Nu har Ludde blivit mamma
Hej!
Nu har Ludde blivit mamma till de små. I eftermiddags gick de ut i köket, hoppade ner i Luddes matskål och åt. Han lade sig bara bredvid och tittade på dem. Efter en stund reste han på sig och gick och lade sig vid elementet i hallen. Då kom en av de små och började klättra på honom, men han brydde sig inte, utan tog nästa unge mellan framtassarna och började tvätta den. Han har varit en jättebra barnvakt hela dagen, men inatt ska han slippa dem, för jag stänger för till vardagsrummet, så får de husera här själva och Ludde och Spotty sover hos mej som vanligt.
Jag trodde inte att han skulle bli så "mammig" som Findus var och det är han väl inte riktigt heller, men han är på god väg.
Mettan
va gulligt:)
Jösses så gulligt.
Pussa Ludde från mej
Jenna

vilken duktig misse Ludde är….härligt att han kan ta hand om "andras" barn….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Härligt att höra att allt går så bra och att kattungarna nu fått en barnskötare! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ni anar inte vilka underbara styvpappor hankatterna är på katthemmet. Ofta ligger ungarna i en hög på den som de valt ut. Ofta de vildaste av dem. Och hanarna ser så stolta ut. Men den sötaste pappan, som är riktig pappa tror vi, är världens bästa. Hans ungar föddes på en veranda. Vi tog in ungarna till katthemmet. Veranda äganra hade tänkt att behålla den hemlösa katten, men han slutade äta. Han satt och var deprimerad, så husägaren ringde till oss. Vi tog då även in pappakatt. Ungarna rusade fram och pussade på honom. Nu ligger han i en korg med tassarna över barnen. Och ser verkligen så stolt ut så vi måste nog låta honom flytta med en av dem. Risken är annars att han slutar äta igen om han blir ensam utan dem alla.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
vilken underbar pappa! va hände med mamman? hur många katter kan ni ta in?