Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1250 ggr
mariia89
0

Daisy från kattkolonin söker hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa, nu har den första katten från kolonin i nävragöl kastreras och öronmärkts och hon söker ett nytt hem! Hon kommer att vara inne dom 10 dagarna nu efter kastreringen men sen måste vi släppa ut henne igen för det är fler katter som ska kastreras och vi kan inte ha alla inne samtidigt, hade varit bra om någon hade velat ta hand om henne så vi slipper släppa ut henne igen. Daisy litar inte riktigt på oss människor och hon kommer att behöva ha lugn och ro i sitt nya hem den första tiden för att lära sig lita på oss tvåbenta. Daisy uppskattas inte vara äldre än 2-3 år och hon är sköldpaddsfärgad. Hon förmedlas via KKS. Har du tiden och det rätta hemmet för Daisy, tveka inte att höra av dig till mig! / Maria

Maria

Hawknestgrove
0

PUtt för lilla Daisy!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Marga
0

Oj då, lilla Polsk-Norska Daisy hinner knappt hem förrän vi har en ny liten Daisy att putta för Glad.

mariia89
0

Här har vi nu en ny liten Daisy :) Ingen som kan ge denna lilla grönögda skönheten ett hem?

Maria

majvi
0

Jag har ju redan en Daisy och hon har många kompisar också.Är dom inte lika?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Simson
0

Men vilka skönheter! Daisy borde kunna få ett bra hem.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

mariia89
0

Jag har också en egen skölpadda, fast hon heter Freja,, dock brukar hon oftast kallas Freisy.. freisy och daisy… Haha, bifogar en bild på min egna sköldpadda också, men hon söker INTE hem ;) haha. Tycker också Daisy skulle kunna få ett bra hem, hon är så snäll fast hon är osäker så inget fräsande eller så, hon bara piper ynkligt :)

Maria

Firinella
0

Söt tjej. Jag gillar paddor och gröna ögon. Puttar…

mymlanbus
0

Men så fina paddor :)

mariia89
0

#7 Du kan väl ta hand om lilla Daisy Firinella ;)

Maria

Hawknestgrove
0

Putt för lilla nya Daisy!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

emjon
0

Den som fastnar för Daisy kommer säkert få en härlig katt med stor personlighet när tilliten vuxit fram. Alla paddor är så underbara så nu är skygglapparna på.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

mariia89
0

Hon är så fin lilla Daisy! Hon förtjänar verkligen att få ett riktigt hem!

Maria

Firinella
0

Skulle gärna ställa upp för denna lilla dam ( som stödhem) men har lovat Emma att ta in en honan från sturkö. Kan inte ta in två för det blir för mycket. Måste medge att hon är jättefin och om jag inte lovat Emma så…

mariia89
0

Så synd :( Men det är klart. sturkökatterna behöver också all hjälp dom kan få..

Maria

mariia89
0

Daisy har nu fått stödhem hemma hos "Firinella" Och det känns helt underbart! Jag tackar dig för denna insats! Nu Får vi fortsätta jaga permanent hem åt den lilla damen :D Men jag är helt säker på att Laila kommer att kunna göra katt utav Daisy ;)

Maria

mymlanbus
0

Grattis, så skönt att det löste sig en bit på vägen i alla fall :)

mariia89
0

Ja det känns verkligen jätte bra :) Sen ska ju två till karsten i västerås också, plus att pappa ska behålla 6 st av katterna själv. Så nu börjar det kännas att det rör på sig lite :) jätte kul!

Maria

mymlanbus
0

Oh så skönt… äntligen Skrattande

anebit
0

Underbart att det börjar ordna sig för några av kissarna.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

mariia89
0

bara ett 10-tal kvar ;)

Maria

emjon
0

Härligt att det börjar ge resultat och det lönar sig att vara envis. Många av oss här har ju redan fullt men det kommer också till nya medlemmar hela tiden.

