Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2346 ggr
Kusten
0

Halt katt går ute

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer skriva i en enskild tråd om katterna vid Lövgärdet och Gårdsten och den kolonin som är nyupptäckt. Men nu måste jag ge denna halte katt från Gårdsten en alldeles egen rubrik. I all hast eftersom jag har lite brått iväg.. försov mig idag till allting..

Denna katt är en mycket långhårig och enorm hane (tror det är en hane att döma av storleken) och han är halt på ena framtassen vad jag kunde se. Han linkade kraftigt med den uppe på berget. Både på insidan och utsidan av stängslet på bilden.

Den sämsta bilden i mannaminne fick jag tagit, här är den: Ni "ser" katten alldeles till vänster ovan om sköldpaddan som klättrar på berget.

Halte katten gick sakteliga längs med stängslet och satte sig sedan vid ett träd och vilade. Där satt han sedan länge.

martdat
0

Jättebra bild,, hehe,,, ja hoppas han får hjälp.

Hur länge kan han tänkas vart där?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

evamojje
0

Jag försökte piffa till bilden men hm..vart sådär …

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

huskatt08
0

Stackars missen…undrar vad som hänt Gråter

Har du sett han förut…är det många katter där tror du?

chigak
0

Stackars katt. Gå ensam ute och ha ont.

mariia89
0

Stackars lilla katten.. Inte roligt att gå ute i kylan och ha ont.. Hoppas han kan få hjälp in så snart som möjligt..

Maria

Engla
0

Stackars kise. Har du möjlighet att åka dit fler gånger och titta i fall du ser honom?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ankie
0

men jag ser då ingen katt alls jag Obestämd

Hawknestgrove
0

Snett nedanför björken till vänster i bilden. HAn är lite vit han med

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Klicka på bilden och välj sedan svart bakgrund. Då ser man katerna bättre.

Vad jag önskade att kunna hjälpa till:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Simson
0

Nej vad ledsamt att behöva gå ute och ha så ont! Gråter

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

kappa
0

Någon som kan ställa upp som tillfälligt eller permanenthem!?

Hoppas på någon som inte har fullt och letar kisse här Flört

Mvh

emjon
0

Ännu en stackars kisse och han behöver nog också få hjälp med sin onda tass. Vad jobbigt det måste vara att hela tiden stöta på hjälpsökande kissar.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

snickan
0

Puttar för katten som haltar

Lilacbower
0

Puttar för kissen

Ensam - men stark!

Debattia
0

Puttar upp !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Kusten
0

2 - tack :)

Beskar också bilden och nu kanske det syns lite mer. Ovanför sköldisen syns en svart skuggfigur och det är den halte.

6 - Jag ska ut imorgon till Gårdsten, var där idag igen men det var så mörkt. Sedan blir det svårt att ta sig ut mer eftersom det är för dyrt att åka fram och tillbaka såna sträckor.

3 - Nej detta var första gången jag såg honom men så har jag inte varit där så mycket ännu. Det är många hemlösa i området.

Gronstedt
0

Kan du ge mig anvisningar, Kusten, så kan jag ta en sväng i kväll?

Kusten
0

17 - Oh så bra! Jag ska ut under dagen idag igen, det får på något vis lösa sig med bensin. Men om du kan komma på kvällen och titta efter den halte skulle det vara guld.

Mejlar dig beskrivning :)

huskatt08
0

Åh..så bra att du får hjälp därute…tack gronstedt Glad

kappa
0

Den halte katten är fortfarande kvar ute Gråter och alla de andra som behöver komma in!

Kan nån annan ställa upp med att vara ett jourhem till nån eller några kissar som Kusten så gärna vill hjälpa in för att få stopp på denna stora koloni Gråter

Snälla, ta in en liten hjälplös katt så får du tusenfalt tillbaka!

Mvh

Sidentass
0

Åhhhh..jag tycker så synd om misse..gå ute o o halta..o ha ont…önskar såååå att jag kunde öppna hemmet o hjälpa katten åtminstone tills det löser sig med ett hem som har möjlighet att hon honom under en längre tid..har ju som bekant sju katter i lägenheten..jag har väl sagt som så..att jag skulle ha möjlighet att ta in någon katt i akut läge, som en plattform i väntan på en bättre lösning..men då handlar det nog mest om katter  i min närhet..för det är ju ingen idé att krångla med transport för så kort vistelsetid…

Tänk om man kunde hjälpa alla…..

Gullimat
0

Puttar

kappa
0

Putteliputt!

Marga
0

Putt!

chigak
0

putt

annebeate
0

Stackars lille kisse. Hoppas så att han kan infångas och få komma in i värmen och att tassen går att åtgärda. Undrar hur många andra  som finns  just där ute och behöver få hjälp.

kappa
0

Det finns flera stycken och problemet är att få in dom i jourhem och permanenthem.

Just nu är ser det ganska svart ut för katterna och de som kommer att födas där, då en av de katterna löper och det finns flera som är fertila nu Rynkar på näsan

Så det är ont om tid!

