Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 859 ggr
Morgan10
0

Silverbandet - KKS motsvarighet till Rosa bandet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Silverbandet är Kattkommando Syds (KKS) motsvarighet till Cancerfondens Rosa Bandet. Denna påbörjade kampanj är till för att KKS ska kunna rädda fler nödställda katters liv. Varje krona går till katterna. Visa att du respekterar kattens alla nio liv samt stödjer KKS! Bär ett SILVERBAND! Pris per Silverband är enbart 25:- (plus billigt porto)

Beställning gör du antingen direkt via KKS plusgiro 138 39 84-0, mottagare Kattkommando Syd. Markera vid din beställning antal samt ordet silverband.

Du kan även beställa Silverbandet (samt andra alster) via KKS djurshop http://www.animalrescue.se/kks/index.php

Silverbandet väger under två gram så du kan beställa många för samma porto!

Tass för din insats samt sprid detta vidare via dina övriga personliga kanaler!

Putta gärna upp tråden vart eftersom!

Mvh
Morgan/KKS

PS! Bild på Silverbandet finns i bifogad fil!

Sidentass
0

Nu har jag varit där o beställt! Samtidigt ordnade jag kks-mössen, förra gången jag försökte blev det strul på vägen..men nu så har bissarna något skoj att se fram emot:-)

Engla
0

Vilken kanonidé!Skrattande

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Morgan10
0

Sidentass, tass för din beställning av Silverband samt kks-möss Skrattande

Hennum
0

jaa! ett sånt ska ja köpa.. :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Morgan10
0

Hennum, verkligen behjärtansvärt att du kommer köpa ett eller flera Silverband samt att du tänker på KKS katter. Fr o m nu finns även informationen även på KKS framsida.

De flesta har ju råd med 25 :- Flört

Engla
0

Morgan10: Finns ni på torget i karlskrona på lördag?

Morgan10
0

Engla, yepp, kommer stå på torget om vädret tillåter (vädret ska bli bra tydligen). Denna lördag blir det nog jag och BC. Intresserad av Silverbandet?

Sessan1
0

Jag har oxå varit där och beställt Silverbandet :)

Min ena katt kommer ju  från er!

Det var Birgitta som kom hit med honom för ngt år sedan! En helt underbar kisse:)  Underbarare katt får man verkligen leta efter :)

Tass/

Sessan1

Morgan10
0

Sessan, vad roligt att du har KKS-katt via Birgitta. Om du inte tidigare gjort det så skicka gärna lite bilder på katten till Birgitta, alltid roligt att få :-)

Även tack för din beställning av Silverbandet som ju även kan vara en trevlig kommande julklapp att ge bort.

Cammo
0

Banden är jättefina! Kommer att beställa lagom till jul!Vilka härliga idéer ni har och framför allt , genomför!

Cammo**

Sessan1
0

Morgan10#

Jag försökte maila Birgitta några bilder på min katt Chicko för ngt år sedan, men jag vet inte om dom kom fram? Jag har för mig att det mailet kom tillbaka.  Jag har nu skickat nytt mail till henne, så jag hoppas det kommer fram då! Jag hörde aldrig ngt från Birgitta om det hade kommit fram den gången!

Jag antecknade när Birgitta kom hit till Örebro med katten så det var den 5 April 2001, Så Chicko har bott hos mig ni lite mer 5½ år  :))

Helt underbar katt alltså, även dom andra hittekatterna som jag oxå har.

Jag har tänkt länge att skicka lite bilder på Chicko som jag döpte honom till. Ngn hade tydligen hittat honom utanför ngn maxibutik där. Om du vill så finns det bilder på mina andra katter oxå + Chicko på min sida och i fotoalbummet där. Gå gärna in där och läs om dom :)

Jag ska skicka iväg betalningen ngn  dag här så ni kan skicka silverbandet sedan.

MVH/

Sessan1

Pelusa
0

Jag har oxo mailat bilden och länken till ett gäng vänner och bekanta som jag hoppas kommer att beställa och bära bandet!
Ser snygg ut på bilden!

/Pelusa

Morgan10
0

Cammo, jo en jättebra julklapp att ge bort som visar om någon undrar att man bryr sig.

Tack för komplimangen gällande ideerna vi försöker komma på samt att genomföra. Gällande Silverbandet är det Solkatten1:s förtjänst att den genomfördes. 

Mvh
Morgan/KKS

Morgan10
0

Jättesnällt Pelusa att du försöker sprida info om Silverbandet vidare bland nära och kära, hoppas med innerlig glädje att någon av dem beställer bandet antingen direkt via vårt PG eller via djurshopen

Än en gång hög tass!

Mvh
Morgan/KKS

Lena
0

Ni är ena hejjare på att komma på bra ideer på KKS! Superbra verkligen det här med Silverbandet!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Pelusa
0

Min käre broder, Åke, försökt beställa via en länk som han hade fått, nämligen

http://www.animalrescue.se/kks/activate.php?id=0&act=4869603622

Ser bara en vit ruta när man klickar på den!
Är det något fel på länken eller på våra burkar kanske?

/Pelusa

Morgan10
0

Pelusa, detta har hänt en gång tidigare av en som skulle beställa genom djurshopen.

Jag pratade med David som har hand om det tekniska som sa att prova att logga in på nytt med den användarnamn samt lösenord du valde vid första registreringen. Då bör det fungera.