Förhoppningsvis hittar du hem till de 10 som är kvar också och du har gjort detta jättebra massor av rosor till dig för det.

mariia89
0

#21 tack så mycket! ja jag hoppas att vi ska kunna hitta hem till dom som är kvar också! Visst 10 katter är ganska mycket, men med tiden kommer det också att gå vägen hoppas jag :)

Maria

Firinella
0

Nu har lilla Daisy anlänt. Yr efter nedsövningen, stackarn! Tittar med stora ögon på mig när jag först klappade henne men sedan blev hon trött och nästan somnade. Vilken skönhet detta är, hon har UNDERBART gröna ögon. Håller er uppdaterade här så länge intresse finns.

Kamomill
0

Vad skönt att sötnosen fått komma till stödhem! Önskar lycka till med kastration och hemletande även åt övriga:D

emjon
0

#23 Vad spännande att du nu fått hem lilla snuttan och det blir roligt att följa henne hos dig. Du kommer säkert upptäcka att det inte bara är ögonen som är underbara.

Önskar lycka till med allt.

mariia89
0

Jag är väldigt intresserad av hur det går ;) Stackars lilla Daisy hon fick ju bli sövd idag igen då det hade blivit ett bråck efter operationen.. Så det blev lite mer en en vaccination. Men som tur väl var så var det inga problem för Laila att ta hand om Daisy idag för det :) Och jag är så tacksam! Vill så gärna höra hur det går för den lilla stumpan! Hon kommer särkert trivas bra i hop med dina fina perserkatter Laila :D

Maria

Firinella
0

Lite uppdatering om lilla Daisy. När hon kom satte jag henne i köket alldeles ensam så hon fick lugn och ro men inte ville hon vara där inte utan hoppade galant över kompostgallret i dörröppningen. Hon ville vara med de andra katterna och brydde sig tom inte om att hunden fanns där fast jag tog tillbaka henne till köket två ggr. Stackarn kände sig väl ensam. Hon är framme på nätterna har jag märkt men på dagen ligger hon under soffan. Hoppas hon lär sig av de andra katterna att vi tvåbeningar inte är farliga för jag vill jättegärna klappa henne. Hon är duktig och har förstått detta med lådan redan från första dagen. På tisdag blir det av med stygnen och jag ska då få mig nya rivmärke vid infångandet men vad gör det om hundra år…

Fagddu
0

Förstår man väl att liten vill ha sällskap… Inte alls roligt att vara ensam när det händer så mycket mer på andra sidan gallret. ;)

Lite rivmärken är det värt för en liten kisse. ;)

snickan
0

Så vacker hon är lilla Daisy

mariia89
0

Vad roligt att det går bra med henne :) Du kan säkert klappa henne den lilla damen snart! Roligt att hon funkar bra ihop med hunden och katterna också! Lycka till när stygnen ska tas, ett tips, ta undan blomkrukorna ;)

Maria

Firinella
0

Tack för tipset Maria. Igår såg jag henne springa från vardagsrummet (under soffan) till matskålen/lådan i köket/tvättstugan 2 ggr mitt på dagen. Såg mest bara svansen för hon sprang i 120 knyck… Hanen sprang efter men de andra satt frågande som" vad hände här då"

Firinella
0

Nu är Daisy försäkrad också.

mariia89
0

Haha, kan tänka mig att det gick undan där, och sen den bus-pojken efter med :D Men det är ju ett litet steg framåt att hon vågar visa sig lite på dagen iaf!! Jättebra att du har försäkrat henne! Tack för att du tar så väl hand om den lilla damen :)

Maria

Firinella
0

Nu har vi varit och tagit stygnen på Daisy fast det inte hade behövt för det var inga stålstygn!!! Såret var jättefint. Är lite slagen efter nedsövningen nu men förmodligen sig själv igen i morgon.

Det gick inte sönder några blomkrukor vid infångandet för jag lurade in henne i tvättstugan där hon kastade ner sig i fodertunnan och hon var så rädd att hon bajsade i den, stackarn! 

