Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 548 ggr
Mison
0

Slå ett slag för hittekatten!!

Jag är nu lite irriterad på morron zoo (som så många andra).

Visst, jag var väldigt grön för ett år sen, vad gäller hitte/sommarkatter. Men jag tog åtminstone till mig det som sas till mig, och hamnade här. Nu vet jag mycket mer… Tack och lov.

Jag tänkte börja bombardera morronzoo och tycka att dom ska "slå ett slag" för hittekatten. Kanske dom kunde ta en liten hittekatt som maskot eller nåt (för att få dom att bli intresserade)

Dessutom tänkte jag att dom kanske kunde bjuda in någon "gäst" att prata om detta problem, och "upplysa" sverige om problemet vi har. Jag skulle gärna ställa upp som gäst, men jag är nog fel person. Skulle vara bättre med någon av alla er som har jobbat med detta en längre tid, och som har mer fakta att komma med. Jag följer gärna med om man skulle få dom att anta denna utmaning.

Tycker ni att detta är fel idé? Eller tycker ni att detta går att bygga på? Hör gärna av er. Ris eller ros. Mina tankar snurrar dagligen angående alla dessa katter (sen ett år tillbaka, ursäkta en oskuld)Glad

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mison
0

OBS! Som maskot menar jag givetvis inte att dom ska ha en liten misse springa runt på radiostationen. Kanske snarare att dom kunde adoptera en bur på något hem eller nåt. Kanske döpa en misse till GERT!!Gråter Förstå mig rätt nu…. haha

martdat
0

varför är du irriterad på dem? nått inslag de hafft elr?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

mymlanbus
0

#2. här

Mison
0

Missförstå mig gärna rätt. För ca 1 år sen var jag gröngöling vad gäller hittekatter, fy på mig… Nu vet jag vad det handlar om… Men det verkar inte som Gert fattat galoppen…. Kanske han har, men så verkade det inte i radio inslaget. Tänkte att man kanske kunde pressa dom lite och få lite radiotid till hjälp….. Jag har kanske fel. Som sagt, jag tar gärna både ris och ros….

martdat
0

hittat och läst tråden nu,, suck,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Firinella
0

Jag tycker att det vore en bra grej att upplysa ALLA om katterna situation idag och via morronzoo är väl ett bra sätt även om nu Fylking är Fylking så att säga. Kanske kan man få folk att förstå då… Många (inklusiva mig själv för några år sedan) visste inte om alla dessa katter som släpps vind för våg ibland.

Puma77
0

Frågan är om de kan vara så allvarliga i radion som det behövs i en sån här sak. Så de inte fäller dumma kommentarer som gör det än värre.

Är ju ingen Fylking fan oc heller ingen morronzoo fan. Lyssnar hellre senare på dagen när Alex är med, henne diggar jag däremot.

Men idén är inte dum.

//Pia