Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1076 ggr
Tezza
0

lämnade i snödriva för att dö!!

Kattungar hittade i snödriva

Två medtagna kattungar hittades övergivna vid en rastplats strax utanför Lycksele i går kväll. De hämtades av djurskötare Carola Stålfjäll som är upprörda över att någon kan lämna djur åt sitt öde.
- De låg helt stilla i snödrivan och det såg ut som om någon bara hivat i väg dem från sin bil.

Kattpojkarna som är cirka fem månader busar nu inne hos polisen i Lycksele men där kan de inte stanna någon längre stund. Hör ingen av sig kommer de snart att avlivas.
- Jag skulle själv ha tagit hand om dem om jag inte redan hade haft katt och hund, säger Carola Stålfjäll

Tezza
0

Hittade den här artikeln när jag läste VK i dag. Ingen som bor nära Lycksele och har ett hem , om så tillfälligt åt dom??

Lena
0

Nej inte nu igen! Blir snart galen på alla hjärtlösa individer som slänger ut sina djur och bara lämnar dem till ett sådant grymt öde. Och sedan när de väl har räddats ska de genast hamna under ett nytt dödshot. Vad är det för värld vi lever i?

Vi får nu hoppas att någon i eller omkring Lycksele kan förbarma sig åt de små liven. Nu måste de ju få leva vidare när de överlevt detta hemska!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Soulway
0

Hej Tezza!

Som sagt tusen gånger förut. Det är obegripligt. Omöjligt för en kattvän/kännare att förstå hur de människorna tänker/känner. Jag ska försöka hitta den artikeln och spara länken i min lilla länksamling (till jordbruksministern) så småningom!

hälsn. Soulway

lailas
0

tänk,, att man alltid bor på fel ställe..hoppas någon kan ta hand om dom två

Jenna-Gun
0

oj nej inte nu igen.

Man blir så förbannad

Hur kan man göra så.Har folk inget hjärta i kroppen

De skulle få samma behandlig själva

GRrrrrrrrrrr jenna

Tezza
0

Kattungarna räddade!!

Många av VK:s läsare ville ta hand om de övergivna kattungar som vi skrev om i går. Telefonen gick varm inne hos polisen i Lycksele som hade tagit dem i förvar.

I går berättade VK om de bortkastade kattungar som upptäcktes vid en parkeringsficka någon mil utanför Lycksele.

Polisen i Lycksele befarade också att de skulle vara tvungna att avliva kattungarna om ingen ägare eller ny matte eller husse anmälde sig. Det visade sig inte bli några större problem.

Det svåra var att gallra bland alla som ringde in.

Fick ny matte

? Uppskattningsvis ringde det mellan femtio och hundra personer till oss under fredagen, säger Ingemar Bålhammar.

Efter det första gallringsarbetet beslutade man att en kvinna i Lycksele skulle få ta hand om dem. Hon hade haft katt förut och var i färd med att flytta ut till ett hus utanför Lycksele. Kattungarna hämtades redan under fredagen och slapp därmed sitta inne i polisens djurrum under helgen.

?De får ett bra hem?

? Vår bedömning är nu att de får ett bra hem och skulle det inte fungera så kan hon lämna tillbaka dem för vi har massor av telefonnummer sparade, säger närpolischefen i Lycksele.

Vilken tur att det slutade lyckligt till slut:)

lailas
0

skönt att det gick så fort att få nya hem, hoppas att flera av de andra tittar in på närmaste katthem som finns ..kanske dom hittar sin nya familjemedlem där..

vanessa
0

Underbart, det finns ljus i mörkret.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jenna-Gun
0

Men oj så bra.

Men om det finns så många som vill ta hamd om en katt. Då borde det gå att  tömma katthemmet i Piteå oxå.

Kan man inte försöka få några kissar därifrån placerade.

Jenna

modellflickan
0

Inte igen! Suck! Hur kan man ha hjärta att göra en sån sak?! När i h-lvete ska man begripa att katter också har känslor?! Inte f-n skulle man dumpa sina barn ute på det där viset!

Lena
0

#7 Underbart att hör att det löste sig för kattungarna! En artikel i tidningen verkar vara det utan tvekan mest effektiva sättet att snabbt hitta många presumtiva ägare till en utsatt katt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[helenal]
0

kansk borde vara ngt med piteås katter med?

Engla
0

Jag vill bara spy på dessa otäcka människor!Skrikandes

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

LinaN
0

*sitter o gråter*

hur kan man bara? Jag höll på att gå i tusen bitar närjag åkte iväg emd min ena kattunge Kaj til lsitt nya he mi vänersborg…. (en resa på 6 timmar med sj o dyl fårn skåne och upp) som han pep i sin transportbur, jag var på väg att åka hem o lämna honom hemma hos sin mamma och syster igen…. 

Att folk bara orkar….. och att dom har mage att göra en sån sak….. o i en snödriva! *vansinnig*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.