Tiara har skadat sig
För en liten stund sedan hörde vi en hög duns. Det var Tiara som balanserat på trappräcket ovanför trappan och så ramlade hon ner i trappan.
Jag såg henne direkt när hon gick ifrån trappan och då såg hon lite groggy ut. Sedan gick hon undan och satte sig under soffan. Det brukar hon aldrig göra, hon vill ju alltid vara med. Vi har försökt klämma igenom henne och det verkar som att hon skadat vänster framben. När hon sitter håller hon upp det i luften och det syns tydligt att hon haltar när hon går. Min lilla plutta….
Så typiskt att sånt alltid ska hända på kvällarna. Inte ens djursjukhuset i Jönköping har öppet nu. Vår veterinär öppnar kl8 imorgon först. Det blir inte mycket till sömn inatt.
Oj oj , hoppas att det blir bättre så det kanske bara är en lätt stukning och att hon går som vanligt imorgon igen.
//Pia
Hoppas det inte är något allvarligt med Tiara? Kanske som Pia säger en stukning bara.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Jo det hoppas vi på med. Men hon drar sig undan så och det är verkligen inte likt henne. Hon haltar jättetydligt med. Fy det är så jobbigt när kissarna mår dåligt. Det blir till att ringa det första veterinären öppnar imorgon om hon inte verkar helt bra. Känns bättre att kolla upp en gång för mycket än att missa något.

Tråkigt att höra att den lilla skadat sig :( Kan tala om att min pappas ena katt också haltade jättemycket för ett tag sedan stödde inte alls på benet och såg jätte ledssen ut :( Och den kunde vi ju inte ta heller eftersom den inte är riktigt tam. Men redan dagen efter var det bättre sen tog det några dagar och han var helt bra :) Ofta är det bara en stukning, men kan man ha otur så kan dom ju bryta sig =/ Så du gör nog helt rätt i att åka in och kolla upp det i morgon..
Maria
Jo det känns iaf bättre för oss om vi kollar upp det. Skulle inte klara av att vi väntat om det visar sig vara något.

men så jobbigt för er alla..typiskt också att det ska hända en tidpunkt då veternärer inte är anträffbara…håller tummarna för att det inte blivit något allvarligt..och hoppas att hon kan stötta bättre på benet imorgon..stackars lilla missen..:-(

Ja jag förstår det :) Jobbigt nu att ni haft sån otur med kissarna… Hoppas ni hittar dom andra små damerna med..
Maria
Är det någon som har något tips på hur vi kan få henne att sluta gå på trappräcket?
Vill ju inte det ska hända något sånt här igen.
Nu är pluttan sämre i benet. Nu hoppar hon på 3 ben. Så det blir definitivt ett besök hos veterinären imorgon.
Nämen stackars lilla Tiara, du får nospussa henne från oss.
Stackars Tiara, nospuss från mig också..
Bra att ni åker in med henne nu på morgonen, det är alltid viktigt att kolla att det inte blivit invärtes skador vid fall. Och hon har säkert mycket ont nu. Men snart får hon hjälpen till sig, det blir skönt för henne.
Kanske ni kan fästa ett snyggare nät av ngt slag från trappräcket hon balanserar på till någon fast punkt högre upp. Jag förstår att ni inte vill det ska hända igen.. Om du har en bild på räcket och hur där ser ut kan vi kanske hjälpa till med ideér?
Det är inte lätt alla gånger när man har kissar som skall vara högt uppe och balansera för då är det lätt hänt att de skadar sig om oturen är framme.
Bra att ni tar en veterinärkoll så hoppas vi att hon inte är allvarligt skadad utan kan repareras och att hon snart är bra igen
Vi håller tummar och tassar för er.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Hoppas det går bra hos vetten.
Nospuss till Tiara
Nu har jag varit hos veterinären med Tiara. Det är ingen fara med henne. De röntgade höger benet för säkerhets skull för hon är lite stel i armbågen. Det är högerbenet och inte vänster som jag skrev först. Det var inga frakturer men hon har ju troligen fått ett slag mot armbågen. Hon ska få smärtstillande i 10 dagar nu och sedan har vi telefontid med veterinären för att se att allt är bra. Hon klämde igenom buken med och kände inget där heller.
Det känns ändå skönt att varit inne med henne. Nu kan jag koppla av och veta att det inte är något fel på henne.
Tack för alla era snälla stöttande ord.

Åh vad skönt att det inte var värre
. Många kramar och nospussar till Tiara.

Åhh så skönt att det inte var någon större skada som skett..nu kommer mediciinen att göra susen ska ni se:-) Nospuff till lille pälsbollen!
Ja vi är så lättade att det inte var något allvarligt.
Veterinären sa att det är bra om vi kan se till att hon inte hoppar upp på saker utan håller sig på golvet de närmsta dagarna. Det kan bli en utmaning.
Härligt att hon klarade sig utan allvarliga men och nu kan du koppla av för nu vet du hur det är med lilla stumpan.
Nospussar till lilla tösen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Vad skönt att det inte var något allvarlig med henne. Hoppas hon tar det lugnt nu ett tag.
Med lite tur kanske hon själv kopplar räcket till att hon gjorde illa sig och undviker det framöver.. Kan man i allfall hoppas… Jätteskönt att det inte var någon fara med benet!
Nu ikväll haltar hon rejält igen trots att hon fått metacam på eftermiddagen. Det kan vara att hon är stel i armbågen bara för hon leker ibland ändå. Jag hoppas hon inte har ont lilla pluttan.

Vad skönt att den lilla tjejen inte hade brutit sig :) Nu blir hon snabbt bättre ska du se :)
Maria

Vad skönt att inget är brutet! 
Stel och mör kan man bli tillräckligt ändå. Du skulle bara se mig på kvällarna. 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Tiara haltar fortfarande men det är lite bättre nu ikväll. Det märks att hon inte riktigt mår bra för hon ligger mest och vilar och vill inte busa med Sigge. Vi hoppas att det bara ska bli bättre nu. Har det inte blivit bättre på torsdag så tror jag att jag ringer veterinären och rådgör med dem.
Skönt att det är lite bättre med gumman. Håll ögonen på det där bara så att det inte blir värre, men jag tror faktiskt att du har full koll på läget
Kraaaam