Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1934 ggr
evamojje
0

Uppdat. Amit Stockholms Katthems stiligaste kisse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Uppdatering

Oh va glad jag blir Aftonbladet har lagt upp Amits klipp på Aftonbladets startsida i högra kolumnen Skrattande

Med en egen rubrik.

Amit katthemmets sötaste katt-söker ett eget hem.

Gå in på aftonbladet och klicka på länken och betygsätt Amits klipp så han ligger kvar i topp Skrattande so far 3950 visningar, trots min porriga röst *s*

Jag var till katthemmet igår. Då alla volontärer var inbjudna på den årliga lunchen som tack för all hjälp under det gångna året. Och jag var ju bara tvungen att ta med något till Amit som e något av en personlig favorit Skrattande han är en av våra skyggisar.

Så jag tog med mig en stor leksaksmus med kattmynta. Och gissa om den killen vart lycklig *L* Jag var ju bara tvungen att ta ett litet videoklipp på hans förtjusning. Kolla här

PS.. Skulle ha tagit utan ljud, det låter lite porrigt *s* så skippa ljudet när ni kollar klippet ;-) DS.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

huskatt08
0

Åh..så fin o gosig han va Flört

Om du säger att vi ska skippa ljudet..*L*…så blir det ju tvärtom….måste..måste bara lyssna ju Skrattande…(trotsåldern har inga gränser)

evamojje
0

#1 *s* ja vet. Men det låter verkligen porrigt om man inte tittar på klippet utan bara hör min röst så är det ännu värre *s*.

Men visst e han fin. När Amit kom till oss så hade han stora sår i ansiktet och såg rätt otäck ut så han har verkligen blivit en helt annan kisse. Och han vart så otroligt förtjust i musen, härligt att se.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

DesireEsmeralda
0

*skrattar gott* Sådär pratar jag med mina kissar också. Inte lika mycket nu när de är tryggare men om någon hört mig i början, hade de nog undrat vad jag höll på med… Tungan ute

Han är otroligt fin! Vad kul att han ser så lugn och glad ut. Glad

Mina kissar är inte alls lika förtjust i kattmynta. Det är mysigt en liten stund, men ibland bryr de sig inte alls…Obestämd

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

evamojje
0

#3 lustigt det där med kattmynta. Hur en del, som min Mojje som känner lukten ven om den ligger i en stängd väska. Och blir alldeles tokig när han får en ny. Medan busan e lite coolare och tycker det e myigt med kattmynta på klösbrädan men annars struntar i det. Och så finns det dom som inte bryr sig alls.

mymlanbus
0

Så fin han är kissen… Shimena blir alldeles galen i myntamöss och virkade leksaker, men Smulle bryr sig inte alls om myntadoften :) han älskar laserpekaren han :)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Givetvis kunde jag inte låta bli att lyssna först utan att titta….Förvånad ha ha

Alltid varit svag (på distans :-) för Amit jag med men lite kyckling jag. Han är gudomligt fin.

evamojje
0

#6 ja distans kan vara bra man kan ju få sig en rejäl känga om han e på det humöret Skrattande kyckling funkar säkert väldigt bra det med Skrattande

Hawknestgrove
0

Klart vi skulle lyssna! Så fin han var1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0

Vilken go kisse..Å va lycklig han verkar vara över myntmusenSkrattande…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

evamojje
0

skulle nog inte ha skrivit det där med rösten Skrattande

mymlanbus
0

#10. Vaddå porrigt, det var ju gulligt :)

evamojje
0

Jözzes såg precis att det varit 440 visningar på klippet Skrattande

evamojje
0

Helt otroligt, snart har filmen visats 600 ggr.

Jag har aldrig lagt upp något klipp här tidigare brukar använda google men den kanalen har inte alls denna respons. Vem vet det kanske e någon som tittar och blir lika kär i Amit som jag är och vill ta hand om honom. Det vore ju fantastiskt Skrattande

evamojje
0

Amit-970 visningar av klippet Skrattande

Fagddu
0

Vad fin han är. Verkar ju superlycklig över sin fina leksak. :)

evamojje
0

Fick mail om att Amit's klipp har blivit en av redaktionens favoriter *L* Så klippet ligger nu på första sidan Skrattande

Redaktionens favoriter

huskatt08
0

Japp..såg det precis nu.

Håller tummarna för att någon fastnar för den mysiga missen.

Misan
0

min lilla älskling har du inte fått ett eget hem ännu, Gråter Det var jag som fångade in honom och hans kompisar. Jag väntade många timmar på att de skulle gå i fällan, de levde precis bredvid stora vägen vid infarten till köpcentrumet.

