Inspirerande djurskyddsmöte
Nu hemkommen, och sovit ut i några dagar efter resan till Växjö och Djurskyddet Sveriges möte där.
Detta gäller ju oss som är med i Djurskyddet Sverige www.djurskyddet.se i första hand, men jag sammanfattar lite av det som sades.
De presenterade en fortutbildning som ska ges till lärare över landet. Och vi anslutna blir då ambassadörer för att få in lärare på spåret. Det är en gedigen utbildning som går hand i hand med skolans läroplan. Det heter REDE och står för Respekt, Empati, Djur, Etik. Mycket givande och spännande.
Vi diskuterade hundsmugglingkampanj, samt det som startar den 1 januari 2007 - kattkampanjen. Där kommer det att satsas på allt från annonser, katt-sajt, press till politikerpåverkan med mera. Då de är väldigt seriösa och kunniga, samt har stående träffar med jordbruksverket, så kommer de att gå på politikerna ordentligt - igen. Men denna gång har de en ordentlig uppbackning i och med kampanjen som pågår hela året.
Vi fick en ren energikick av mötet, bara det att träffa folk som arbetar för samma sak känns underbart. Så nu springer jag runt som en duracellkanin med massa idéer och ny inspiration.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Men vad bra Vanessa! Snacka om ljus i höstmörkret!!!!!!!En kattkampanj 1 januari 2007!!!Det tror jag vi alla här ser fram mot och det låter som det ska bli något verkligt seriöst och
handlingskraftigt från Djurskyddets sida!!!
Ska nu in och kolla på länken!!!
(((Kramar från Soulway och BusUngarna)))
Oj vilket inspirerade inlägg! Äntligen kommer det en lååång kattkampanj från djurskyddet. Den är verkligen efterlängtad!
Tack för att du delar med dig, Kata. Det ger, precis som du nämner, en energikick som kan spridas som ringar på vattnet i kattsvängen!
Kramar från Pelusa
Tack för denna positiva information Vanessa! Fortutbildning till lärare och en kattkampanj! Super helt enkelt. Sådant som ger tro på framtiden!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Visst är det underbart, ser ett ljus i mörkret trots allt.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vad roligt Vanessa. Du är himla duktig!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Tack så mycket för den här informationen, Vanessa.
Vad glad man blir!
Kram från Chrizzan
Ja, det är Toppen Vanessa. Lova berätta mer så fort du får information!!!!!
(((Soulway)))