Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 375 ggr
Morgan10
0

3 katter avlivas den 30:e

Hej!

Pratade precis med KKS-Lena om att vi har sedan en tid arbetat med ett ärende där nu det är prikärt för 3 av katterna som kommer att avlivas den 1/11 om KKS inte finner stödhem/permanenta hem till dem. Kopierar ingressen från vår förstasida:

" En kvinna boende i Olofströmstrakten hotar att låta skjuta sina katter pga att hon tvingas flytta till lägenhet och då inte kan ta med sig sina nitton katter. Hon vågar inte bo kvar i sin nuvarande bostad då hyresvärdens hund redan bitit ihjäl kvinnans hund samt varit nära att skada ett par av katterna. Kvinnan är en stor djurvän och de allra flesta katterna är hittekatter eller avlivningshotade katter som hon räddat.

Men då kvinnan är sjukpensionär och ekonomin är dålig så har det heller inte funnits tillräckligt med pengar till att kastrera, vilket gjort att flera kattungar fötts. De har även mycket ont om mat, och matte berättar hur hemskt det känns när katterna av hunger sitter och tittar på henne pga att hon inte alltid har mat hemma åt dem."

Läs vidare om ärendet:
http://www.kks.nu/gavor/insamlingar/olofstromskatterna.html

De tre katterna det gäller att rädda från avlivning är Maja, Plutten samt Nina. Hör av er via länkuppgifter om du/ni kan hjälpa.

OBS! Personen som har katterna är stor djurvän så starta ingen diskussion om kattsamlare etc. Aktiva har numera tät kontakt med anmälaren och redan hjälp flera av katterna!

Morgan

Lena
0

Så tragiskt både för kvinnan och katterna! Hoppas att det ordnar sig på bästa sätt!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[helenal]
0

men gud va hemskt!! så de e bara tre katter av dem 19 som ska avlivas om de inte fåt hjälp`? var finns dem?ålder? etc.

stackars tanten att hon itne kan ha kvar sina älsklingar,men eftersom de inte alltid får mat e de ju iaf bra att an förösker hitta stödhem åt dem.

vanessa
0

**Sorgligt. Ett tips, kontakta olika djurskyddsorganisationer *http://www.djurskyddet.se/organisation/lokalforeningar/index.asp En del av dessa föreningar hjälper till med kastreringar bland annat. Vet inte om just Blekingegänget för det, men Kalmar och Kronobergsgänget gör det ganska så ofta när de har sina kastreringskampanjer.* Att skrapa ihop mat är inte en omöjlighet. Hon bor lite väl långt bort från oss, men de som ligger närmare kanske kan donera lite mat? Det funkar ju med mat vars datum är på väg ut trots allt.**

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Morgan10
0

Helenal #2

Jag svarat på ditt gästboksinlägg angående vem man kontaktar :-)

Morgan

[helenal]
0

jag vet,jag har kontaktat henne nu via mejl.