Fylking+Stockholms Katthem=Sant?
Ja idag är det sant iallafall. Han har förlorat ett vad på MorronZoo och ska till katthemmet i eftermiddag och städa kattlådor, gosa med katter och prata sommarkatt. Tydligen så tror/tycker Fylking att detta fenomen är en myt?!? Vet inte om han bara säger det för att elda upp folk eller om det verkligen är hans åsikt. Vi får hoppas på det sistnämnda.. Bloggar om detta.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Om fenomenet Fylking kläckt ur sig det där om sommarkatter i etern så lär ju det vara en etablerad sanning nu och fenomenet hemlösa katter försvinner från alla dagordningar. Hoppas innerligt att det finns hyfs nog för en ordenligt avbön och dementi, även om skadan redan lär vara skedd. SUCK!
Det kommer att sändas någon gång imorgon mellan kl 06.00-10.00. Han är på katthemmet i eftermiddag.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Jag hörde också det där. Han tror säkert på det. Och yttrar det i media för att få uppmärksamhet. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Lås in honom i en bur och håll föredrag. Och släpp inte ut honom innan han ber alla sommarkatter om ursäkt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Fast lite "myt" är det ju på sätt och vis, det här med att folk köper en kattunge på sommaren till barna och sedan släpper ut den när semestern är slut. Tror faktiskt det är rätt sällsynt. betydligt mer vanligt är väl att folk släpper ut katter de tröttnar på oavsett årstid och anledning. Att tamkatter överges är väl inget snack om.
Men det finns väldigt många hemlösa katter och kattkolonier just där det finns många sommarstugor och koloniträdgårder. Läste nånting om ett sommerhusområde på västkusten där det finns varje höst många övergivna katter kvar.
Och jag har sett annonser där katter hyrdes ut över sommaren.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jo, det förekommer ju absolut- frågan är om inte majoriteten blivit övergivna under andra omständigheter…? Menar mer att det är en myt att alla hemlösa katter är sk. sommarkatter. Sen kan man ju fråga sig hur många hemlösingar som kommer sig av att folk haft lösgående katter som sprungit bort, eller okastrerade katter som parat sig med hemlösa…
Det stora problemet är väl att herrn i fråga tydligen påstått att katthemskatter i själva verket är stulna huskatter. Ett sådant påstående skadar inte bara katterna utan också katthemmen, som redan har motvind så det räcker.
Sommarkatt har blivit ett begrepp. Att katter kastas ut året-om vill någ inte så många höra. Det skulle vara skönt om åtminstone kattutkastningen skulle minska efter sommaren.
Men jag tror också att en del har tagit en söt kattunge efter att de födds på våren och att när de blir lite äldre då är det inte lika kul längre. Kattungen kissar fel, skolor och jobb börjar igen. Hela vardagen och då är det inte mer som man trodde det är med en katt.
Hörde inte inslaget, men all reklam är bra reklam sägs det. Om katthemmet får uppmärksamhet spelar det nog inte så stor roll vad utgångspunkten är. Att det finns övergivna katter som behöver ny ägare bör väl framgå, och sen kanske det inte är så viktigt var och när dom övergavs. Det bästa vore väl om lyssnarna fick upp ögonen för hur många hemlösa katter det finns i Sverige över huvud taget och vad man kan göra åt det (kastrera, kastrera, kastrera t ex).
Hoppas han har ändrat åsikt innan han gått ut genom dörren på Katthemmet.
Läste någonstans för nått år deran att Hasse Aro oxå ansåg att det inte fanns sommarkatter.
Men varför finns det då så många ungkatter på hösten.
Här i byn är det oxå flera sådana.
Sätt in hono i riktigt skitgör och få han redigt insatt i hur det egentigen ligger till. Sen måste han ju charmas av en riktig charmör till katt med. ;)
//Pia
Vänta bara tills han får träffa stiliga men MYCKET pratsamma Dalton (övergiven i transportbur). Då blir det nog tyst till och med på Fylking
.