Nån som har ett rum över så att Kusten kan få in nån mer så vore det guld! Medveten om att det är mer eller mindre fullt hos alla engagerade.

Men kanske någon ny som är inne och nosar här kan tänka sig att ta en liten hittekatt Glad

Mvh

Sidentass
0

putt!

Hawknestgrove
0

Åh, på fredag så ska jag hämta grejer hos Gronstets släktingar i Strömstad och lägga utpå Tradera. Ska bli spännande att se vad det kan inbringa!

kappa
0

Hej Gunilla,

Behöver du grejer? Vad för saker vill folk ha?

Mvh

kappa
0

Någon som kan ta liten kisse som behöver komma in, det är inget vidare att gå ute med ont i tass Gråter

kappa
0

Puuuuutar! Flört

Gronstedt
0

Om kisse bara ville visa sig igen och snällt följa med, så finns ett par veckors boende ordnat så han hinner bli undersökt och ompysslad. Men sedan behövs ett permanenthem.

Sidentass
0

Håller hårt i tummar o tassar för att misse ska kunna fångas in…

chigak
0

Håller tummarna för att han kommer in.

anebit
0

Men lille kissen då, hoppas att du snart kommer in och får hjälp hos vetten med ditt ben.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

mymlanbus
0

putt

emjon
0

Hoppas att kissen låter sig infångas nu när det finns hjälp för honom. Vi håller tummar och tassar här också.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Kusten
0

På lördag ska det göras försök att få in "Bergakungen".

Hoppas med er att han dyker upp.

Putt för permanent hem också, kissen kan få bo två veckor hos Gronstedt men behöver sedan få komma vidare. Nu har jag ingen aning huruvida kissen är tam, halvtam eller skygg - men han är i stort behov av hjälp, det är ett som är säkert.

Tack för tum och tasshållningar!

mymlanbus
0

Puttar för Bergakungen nu då !

[sofia-85]
0

Ska hålla tummarna för er!! Bra jobbat Maria

Gronstedt
0

Kommer han bara in i fällan så hämtar jag honom på lördag! Jag är upptagen cirka 13.00 till 17.00, men annars ligger jag i startgroparna för katthämtning.

kattassen
0

Oj vilken uppbackning det blivit! Härligt att Bergakungen får lite hjälp av dig Gronstedt. Hoppas nu han villigt låter sig fångas också. Behöver ni assistans med biltransporter eller så får ni höra av er.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

kappa
0

Problemet är att det ännu inte finns något jourhem till honom Gråter

Eller kan du ta honom på obestämd tid nu Grönstedt?

Isf vore det ju helt underbart Kyss

Mvh

Bumbis
0

Putt för stackars Bergakungen!!

Gronstedt
0

#44;: Kattrumet är inte så bra, så ingen borde behöva bo där för länge, speciellt inte ensam. Därav tidsbegränsningen.

kappa
0

Ok, då finns det fortfarande inget jourhem Gråter

destiny
0

#46 Inte behöver han väl sitta där ensammen… han har ju kompisar som vill in. Flört

Så skönt att denna katten får komma in. Hoppas dom andra också snart får göra det. Håller tummarna..

chigak
0

putt

kappa
0

Ingen halt kisse idag alls. Undrar var alla kissar tagit vägen?

Alla var som försvunna, förutom en svart ungkatt som inte ville gå i fällan Rynkar på näsan

Håller tummarna att Kusten får bättre fångstlycka imorgon!

kattassen
0

Å jag har funderat idag på hur det gått. Ingen halt kisse idag alltså. Hoppas på bättre tur i morgon.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Sidentass
0

Fortsätter att hålla tassar o tummar här…känner så för den stackars halta missen…

Kusten
0

Katterna hade blivit matade, en stor skål med torrisar hade de haft att mumsa på hela natten och morgonen, men nu ska de bli utan mat ikväll och det blir nytt försök imorgon bitti.

Men nej, såg tyvärr inte till den halte.. mamman sågs gå över berget och bortåt, tre ungar skymtades.. en for över vägen och in under en bil på parkeringen, den svarta unga och en ung sköldpadda tassade nära fällan ett tag. Men nej, de var inte särskilt hungriga.

Vi får ställa hoppet till imorgon :)

chigak
0

håller tummarna för att det lyckas.

Sidentass
0

Håller hårt i tummarna!!

Hawknestgrove
0

Putt!

OCh ja vi får väl se, hur vi lyckas på Tradera!  La det mesta på 14 dagar. Gå in och titta, så får ni också se hur det går!

Kusten
0

Du är för toppen Gunilla! Räcker det att man skriver in ditt nick fast på tradera, så hittar man? Eller hur klickar man sig lättast dit?

I helgen åker jag upp till Gårdsten. Få se vad för kissar som dyker upp denna gång. Bergakungen kanske hade lockats dit tillfälligt på grund av löpande honor. De pratar på berget så att hanarna blir alldeles spattiga. I alla fall en av dem pratar och sjunger, men hon låter också som en hel honkör.. verkar jobbigt det där.. Rynkar på näsan

Ska låna en kikare också denna gång.

Halte misse, tänker på dig.