Urinsten på Atos
Så är det "akut" till vetten i morgon bitti igen. 
Atos har idag haft "svårt" att kissa. Han har sprungit fram och tillbaka flera gånger på toa idag och kissat flera gånger. Det kommer lite var gång.
Efter att varit lite för lite orolig då Simson hade samma besvär kände jag att jag behövde ta detta på mer allvar och ringde vet.
Är inte lagd åt det oroliga hållet så jag oroar mig för lite om allt.
Så inatt blir det svält och bråk. Ingen mat efter 24. Snacka om att jag kommer att vara på dåligt humör i morgon. 
I morgon får vi se vad de gör. Han skall i alla fall ta tandsten vilket var tänkt hela tiden. Nu kom detta emellan.
Alla tre skall ha sprutor så det blir några promisar.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
OJ!!!!!!! Håller tummarbna!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Onej… stackars kissen då… det måste göra ont det där… lille gubben *klappar på huvudet*
Håller tummarna för att det går bra i morgon
Åh det är ju smärtsamt och hoppas att det räcker med antibiotika och specialfoder. Inte är det kul heller när de inte får äta på så många timmar.
Vi håller tummar och tassar för lilla Atos
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hoppas också att det går lindrigt förbi. Har knappt hunnit återhämta mig efter den förskräckliga hösten med Indys operationer, övergreppet och bråket med hyresvärden så jag har ännu inte haft något jullov i lugn och ro1§§§§§§§. Hade hoppats detta skulle börja nu efter begravningen och bodelningen var över men icke. Är så slut.
Ursäkta konstig text men Julian kräver att få gå på tangentbordet. =)

Stackars dig och kissarna simson. Nu efter detta så måste det väl ändå bli bra? Håller tummar och tassar här hemma för Atos!
Maria

Jobbigt för Atos och jobbigt för dig… Tröstkramar från en som också haft hankatt med urinsten! Det var en pärs.

Men usch..så jobbigt för er..vi vet allt vad det innebär med kissproblem här sen Berlioz hade det för nåt år sedan..vi hade en besvärlig tid..men nu kissar han för fullt igen..o det tror vi, och hoppas att även Atos gör nu efter lämplig behandling..
Nu håller vi hårt i tummar och alla de 28 tassarna här!

jag hoppas det går bra för er,kram från siberlina och ullis operer
ad i fredags
Hoppas allt går bra. Kolla om det kan hjälpa med en annan foder.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#11 Vi kör RC Sterlized 37 men skall fråga om vi skall gå över till njurfoder.
Fy så jobbigt för er. Håller tummarna för att allt går bra.
Kram
Stackars er.. inge kul det där.. tröstekramar

Det jag funderar över är att jag fått det månatliga idag och blöder som en gris då. Går inte från toa dessa dagar. Har varit så yr och svimfärdig idag av all blodförlust. Kul att tuppa av på industriområdet. Fast det är väl nära att folk jobber där så de borde se mig.
Är det int det ena så är det andra sa kärringen som blödde näsblod.
Mojje, Busan & Eva håller tassar och tummar för att allt ska gå bra för Atos imorgon.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Huliganerna har varit tysta och snälla i natt. Sova har jag inte fått ändå då de spytt i omgångar. Atos har gått och satt sig på sin matplats och bara tittat och väntat på mat.
-10 ute och snöväder. En 20 minuters promis till vetten med ryggan gick bra.
Urinstenkoll, seniorsblodprovskoll (visade förra), vaccination, biopsi och tandstensborttagning. Hemgång vid 1630 så det blir en lång dag.
Klev upp 730 och gick 755. Hade tid 820. Passade på att köpa kattmaten på 15% som man får vid vaccination så jag kunde bära maten i ryggan.
Nu är det bara att surfa och titta på tv för att vänta ut dagen.
Hoppas allt går bra!
CatFoot: När jag skulle plocka upp Atos från golvet och lägga han i deras bur ramlar jag baklänges ner på rygg under deras skrivbord med Atos i famnen. Så yr var jag av min egen blodbrist. 
Låg där på rygg och skrattade medans vetten tittade lite undrande på mig tills jag förklarade min situation. 
Vi håller tummar å tassar här ska du veta…
Synd att min tid i staden inte var tidigare, så hade du sluppit gå..När du har sån yrsel..
Men du var säkert en dråplig syn för vetten, när du låg där under skrivbordet..Vet, man får inte skratta åt andras olycka…Men litet leende har jag mitt i allt…Förlåt..Kram Catfoot
Håller tummarna och tassarna här hemma för Atos.
Stackars dig som ramlade omkull..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