Har aldrig kunnat med karln! 
Hoppas iaf att det blir reklam för katthemmet och förhoppningsvis att flera katter får nytt hem. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Föredrar Adam och Gry men det kan ge kanonreklam för katthemmet så jag hoppas han visar sig från den bästa sidan.
//Pia
Gillar heller inte den karln

#15 Ja det är till stor del en image, men dessvärre är han ju också en mediaprofil vilken en hel del människor hyllar till skyarna och dessa människor kan inte genomskåda ev. ironi. Folk tror ju på vad han säger…
Suck…
Låt honom få slita och få sig en skopa verklighet till livs.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Vi får hoppas det blir en annan framtoning efter besöket på Stockholms Katthem. Första gången jag hörde den där felmyten var i ett sommar-radioprogram där Hasse Aro i mycket lättsam ton avfärdade begreppet sommarkatt. Fylking var även inblandad i programmet på något vis och vänster. Sedan har det liksom fortsatt…. och hållits vid liv av sistnämnde herren. Dags att ta död på den myten en gång för alla. Fast man önskar ju nästan att den hade varit sann….
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vi får hoppas att han låter annorlunda efter besöket! Och sen så får vi jukomma ihåg att Roger och titti inte håller med honom, så det är förhoppningsvis bra reklam endå
det vart ändrat till imorgon istället
Och säkra källor säger att det ska sändas vid 08.00 bläcket på onsdagmorgon på RIX FM MorronZOO. Så missa inte chansen att få "höra" Gert Fylking städa kattlådor och annat…. 
Får sätta väckarklockan på onsdag ;)
//Pia

#13 Håller med! Dalton kommer charma honom totalt!! 
Jag som är nattmänniska kommer nog ha svårt för att gå upp så tidigt, men hoppas ni berättar här sen hur det gick…
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

bra att det blev ändrat för jag är ju ledig på onsdag så jag kan lyssna….fast jag kommer säkert mest att vara ilsk för det är jag oftast på den där karln…..tvåla till honom ordentligt med info så han iaf håller tyst än sprider sin okunskap….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Väntar för fullt.
//Pia
Snart är det.
//Pia
Som vanligt när Fylking är i farten så blev det bara blaj-blaj.
Man hade ju hoppas att det skulle bli lite mer seiöst så att folk kanske får upp ögonen för problemen med hemlösa katter.
Förlåt men är han verkligen så korkad som han låter?
//Pia
någon som kan berätta? har inte högtalare på min dator på jobbet

Ja snälla berätta, är oerhört nyfiken
.

Ja hur gick det?
Kommer inte ihåg allt ordagrant men Fylking undrade t.ex varför vi skattebetalare skulle betala för katterna. Där tycker jag att hon på katthemmet skulle ha talat om för honom och radiolyssnarna att det ofta är ett ideellt arbeta och att dom inte skulle klara sig utan bidrag från givmilda människor.
Fylking tyckte även att katterna på hemmet hade det bättre än uteliggarna, ok att det är så men hur hade katterna det "innan" dom fick komma in i värmen.
Damen på katthemmet sa också att katter inte bara blev övergivna under sommaren utan det blev fler och fler även under t.ex julhelgerna, det kommenterade inte ens Fylking.
Det lät som om de kortat ner svaren en hel del med så frågan är egentligen hur mycket som var viktigt som togs upp men som man inte fick höra i radion. Kändes som de snoppat av en del saker.
//Pia

Den finns på www.rixfm.se
Han är ju provokativ det går ju inte säga annat…

#34 Men han tyckte ju att det var ok "som man gör på landet" samla ihop kattungarna i säck…osv.
Tror iofs att det var ett provokativt inlägg som egentligen inte överensstämmer men hans inre åsikter och som nog var avsett att hålla fast vid hans macho-image. (Hoppas jag!)
Att katterna har det bättre än uteliggarna ja väl inne på katthemmet ja, men innandess.. Om det finns något val hos människan att göra så är det ju en omöjlighet hos djuren. Det är väl där en ev. skillnad ligger mellan hemlös människa och hemlös katt. Människor kan påverka sin situation till viss del, katterna kan aldrig påverka sin.

Usch för den karln!
Hörde att det var Johnysgirl här på Hittekatter som pratade med honom.
Som vanligt blev det nog censurerat till Fylkings fördel.
#37: Sade han att det var OK att ha ihjäl överblivna kattungar hur som helst 
?
Tyvärr är det ju många som inte lyssnar med urskiljning och som bara hör det de vill höra - och när herr F sagt det så är det ju så. Tack så mycket, då! Men varenda katt som får det sämre till följd av detta radioprat borde efter sin död postas till denna upphovsman, bara så han får se hur "bra" katterna har det.
Får man verkligen låta om vad som helst hur som helst utan att ta det minsta ansvar för konsekvenserna?
Det som egentligen var mest upprörande i sammanhanget var Fylkings kommentar på att katter överges överallt (bensinstationer och i kartonger, exempelvis), oavsett årstid. Han frågade något i stil med (ej direkt citat!): "Finns det dokumenterat, då?" Alltså, fanns det bildbevis för att detta någonsin förekommit?
Jag tycker att man borde samla ihop bilder på ställen där katter hittas och sedan vidarebefodra dessa till herr Fylking. Han verkar tro att de flesta katter även är stulna katter - alltså att folk "räddar" katter som redan har ett hem. Klart att det också förekommer, men jag tror att dessa katter står för en bråkdel av de intagna… *suck* 
Den där karln är en dum en, vet inte vilken verklighet han lever i, men inte lever han i den här i alla fall. Han borde bli medlem här och få se och höra verkligheten med egna öron och ögon! 
USCH!

