ÖB har bra priser på kattprylar
Lite sugen på transport buren om den är tillräkligt stor för min "lilla" Mojje ;-)
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Jag köpte tunneln och den är verkligen en hit här hemma! Första gången något sådant funkar här!
Inte för Atos då som inte har den smärtheten men för de andra då. 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Jag vet inte hur stor lille Mojje är, men har en åtminstone hyfsat stor hankatt på sex kilo (normalvikt) och han har inga problem att få plats i den med ljusgrå överdel. Faktiskt har jag funderat på om jag inte överdrev när jag tog två av den stora sorten (de hade tre storlekar då jag köpte för tre år sedan, skulle nog tagit mellan). Det är iofs också pga att alla mina katter är rädda när de är i bur så de kurar ihop sig. Jag har förstått att Mojje inte är rädd av sig, typ raka motsatsen, men jag tror ändå att den ska räcka till. Det jag gillar mest med denna bur är att det går att köpa till axelrem, underlättar betydligt när man ska kånka iväg de större katterna till vetten. :-)

Tänker du på den stora transportburen för 175:- så är den väldigt rymlig. Vi har fått in en hundvalp i den.
Vi brukar köpa en hel del på ÖB, när vi har haft katter som ska flytta så köper vi leksaker, halsband och annat där som vi skickar med.
Tunneln har varit populär här med, men sen de pinkade i den ett par ggr så orkade jag inte tvätta om den så då åkte den ut. Men det kanske blir en ny nån dag.

Jag köpte en transportbur på ÖB för kanske ett år sen men lämnade tillbaka den. Den hade en liten spricka i bottnen som jag inte såg förrän jag kom hem. Sånt kan väl hända med vilken bur som helst kanske. Jag valde att få pengarna tillbaka av en annan orsak. När jag satt ihop den upptäckte jag hur plastig den var. Tyckte inte den verkade stabil. Det märkte man inte så länge den låg i bitar. Den blå buren på bilden ser ut att vara en sån som jag köpte.

Vi har både den blåa och den gråa och har inte haft några problem med dem. Stabila och bra de som vi har ialla fall.
Mojje e väl en 60 cm lång (utan svans) och en 6-7 kg
Tunneln fick dom av min mamma för några år sedan och det är fortfarande favoriten.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Kändes den stadig, den stora transport buren eller plastig ?

Jag har den stora grå, tycker den är super, luckan känns som att sitta bra och jag tycker den är stabil, bra med en lucka uppepå oxå så man slipper grångla med gallret för att lungna en kisse lite,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Den stora transportburen är slående lik den som jag fick låna av en kompis när vi hämtade Thindra. Den fungerade utmärkt.
//Pia
Har nu skickat en god vän till ÖB för att köpa transportburen. Hoppas att den kommer att bli bra till min "lilla" kisse *s*
Ska dit och shoppa tillbehör idag!
tunneln och kattträdet har vi här hemma
Jag har den stora buren och den funkar jättebra. Har även transporterat två katter i den och det var gott om plats för dem.
Jag har även en bur jag köpt i djuraffär och den var mycket dyrare men det är den som gått sönder.
J a den stora är ju en sån, som Bamse åkte upp till Stockholm i. Den är helt OK.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
vi har köpt flera saker från ÖB och är helt nöjda med sakerna. detta kommer jag på vad vi har köpt:leksak boll mm ca 10kr,lektunnel,mjuk transportbur stor model ca 120kr, en hanske som tar bort löspäls (till hund o katt men kanon bra till hästar med :D ) en kattleksak som en platta med fjädermojjeng o leksak på . Dessa saker gillar kissarna och transportburen är bra lätt o vika ihop, har även annan transportbur stor men ej köpt där. Kattlådor har dom med en funderar jag på och köpa sen har dom bra kattsand Klumpe helt ok med :)

Har köpt en hel del kattgrejer på ÖB. Det mesta är helt OK. Det som inte varit bra är transportburen jag nämner ovan och deras kattlådor kom jag på nu. Dom är billiga förvisso men det är ingen stadga i dom. Inte om jag jämför med andra kattlådor jag köpt i alla fall, dyrare men mycket bättre.

Evamojje, jag köpte min "nya" transportbur på katthemmet, där säljs dom ju billigt!
PS. Vårt katthem 
Hälsningar Incan
Det var ju mycket trevliga saker som finns på ÖB nu! Priserna är ju inte helt fel heller. Jag har inte själv så stor erfarenhet av ÖB-prylar. Vi har mesta handlat på Rusta.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vi har båda dom burarna som är på bilden. Vi brukar ta skyggisar i dom som kastar sig runt och dom funkar super bra och är jätte stabila. Den gråa får han garanterat plats i, den är mega stor ;)
Maria
Jag köpte faktiskt en kattlåda med hus på ÖB för några år sedan. Men den var inte bra efter ett tag så sprack botten på kattlådan.
#17 Incan, jag visste inte att vi hade transportburar till försäljning på katthemmet.
#20 Vi tar fram ett gäng till basarerna, de finns ute vid loppisen.
Tunneln är toppen, jag har två, enkelt att koppla ihop till en låååång skoj lektunnel. Sen köper jag reflex halsbanden till min grannes svarta kissar så de syns när de är ute. Kostar en 15 kronor så det gör ju inget att de lyckas tappa dem ibland.

Vi har kattlådan med tak från ÖB och det är mkt bättre än den dyra med tak som vi köpt på Arken. Stor prisskillnad på dem så man skulle ju tro att den dyrare var bättre men icke.