"2 vad var det för sår han hade?

Han har verkligen blivit en stor och stilig kille.

Lisa

evamojje
0

#18 Var det du som fångade honom Skrattande ja det är ju en otrolig skillnad mot när han kom till katthemmet han hade ju slagit så han hade sår i ansiktet och på öronen såg riktigt farlig ut och skrämde rätt många med sitt humör *s* för han e en stor grabb. Men han har blivit mycket snygg och är mycket snällare nu men, han boxas och fräser innan han blir bekväm. Men sen så e han go och väldigt busig. Han e ju skygg så han är ju ett projekt men med massa kärlek och tålamod så kommer han bli en riktig mysig kisse.

Han e absolut en favorit hos mig, en riktig tuffing som faller på sin nyfikenhet *s*

//Eva

evamojje
0

Oh va glad jag blir Aftonbladet har lagt upp Amits klipp på Aftonbladets startsida i högra kolumnen Skrattande

Med en egen rubrik.

Amit katthemmets sötaste katt-söker ett eget hem.

Gå in på aftonbladet och klicka på länken och betygsätt Amits klipp så han ligger kvar i topp Skrattande

Puma77
0

Grattis till det. Min Thndra har också tillhört favvisarna.

Det är en kanongrej för Amit det där för bilden syns även för dem som inte brukar gå in och titta på mitt klipp. Så sug på den goa karamellen och hoppas hans hem ser det;))

//Pia

Puma77
0

Tyckte det var lite roligt åt att läsa kommentarerna. Precis min första tanke som dök upp första gången jag såg det var att jösses det låter som Skurt. Kommer ni ihåg honom, docka med keps som var tillsammans med en kvinna och gjorde studiebesök och träffade bl.a Göran Persson m.m.

//Pia

evamojje
0

#21#22 ja visst e det bra, den syns ju verkligen och aftonbladet har skrivit egen rubrik oxå skitbra Skrattande hoppas att någon fastnar för honom nu.

Ja alltså min röst jag skäms, nästa gång blir det utan ljud *s* det låter helt sjukt *s*

Bumbis
0

Grattis och hoppas att Amit kan få ett kanonhem!!!Glad

Du ska inte skämmas, det låter gullig, det är så man ska prata med ängsliga katter! Flört

Puma77
0

Ja, vem gillar inte Skurt *fniss* Ingen fara med din röst. Ska tillägga att bara ljud gör oerhört mycket och man ler ju åt det och tycker det är gulligt.

//Pia

evamojje
0

#24 #25

Hm…ok jag ska försöka tro på er *s*. Blir generad när jag hör mig själv. Men det e ju så vi pratar med lte skyggare katter :-)

Puma77
0

Va, med skygga katter? Mm så pratar jag jämt med mina katter också *fniss* Vore kul för er och höra skulle jag tro.

//Pia

evamojje
0

#27 jag med om jag ska vara ärlig *s* allra helst idag då jag har badat Mojje Skrattande då får man pyssla extra med honom och tala om för honom hur duktig han e och vad fin han e *s*. Så då kommer den porriga Skurt rösten fram ;-)

Bumbis
0

#26, 27 ja, man önskar ibland att man inte skulle spelas in när man pratar och sjunger för ens katter…man skulle väl bli inburad eller få tvångströja om någon hörde. Skäms

Fast du har rätt Puma, det låter som Skurt, men det brukar min stackars sambo också säga att jag låter som när jag lallar med katterna, men det tar jag som en komplimang! Skurt är söt! Kyss

Simson
0

Vad härligt att Amit uppmärksammas! Nu kommer han få ett hem att kalla eget. Alldeles säkert!

Vem låter inte så där med sina pälsklingar?! Snarare än "värre"! Cool

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

incan
0

Åhhh evamojje, var det du som tog filmen med Amit? Han är verkligen söt killen!

Jag blev så lycklig när jag var på katthemmet ikväll och såg att Amit och Hubbe var utsläppta!

evamojje
0

#30 Vi håller tassar och tummar för att någon ska fastna för Amit Skrattande

#31 Japp det var jag som tog den, hade med mig en leksaksmus med mynta till honom, jag brukar alltid ha med mig något till honom Skrattande smörar lite *s* han e ju så go….

Misan
0

#19 han var ju bara kattunge när jag fångade in honom. Vet att någon av dem skadade nosen mot fällan men så illa var det inte då men du kanske fick hem honom mycket senare och han slogs kanske på katthemmet.

