick avlivas.

När hon kom hem  ringde hon vetten och avregistrerade katten.

Då frågade vetten om hon inte ville ta hand om en kattunge på 4 mån som en kille lämnat in och ville avliva för den var för livlig.

Veterinären  har svårt avliva friska katter och därför sökte dom hem till den i stället. Dom bad henne komma in dagen därpå när hon gick förbi till jobbet. Hon gjorde så och såg det här lilla livet, vad tror ni hände??? Den bor hemma hos henne nu!! Hon kan nu inte ta in någon ytterligare men lovade förhöra sig.

Debattia

chrisse-77
0

Varför tar man en kattunge om man inte vill ha en livlig katt??? Klart att kattungar busar det hör väl liksom till eller! Obestämd

Jag hoppas att det finns ett hem till dessa kissar med.

anebit
0

Vad tror folk?   Att kattungar är lugna och bara sitter och tittar eller sover?  Förvånad  Herregud!   Obestämd   

Tänk om folk kunde läsa på lite om hur det är att ta hand om en liten kisse innan domskaffar någon.

Jenna-Gun
0

Vår Cirri var ju en kattungs som hade bytt ägare fyra ggr på 5 månader när vi fick hand om henne. Klart kattungar är busiga. Hon är yngst här men busar gör de alla.

Man måste väl ta reda på hur det är att ha katt innan man skaffar en.

Debattia
0

En bra grej gjorde killen ,han öppnade bara inte dörren och släppte ut den. men ändå var det ett tragiskt beslut för katten. helt klart skulle han gått till en leksaksaffär och köpt sig en mjukis i stället för en riktig katt.

Någon som kan hjälpa till med katterna i tråden????

Debattia

Debattia
0

Tänk om det hade funnits något katthem som kunnat hjälpa till med att få in dessa katter. Då hade vi fått stopp med katter på detta stället och man hade kunnat lagt in alla växlar och stoppat fler . Kan man bara hjälpa några på varje ställe blir där nya stora antal som behöver hjälp hela tiden och det tar aldrig slut. Slutar i regel med att dom flesta blir skjutna. Ett liv jag som jag tror att ingen katt har önskat sig!!!!!

Debattia

Debattia
0

Puttar upp och hoppas dom finns kvar fortfarande för jag har tyvärr inte hört från dem ännu!

Debattia

Crisse
0

Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa till att ta in dessa 3 stackare som är kvar. Är det 2 honor och en hane så är säkert honorna dräktiga nu och måste komma in innan där blir en koloni.

Hawknestgrove
0

Putt för dessa stackare!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Atiz
0

Putt

Debattia
0

En liten kvällsputt här för kissarna. I kväll är det nästan storm ute. Väntar fortfarande på svar från ett par st. Hör jag inget så ringer jag själv i morgon. Men det verkar inte så ljust eftersom jag inte hör någonting.

Debattia

chigak
0

Putt

anebit
0

putt för kissarna innan det blir för långt gångna bebbar om honorna är med ungar.

anebit
0

Låser tråden nu eftersom jag såg att Debattia öppnat en ny tråd.

Akut! Akut i Helsingborg!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer