Slagsmål.. Melvin och Ruu.
Puhh.. Melvin är ganska jobbig just nu. Tror han vill visa att han bestämmer och han är ganska elak mot Ruu. Det fåniga är ju att Ruphus är typ dubbelt så stor men oxå tre dubbelt så snäll och mesig..
Melvin fick in ett ganska bra bet på Ruu idag =/ Man ser tänderna i örat på honom. Melvin är en go och snäll katt i vanliga fall men det är han som varit boss hela tiden. Och nu är han som sagt jobbig.. Han ska vara på Nemo oxå men där är det mer "snusk" Han biter tag i nacken och ska para sig med honom.
Kan detta vara ett tecken på att nu ska dom kastreras?
Det låter som om det kan vara kastreringsdags.
//Pia
Ska ringa vet. för även om han är mitt lilla gull och sötast i världen går han mig på nerverna nu.

Absolut låter det som att det är kastreringdags.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Vet inte riktigt när dom är födda.. Men vi gissar på Augusti så då borde dom vara ca 6-7 månader..

Min Pysen som jag tog in i slutet av oktober 2007 gissade vi på att han var född nån gång i juli/augusti och honom kastrerade vi i början på mars 2008.
Då blir det att skjuta upp balkongbygget och kastrera istället.. Men men, det är ur katt-kassan så =) Balkongen får fixas nästa lön istället.
Jag vill vara miljonär XD

Tur det är två killar. Tjejer är dyrare att kastrera.

Vår Rasmus är född 5/8 och kastrerades i slutet febr (dvs ca 6,5 månad) Vår veterinär såg ingen anledning att vänta tills alla hormonella problem visade sig - bara kulorna var på plats vilket de var.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Kan det vara rangordningsslagsmål tro.
Det brukar inträffa den här tiden på året mest.
Nu har jag beställt kastrerings tid.. Nu kan jag börja nojja mig för det.. Huu.. tycker inte om att lämna bort dem.
HEhe, inget att oroa sig för! Jah, då blir det bara kvar Dagens dikt. Klockspelet försvinner, hahahaha!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
:) så där var även våran ena pojk som ändå var kastrerad detta parningsbetende på en kattunge (hane med) o tydligen är det en uppfostran jag trode att han fått nån flärp o var homo :) men vetten sa ne det där är normalt betende fast kastrerade katter gör det inte så ofta. Men jag tor det e klart att detta med dina katter handler om hormoner o rang allt på en gång kan göra att bossen måste visa att han är bossen till fullo, hoppas att han snart blir snäll o antar att kastreringen gör undervärk :D Och va inte nervös de är ju på rätta stället o de är duktiga på sin sak dessa vetrinärer. Har själv nyligen kastrerat o öronmärkt våran ena unghona (ca 6mån gammal) o jag var inte alls nervös dok lite orolig för att hon själv var så rädd för vetrinären :) men ´honan kosta 900kr kastrering o öronmärk tyckte det va bra pris.
Kostar 280 kr per katt hos Satu att kastrera pojka-kissar. och då blir det id-märkning samtidigt tror det blir 50kr extra. Så jätte dyrt är det inte. =) Och Satu är underbar.. hon kämpade med mammas katt Edwin på nyårsafton, även om hon bara har en liten och privat klinik och jätte dyrt blev det inte heller. Så jag litar på henne till 100% men det är ändå nojjigt.
Är glad att de inte skvätter iallafall. Ruu har börjat fräsa ifrån men han slåss inte. Han fräser och går sin väg. Han är snäll lilla Ruu.
ÅH vilket toppenpris! Här uppe är de jättedyra!
600 kr för en hankatt och 1400 för en hona. Så jag välkomnar tips om någon i någotsånär närhet, so jag kan åka till i maj, då lilla Mee ska kastreras. Det ska ju givetvis löna sig att köra dit, annars så är det ju ingen vits.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kanonpris.
Jo de som tror de är boss är nog det hihi.

Ja..nu kommer ju dom ljusare tider också då hormonerna brukar dansa snoa hos okastrerade katter..så jag tror att misse blir betydligt lugnare en tid efter att han kastrerats…