Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 658 ggr
mipmip_
0

Vädret höll sig tills dom var inne

Det var verkligen på tiden att vi fick in hela bunten av familjen Skygg. I går började det snöa, och nu är det kritvitt här ute. Inte är det speciellt varmt heller. Om dom fortfarande hade varit ute, så hade ungarnas dagar förmodligen varit räknade, då de ju är undernärda och i dåligt skick. Tack vare ett par varma själars tid och omtanke, så har nu alla kattungarna ett hem, trygghet, mat, värme, och sist men inte minst, en massa kärlek! En bit av det hela är ganska komiskt. Innan vi hade fått in kattungarna, så var det inte minsta lilla frost, absolut ingen snö och ingen vinter bakom hörnet så pass snabbt. Dagen efter att vi hade fått in Missan, den sista från familjen skygg, så var det fullt av frost på backen och jättekallt. Ett par dagar efter, så börjar det snöa, och nu kommer snön och vintern mycket fortare än vi trott. Åt det har jag bara en kommentar: Vädret höll sig  tills dom var inne!

mip

Lena
0

Ja tänk vilken tur att alla katterna Skygg är inne nu! Snö redan nu det känns främmande för en som bor i västSverige. Brukar ni få snö så här tidigt?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Soulway
0

MipMip! Kanske det fanns någon liten, liten ängel där ovan som ville att hjälpen skulle hinna nå fram för denna lilla familj? som "höll andan" - frosten borta tills alla små var infångade och inne i värmen?

Så tror då jag ibland.

(((Kramar från Soulway och Goseungarna)))

Jenna-Gun
0

Tänk om alla änglar kunde hjälpa dessa andra stackars kissar som är kvar ute.

Jag blir så ledsen när jag tänker på alla tiotusentals kissar som fryser framöver.

Man känner sej så maktlös

Bedrövad Jenna

brutt
0

Nog är det hemskt med rusket och kylan för de hemlösa vet man om hemlösa som behöver skydd kan man låta ett snickeri tillverka ett värmeisolerat katthus om man inte är så händig själv Göteborgs katthjälp har beskrivning på sin hemsida.Det är inte så dyrt men kan innebära mycket för en stelfrusen katt.

Cammo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Burr, det är verkligen kallt om tassarna nu för alla missar som fortfarande bor utomhus i Sverige! "Våra" missar hade nog som du säger Soulway, en vakande ängel som såg till att snön och kylan fick vänta tills missarna var inne!

I natt fick vi ett tunt snötäcke och det är minus 8.5 grader! I min lilla friggeboda har nu Missan och Mojje blivit installerade, det är litet, men varmt och ombonat! Missan ligger uppe på en hylla och Mojje har krupit under bordet som jag lagt ett stort tygstycke över, så han har en trygg koja där!

Friggebodan fungerar som akuthem för missar i nöd, men eftersom det är så litet och isolerat är den inte lämpad för annat än det mest akuta skedet.

Bifogar bild på den lilla bodan idag sedan första snön landat på marken!

//Cammo och Missan och Mojje

Lena
0

#5 Din friggebod har nu blivit riksbekant i kattkretsar Cammo. Liten med naggande god och varm är den och det är många kissar som haft nytta och glädje av den nu. Tur att den och du finns!

Minus 8,5 grader Burr!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[helenal]
0

men va käckt att ha ett litet nöd hem så.. du är en underbar människa:)

mipmip_
0

Ja, snön kom ju ganska snabbt (: Hade trott att vi skulle få vänta på den Minst två veckor till.. Men det gör inget alls att den kom nu. Har längtat jättemycket efter snön, men har haft sådan ågren över att katterna fortfarande varit ute. Blev ju riktigt bra planerat, vi fick in katterna dag efter dag, sen när dom var inne så kom min älskade snö :D Men det är fortfarande för lite snö för att göra snöänglar. Får kanske köpa ett par påsar i dag när jag far på stan/skojakt och sedan hälla ut och göra en fin liten driva :D

Snöänglar på G. /mip