Katter skjutna i Göteborg under förra året.
Oj läste detta på Göteborgs Katthjälps hemsida nu. Det är ju fasansfullt att något sådant får ske. Tur att man inte har haft en katt lös där. (ca 2,5 km från mig…) Jag länkar till hemsidan där artikeln står.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Men vad hemskt… man blir ju illa berörd av detta…har de inget vett och kolla upp dom innan… usch!!!
Man mår illa.
Fy fasiken så barbariskt.

Fy vad hemskt, tänk de som bor där och förlorat sin katt, hade det varit jag hade jag gått i taket, usch. Hoppas gbgs katthjälp kan göra något åt det, ställa dem inför rätta eller något sånt.
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...
Vad vore Göteborg utan Göteborgs Katthjälpen!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Fruktansvärt! Ja det är tur att Göteborgs Katthjälp finns!
Verkar ju som det är rena rama vilda västern i den stan. Det skjuts ju vilt där även när det gäller människor. Dödskjutningarna har ökat med 80% har jag för mig att jag läste. Tur att vi inte bor kvar i Göteborg längre.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#5 Ja här råder laglöshet numera känns det som. Det har blivit mycket annorlunda åt det negativa hållet. Gänguppgörelser och gangsterfasoner är vanliga inslag i samhället och tyvärr känns det inte som det minskar utan trappas upp.
Det är nog ett drag som utmärker stora städer dessvärre dit många människor dras. Vi har ju dock en del större problemområden och andra är det lugnare på.
Synen på katter är nog lika illa överallt. Det märks dock mer i en större stad. Göteborg har ju visserligen varit långt efter med hjälporganisationer. De få som funnits och finns idag får slita hårt med sin verksamhet, men förhoppningsvis börjar mentaliteten ändras även bland kommunen och folk i allmänhet ju mer man skriver och propagerar för djurskydd.
Varje gång jag hör talas om någon avskjutning av katter laglig eller ej så blir jag både ledsen och arg för kissarnas skull
. Katterna har inte bett om att få bli födda och sedan övergivna. Det vore mycket bättre om de la ner lite krut på bättre lagar med kastrering ID-märkning och strikt ägaransvar i stället.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
#6 Jag läste statistiken över dödsskjutningar i Göteborg och tyvärr leder stan all time high över alla andra platser i landet. Det är något exaptionellt som pågår där just nu. Hoppas de får ordning på det. Annars är ju Göteborg så trevligt.
Men när det gäller katter är det nog precis som du skriver lika illa över hela landet. Vad man hoppas på är att de åker dit när de nu inte hade tillstånd för vad de gjorde.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Då kan jag med gott samvete lägga den här här!
http://v2.goteborgskatthjalp.com/index.php?option=com_content&task=view&id=466&Itemid=61
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

blir så ledssen,,, o tänk om björne gått dit, vet inte vilket område han försvann ifrån,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Vad är det för mördare som huserar där i de"fiiina"
kvarteren! Namn Tack,så man kan hämnas på asen!

#11 Hm.. fina kvarteren.. nåja det är väl inte så märkvärdigt där. Oavsett är det helt horribelt hur någon kan bete sig så tycker jag.

Kanske inte,men vidrigt beteende…
Blev särskilt upprörd då jag själv råkat ut för att ett fyllesvin
i fina villakvarteret sköt ihjäl min katt i min trädgård!