Lyckliga slut finns..
Vill berätta om en vän till min mamma som för några månader sedan hörde av sig och undrade om han kunde polisanmäla sin granne för något då denna hade flyttat och lämnat kvar sina katter. Jag vart lite förvånad över att det var just denna man som brydde sig. Inte för att han inte är djurvän utan för att han e en stor, tuff harley davidson åkande snubbe som i vuxen ålder aldrig haft djur (han är 46 år) mer känd för sitt tuffa partyliv (när han var yngre) och det är mer en sån kille som man tror ska ha en dobberman. Men i vilket fall så var han väldigt upprörd. Han flyttade dit själv för 12 år sedan och redan då fanns katterna där. Och sen flyttar grannen och lämnar dom bara, efter att ha levt med katterna i minst 12 år, hur e man funtad då?
Nu vart min mammas bekant väldigt arg över detta och plockade in katterna, han hade inte tänkt behålla dom men dom charmade honom totalt. Så nu har han 2 katter, 1 hona och 1 hane som han varit hos vetten med och kastrerat/steriliserat, avmaskat (dom har praktiskt taget inte fått komma in alls i värmen tidigare) ID-märkt och försäkrat dom.
Han var till en Zoo affär och gick fram till kassörskan och sa - jag har precis fått 2 katter vad behöver jag, 2500 kr gick det äventyret på 
Katterna har sedan dom flyttade in hos honom inte varit ute en enda gång, dom vill inte helt enkelt. Han har byggt klätter hyllor som dom kan ligga på och placerat ut fårskinnsfällar över hela huset, någon sa till honom att katter älskar det *s*. Och han har precis byggt in sin veranda och installerat infravärme, så dom kan ligga där och mysa utan att behöva gå ut
. Får Mojje & Busan nys om detta kanske dom flyttar dit *s*.
Jag frågade hur han skulle göra i sommar då han har sommarställe på Öland och brukar ta bågen dit så fort tillfälle ges. Och han sa att han hade köpt burar till katterna så dom kunde åka bil och bågen skulle han ta på släp när han skulle vara där över sommaren. Han skulle också bygga rastgård till dom på Öland
Jag skrattade rätt bra åt allt detta, helt fantastiskt vad han har gjort för att ge dessa gamla kissar ett bra liv. Han har nu polisanmält grannen och han har också anmält grannen till kommunens egen djurinspektör.
Så lyckliga slut finns också 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Jag är helt mållös
. Man ska inte döma hunden efter håret heter det ju.
Fantastisk snubbe! 
#1 ja eller hur. Helt otroligt som han pysslar med dessa kissar och hans tuffa polare är tydligen lika kära dom i dessa gamla kissar *s*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Wow! Blir mållös!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Härligt!
jag skulle vilja krama den killen
Han har alltid varit poppis bland det motsatt könet och detta är ju bara ytterligare plus poäng 

Men så underbart att det slutade på det viset..heder åt denna man som polisanmält de före detta ägarna..och nu tar allt detta ansvar själv..blir varm inombords:-O)
Sitter bara och gapar.
En sådan fin historia.
Helt underbart.
Ljuvlig man det där :) som dessutom gillar katter! Underbart!

Tänk om alla karlar vore som han…
Vilken härlig berättelse…Man blir varm i hjärteroten..
Påminner om gubben här i by, som jag skrivit om tidigare, som hatade katter å alltid sköt andras katter när dom vill bli fri dom..Tills en katt flyttade in hos honom, å nu kan han inte sova förrän katten är inne för natten..
Här är en till som blev fågelholk så underbar person så man undrar om det är verklighet låter som en underbar saga.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Vad hette han och var bodde han sa du ? 
Jag satt faktiskt och nöp mig i armen när jag pratade med honom, trodde knappt det var sant själv. Min mamma säger att han har blivit förälskad *s* i dom gamla i kissarna inte mig ;-)
Underbar människa…tänk om fler var som han vilken underbar värld vi skulle ha då 
#11 vart har du skrivit om den farbrorn?
Min pappa var oxå en udda kattägare. Han körde lastbil och hjullastare som yrke och hade nästan alltid med sig sin katt Treben i hytten *L* Han hette Treben för att han hade bara 3 ben. Han vart väldigt gammal och hängde med min pappa överallt tills den dag han somnade in.

Vilken karl! :)
Underbart och uppmuntrande :)
så kul att just såna här man tror inte alls skulle falla så lätt för charmande katter gör det :) o jag tror att dessa tuffa killar/män igentligen behöver visa sin mjuka sida på något sätt (förutom till sin fru/man o barn) så är ju djur helt upperligt. Extra kul o höra att han gör allt så rätt med :D o hoppas att fd ägaren åker dit så det smäller om det :). Du får hälsa till han att alla på hittekatter tackar för så fint upphittande o ägande han lägger ner på dessa katter.

Den som se ut som om dom äter barnen har ett mjukare hjärta än "svärmors älskling". Det är absolut inte sällan att en mc raggare bryr sig om djur eller fattiga barn; finns t.om. en aktion av mc-klubbs då starka svartklädda män köra runt och sammla in leksaker till barnhem.
Vad kul att han blev upprörd när sin granne lämnat kattarna! Som tur finns det sådana berättelsena för att inte glöma bort min tro på människan