Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1238 ggr
Danielssonsgarden
0

Jag vill ha pengar!!

Har hittat en annons där en kille här i närheten säljer modulhus billigt, vore perfekt för att bygga upp till ett katthem här hemma som vi så gärna vill göra!
Men så finns ju tyvärr inte pengarna Rynkar på näsan 

Hade de gjort det så hade vi kommit lite närmare våran önskan.

Varför kan man inte vara miljonär!?!?!

Lena
0

Synd att inte stat och kommun lämnar bidrag för sådana här saker. Då hade det inte varit lika svårt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Danielssonsgarden
0

Nej det hade ju inte det. Men här skulle inte kommunen skjuta till en enda krona om man valde att starta ett katthem, de är alldeles för snåla och när de väl lägger pengar på nåt så gör de det på helt oväsentliga saker.

Denna kommentar har tagits bort.
Debattia
0

Ja dom måste ju ha något att spekulera i aktier med , sen måste dom ha något kvar då dom förlorat pengarna via aktiemarknaden.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

chigak
0

jag säger tummen upp för Lena, Alexej och alla medarbetarna som ser till att det är en trevlig stämning här. De är guld värda!

siberlina
0

jag har varit  med  här   länge nu , och  både  alexej och Lena   är  bra   mäniskor  , dom kan ta  tag i saker    och  säger  vad dom tycker   ,  inget fel  alls i det,,, och ibland är  det  ord  och  inga visor..

Crisse
0

# 8

Du är nog inne och skriver på fel tråd. Denna tråden handlar om bristen av pengar till ett katthem och inte vad man tycker om människor.

Du får kanske göra en egen sajt där folk kan gnälla av sig för det passar inte på Hittekatter där arbetet med dom hemlösa katterna är viktiga för alla oss som skriver här och jag tror inte där är någon här som är intresserad av vilka åsikter du har om folk.

siberlina
0

kan man inte bygga om gotlandsstugan till ett

katt hem eller patriks hus, ni har otroligt fint, och alla era djur har det säkert jätte bra där

Debattia
0

Tror att hoppar man in på en sajt så får man rätta sig efter dess regler. Hoppar man in på en tråd får man försöka hålla sig till det ämnet som tråden handlar om. Man kanske vill vara med i diskussionen i just en tråd men formulerar sig fel, då kan där säkert bli missförstånd.Kan också starta en egen tråd. Men jag tror att frågan om vem som bestämmer vad verkar ha missuppfattats.

Debattia

majvi
0

En del inlägg är det bäst att bara ignorera.

Jag önskar också att jag var miljonär.Eller mångmiljonär skulle vara ännu bättre. Det skulle räcka till många kastreringar

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Debattia
0

Jag tror att om lagar och bestämmelser  varit hårdare mot djur och kattägare, kanske gett dom massor i böter .Kanske man fått stopp på  människor som bara släpper ut katter och hundar,mm. till att klara sig själva eller hoppas på att någon annan tar över när det nästan är för sent. Där hade kanske varit mindre av övergivna djur. Det är djurplågeri  bara överge och släppa ut eller bara flytta från. Hade där funnits kommunala djurhem så hade man haft öppen insyn. Hade kanske varit bättre???

Tycker kommungubbarna skulle tagit tag i problem direkt många ggr, i stället för att komma på slutet  när där blivit mycket dyrareoch svårare..Dessa kommunskyttar ska också ha lön.

Helt klart gäller det många kategorier i samhället, men jag tror det är fel att ställa dem mot varandra. Barn, djur ,handikappade ,sjuka och gamla, alla dom behöver  hjälp  och någon som tar tag i deras problem.

Debattia

mymlanbus
0

Jag som inte har en aning om kostnader osv… vad kostar ett modulhus?

Om jag vann pengar så skulle jag, tillsammans med andra kunniga, bygga ett katthem där man kunde ta hand om nödställda kissar.