Det är underbart att han får så mycket uppmärksamhet

evamojje
0

#19 Var han så liten när han fångades, det visste inte jag, Ja det måste ha varit han då, hans ansikte e ju vitt så allting syns ju väldig väl. Och kattunge det va ett tag sen *s* för det e en stor kille detta och väldigt stark en riktig tuffing som älskar bus Skrattande

Men han har inte varit i mitt akuthem, Han var i akjuthem ett tag med Hubbe men jag vet inte hos vem. Men han gjorde stora framsteg där.

Jag vart kär i honom på katthemmet Skrattande och skämmer bort honom lite varje gång som jag e där.

Nu e det över 5000 visningar Skrattande på klippet!!

Misan
0

det var en liten förvrängning på åldern jag uppskattade dem till runt 6 månader ser jag i gamla mail. tyvärr hittade jag ingen bild på Amit däremot på hans syster Anjali där de bodde, bilden har jag tagit när jag satt i bilen vid vägen.

Det är så skönt att höra att du skämmer bort honom och det är underbart att du la ut filmen. 5000 visningar är underbart så snart borde de bli nerringda på katthemmet.

Fagddu
0

#34 Det skulle ju vara underbart om det lilla klippet (Skurtröst eller inte Flört) gjorde att han fick ett eget hem. Och kanske någon annan också. Håller tummarna för att Amit ska få ett alldeles eget permanenthem Glad

evamojje
0

"35 vart var det du fångade in dom?

Och det vore fantastiskt om det faktiskt blev något av detta. Amit har varit så länge på katthemmet, han förtjänar verkligen att ha ett alldeles eget hem. Jag e bara så paff över att det har varit så många visningar Skrattande

Misan
0

Lännavägen mellan Willys och det nya köpcentrumet, mellan de två rondellerna om du vet hur det ser ut där ute. det är stängsel mot ind.området och sedan bara snår och en liten gräsplätt sedan kommer vägen. Jag såg dem när jag åkte ner och handlade en sen kväll, de lekte/jagade där på gräsplätten. Så jag började mata dem där i väntan på plats.

Jag är överlycklig över så många träffar, bra jobbat :-)

evamojje
0

Ja då vet jag var det är, tur att du såg dom det är ju inte det bästa området för katter.

Misan
0

har du kvar något från din blogg i april 2007? då skulle du skriva om honom och hans syster läste jag i ett gammalt inlägg Glad, sedan blev han din favorit, vad roligt Glad

evamojje
0

#40 nej jag har inte kvar det bytte adress till bloggen då försvann  alla gamla inlägg.

Ja jag fastnade helt för honom. I början satte han ju skräck i alla på katthemmet *s* för han fräste och bet och boxades *L* och det gjorde ju att man försökte ännu mer och han har ändrat sig otroligt mycket.

lilltasen
0

Över 6600 visningar nu.Cool

Simson
0

Det första jag ser inne på Aftonbladet är ett reportage om Kattstallet idag.

Varför hittar jag inte Amit idag? Suck.

Simson
0

Nu har jag hittat Amit igen! Flört 

8180 visningar! Imponerande! Hoppas verkligen att det ger något!

mymlanbus
0

Roligt att klippet visas så många gånger :) hurra!

evamojje
0

Skrattande Ja visst e det roligt, fattar knappt att det visats så många ggr.

Det var en bra artikel i Aftonblad om kattstallet.

Jenna-Gun
0

Men om en icke kattvän skulle höra mina pladder med katterna . Skulle de nog tro jag vore mer vrickad i roten än jag är. Antar att det låter helt sjukt. Men kissarna trivs med mitt prat.

Klippet är ju bara så bra.

evamojje
0

Amit på 2 plats över veckans mest visade klipp Skrattande

Misan
0

underbart att han får så mycket uppmärksamheet Skrattande

evamojje
0

15 500 st VISNINGAR Skrattande

Puma77
0

Ser att Stockholms katthem lagt upp fler katter, saknar Skurt rösten dock *fniss*

//Pia

evamojje
0

*s* På kattpingis finns inget ljud men på Mette's klipp så finns Skurt ;-) rösten fast jag pratar lägre, då Mette var ju rätt hispig till en början med *s*

Puma77
0

Finns två filmer på Mette, en utan Skurt och en med en lite tystare och fåordigare Skurt denna ång *fniss*

Varje gång du ska filma i fortsättningen kommer du tänka på den där första gången och hur det lätFlört

//Pia

Simson
0

Lilla söta Amit med vackra rösten vad många visningar du har fått! Hoppas det ger ett hem också! Kyss