Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 757 ggr
bananacosmicgirl
0

Nu kommer kattungarna!

Måste ju bara skriva… första kattungen föddes för tjugo minuter sedan och har sedan dess blivit ihärdigt tvättad av mamma Mathilda. Han kravlar runt och piper lite grann och verkar må alldeles utmärkt.

Nu väntar jag spänt på nästa… :)

Engla
0

Men så roligt. Krama kisarna från mig! Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Tigrou
0

Vad skoj, uppdatera hur många det blir.Skrattande

bananacosmicgirl
0

Nu har det kommit en till som ligger och värmer sig under mammas svans. Den första verkar vara en tjej, och hon vägde 121 gram ^^ Liten mörk sak med ränder och vit haka.

Nummer två är än mörkare, möjligen är hon faktiskt svart.

Lena
0

Oj så spänannde! 121 g det är en bra vikt för en nyfödd kisse! Undrar hur många det kommer?

/Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Grattis  i massor till Duktiga Mamma-Katt o hennes telningar!!!

Lena
0

Tänk vilken bra insats ni gör som är stödhem åt denna lilla kattmamma nu så att hon får föda sina kattungar i hemmets lugna vrå. :)

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

bananacosmicgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den andra kattungen var större, och det ser ut som en liten kille. Hela 131 gram!

Den tredje har nu kommit och blir för närvarande renslickad av mor sin, men här är en bild av de två första.

bananacosmicgirl
0

En bild av de tre underverken (jag kan naturligtvis inte låta bli att dela med mig). Jag undrar om det inte finns en kvar i magen…

Den tredje, troligen också en liten kille, är något mindre än de andra två på 97 gram. Hela lilla familjen verkar nu nöjda; ungarna diar en trött men nöjd mamma.

Jag är så stolt! ^^

kattlover
0

Vilka söta små kattungar och mamma med förresten!

Grattis!

Engla
0

Goskisar allihopa!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

bananacosmicgirl
0

Det kom två till samtidigt, så nu är de fem! 0_0 Mamma Mathilda hade svårt att få ut dem (det tog n)ästan två timmar, till skillnad från en halvtimme mellan de andra och nu undrar jag om de är enäggstvillingar eller om de bara ville ut precis samtidigt - de föddes med en minuts mellanrum.

Nu tror jag inte det blir fler. :) Fem är tillräckligt…

evangeline
0

Wow, grattis till kissehögen, hoppas alla mår bra och att mammsen inte är alltför knäckt av den sista trängselmatchen…

Evangeline

Lena
0

#11 Oj femlingar! Inte dåligt! Jag har redan blivit kär i den lilla med randig svans. Det beror nog på att den påminner om Tessie som föddes av våran hittekatt Saga. Hon hade också de färgerna medan hennes syskon var mörka med lite vitt. Saga och dotterna Tessie fick stanna permanent och syskonen flyttade till bekantskapskretsen. Fast det var 7 år sedan nu………

Enäggstvillingar ja? Såg du om de låg i samma fostersäck?

//Lena

Faxlin
0

Grattis till både dig och mamma katt. Hoppas allt går bra, och jag ser fram emot att få se många fler bilder framöver. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lailas
0

Grattis så söta dom va dom små

vanessa
0

Vilka sötnosar!

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

bananacosmicgirl
0

I slutändan blev det sex stycken. Sexlingar? Inte vet jag… jag och pojkvännen gick ut på stan en runda när vi trodde att hon var klar - hon såg trött och belåten ut med de fem ungarna - men när vi återvände och jag satt och kelade med Mathilda upptäckte jag plötsligt att det antalet ben inte stämde. Och mycket riktigt, där låg sex stycken istället för fem.

Allihopa inklusive mamma Mathilda verkar nu må utmärkt (hon äter och dricker) och hennes modersinstinkter verkar funka perfekt - när jag tar ut ungarna för att väga dem och de piper blir hon orolig direkt och kommer ut efter ungen.

