OT-Jag är bara såååååå förbannad!!
Jag är bara så heligt förbenad att jag har bara lust att klå på nån ;)
Kopierar ett mail jag skickade till det ansvariga företaget, för jag orkar inte dra hela historien en gång till:
Hej!
Jag heter Jennie, och jag bor på xxxx.v 11.
Jag tänkte bara berätta att jag är minst sagt fly förbannad på det företag ni har anlitat till att installera bredband i mitt lägenhet/område.
One Com som företaget ska heta, lämnade besked att de skulle komma hem till mig den 22/8 för installation. Då jag låg på sjukhus ringde jag och sa att de får ej gå in med huvudnyckel. Detta var okej enligt dem, och de skulle lämna besked om ny tid i brevlådan.
Där gick jag i godan tro och väntade på att få en ny tid. Men döm till min förvåning när jag får ett brev i dag ifrån hyresvärden att de har ej kunnat utföra sitt arbete i min lägenhet pga att det var så ostädat samt luktade katt urin.
Visst, ostädat var det säkerligen, då jag legat på sjukhus hela veckan. Men att jag har lämnat mina pirog papper och cola burkar på vardagsrumsbordet, samt att någon av sonens leksaker lekat på bord, byrå mm är inget hinder att de ska kunna utföra sitt arbete.
Att det luktade urin gjorde det nog säkert också, då jag anlitat kattvakt (min granne Annika) och hon kom först vid ca 10 på morgonen. Men då jag har flera lådor till mina katter, som dessutom är kastrerade och har ej denna fräna urinlukt, kan jag inte annat än tro att detta var en ordentlig överdrift.
Jag har pratat med hyrevärden, och där är saken utredd, och jag kommer ej att bli vräkt pga sanitär olägenhet som detta företag påstog.
Jag har dessutom varit i kontakt med Hyresgästföreningen för att gå vidare med detta ärende, och de tycker även att jag ska göra en polisanmälan för olaga intrång.
Efter dessa samtal tog jasg kontakt med Göran xxxx, som ska vara arbetsledare. Detta var den största mespropp jag har träffat på, och han ljög och kom med bortförklaringar som en häst travar.
Då jag påpekade att de hade gått in med huvudnyckel trots ett förbud, viftade han bara bort det som att det var ett misstag, för det kan alla göra. Dessutom så hade han inte fått lappen med mitt meddelande. Den jag pratade med när jag ringde för att ställa in besöket tror jag heter Johan, men jag är inte hundra procent säker på att han heter så. Men enligt Göran så finns det ingen hos dem som heter Johan överhuvudtaget, men lustigt nog så är det iallafall en Johan som har varit runt hos mina andra grannar.
Sedan så berättade min granne Annika som varit kattvakt, att en som heter Mats i mitt hus, hade berättat för henne att någon av killarna hade sagt till honom att jag har hela min säng full med katt skit, samt att de kunde ej arbeta hos mig pga att det stank så jäklig.
Annika förklarade för Mats att det var hon som tagit hand om mina katter, och att det var ej något sådant snusk hos mig. Och nej, när jag kom hem ifredags från sjukhuset så låg det ej heller någon kattavföring varken i min säng eller någon annanstans.
Jag påpekade detta för Göran, att oavsett hur det ser ut hos mig, rent eller skitigt, så har väl deras anstälda tystnadsplikt? Jo, de hade de ju såklart, men det viftade han bort med att "du vet väl hur unga människor är?" Så jag påtalade för honom att oavsett ålder så gäller väl tystnadsplikt? Och jo, så var det ju, och de "försökte få grabbarna att hålla tyst".
Så jag vet inte vad jag ska tro, för någon ljuger så det står härliga till iallafall. Enligt Göran så hade de bara öppnat dörren och konstaterat att det inte gick att jobba hos mig. Men min säng står inte i hallen, så hur dessa påstådda bajskorvar i min säng ska ha kunnat visa sig för dem kan bara betyda att de har varit runt i min lägenhet.
Då jag tänker polisanmäla dessa för olaga intrång samt förtal ville jag ha alla uppgifter om företaget, men Göran visste inte ens vilken adress de hade till företaget, så jag frågar er om ni kan ge mig adressen till detta bolag.
Jag har dessutom krävt Göran på en offentlig ursäkt, då jag inte vill att mina grannar ska tro att vi är värsta slusk familjen, men det lär jag väl heller inte få, då han bara kommer med dumma bortförklaringar.
Mvh En arg Jennie
Vad tror ni, tror ni mesproppen ger mig en offentlig ursäkt? Det tror inte jag iallafall, men det återstår väl att se! Ska vänta på svar ifrån det företag som har huvudansvaret, och det är de som har anlitat One Com.
Det var inget vidare bemötande de hade på det företaget. Kan ju inte vara riktigt att de går in med huvudnyckel om man uttryckligen sagt ifrån. Att de sedan sprider rykten till kreti och pleti är ytterligare en sak som är allvarlig. Jag skulle också ha blvit upprörd om jag varit med om något liknande.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, detta tänker jag inte låta gå obemärkt förbi.
En ursäkt är då det minsta de kan komma med tycker jag.
JA ge dig inte!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Näe ge dej inte .
Får du inte anlita ett annat företag (Bredbandsbolag)
Jenna

Håller med dig Imasy! Det var rutet gjort!

