Katter och underliga matvanor
Måste berätta om mina katters underliga matvanor.
Mojje och Busan älskar att få olivolja på sked ;-)
Och Mojje, Busan samt mina 2 akutkatter Sivan och Bengan absolut älskar nötter och inte bara en sort utan alla sorter dom blir alldeles knasiga här hemma om dom känner lukten av nötter och är det pecan nötter ja då är lyckan fullkomlig.
Om matte dessutom har köpt ostbågar till helgen så sitter alla katter på rad i soffan och väntar på att få smaka *s*
Sedan så är kellogs Frosties också väldigt poppis.
Dom e helt klart lite knäppa *L*
sen e det ju glass förstås det e också smarrigt.
//evamojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Blixten är också glad för ostbågar. Måste vara saltet.
Ängla gillar meloner och majs. Mums.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Mina katter är alla galna i ost :P
Tudor äter även chips, ostkrokar och ibland popcorn om man tappat på golvet eller försöker äta ur näven.
Sen gillar Tudor även att hoppa upp på bänken och äta upp marsvinens grönsaker så som gurkan och tomaterna när man tittarb ort för en stund… Han är lite ko-ko.
Är säkert nått mer men det är vad jag kom på nu
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Mollen är tokig i gurka, vet inte var han kommit på det. Är det enda han är intresserad av förutom kattmat.
Zita gillar popcorn, men bara om det är smörpopcorn och om hon får äta dem i soffan.
Astrid äter så långsamt så vet inte vad hon giullar mest eftersom Zita fotast är där och snappar åt sig det som finns först. Man får övervaka rätt mycket när det är dags för godsaker.
Mitzi har smak för något jag aldrig trott katter skulle gilla, kaffe och coca-cola. När det vankas eftermiddagsfika så vill hon gärna smaka på kaffet och även det man äter till, spelar ingen roll vad det är. Hon äter muffins, kanelbullar, arraksboll och munkar.
#4 Busan har också ett sug för kaffe, hon stoppar alltid ner nosen i koppen ibland åker tungan ut och hon smakar lite men oftast så står hon och andas in doften bara *s* och det syns alltid när hon gjort det för då brukar hon ha en kaffe droppe på nosen ;-)
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Mina katter e nog rätt tråkiga när det gäller att äta konstiga saker men Zorro gillar ostbågar väldigt mycket och Puma älskar spettkaka
#6 Spettkaka herregud, det var udda *s* det är ju så sött *s*

*7 jo hon älskar saker som e sött..
Glömde säga att Zorro tycker om att slicka på baconchips men han äter inte upp dem..

Mina katter har inga direkta roliga vanor… Monster äter mesost med mig, men inte så att han blir galen, det går liksom lika bra som vanlig ost…
Grendizer dricker iofs kallt te med lite mjölk i…
Min mammas katt Medusa brukade doppa tassen i colaglasen, men det var nog mer för att det kittlade så roligt under tassen än för att hon verkligen ville slicka bort et från tassen… :)
"8 lite sött *s* jo det kan man lugnt säga. Jobbat som kock och spettekakan ser alltid tjusig ut och många e nyfikna på den men väldigt få äter upp det dom tagit *L*
Min Victor (som blev 15,5 år) älskade gurka, paprika och Ahlgrens bilar. Men bäst av allt var sega kolor. Kände han doften av sega kolor försökte han bända upp mattes gap för att få smaka. Gissa om han såg rolig ut när kolan fastnat i gummen. Men det avskräcke inte, så fort den var slut skulle han ha mer.
#11 Ok kola är helt klart den värsta hitills ;-)

Mina tigrar äter allt, nästan! Har jag ostbågar framme kommer Spirit o ska slicka av saltet, jag får ta resten!
Äter vi middag så har jag hela stora kollegiet med päls sittandes på golvet, i knät, eller på bordet, alla har dom lärt sig hur matten ger vika för de vackraste kattögon..dom känner igen ljudet, doften..och betéendet, dom vet precis när det vankas godsaker till följd av att matten får nöja sig med sås, potatis o grönsaker! Hussarna gnäller över bordsbetéendet, men jag skrattar o ser det charmiga i det hela o tar av vad som blir över:-O)
#13. Haha, Shimena har egen stol vid matbordet
och hon vet också så väl att fina ögon smälter matte för
det syns på hennes mage *visslar* förstår inte det 

#13 och #14 Vem smälter inte för vackra kattögon…? Tur att mina är så kräsna att de egentligen bara vill ha rent kött så de inte blir alldeles för runda om magen. ;)
Skruttan äter pome frites om man doppar den i sås. Puckot äter glass, kakor och inkokt lax.
vi hadde en katt som hette laban för många år sen. han älskade sockerkaka.kommer ihåg när min mamma var här, o jag hadde bakat sockerkaka då hoppade laban upp o tog en bit, mamma ropa, vad gör han. hon visste inte att han gilla kakan.