#17 Men usch..vilket elände, du har ju minsann tillräckligt ändå…men vilken tur att du inte slog dej..tänker på er..och önskar så att Atos snart får bli pigg o glad kisse igen!

CatFoot: Du är snäll som vill bjuda på skjuts! Kram på dig! Jag skrattade gott när jag låg där på rygg sprattlande! 
Nu vid fyra knallar jag iväg igen. De skulle höra av sig om det var något. Om de såg något på blodproven eller så. De har inte ringt så jag tar det som ett bra tecken.
Har dammsugit och skurat under tiden då den går fortare då. Äntligen egentligen. Får slita ont för det nu. Inget min kropp klarar av i vanliga fall. Än mindre när jag skall gå 4x20min. Får ligga i värktablettrus i morgon. Tur det är alpint vm! 
Siden: En gång på promis med Simson fick jag också yrsel och ramlade rakt in i en parkerad bil med huvudet före. Jag fick panik över att billarmet skulle slå igång. När jag berättade för pojkvännen som satt inne frågade han "hur gick det med bilen? blev det en buckla?" Då blev jag sur men nu är det en rolig episod då det var så typiskt han. 
Nu knallar jag och hämtar mattes hjärtegull! 

Simson; jag måste säga att din attityd till livet är fantastisk! Under den perioden som jag hade problem med mens och svimmade av blodbrist så skrattade jag inte, så mycket kan jag säga. Tycker du verkar helt underbar! 
Hur gick det med urinstenen? Fick du skjuta på den analysen eller ingick den i hela fadderullan där uppe?
Är hjärtegullet glad för att vara hemma än? :)
Apropå #21, när min moster skulle byta lampa i hallen så slog hon huvudet i taket (hon är himlans lång). Så hon ringde till sin pappa och skulle beklaga sig, min morfar frågade hur det gick med lampan. Hon blev inte heller så glad. 
Oj vad jobbigt att Atos fått besvär av njursten. Om han kunde kissa lite är nog inte förloppet så långt gånget. Då brukar det fungera med antibiotika och stenlösande njurstensfoder. Det finns så mycket bra foder nu för tiden som gör att man kan slippa kirurgiska ingrepp. Håller tummarna!
Vilken kämpe du är Simson! Det tar på krafterna med veterinärbesök i vanliga fall.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Men snälla Simson..där har vi ett typiskt manligt uttryck…inte sant!! Klart att du blev sur som en citron..vem sjutton skulle inte bli det!! Ja..dessa blödningar…puhhhh…jag vet vad det vill säga..man vill bara stänga in sig över en bidé hela dagarna i ända..har lust att operera bort alltihop när det är som värst..tvi..!!