Men du milde så du blivit behandlad..såhär kan det bara inte få gå till!
Säger som Jenna..kan du inte anlita något annat bolag, detta beteende kan aldrig bidra till något gott renomme för One Come..usch säger jag bara!!:-(
Det är mitt bostadsbolag som ska installera nån fiberoptiks tjosan i alla lägenheter, så detta är inget jag bett om att få själv.
Mitt bostadsbolag har anlitat ett företag som håller på med sådant här, och de företaget har i sin tur anlitat One Com som ska fixa själva installationen.
Så det har gått åt en hel dag att ringa hit och dit och tjafsa runt, men jag ger mig inte, det minsta de kan göra är att be mig om ursäkt.
#7 Nej de brukar installera det i alla lägenheter när de är på gång. Tror det måste göras i hela huset samtidigt. Fick det också när vi bodde i lägenhet. Då (1999) var det enda möjligheten att få Bredband, men nu kan man ju få det via telefonanslutningen också plus att det finns mobilt bredband.
Hoppas du får rätsida på det här. Annars får du gå vidare.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Näh! För nu har det klivit in och lagt en korv i det blå skåpet och jä**as med fel person. En av mina egenskaper som kan vara bra att ha ibland, är att jag kan vara envis som en ettrig terrier och ger mig inte förräns jag fått det sista ordet ;D
Heja Imasy. Jag håller på dig.
Jag hade några som skulle byta ut elementen i höstas. Jag pratade både med vicevärden och sen ringde han som var ansvarig. Vi kom överrens om at de skulle försöka att ta min lägenhet efter lunch då jag jobbade mellan 5.30-12. det fungerade och var inga probem. Jag visste inte hur Thindra skulle reagera me främmande män som stövlar in och börjar röja o borra. Men så änge jag var hemma så fick jag plocka bort henne för hon skulle givevis vara med. De var även försiktiga att inte släppa ut henne så när de skulle starta upp allt och var tvugna att gå in så tyckte jag det var ok även om jag inte var hemma den gången.
Men hade de gått in utan min tillåtelse hade även jag blivit fly förbannad.
//Pia