Tänk att få arbeta med det man älskar, att friställa sig från af och bygga upp något som är hållbart, inte bara ett kort tag, utan för alltid.

Som jag brukade säga när jag var liten… en dag… då händer det *idag ska jag köpa trisslotter och hoppas på tur*

/Malin

martdat
0

Sådana anonser tittar jag med på,,, och såna där färdiga friggebodar,,, i går såg jag en sån fin på 15 kvadrat på blocket, tänk att köpa in ett par och ha en liten stugby för hemlösa,,,, men tid och pengar är ju en bristvara, men jag satsar stenhårt på att vinna på triss!!! Plötsligt händer de står det ju,, men tydligen inte mig,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

tuska
0

jag ser att man får drömma lite härOskyldig

Granne till mitt hus här inne i skogen finns ett enplans hus, ett nerlagt tryckeri, en lååång byggnad med massor av fönster och en bra ventilation eftersom det varit ett tryckeri.  På kortänden av huset kommer man in i en liten hall med toa. sen köket å ett litet kontorsrum. resten av huset är öppet.  Nyss frågade gubben va jag funderade på så jag berättade mina drömmar, att köpa detta stället och han är snart pensionerad byggnadssnickare och skulle kunna fixa detta ställe

Om jag hadde pengar och vore yngre skulle jag fixa ett fint ställe för hemlösa katter och från varje fönster bygga utegårdar

mymlanbus
0

tuska: var finns detta nedlagda tryckeri?

Skulle vara perfekt, låter det som!

martdat
0

#17 låter som att det kan av ett bra ställe, fattas "bara" pengar då.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

tuska
0

Den här byggnaden funderade jag även på när jag va uppfödare av rashöns.

Stället där detta hus finns är i Dalarna Vansbro, bara ett stenkast från mitt lilla hus i skogsgläntan.

Här finns inga förvildade katter i så fall fryser de fort ihjäl, har hört talas om lite för många katter vid en stor bondgård men de skjuts väl undan av bonden skulle jag tro.

Men det vore absolut ett drömställe  men så långt från de utsatta katterna som finns

mymlanbus
0

Ja, är det inte alltid så att allt ligger på "fel" ställe? Förvånad

tuska
0

jag ska nog ta en trisslott idag och hoppas att jag får en vinst som 15000 i månaden i 20 år.  Då skulle allt gå till min dröm va så säker.Oskyldig

mymlanbus
0

Jag ska med köpa lott och fortsätta att drömma :)

Lena
0

Vi har tyvärr fått besök av en efterhängsen f.d. medlem som har blivit avstängd efter att ha brutit mot våra skriv- och trivselregler. Denne medlem återuppstår under ständigt nya nick och ondgör sig över mig som värd och en av mina medarbetare. Skriver diverse provocerande inlägg och angriper medlemmar.

Ber om överseende för att vissa trådar (som denna) blir lite sönderhackade sedan vi tagit bort den avstängde medlemmens inlägg. Medlemmar med skrivförbud som, trots sitt skrivförbud, envisas med att återkomma blir avstängda utan föregående varning och får sina inlägg borttagna.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

#2 I Sverige finns det inte med i tanken att Kommun eller stat skulle bidra till sådana saker. Men i andra länder ser det annorlunda ut. Finland, Nederländerna och Tyskland är goda exemepel på detta. I många andra länder finns det ett samarbete mellan stat/kommun och frivilligverksamheten som gör att det blir helt andra förutsättningar. Norge är ett gott exempel på detta. Så visst skulle det kunna se annorlunda ut även i vårt arma land.

chigak
0

Ja tänk om man kunde bygga ett katthem. Det drömmer jag också om. Men precis som för alla andra är det ju pengar som fattas. Men som tur är har vi ju iaf ett stort hus så vi kan ha några stödisar åt gången.

Debattia
0

Tack Lena ! För den informationen, ska skriva av den  och ta med  till politikerna.

Debattia