Jag hade en katt som älskade salamikorv så varje gång man hade det som pålägg var han som galen men bara då. Har en katt som är galen i chips. Kunde nästan tro han är släkt med min son,hi hi…
Ok, nu e jag övertygad om att mina katter är galna. Busan har precis ätit upp 2 kuber med fetaost med olivolja toppat med lite pecan nötter *s*
Det enda min Emma är riktigt galen i är konjaksmedvurst. Ceasar gillar chips och Jamina gillar glass och skumbananer!
Mina katter är gärna kring matbordet när vi äter De vet att vi ger dem. Om det är lämpligt.
Jesper gillar mariekex
Lucy villa ha havrefras.
Sara o Cirri gillar röktkorv och röd mesost. De äter nog nästan allt de kommer över.
Vi äter ju inte ostbågar och chips och sånt så det vet jag inte om de skulle vilja ha.
Min katt blir totalt nojig så fort hon hör när man prasslar med chips/godis påse, kommer som ett skott och ska smaka :)
Favoriterna är chips o ostbågar, men hon äter faktikst även marabou sweitzer nöt (vet inte 100 hur det stavas), självklart så får hon inte mycket, bara ett litet hörn, men hon ger sig inte förens hon fått smaka en bit. Men det är BARA den chokladen hon ska ha.
Och sen har jag fått ett antal öronproppar uppätna, fattar inte varför :P
Och hennes mamma är med sån som doppar tassen i drycker, fast hon ska ha det sista ur min mammas kaffeglas med mjölk då :P Är ju bara för gulligt när hon sitter jätte länge och bara doppar,slickar,doppar,slickar :P hehe 
#22 Man ska inte ge katter choklad dom kan dö av det. Även lite grann kan vara dödligt.

#23 är inte det hundar som kan dö av så lite choklad?? Inte för att det är bra för katter heller, men jag har aldrig hört att det skulle vara farligt med så lite för katt?
Maria

Sara älskar råa champinjoner… och gurka. Tokfia!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Sir Väs älskade allt hans lilla tass kunde dra ner från bordet.
Satte man mackan på bordet så kom det en grå o vit tass som kände sig fram, när den hittade mackan kom en klo fram o den åkte ner på golvet.
Pålägget tog katten o hundarna fick brödet.
Undrar om de inte sammarbetade de små busarna.
Den där lilla teleskop tassen kunde dyka upp på de konstigaste ställen där det vankades mat. För att inte tala om den lilla krokande klon. Fick många skratt av den upp visnigen.
Annars var det husses kaffe med mjölk o socker som gällde, mattes tea gick ner i värsta fall men var inte så gott.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Rasmus tycker om ädelost och potatiskal. Älskar räkor förståss men är inte så förtjust i skinka. Tycker också om kakor men inte bullar.
Pysen gillar vanliga kanelbullar men inte kakor och älskar skinka men inte räkor.
Katter har verkligen olika smaker!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#24 Nej det är katter med . En arbetskamrat förlorade sin katt för ca 1 år sedan pga av choklad och den hade inte fått mycket alls. Den vart sjuk blixtsnabbt och det fanns inget att göra för sen trots att dom hann till sjukhuset. Vetten sa att det är väldigt farligt för katter att äta chocklad.
Tessie gillar tomater. Hon smakar i sg innanmätet.
Vår veterinär varnade för salt och rökt mat. Det kunde ge problem med uringrus samt vara skadligt för njurarna sa han. Katter är tydligen vädligt känsliga för salt om det blir för mycket av det. Våra älskar också ostbågar och chips, men de får det sällan.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#23 Okej :S Det hade jag faktikst ingen aning om.. Visste att hundar kunde bli jätte sjuka men inte katter…
TAck för du upplyste mig.. !!
Ja man lär sej nått varje dag.
Rökt korv gillar mina . Men nu är det stopp med det.