Skulle det i a f inte fungera så PM:a/maila mig aktuelle beställares namn, adress, telefonnummer, mailadress samt vad Åke vill beställa ur djurshopen. Sedan räknar jag fram pris inkl porto som Åke ska betala in via PG. För självklart ska han beställa och stödja KKS katter Skrattande

Ha det så bra!

Mvh
Morgan/KKS

Engla
0

Nu har jag och min kompis oxå inhandlat ett silverband!Glad

Tigrou
0

Jag har införskaffat några stycken och tänkte ge bort ett par till andra kattälskare och hoppas på detta vis att det sprider sig ytterligare

Morgan10
0

Engla, roligt att träffas på Stortorget i Karlskrona tidigare idag och tass för ditt inköp av Silverband. Tack för den insats du gör såväl för KKS som Katthemmet Kompis!

Tigrou, härligt att du sprider KKS samt Silverbandets budskap vidare till vidare kretsar så att kanske fler köper samt stödjer KKS katter.

Värt att notera vid beställning av Silverbandet får du med ett mindre infoblad om Silverbandet, du får ett infoblad per Silverblad. Beställer du som present eller julklapp då du beställer flera Silverband får du ett exemplar per band. På så sätt sprider du automatiskt KKS budskap vidare.

Engla
0

Morgan: Hur mår Mys syster Maja som finns på er sida? Är hon fortfarande kvar i stödhemmet? Hon är så himla vacker och jag hoppas verkligen att hon får ett bra och permanent hem snart!! My hälsar! Mjau!

Morgan10
0

Engla: Maja bor fortfarande kvar i sitt stödhem och mår bra. Vill ju dock självklart komma vidare till ett permanent hem, kanske någon här som är intresserad?

http://www.kks.nu/katter/lnmp/mymaja116805.html

Men det är ju klart, hon är ju svartvit Gråter

Mvh
Morgan

Engla
0

Morgan: Jag tycker att det är sjukt att svartvita katter inte är så populära för att de har "fel" färg!!! My hade jag bara sett på bild, men hon var ju lika underbar som andra katter. Jag kommer ihåg att Maja var jätterädd när vi hämtade My. Hoppas att hon känner sig tryggare nu.

Morgan10
0

Flyttar upp tråden lite Skrattande

Tigrou
0

När kommer de… jag vill pryda min jacka med ett silverband.Glad

Lena
0

#23 Förstår inte heller varför svart vita katter inte är lika populära? Jag trodde i min enfald att det var vad många ville ha. Gillar själv svart vita katter väldigt mycket.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Ohh, men Maja var ju gudomligt söt. Kan inte tänka mig att folk inte skulle vara intresserad av henne.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Morgan10
0

Tigrou: Nu vet jag inte ditt namn men Silverbanden skickas ut senast ett par dagar efter det att inbetalningen är registrerad på vårt PG samt att jag och/eller Elisabeth fått reda på det från personen som har hand om plusgirounderlaget.

Roligt att du vill pryda din klädsel med Silverbandet Skrattande

vanessa
0

Detta är en så bra idé!

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

bananacosmicgirl
0

Nu har jag beställt ^^ Och lite möss också, det är bra att ha när ungarna blir några veckor.

Morgan10
0

Vanessa: Jo, en bra idé som jag hoppas många kattvänner tar anspråk på så att det senare kan bli något för alla oss kattvänner att visa att bandet är något som visar att man står på kattens sida.

bananacosmicgirl: Roligt samt tack för din beställning av Silverbandet samt KKS-möss Skrattande.

Mvh
Morgan/KKS

Engla
0

Morgan10: Kan du kolla under "HJÄLP" ang den lilla kattungen. Hjälper ni sådana katter?

Morgan10
0

Engla: Svarat Milla direkt i aktuell tråd.

Engla
0

Morgan! Ser det!Glad

Morgan10
0

Engla: Bra och flyttar samtidigt upp tråden Flört 

Mvh
Morgan/KKS

Tigrou
0

I dag kom silverbanden ett sitter redan på tröjan och ett är skickat till mamma som hon kan ha på jobbet (jobbar inom sjukvården) på det vis kanske fler frågar vad silverbandet är och innebär om det sitter brevid ett rosa band. Man får vara smart.Flört

Morgan10
0

Tigrou: Vad roligt att du nu fått hem Silverbanden samt att du även skickat ett ex till din mamma som kan visa upp det för andra samt att det kanske medför att fler blir intresserade att köpa (många rör sig ju inom sjukvården Skrattande)

Ska inom kort hemmåt och börja packa fler beställningar av Silverbandet, verkligen roligt att så många bestället det silvriga bandet.

Mvh
Morgan/KKS

PS! Som jag tidigare nämnt är det en del som beställer det redan nu för att den 24/12 ge bort i julklapp.

Sidentass
0

Jippie!! Idag låg det trevlig post i min brevlåda:-) Ett silverband från KKS..som ska få pryda min höstjacka..o kks-möss till kissarna:-)

Dom hälsar o tackar att dom har något att jaga här inne när vädret inte är så lockande för dom att gå ut o fånga råttor i:-)

Morgan10
0

Bara uppdatera att KKS nu justerat priserna lite gällande om man beställer flera Silverband, t ex: beställer du numera 5 Silverband får du det för samma pris som fyra. Läs vidare i DjurShopen: www.kks.nu/djurshopen

Perfekt att ge till sina goda kattvänner!

Morgan