Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 683 ggr
MariannE11
0

nervös för vette-besök...

ja det börjar jag bli rejält…. hur ska det gå?…."mina" jourkattungar som nu är 6 månader ska vaccineras o chippas ikväll…. de sista 3 veckorna har dom blivit rejält tama…. men hur kommer dom att reagera på att bli satta i burar…. om jag nu får in dom där….iiiih…..dom har haft burarna inne på rummet i några dagar för att vänja sej… TROR att jag bestämt mej för att Apelsin får förtur eftersom brorsan Satsumas är den fräsiga typen o därför kan skrämma syrran….

jag har bestämt att jag ska ha filtar över burarna för att hålla dom lugna… fler råd mer än att JAG ska sluta vara nervös?….Skäms

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Puma77
0

Oj sånt där kan är jag inte bra på men bra att du har en filt över burarna, tror att de bli lugnare av det med.

//Pia

mymlanbus
0

Håller tummarna och tassarna för att det ska gå bra med kissarna ikväll. Berätta gärna sedan :)

kerstin2181
0

Blyga katter är oftast snällare och lätthanterligare än vissa tamkatterFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Marga
0

Spraya Feliway i burarna om du har det…

MariannE11
0

jag kastade in tonfisk….Tungan ute… så nu sitter de i burarna….Glad… strax dags att åka….

Marga
0

Lycka till!!!!!

catfoot
0

Jag förstår din oro…Bävar för det är snart dax för lilla Troja att besöka vetten, är så orolig att hon ska bli rädd igen,,,

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

essut50
0

Vi håller tummarna och tassarna att det ska gå bra med kissarna ikväll..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Kusten
0

Tumhållningen är igång :) det ska säkert gå bra :)

MariannE11
0

här verkar det vara svajjigt värre.. på iFokus alltså….

vi överlevde… precis när jag skulle ha in dom i burarna så ringde det en spekulant… jag var helhispig o vet inte hur människan lät… hon ska ringa strax när jag nu är ner-hispad igen….

det gick alltså bra att få in dom med hjälp av tonfisk….efter att dom tetade burarnas tålighet så infann sej lugnet… inte ett pip eller en enda rörelse….

först ut var Apelsin som jag hade bestämt skulle vara först….hon låg rädd längst in men blev lugn av lite klappningar…. vi bestämde att vi skulle använda tratt för att slippa bli lemlästade… sen kom sköterskan på något smart: att ta bort taket på buren…..vi fick rätt lätt på tratten o det blev vaccination, chipmärkning, öronkoll o könskoll…. jo jag hade rätt på bägge kissarnas kön….sen pustade jag ut efter Apelsins bragd….bara en kvar…. Satsumas var lite värre…när vi skulle ha på tratten ville han smita iväg…han skulle kunna ha gjort det jättelätt med hjälp av klor o tänder men jag fick bara några fjutterispor…Satsumas fick filten över huvudet när han var under kontroll och han fick sina stick…..en öronkoll han med… o koll i rumpan….han hade kräkts lite så det luktade inte gott….o sen fick han bo kvar under filten, på med taket till lådan…. KLART!…

strålande….

pratade just med spekulanten…..hon ska komma på måndag i kika….hon ville kika tidigare men nu så behöver dom vila ut lite… Apelsin är sitt vanliga jag igen o Satsumas ligger bakom byrån….han är säkert lite mer rädd…. ska låta dom vara ifred lite o komma o kika sen senare… kanske ta med mej draghjälpen o se om Satsumas återgår till sitt vanliga jag igen…

tack för alla tumhållningar… om en vecka är det dags för min egna katt att kolla upp sina njurar igen….Gråter …. hon blir bara tunnare o tunnare i mina ögon….ska gå ner o lägga mej i soffan så hon får ligga o mysa hon med…

mymlanbus
0

Såg att Satsumas är bokad :) hur går det med sötnosarna?

MariannE11
0

*vaknar till eftersom jag sällan orkar med datorn nu för tiden*…

Satsumas var bokad men nu är han ledig igen….Gråter…. o jag som gillade familjen jättemycket….men dom gjorde en bra gärning genom att ta en vuxen kisse…

båda två flyttade till katthemmet för en dryg vecka sen….är i valet o kvalet om att hälsa på dom…..det gör så ont i hjärtat eftersom mitt hjärta är fast för den ena av dom…. men jag får nog tänka på den välgärning jag gör om dom kan bli lite tuffare o keligare igen….

Jenna-Gun
0

Oftast brukar det gå bättre än man tror, hos vetten.

Sidentass
0

Vad skönt att det gick såpass bra som det gjorde, man vill ju verkligen inte att dom ska gå tillbaka i utvecklingen efter all tid innan dom börjat bli någorlunda tama..men det är nog som Jenna-gun här ovan säger..det brukar oftast gå lättare än vad man tror..