Tusen kronor kvar till målet!!!
Hej alla givmilda kattvänner!!!
Nu är det ca tusen kronor kvar tills vi har 3500. Det ska täcka resan, veterinärskostnader (vaccinering, kastrering, id-märkning, hälskokontroller), hoppas de 2000 som blir kvar efter resan räcker till det. Finns ju risk för att vi räknade lite snålt så jag hoppas att vi får in mer än 3500 för jag tror att det kommer att behövas. Sen om Missan är gravid så blir det ju ytterligare kostnader för det.
Min snälle äkte hälft håller i detta nu på med att bygga ihop en resebur till missarna. Vi kom ju på att det blir trångt för dem i en transportbur i 8 timmar. Han bygger den som en lång låda med toa i ena änden och mat i den andra änden och boendeyta i mitten. Den blir ungefär 140 cm lång. En lucka in för att kunna sätta in katterna i ena kortänden. En liten lucka i taket för toatömning. Han använder så lite nät som möjligt. Heltäckande väggar ger mer trygghet och ljudisolerar lite.
Puh, det känns lite nervöst…hoppas allt klaffar.
Evangeline
Insamlingen kan ju pågå ytterligare ett tag så att kissarna får det de behöver. Och skulle det bli någon krona över kommer det helt sannolikt flera nödlidande katter i er väg. Bara ni redovisar allt undan för undan så ska det inte vara några bekymmer. Nu i veckan är det ju avlöningsdags = många fler kan ha råd att bidra med en liten slant.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
precis,jag kommer göra det iaf:) men hur gör man?har inte varit så "inne" i de här snacket..och vad går pengarna till?sorry om jag inte lyssnat…
#2 Insamlingen går till två hittekatter som ska få veterinärvård samt transport till sitt nya jourhem. Kissarna är lite kända nu sedan det pågått en auktion att fånga in dem en längre tid. De bor i Luleå just nu. Du kan läsa om dem i två olika artiklar här på Hittekatter:
http://www.hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=84545b7f-19ca-44cd-ab51-dfde11c22ffd
http://www.hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=87b007ef-adea-4dc1-b804-80e63c6afa10
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Varenda krona är välkommen! Vi har ju dessutom nu stackars missen med lunginlammation där 2 medlemmar i föreningen akut fick lägga ut tusen kronor som de egentligen inte hade. Kissen är en hittis och hann vara i akuthemmet i 2 dagar innan hon blev sjuk. Tänkte försöka ge en slant även till dem om det blir pengar över från Mojje-fonden. Så samla på därute!!!
Kramis från Evangeline
jadå,får ju lönen imorgon:)
Det är bara att pm:a mig om kontonr!
Nu behöver vi ju som sagt ännu mer med tanke på omständigheter vi inte räknat med. Mer om det i annan tråd.
Evangeline