Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1217 ggr
ergon
0

sotis min älskade hankatt

sotis är en svart hankatt med gröna ögon och vit teckning vid halsen .han är en stor hankatt och har ej halsband.han är mycket saknad.han försvann den 15 november vid vårmånadsg 10 i kortedala.en hittelön utlovas. har du hittat el sett han?ring ellinor ahlinder 0739054971

Alexej
0

Har du kollat med katthem i närheten? Polisen? Läs artikeln: När ens katt springer bort.

Det bästa man kan göra massvis med lappar och bils på honom överallt! Han är kanske kvar i närheten.

Lycka till!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankie
0

Detta står på SKS ergon, jag kopierade detta:

**Det går för visso många katter här på Studiegången i Göteoborg men det går en stor pampig katt här på som hela tiden smiter in i loftgångarna och husen och hade nog gärna traskat rakt in i våran lägenhet om jag inte hade stängt dörren.

jag har nog sett honom sedan 1-2 månader tillbaka och tänker att jag provar om någon saknar honom.

Jag tror det är en hankatt. Väldit robust och helt svart. Lite lätt överviktig till och med, tror. Stoora härliga tassar och stor kropp.
Han springer här iaf.**

länkar:

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=13&t=163897

MaalinF
0

åh, det där skrev ju faktiskt jag!

Katten har inget halsband iaf.

Ankie
0

#3 ja, men kan du inte ringa till henne å fråga henne om det är hennes katt? Glad

numret och hennes namn står ju i hennes inlägg

MaalinF
0

Jovisst, det kan jag göra. Återkommer.

kattassen
0

#1 Alexej - jag måste dessvärre säga att katthem i Göteborg lyser mycket stort med sin frånvaro. Jag bor inte långt från denna katts hem och ledsamt nog finns inget katthem häromkring alls. De som finns i Göteborg är Göteborgs Katthjälp och de arbetar ju med jourhem som vi vet. DV i Göteborg är tvärs över hela stan och är det så långt som en månad sedan katten försvann - kan vi bara gissa vad som hänt om den hamnat där:-( Men absolut värt att kolla upp!

Sedan finns Djurens Samarittjänst i Gråbo och Djurskyddsföreningen i Mölnlycke  som ligger flera mil härifrån. Ja som du förstår Alexej är det en förtvivlad situation i Göteborg på den fronten.

Men till ergon vill jag säga att annonsera massor!! Hos Göteborgs Katthjälp kan man lägga in efterlysningar. Blocket, GP, affärer etc. och så lovar jag att själv hålla koll om han börjat promenera nedåt Partille där jag håller till.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

MaalinF
0

Nu har jag ringt, och tyvärr hade nog den här katten här för lite vitt och för stora tassar. :(

Alexej
0

Ja, Göteborg är inte alls katternas drömstad. Upptagningsstopp på många katthem och ihjälgasade katter på DV.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Hoppas du hittar din kisse…Gråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

nä vad synd, hon skulle åka å titta på katten ändå för att vara säker

Ja det är ju vad jag skulle ha gjort

Icna
0

det hade varit bra med en bild också, min mamma bor där och hon och hennes vänner är ute och promenerar väldigt mkt runt omkring i kortedala, jag kunde ju bett dem hålla ett öga öppet. men stor svartvit hankatt säger ju inte så mkt.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Ankie
0

nä jag kan hålla med, det är svårt med bara en beskrivning. Har du nå kort ergon du kan lägga ut?

siberlina
0

jag hoppas   du hittar  sotis,  ge  inte   upp, försök med allt…

Issa
0

Hoppas du har något bra kort på honom, så blir det lättare att leta efter honom.

ergon
0

tack alla ni som svarat och brytt er .kramar ellinor och SOTIS

MaalinF
0

Har kissen kommit hem?!

Jag kan ju bara säga att den svarta hankatten är kvar och ville gå med in idag igen, ska sätta upp lapp nu och be en eventuell ägare höra av sig, annars tänker jag hitta ett nytt hem åt honom.