Måste dock säga att jag inte kan hålla isär vem som är vem. Allihopa är tabby, några helt mörka och andra med vita ben. Hade varit lättare om de varit olika färger…

Enäggstvillingar visade sig nummer fyra och fem inte vara; de hade varsin fostersäck.

Jaha, så var man stödhem åt sju katter helt plötsligt! Dags att fundera ut namn…

Lena
0

#17 Jösses 7 ungar! Inte illa! Jasså alla var tabby - såg fel på de tidiga bilderna och trodde det var mörka kissar de andra.

Jättesöta är de inklusive mamman!

//Lena

Titti
0

bananacosmicgirl: Grattis till kattungarna. Glad

Lena
0

Tack för att vi fick vara med om denna kattfödsel. Det var spännande värre! :)

Grattis till den stora familjen!

En sak är säker  - katten är ett mycket produktivt djur……

//Lena

bananacosmicgirl
0

Tacktack, jamar Mathilda till alla som sagt grattis till henne och småttingarna!

#20 Jo, katten är bevisligen ett mycket produktivt djur. Fascinerande att se - vi människor har ju problem bara det blir två på en gång ^^

[helenal]
0

oj sex små ungar plus mamman att ta hand om:) ska du behålla alla ungarna?:) vilken färg var pappan? hur mår ungarna nu? Jag fick titta på mina kattungar när de var fem veckor gamla! de va så söta.. de låg och pep:) skärkstl zooro

bananacosmicgirl
0

#22 Jag ska definitivt inte behålla alla ungarna. Kände dock för att vara stödhem åt en dräktig hona och se kattungar växa upp. Planen är att behålla en av dem, men vi får väl se ^^

Ungarna mår alldeles utmärkt, verkar det som; de diar och sover mest, och piper om mamma Mathilda skulle våga gå ifrån dem. Pappan har jag inte en aning om då Mathilda och hennes syster självmant bosatt sig på en gård av något slag (lite oklar på hennes bakgrund) och fick springa fritt där.

Jenna-Gun
0

Grattis mamma Mathilda till dina ungar. Lycka till

Jenna

Lena
0

#23 Skönt att höra att allt är väl med mor och alla barnen! :)

//Lena

bananacosmicgirl
0

Nu har jag lagt upp lite bilder på nätet av ungarna, om någon skulle vara intresserad:

http://www.cosmicuniverse.net/mathilda/

Nu är de fyra dagar gamla och de lever och mår prima! :)

lothus1
0

Helt fantastiskt underbara e allihopa =oD

Weeiii……söta så man storknar jueeh =oP

Kram!

Jenna-Gun
0

Tack för de underbara fotona.

Man blir varm i hjärtat när man ser dessa kisseungar må så himla gott. med en vakande mamma Mathilda .

Lena
0

#26 Härligt att allt gått så bra! Vilka gullungar!

//Lena

Destany
0

grattis till kattungarna

[helenal]
0

Tror du att du ska behålla ngn av sötnosarna?

bananacosmicgirl
0

Jo, planen är ju att jag ska behålla en… men som det ser ut nu tror jag att jag behåller två; mamman och en av ungarna ^^

Bild: Willow och Buffy, 11 dagar…

Lena
0

#32 Helt underbar bild! Så bra om mamman och en av ungarna får stanna hos dig. Man kommer kattmamman så nära sedan man hjälpt henne med en kull i ett sådant här utsatt läge som detta.

//Lena

[helenal]
0

ja vad härligt:) har du fler katter ön mamman? svårt att välja vilken unge ma n vill behålla bara…

bananacosmicgirl
0

Jo, Mathilda och jag har kommit varandra nära känns det som. Hon pratar med mig och jag tror mig ha börjat förstå vad hon vill ^^

#34 Vilken av ungarna det blir är definitivt svårt att välja, men jag kan ju inte behålla alla! Får se när de blir något äldre… Och nej, jag har inga andra katter än denna lilla kattfamilj.