Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 414 ggr
Faxlin
0

Mojje och Missan igen;-)

Jag vill bara berätta för er som jobbar aktivt med dessa två missar (och eventuella framtida kattungar) att jag idag har pratat med min veterinär. Han används tydligen av katthemmen här i Gävle och ger dem 15% rabatt på behandlingar. Nu har jag blivit lovad samma rabatt för Mojje och Missan och eventuella ungar som kan tänkas dyka upp.
Inte mycket att komma med, men lite i alla fall :-)
Vill hur som helst att ni ska veta att jag jobbar i min landsända på att fixa så gott jag kan för dem.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Soulway
0

Toppen Åsa F!Skrattande

(((Kramar Soulway o Ungarna)))

Cammo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Missan och Mojje hälsar till er alla från min lilla boda!

Dom ägnar sig åt att vila. äter på nätterna och verkar vara mycket mer aktiva överhuvudtaget på natten. Detta att döma av anslagstavla som ramlat ner :) mattor och filtar i oordning!Missan kliar jag nu på huvudet och hon verkar tycka att det är heeeeeelt OK! Mojjemannen, han har gömt sig under gröna frottelakanet och ligger där i sin egen trygga värld! Tror ni då att jag kunde låta bli att klappa honom utanpå "det gröna"? Nope…jag satt säkert i tio minuter och smekte hans huvud och rygg, genom lakanet! Inte ett knäpp från kisse, ingen protest, utan han godkände min beröring! Vilken seger! Det finns gott hopp om dessa två missar, jag lovar! Det jag gjort idag, kunde jag inte göra på 8 månader med Trulsan Guldöga :(…

Ja Åsa, ni ses ju snart, dessa två skönheter och du, jag lovar dig, du kommer att få lön för mödan, i form av två tacksamma kissar!

Kram Cammo*sänder med en bild…gissa vad det är :) :) ?

Faxlin
0

Roligt att höra hur det går för dem.
Gissar på att det är Mojje under det gröna lakanet ;-)

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

åsaf ska du ta båda katterna?

Lena
0

Toppenbra Åsa att veterinären ger rabbat!

#2 Härligt Cammo att du får ta i Missan och Mojje nu! Det bevisar precis som du säger att det finns mycket hopp för dem båda. Vilka framsteg på så kort tid.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

#4: Ja båda missarna kommer till mig. Förhoppningen är att när de är friska och sociala ska kunna flytta till nya omtänksamma ägare. På så sätt kan jag finnas som en möjlig jourhems plats framöver också när det kommer lite skyggare katter och sådana som behöver lite extra innan omplacering.

Audiatur et altera pars

evangeline
0

*fniss*, vad söt Mojje är…..

Vi syns i morrn, Cammo!

Cammo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Missan…med klar blick och  hopp om en framtid!

[helenal]
0

ÅsaF: när kommer du*?är du nrvös hur det skall gå?

Faxlin
0

#9: Klart jag är lite nervös. Det är två nya katter som ska vänja sig vid en tokig Åsa och hennes stall :-)
Sedan ska jag klara av granskningen av er när de lämnas (kanske mest nervöst) hihi

Audiatur et altera pars

Lena
0

#8 Cammo sådana fina foton du tar på dem kissarna. Det blir ju nästan som att man känner dom på riktigt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Cammo
0

Ingen oro Åsa!! Du gör en sån enormt god gärning, ger missarna ett liv…

Missan spinner ikväll!!! Jag har kliat både Missan och Mojje med en "kliarpinne" ikväll, Missan kunde inte hålla sig, utan började spinna. Jag grät av lycka!! Jag skickar med deras "kliarpinne", ännu är ju människotassar lite läskiga…men t.o.m Mojje har jag kliat med pinnen (mitt i ansiktet :) )så att han började slappna av lite!

Åh vad jag är glad!

Kram

Cammo

Faxlin
0

#12: Lätt för dig att säga. Ingen oro. Jag har ju total prestationsångest när det gäller alla mina djur. jag tror alltid att jag kan göra allt hundra gånger bättre än vad jag gör. Höll på att sälja hästen för dottern för att hästen är olycklig utan sällskap, hellre ledsen dotter än ledsen häst :-) Vilken usel mamma jag är. hmm, fast det var ett annat kapitel.
Så kontentantan blir eftersom jag har prestationsångest själv så får jag alltid känslan av att andra tycker att jag kan bättre.
Jaja, nu förstår ni kanske mig lite mer. Fast jag har nog svammlat nog för ikväll. Dax att ta febern och knöla ner sig i soffan igen. ;-)

Dina bilder Cammo, gör att längtan efter dem blir större och större för varje dag. Och att hon började spinna, vilket berömm åt dig.

Audiatur et altera pars

evangeline
0

Åsa, jag tror nog att vi har fått en ganska bra uppfattning om dig och den är bara positiv!! Bara det att du utan att blinka erbjöd dig att ta hand om två totala skyggisar som du inte ens träffat eller sett…Och sen att du säger: åhå, ungar? Ja, det löser sig…! Det är ju helt fantastiskt!!! Jag kommer med glädje att lämna missarna hos dig på lördag eftermiddag! Med en tår i ögat, det erkännes, men inte orolig, inte det minsta!!

Får vi klappa hästarna…?

Evangeline

Faxlin
0

#14: Tackar. Men självklart får ni klappa hästarna ;-)

Audiatur et altera pars

Soulway
0

Oj, vad spännande allt ska bli. Hoppas nu resan går bra också. Sedan Åsa får du ta fram böckerna och så lite då och då med kliarpinnen gosa paret. (Hade velat se Cammo där i Friggisen. Man skulle haft dold kamera.) 

På tal om böcker. Min äldre syster gav mig en sagabok om Katter. Jag har inga barn och hon tänkte väl att mina "barn" katterna också behövde få sig sagor till livs.

Jag riktigt älskar den boken!!! Den bästa present jag fått, nästan!

(((Kram Soulway med Bildade KattUngar)))

Soulway
0

P.S. Cammo, Evangeline och MipMap är i tidningen idag, men det får de själva berätta mera om!D.S.

kattlover
0

Soulway, finns det ngn länk till artikeln?

Soulway
0

Hej Kattlover. Har inte sett detta din fråga förräns nu men Pelusa har satt en länk om artikel i NSD!!!

(((Kramar Soulway och Busungarna)))