Vad tråkigt med en sån inställning.
Vad är det för mening att "rädda" katter som redan har hem när det finns så oerhört många hemlösa? *suck* Vilket pucko!
Ja, denna katt (lånad bild från Magdas tråd "Hungriga katter"!) ser ju verkligen ut som den blivit "stulen" från ett riktigt kärleksfullt hem… *ironisk till tusen*

Ska man strunta i att ta in en sådan katt bara för att "den kan ju ha ett hem… de kanske bara inte gillar pälsvård, matning och omvårdnad?"
Grrr!
Men vilken idiot, så dumma personer borde inte få uttala sig så öppet över saker de inte vet någonting om. Och att radiokanalen låter honom, fy f*n.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Man kan se ett filmklipp inne på rix fm. Där verkade han mer ordentlig om man nu kan kalla honom det. Han verkade falla för Kajsa i alla fall.
//Pia
Jag okar inte lägga ner energi på denna löjliga individ Fylking mer än att säga att sådana som han behöver hjälp eftersom de inte kan bry sig om något annat än sig själva och prestige.
Det finns säkert en diagnos för det också….
Finns inslaget att lyssna på webben?
antisympatisism Bumbis 
//Pia

Fylking verkar mer som ett "äkta" troll!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#48 Ja, man kan lyssna på inlägget via hemsidan. Tror att det ska stå något i stil med "Dagens Klipp"…
……………………grrrrrrrrr
''''''''''''''''''''''''''grrrrrrrrr
------------------- grrrrrr
Hittade inte radioinslaget på sidan, men här är i alla fall en direktlänk till filmsnutten. Antar att de klippte radioinslaget annorlunda för här tycker jag faktiskt inte han gör bort sig så farligt- han spelar sin vanliga fylking-karaktär förstås men säger inga större dumheter. Dessutom blir han charmad av en kisse på slutet :-)
Det är inget av det han säger i klippet som finns med i det han sa i radion..! Han låter ju mer tillmötesgående här, måste jag säga.
Synd bara att de klipper ihop det som de gör, för i morse framställdes han som ganska "anti allt". 
I radioinslaget verkade han mer korkad medan i filmsnutten mer intresserad.
//Pia

Ja filmsnutten var ju helt annorlunda än radioinslaget.
Jag har aldrig sett eller hört honom så normal någon gång. Han var ju riktigt männsklig och även djurvän.
#56. Han är en dum en… ursäkta mig, men jag tycker verkligen det 

#58 Ja jag har aldrig gillat den karln. Vill inte ens titta på bilden i #0.
Radioinslaget var bara till hans favör men tyckte att filmsnutten var OK, men gilla honom kommer jag aldrig att göra. Bläää….. Usch!
Han uppförde sig bättre när inspelningen var slut enligt jonnygirl. Och han har själv haft katt , vem hade kunnat tro det.
Och det är synd dom klippte rätt bra, men det är väl vad man kan förvänta sig.

Jag har alltid gillat Gert innan. Förstår hans humor lite. Jag är själv väldigt grov i munnen…. Men sitter man i radio, och har fått "praktisera" på ett katthem, eller vad det nu är som kan vara viktigt, så måste man väl välja att lyfta fram det. Fräckisar och dumma kommentarer kan man väl kläcka ur sig ändå. Men inte om dom klipper på detta vis… Tänk om nån skulle klippa bland alla mina grodor… haha, då vore jag nog terrorist eller nåt, men jag sitter i alla fall inte i radion…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Jag har aldrig gillat Fylking och har aldrig förstått hans storhet. En stor fjant som jag ser det.
Fylking & Aschberg är för mig väldigt överskattade har aldrig förstått deras "storhet" när dom har kört grejer ihop eller var för sig så har jag alltid känslan av att istället för att rapportera nyheter, så skapar dom nyheter. Lite snaskiga rubriker verkar vara det som får dessa herrar att snurra. När det gäller besöket på katthemmet så var vi medvetna om att det inte var ett reportage om katthemmet utan det handlade om att han hade förlorat ett vad och detta var påföljden. Vår förhoppning var att synas/höras lite i media och få flika in lite om katternas situation och om katthemmet i detta. Och det är väl ungefär vad vi fick.

bojkottade honom och gänget för längesen,, pejje rykte han med,,,, nää,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.