Äntligen hemma och har huvudet upp och fötterna ner…eller är det tvärsom?
Knallade ut i snövädret och det var riktigt trivsamt.
Träffade Kattsamaritens första ordförande hos vetten. Det var kul!
Hon skulle också hämta katt.
Ultraljudet på urinblåsa UA. Urinprovet helt normalt, inga kristaller, blod eller infektionsceller. 
Blodproverna visar lindrigt förhöjda lever och njurvärden. Blodprov kollas var 6e månad i fortsättningen.
Vävnadsprov taget på knölarna och provsvar kommer om tio dagar.
Tandstenen är borttagen och en kindtand är dragen (FORL).
Atos är under förhållandena pigg. 
Inte jag. Nu när spänningen släppt fryser jag som en tok. Kroppen orkar inte längre. Har så ont. Nu tar jag mig en kopp thé och hoppas värmen återkommer och att grannarna stänger av slagborrmaskinen. Mina öron är så sönder att de inte orkar med tangentbordets slamrande längre så jag säger på återhörande och hoppas på en lugnare morgondag. 
I morgon blir en "koma-dag".
Kram och tack alla för alla tummar och tassar! De hjälpte!
Hur orkar du?
Vilka fantastiska kvinnor det finns, man blir mållös! Underbart med alla goda nyheter om Atos. Sköt om dig!!
Det var ju glädjande besked om Atos och så fint att han slapp de problemen och bra att han blev av med sin onda tand.
Det är ju besvärligt med dina blödningar yrsel och blodbrist det finns ju bra medicin mot det och det underlättar betydligt kan jag säga. Tycker du borde ta upp det med din läkare så du får må bättre.
Så bra nyheter att Atos mår bättre.

Skönt att höra att Atos mår bättre. Krya nu på dig själv också :)

Atos hade inte varit upp till mig i sängen i natt så jag undrade om något hänt. Han låg inne i badrummet och när jag kom började han tokspinna och jama. Så mysigt så! 
Idag har han varit pigg och med snön vinande utanför tog vi filten och lade oss i sängen en stund nu på eftermiddagen. Hur skönt som helst. Atos och jag tvärs över mitten och Indy på kuddarna. Där låg vi och snarkade en bra stund! 
Han är rakad på båda frambenen och på ena bakbenet har de haft dropp. I övrigt är han piggelin. Just nu ligger han på mattan och kollar på Animal Planet med magen i vädret.
Var upp en sväng i natt och åt en yoghurt. Hade då så ont i fötterna att det inte gick att sätta ner dem på golvet. Inget kul alls. Men men…det är jag van vid. Har dock blivit bättre efter upptäckten av MBT-skorna.
Min blodbrist och yrsel är inget alls numera (även om det är skrämmande för omgivningen mer). För ett antal år sedan blödde jag tre veckor i månaden och det tyckte inte läkaren jag gick hos var något hon brydde sig i. Käkade blodstoppare som smågodis. Då försökte hon få upp mig i arbetstid också. Så blödde jag några år och hon kunde inte förstå varför jag jämt var så trött och orkeslös.
Men det är en helt annan historia. Det är också det allra minsta hälsoproblemet jag har men jag tackar varmt över omtanken! 
Borde ha köpt aktier i tampongbranschen för jag hjälpte verkligen upp vinsten. En dag på jobbet när jag av nämnda anledning satt på toaletten (med byxorna nere) ramlar innertaket ner på mig pga vattenskada! Allt vatten ner över mig! Det var svårt att få på sig byxorna tillräckligt fort då samt göra skylt att ingen gick in där innan vaktmästaren ordnat det hela. Behöver jag säga att jag satt och tjöt av skratt inne hos han innan jag lyckades berätta vad som hänt!? Jo vi var bra kompisar innan men än mer efter. 
Simson du är bara så himla gooo… när jag läser den här tråden så kan jag se allt som sker framför mig och ursäkta mig… jag fnissar när jag sitter här framför min skärm… flåt mig
/Malin

Haha.. Stackars dig! Inget verkar gå riktigt som det är tänkt ;) men jag kan inte låta bli att le lite framför skärmen här jag heller :P
Maria

Är lite meningen med att det skall vara ett litet leende mitt i alltihopa. 
Var så upptagen att se efter Atos igår att jag glömde fota när han mådde illa och tuggade fradga. Han hade fradga stort som ett tomteskägg. Tyvärr inga paket. 
Skönt höra att allt var väl med Atos. Måste vara en stor lättnad. Nu får du pusta ut och samla dina krafter. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Så bra att Atos mår bra efter besöket hos vetten.
Ja, man får många roliga skratt när man läser om dina bravader Simson. Sköt nu om dig.
Snart börjar röstningen i Let´s Dance.
Jag tror Morgan tar hem alltihop.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Va skönt att snyggingen mår bra
och att även matte tog sig igenom dagen ;-)
Mojje & Busan skickar stora tassekramar till Atos 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Atos ser sådär mysigt butter ut: "Vad stör du mig om? Jag har det skönt här och nu, sluta blixtras!" :)
Alltid roligt att läsa om dina bravader Simson, du verkar ha fler än de flesta 
Också så himla skönt att du kan bjuda på det och inte bli bitter eller sur. :)
Men kolla in gosbollarna :) så snygga de är
(kattnappa lite grann)