Jag visste inte att jag såg så hemsk ut! Förvånad 

Slängde sedan en filt över tunnan och lutande den sedan mot kattburen så att både hon och en hel del av kattmaten ramlade in i den och vips så var hon fast. Nu vänta vaccination nr 2 om 2 veckor. Hoppas jag klarar mig utan klös då också/Laila

Firinella
0

Ps: Vi mötte din pappa på djurkliniken Maria. Han blev glad åt att åter  se henne. Ds

mariia89
0

Men nu blir jag förvirrad…. Dom sa ju att dom hade sytt med stålstygn.. underligt!! Men vad skönt att såret såg fint ut! Ett underligt men effektivt sätt att fånga katter då alltså! i fodertunnor! haha!! Du får ta till fodertunnan nästa gång också Laila!!! Ja han sa att han hade träffat er och jag som hade fått för mig att det var i morgon hon skulle ta stygnen (som nu inte behövde tas!) Men var det vanliga bomullsstygn då? Fast jag sa åt dom att sy med stålstygn, detsutom sa dom själva att dom hade gjort det Tungan ute Men vi får hoppas att lilla Daisy ska börja våga lite mer snart och börja lita på oss tvåbenta och inte bara fyrbenta ;) Gud vilken sten som föll från mitt hjärta nu när såret läkt så fint :)

Maria

Firinella
0

Igår kväll hade hon vågat sig upp på köksbordet och när min son kom in dit så stirrade de på varandera i någon minut innan min son sa, du morsan, Daisy sitter på köksbordet, kan jag gå in ditt eller … Verkar som hon visar sig mest för min son som också gillar katter. Naturligtvis sprang hon iväg när han gick in i köket. Vad för stygn de sytt med vet jag inte för vet sa bara att det inte var stålstygn i alla fall.

mariia89
0

Hon gillar väl kanske pojkar bättre lilla Daisy ;) haha hon gillade min pappa bättre än mig också :D Skönt att höra att hon vågar fram och visa sig lite! Nu hoppas vi också på att det ska gå bra när du ska ner och omvaccinera henne!

Maria

gulliver
0

Glöm inte att blunda eller gäspa sakta samtidigt som man böjer huvudet nedåt. Då talar du om för katten att du är snäll. Blundar eller gäspar katten tillbaka så säger den "jag är också snäll". Kan behöva upprepas några gånger men oftast får man respons.

Firinella
0

Tack för tipset. Jag har sagt till honom att inte låtsas som om hon är där. Jag har aldrig haft någon skygg katt innan så alla tips är välkomna…

mariia89
0

Ja, när du kan komma henne lite närmare sen så kan du kanske också pröva på att klappa henne med en pensel :D Sån man har och målar element med du vet :) Dom brukar inte vara lika rädda för dom som en människas hand!

Maria

Firinella
0

Nu har lilla Daisy May ( hoppas ok att hon får heta May också. Tyckte det var passande för henne) fått sista vacc. Allt gick jättebra. Här är några bilder…

Firinella
0

och en till…

Firinella
0

och en sista…

mariia89
0

Vad skönt att det gått bra!! Klart hon får heta May också ;) Vad söt hon är den lilla tjejen, känns så bra att hon får vara inne i värmen hos dig!! Så du får komma henne så nära nu utan att hon springer för glatta livet ;) Haha, fast hon var väl i transportburen när du tog bilderna?

Maria

Firinella
0

Ja bilderna är tagna i transportburen. Får inga bilder som är bra för man kan ännu inte komma tillräckligt nära. Men det kommer…

huskatt08
0

Vilken skönhet Tungan ute med sååååå fint namn.

mariia89
0

#46 Precis! Det kommer nog ska du se!

Maria

gulliver
0

Hon är en oerhört vacker kattfröken lilla Daisy May.

mariia89
0

Ja hon är så söt med sina gröna ögon :) Du ska veta vad hennes son letade efter henne när hon kommit till dig, dom brukade ligga och sova ihop inne i en av pappas fåtöljer. Fast nu har han hittat sig nya sovkompisar istället ;)

Maria

Firinella
0

Här campar hon ihop med min sons katt som alltid på dagen också ska ligga under soffan. Han är ingen skygg katt men blev förrändrad efter kastreringen. Vid kvällningen kommer han fram och precis som Daisy May är han uppe på natten.

mariia89
0

Haha, Ja vilka katter.. Jag har faktiskt också en här som campar under soffan.. Så det är nog ett ganska populärt tillhåll..

Maria

gulliver
0

#50 Vem är Daisy May son?

mariia89
0

Han ska stanna hos pappa :) därför du inte fått kännedom om honom ;) Fast han är inte så liten längre även om han ser liten ut, Han är närmare året nu :D

Maria