Vilka puckon rent ut sagt!
Jag säger som alla andra, stå på dig! Det där är verkligen inte rätt sätt att behandla en kund. Något annat som du kan göra är ju också att anmäla dem till konsumenternas Svarta Listan. Men det kanske du ska göra efter fejden är löst, och de inte längre kan göra livet surt för dig.
Go Imasy! Jaga dem som en ettrig terrier, det förtjänar inte en uns mindre.
Men enligt Göran, så kan man vifta bort sitt ansvar huuuur lätt som helst.
Låt oss leka med tanken att min son blir ligist, och går ut med ett baseboll trä och trashar grannens bil. Då grannen blir sur och vill bli kompenserad för detta, ska jag då bara rycka på axlarna och säga lite nonchalant att "Det var ett misstag, du vet väl hur unga människor är?". Vips så var problemet borta enligt Görans filosofi.
Har inte hört något alls ännu ifrån varken Göran, min hyresvärd eller det företag som anlitat Görans företag.
Så vidrigt. Tyvärr jag inget gott ALLS att säga om det företaget. Tack och lov har jag bara haft webbhotell och webbadress via dem, men vilket jäkla skitföretag rentu ut sagt.
Tog mig närmare ett par månader och jag vet inte hur många mail att säga upp dem. De hänvisar bara till sin hemsida hela tiden och den var nere i veckor. Så jag kan säga att jag var rejält otrevlig mot dem och fick till slut ett faxnummer att sända till där jag begärde även en bekräftelse. Tro inte sen att det inte kom en faktura för domännamnet, för hanteringen av den faktureringen har de lagt ut på annat företag så de hade bara sagt upp webhotellet. Ett företag jag varnar folk att ge sig i kast med om man inte gillar extrema utmaningar. Gissa om jag sparade all konversation med dem för att kunna referera till.
Jag har svårt att tro att de har laglig rätt att gå in i ditt hem. En sak är hyresvärden men detta är externt. Tack och lov har min hyresvärd inte våra nycklar utan kontaktar oss var gång och gör upp. Jag har för mig att de har sitt säte i Danmark, men måste ju ha lokalkontor i Sverige med. Ta kontakt med Konsumentombudsmannen och se ifall de har några tips och råd att ge dig
Stå på dig, ge dig inte. Var som jag en sur blodigel på dem. Jag håller på dig.
Jag förstår helt och fullt att du är f-d och det skulle jag också vara. Tyvärr är det nog inte så mycket som du kan göra åt det som hänt. Du skulle kunna ringa till företaget som gick in i din lägenhet och be att få tala med deras verkställande direktör. Nu kan det vara svårt att bli koppalad till vd så därför måste du först ta reda på vad han heter.
Ta reda på vad företaget heter, förmodligen OneCom Scandinavia AB med organisationsnummer 556601-1507. Ring Bolagsverket 060-184000 och be att få reda på vad vd:n heter. Ring så till företaget, 08-754 05 30, och fråga efter vd med hans namn. Ta sedan ett djupt andetag och tala med vd om att du antar att han vill ha nöjda kunder och berätta sedan så kort som möjligt att någon gått in i din lägenhet med huvudnyckel fast du förbjudit det och att den som gått in sedan spridit negativa omdömen om dig och det olämpliga i att folk som i sitt arbete går från lägenhet till lägenhet pratar vitt och brett om detaljer i olika lägenheter och detta oavsett om det som sprids är sant eller ej. Med stor sannolikhet kommer vd att hålla med dig och du kan avsluta med att du hoppas att han tar med det ni har talat om i utbildningen av sina anställda.
Du ska också ringa hyresvärden och berätta kort om vad som hänt och sedan framföra att det är viktigt att när de anlitar företag som kommer att röra sig i lägenheterna så ska det krävas att de som ska besöka lägenheterna ska omfattas av tystnadsplikt och att de som ska få gå in lägenheter måste skriva under en tystnadspliktsförbindelse och att ställa krav på att man måste efterfölja hyresgästers krav på att få vara närvarande när någon går såvida det inte är något akut som brand, vattenläckage och liknande.
Att någon förtalat dig kan du inte göra så mycket åt eftersom förtal inte faller under allmänt åtal utan du måste med en advokats hjälp driva en stämning själv och det kan bli mycket dyrt.
Alla "instanser" är redan informerade, hyresvärden, Hyresgästföreningen samt det företag som har anlitat Görans företag.
Har ännu inte fått ett vettigt svar någonstans, så än så länge ligger ärendet still.
Hade tänkt göra en polisanmälan just för att make my point, av en ren principsak, troligtvis kommer det inte att gå vidare med den anmälan, men jag har iaf gjort en.
Du är för arg än så länge. Jag tänder också men har lärt mig att försöka sova på saken innan jag agerar. Men det är lättare sagt än gjort.
Jag anser väl att det är bättre att agera på en gång i ett sådant här ärende, faktum är ju att de har gjort fel, oavsett om jag sover på saken eller ej :)
Just nu så sitter förhoppningsvis ovannämda "instanser" och försöker klura ut vad som har hänt, och förhoppningsvis komma på en lösning på det hela. Därför kan jag inte göra en polisanmälan ännu, då jag inte vet hur detta ärende kommer att sluta.
Tänkte bara säga att chefen för detta företag skrev ju en ursäkt, åkte ifrån Sthlm hit och delade ut den till alla mina grannar.
Vet ni vad som hände mer? Göran fick sparken.
Vad dåligt Imasy, jag har varit med om samma sak att de går in med huvudnyckel fast de inte får.
Passa er för hantverkare/installatörer/vaktmästare ni som har innekatter!!! Annars är de ett minne blott.
En låste inte ens dörren när han gick.
Tycker du gör helt rätt i att stå på dig. Alla har vi rätt att bli behandlade ed respekt.
Där jag bor så har de tagit bort systemet med huvudnyckel och behöver någon hantverkare komma in i någon lägenhet så får man göra upp om tid eller då lämna nyckeln. Mycket bra system.

Där ser man Imasy…hut går hem!;-)

#18 Bra. 
Jag hade hantverkare här för några år sedan som fick nyckel och sprang här till och från i en månad. Dom skötte sig betr. katterna (jag hade låst in katterna i rum dom inte hade att göra i och satt lappar på dörrarna - öppna inte, katter - och hållit flera predikningar för arbetsledaren om katterna
) och låsning men ett par unga killar försåg sig ur mitt kylskåp!
Här var en kärring som var arg kan jag säga. 
Här har varit hantverkare som varit informerade om läget. men senast så kollade inte jag anslagstavlan när de skulle in och kontrollera elementen nu när det har gått ett halvår. Märkte det dagen efter men vice värden är medveten om katterna så det ha inte varit några problm. När de skulle koa ventilationen för ett par veckor sedan var jag hemma så då fick mina huliganer vara instängda och Billy var i köket.
//Pia
Då har du fått ursäkt nu då för kränkningen och förtalet???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!