Vetten ringde och berättade att vävnadsproverna på knölarna/vårtorna är cancer. 
Men snälla Simson 
Skickar de varmaste tröstande kramarna som jag kan skicka och tänker så mycket på dig och kissarna
Oh nej.
Går det operera eller behandla.
Styrkekramar till dej.
Nämen så sorligt…
Tänker på er.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Nej Simson, vilket jobbigt besked!
Vi håller tummar och tassar att det är en lindrig variant.
Vi tänker på er!
Åh Simson vad ledsen jag blir för din skull. Hoppas att det går att behandla.
Tröstekramar till er!

Men åhhh..vad jobbigt för dej Simson, känner med dej av hela mitt hjärta ska du veta…men snälla rara du..försök att inte ge upp hoppet..tänk om det går att operera….?
Tänker på dej..o vi håller två tummar och 28 tassar här för dej och Atos…
Styrkekramar..
Sidentass

Nu har jag pratat med veterinären här i stan och det gav inte förtroende. De började med att påpeka att de ringt mig fleeeeeera gånger. När jag frågade om de ringt i fredags och de svarade jag så kommenterade jag att jag suttit på Fonus hela eftermiddagen. Då tog de i alla fall ner tonen. 
Veterinären sa att det Atos har är Plasma cytom och att de inte har någon erfarenhet alls av det. Verkade som hon fick läsa innantill. Hon skulle maila onkologen i Uppsala och rådfråga!
Det är mycket ovanligt på hund och än mer ovanligt på katt. Analsäcksinflammationen var också ovanlig på katt. Jag gillar inte att vara ovanlig i en liten stad då det gäller vård! 

Hur stort förtroende har jag till att lämna in Atos till operation här? Inget! Fan vad jag saknar att jag inte bor kvar i Stockholm. Att min hälsa äventyras är en sak men att katterna inte kan få vård gör mig ont! Prutt! 
TACK alla som stöttar mig! Orkar inte med mycket mer nu men det känns bra med er värme! Kram!

Tack snälla CatFoot! Denna helg har varit en av de mest turbulenta bergodalbane jag varit med om på länge. Sliter verkligen ont nu. 
Så tråkigt simson men som catfoot skriver vi finns här och vi stödjer dig även om det är många mil mellan.
Kram på dig.
//Pia
Gumman vi är här. I skift, det vet du. ÄRligt talat, är sjukdomen på kissen dödlig?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vi finns här för dej
styrkekram

Gunilla: Jag vet inte än. Inte ens veterinärerna här i stan vet något om det. Det enda de visste genom att läsa innantill var att det var mycket ovanligt på hund och ännu mer ovanligt på katt. De skall maila (!) onkologen i Uppsala och fråga om råd.
Under tiden skall jag göra en karta på Atos på de vårtor/tumörer jag hittar. (!) Bättre det än deras alternativ att raka ner Atos helt!!! Inte i vintervädret just nu!
Tydligen sätter sig tumörerna i munnen/läppar och benen. Jag frågade om de sett något när de tog tandstenen men med det svar jag fick förstår jag att de inte vet då de inte tittat.
Förstod också på deras svar att de inte tagit det hela på allvar då de försökte få mig att tro att de tagit tillräckligt med vävnad för att få med allt till biopsin. Betvivlar jag på.
Min allvetande vän trodde det var blodcancer men det vågade han inte satsa några pengar på. Han är dock en person de vänder sig till när de misstror Nationalencyklopedien! Han har oftast rätt mot den.

Åhhh! Håller tummar och tassar för er här hemma med och hoppas och tror att det ska gå bra…
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"